Miksi miehesi EI tullut synnytykseen mukaan?
Kommentit (25)
Vierailija:
Häkkisen Mika ei mennyt synnytykseen eikä Erja vaatinut, Erja ei itse asiassa halunnut vedoten synnytyksen jälkeiseen intiimielämän jatkuvuuteen samanlaisena. Kukaan ei tuominnut Mikaa ja ERjaa.
Minun urotöissä (3) mies onneksi ollut mukana. Mikä pakko sitä jalkoväliä on tiirata, jos pahaa tekee? Eikö tarkoitus ole olla tulevan äidin tukena eikä henkilökunnan apulaisena?
Suoraan lähdettiin sairaalaan miehen yövuoron jälkeen ja siinä meni koko päivä. Mies oli todella väsynyt ja kun lähti pimeässä illalla myöhään ajaa kotiin niin minua pelotti hirveästi. Yli 80km matkaa ja suuri osa tiestä ihan pimeää. Hirveästi poroja ja hirviä ja todella suuri kolaririski.
Toisella ja kolmannella kerralla mies lähti kyllä mukaan, mutta homma venyi niin, että passitin miehen kotiin. Sitten, kun synnytys alkoi niin ne meni niin nopsaan ettei mies olisi ehtinyt edes tulla mukaan.
eli jo etukäteen oli sovittu että ponnistusvaiheessa saa lähteä pois jos ei halua olla!
oli koko avautumisen vierelläni, mutta sitten lähti kun itse homma alkoi.
kerkesi tupakan käydä vetäseen kun jo pyydettiin takaisin napanuoraa leikkaamaan...
mulla oli ihan " kädet täynnä hommia" ilman sitä isännän kädestäpitoa, eli en edes kaivannut häntä siihen ponnistukseen!
toisen lapsen ponnistukseen sitten ehkä olisikin jo tullut mutta ei kerinnyt kun lapsi syntyi niin nopsaan,
vaihtoi vielä vaatteita pukuhuoneessa kun kuopus syntyi... =)
mun mielestä miestä ei kannata pakottaa ja painostaa jos kerran pelkää verta ym... ja outoa tilannetta!
Itse käsitän sen, että mies ei ole mukana synnytyksessä, että hän ei ole ollenkaan mukana. Kakkosen mieheltä jäi pois ponnistusvaihe, mutta muutenhan hän oli mukana synnytyksessä.
Vierailija:
mun mielestä miestä ei kannata pakottaa ja painostaa jos kerran pelkää verta ym... ja outoa tilannetta!
ekaan (4 yht) synnytykseen oli kauhusta kankeana tulossa mukaan. Ja synnytyksen edetessä ei muuta tehnyt kun kiikutteli keinutuolissa (ei edes uskaltanut puhua mulle), ajoin lopulta sen ulos odottamaan.
Synnytys on niin valtava ponnistus naiselta, että miehen on oltava tukena jos nainen niin haluaa. Nössö mies, joka ei uskalla mukaan.
pelaamassa Golfia. Meillä on diili, että mies saa mennä ja tulla aika vapaasti, kunhan tuo leivän pöytään. Tekee pitkää päivää ja tienaa hyvin - kivaa mulle!
ei miestä kuulu sinne pakottaa!!!
ehkä tuostakin asiasta kannattaisi parin puhua ennen raskaaksi hankkiutumista,
eipä tulisi yllätyksiä ja pakottamisia mukaan kuvioihin!!!
Synnytys oli niin pikainen, että ei ollut ehtinyt yöllä esikoista edes hoitoon viedä. Harmi, mutta minkäs teet.
Näin kävi esim. minulle. Mies on todella sairaalakammoinen ja niin empaattinen, että kertoi, että ei todellakaan kestä nähdä minun kärsimystäni. Mukaan tuli ystävättäreni, itse kahden lapsen äiti, ja iskä odotteli parkkipaikalla autossaan =)
Oletteko koskaan tulleet miettineeksi, miten matriarkaalinen paikka on synnytyssali?? Jo pelkkänä paikkana se voi saada miehen tuntemaan suurta ulkopuolisuutta...
Vierailija:
Jo pelkkänä paikkana se voi saada miehen tuntemaan suurta ulkopuolisuutta...
Nössöjö miehiä teillä, jotka eivät USKALLA mukaan.
htimaan lapsestamme sillä aikaa kun minut kursitaan kasaan.
Mies pelkää sairaaloita ja tuntee siellä olonsa huonovointiseksi (haju etoo), mutta ei kuulemma ehtinyt minun sektioissa pelkäämään ja halusi itse tulla mukaan vastaanottamaan uutta tulokasta.
nössöjä on mun mielestä miehet, jotka tekee aina niinkun vaimot käskee, ei ne, joilla on oma
tahto
Ihmiset ovat erilaisia, ja erilaiset ratkaisut sopivat erilaisille ihmisille. On se kumma, kun MISTÄÄN asiasta ei voi keskustella ilman kakaramaista kinaa ja vääntöä.
onhan lapsen saaminen puolisoiden/kumppaneiden välinen yhteinen projekti ja siten myös synnytys ihan yhteinen juttu. Siinähän on tarkoitus olla toisen tukena, eihän nainenkaan pääse siitä pakoon vaikka kuinka haluaisi. Synnytys voi jonkun mielestä olla vastenmielinen tapahtuma, mutta haloo, eihän vastuuta voi paeta, ei mieskään.
Te tyhjäpää-mammat varmaan luulette, että kaikkialla maailmassa miehet osllistuvat synnytyksiin??!!
No, jollakinhan sen mamman on pakko yrittää päteä! Aika huonosti kyllä menee, jos miehen osallistuminen synnytykseen on ainoa pätemisen aihe.. :DDDDDDD
Ei hemmetti....
varpajaiset sattuivat samaan aikaan.
Meillä lähipiirissä asiasta aina jutellaan jonkun tutun perheen vauvan jälkeen. Monet miehet ovat illanistujaisissa ilman vaimojaan tunnustaneet että eivät oikeasti olisi halunneet mennä synnytykseen, mutta menivät kun vaimo pakotti ja odottti itsestäänselvyytenä että synnytyksessä on mies mukana. Ja nykyään yhteiskuntakin odottaa että mies on mukana. Näitä miehiä jotka eivät haluaisi mennä (tuntevat olonsa neuvottomiksi, pelkäävät verta, pelkäävät vaimon kipua, kokevat homman suoraan sanottuna iljettäväksi...) on useitakin .
Naiset vaan omivat sen synnytyksen omaksi tapahtumakseen sillä lailla että he päättävät missä se tehdään, miten se tehdään ja kuka sen tekee ja kuka on mukana. Usein miehiltä ei kysytä mitään.
Ja sitten tapahtuman pitäisi olla ihanaa, kaunista ja unohtumatonta. Se voi olla myös karmaiseva kokemus.