Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnhakuvelvoite 4 paikkaa/kk, kysymys

Vierailija
05.08.2022 |

Tehdäänpä lyhyt ja ytimekäs kysymys. Hain kesäkuussa 12 työpaikkaa, elokuussa neljää. Olisko ollut mahdollista "siirtää" kesäkuulta haettuja pro forma -tyyppisesti elokuulle vai onko te-toimisto sitä mieltä, että ihan sama, vaikka haet 100 hommaa kuussa, seuraava velvoite on siitä huolimatta neljä?

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on 0. Korkea ikä, pitkä, pitkä työttömyys ja rajoitteita, sairauksia paljon. En kelpaa enää työnantajille niin että hakemusten laittaminen olisi täysin turhaa eikä eläkettäkään saa. Tämmöistä se on kun ei ole perusturvaa niin väliinputoojille ei ole muuta turvaa kuin työttömyyskorvaus vaikka olisi selvää eläke kamaa niin sitä ei vaan saa. Pitää työllistää vaan kamalaa määrää haastattelijaa ja paperin pyörittelijöitä, virka koneistoa ja koko ajan selvittää ettei terveydentila ole iän myötä parantunut eikä ihme parannusta ole tullut tai ole nuorentunut. 

Itsellä vähän sama tilanne. Saanko udella kuinka vanha olet?

Vierailija
62/68 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä myös neljään hakuun määrätty. Onneksi toistaiseksi tällä alueella on vielä työpaikkoja, joita voi realistisesti hakea. Ja kun töitä kovasti vielä haluaisin tehdä, niin lähetän vaatimusta useampia hakemuksia ja soittelen yrityksiin.

Haaveeksi tuo työnsaanti tosin taitaa jäädä, kun ikää on 61 vuotta, nivelrikot ja ahtaumat vaivaa niin, etten pysty polvistumaan, kyykistymään, kantamaan toisella kädellä vain muutaman kilon ja toisella korottamaan yli hartialinjan. Työeläkeyhtiön mielestä olen kyllä täysin työkykyinen. Vielä pitää 3,5 vuotta sinnitellä eläkkeelle pääsyyn saakka.

Olen ollut työelämässä kohta 43 vuotta eikä ole onneksi kremppoja. Kumma juttu, että ne iskevät työttömiin hanakammin kuin työssäkäyviin.

No mitä töitä olet tehnyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä myös neljään hakuun määrätty. Onneksi toistaiseksi tällä alueella on vielä työpaikkoja, joita voi realistisesti hakea. Ja kun töitä kovasti vielä haluaisin tehdä, niin lähetän vaatimusta useampia hakemuksia ja soittelen yrityksiin.

Haaveeksi tuo työnsaanti tosin taitaa jäädä, kun ikää on 61 vuotta, nivelrikot ja ahtaumat vaivaa niin, etten pysty polvistumaan, kyykistymään, kantamaan toisella kädellä vain muutaman kilon ja toisella korottamaan yli hartialinjan. Työeläkeyhtiön mielestä olen kyllä täysin työkykyinen. Vielä pitää 3,5 vuotta sinnitellä eläkkeelle pääsyyn saakka.

Olen ollut työelämässä kohta 43 vuotta eikä ole onneksi kremppoja. Kumma juttu, että ne iskevät työttömiin hanakammin kuin työssäkäyviin.

No mitä töitä olet tehnyt?

Olen luonnonvara-asiantuntija eli kuljen työkseni metsässä, siis kävelen hyvin paljon. Aikaisemmin olen ollut eräopas ja arboristi, mutta hankin lisäkoulutusta ja sain vähän laajemman toimenkuvan. Ja hyvin kauan sitten olin merkonomi, mutta niitä töitä tein alle 5 vuotta.

Vierailija
64/68 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko tehdä niin, että hakee niitäkin paikkoja joihin ei ole koulutusta?

Esim. Jos on käynyt peruskoulun ja hakee vaikka terveyskeskuslääkäriksi?

Jos se käy, laitan hakemukseen että en ole lääkäri, mutta voin vilkaista.

Vierailija
65/68 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kk vähintään 4

Jos on kk vaihteen yli hakuaika joskus voi taktikoida

Vierailija
66/68 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks tuo nyt ole v tun tyhmää hakea noin montaa paikkaa jos vaatimus on 4

Vierailija
67/68 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo te-toimisto on nimenomaan ollut sitä mieltä, että parasta saada se 4/kk ja tähdätä siihen. Tämähän sitten vaikuttaa negatiivisesti työnhakuun, kun jos olisi vapaana, niin voisi hakea kaikkia mahdollisia työpaikkoja ASAP, mutta uusi malli kannustaa huonolaatuiseen hakuun.

Vierailija
68/68 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko tehdä niin, että hakee niitäkin paikkoja joihin ei ole koulutusta?

Esim. Jos on käynyt peruskoulun ja hakee vaikka terveyskeskuslääkäriksi?

Jos se käy, laitan hakemukseen että en ole lääkäri, mutta voin vilkaista.

Täytyy olla sellaisia paikkoja, mihin voi kuvitella  oikeasti työllistyvänsä. Eli ei peruskoulupapereilla lääkäriksi.

Mutta voit laittaa sinne avoimen hakemuksen, että olet valmis tekemään töitä, joihin he arvioivat sinun sopivan CV:n ja työhistoriasi perusteella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi