Miksi miehet tarkenevat nukkua kylmemmissä oloissa?
https://www.hs.fi/tiede/art-2000008932827.html
Koska he ovat kovempia jätkiä. Näin on vaikka naisilla on enemmän kylmältä suojaavaa rasvakerrosta. Miehet kestävät paremmin kipua, kylmyyttä ja muitakin hankalia oloja ja puheet miesflunssasta ovat aikatavalla harhaanjohtavia.
Kommentit (30)
Miehillä korkeampi aineenvaihdunta pitää lämpimänä. Armeija-aikana kun tuli viikon mettäkeikan jälkeen lämpimään tupaan niin kaikki oli aivan hiessä sisävaatteissakin. Eikä ollut ylimääräistä rasvaa kenelläkään.
Näin se on. Just heräsin parvekkeelta. Vaimo villasukkineen sisätiloista.
M44
Vierailija kirjoitti:
Eikö naisten rasvakerros autakaan kestämään kylmää? Miksi se mursuilla toimii?
Kyllä ne lihavat miehetkin kitisevät ja eivät kestä viileää, ei tarvitse olla edes pakkasta kun pitävät talvitakkia.
Ihan nyt sen verran tiedoksi, että tämä vaalea rasva mitä ihmisillä on niin se ei suojaa kylmältä. Toisekseen naisen iho on ohuempi kuin miehen ja siksi
sekä muutamasta muusta syystä nainen palelee helpommin kuin mies.
Mulla ja miehelläni on toisinpäin. Hän nauttii ja sietää paremmin lämmintä, minä olen parhaimmilani ja nukun parhaiten kun on viileää.
Vierailija kirjoitti:
Miehillä korkeampi aineenvaihdunta pitää lämpimänä. Armeija-aikana kun tuli viikon mettäkeikan jälkeen lämpimään tupaan niin kaikki oli aivan hiessä sisävaatteissakin. Eikä ollut ylimääräistä rasvaa kenelläkään.
Armeija-aika tuo mieleen lämpimiä muistoja muutenkin. Ahtaassa teltassa nukuttiin nuoret jäntevät miesvartalot kiinni toisissaan. Ei ollut kylmä pakkasillakaan.
Vierailija kirjoitti:
Miehet ajattelevat enemmän terveyttään ja ilmaston hyvinvointia.
Tätä palstaa lukemalla ei ainakaan voi päätyä tuohon tulokseen :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ajattelevat enemmän terveyttään ja ilmaston hyvinvointia.
Tätä palstaa lukemalla ei ainakaan voi päätyä tuohon tulokseen :D
Olen tehnyt päätelmäni korkeastikoulutettujen ystävieni käytöksen perusteella.
Kyllä ja ei.
Läski eristää, mutta kylmän tunteminen tapahtuu iholla. Tällöin läski edistää kylmän tunnetta eristämällä sisäisen ruumiinlämmön pääsyä iholle.
Naisilla on myös tutkitusti miehiä herkempi ihon verisuonien vaste kylmälle. Miehill verisuonet ei kutistu niin nopeasti kylmässä ja verenkierto lämmittää ihoa.
https://patient.info/news-and-features/why-do-women-feel-the-cold-more-…