Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaista apua olette saaneet lääkäreiltä alkoholismiin?

Vierailija
04.08.2022 |

En pysty lopettamaan juomista mutta en haluaisi mennä uskonnolliseen aa-kerhoon ja antabuskin ilmeisesti aiheuttaa vaan pahaa oloa alkoholia juodessa. Saako lääkäriltä mitään apua/lääkkeitä vieroitusoireisiin?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kantamo

Joo, mä soitan koeaikana työnantajalle antaako se mulle 6900 euroa kottia jotta lähden katkaisuhoitoon.

Ap

Vierailija
22/45 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäreiltä en ole kovin kummoista apua saanut. Antabukset ja Naltreksonit tuli kokeiltua eikä niistä ollut mitään apua. Päihdepolin kautta pääsin laitoskuntoutukseen ja raitistuin. Hakeutuisin A-klinikalle tai kunnan päihdepolille. Jotkut selviytyvät omin avuin, mutta kokeilisin myös vertaistukea. Jos AA ei nappaa niin löytyy esim. A-kilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun luen AA klinikan 12 esitteen ohjelmaa niin kuulostaa, että olen vahvasti kääntymässä ateistialkoholista kristityksi

2. Opimme uskomaan, että joku itseämme suurempi voima voisi palauttaa terveytemme.

3. Päätimme luovuttaa tahtomme ja elämämme Jumalan huomaan -sellaisena kuin hänet käsitimme.

5. Myönsimme väärien tekojemme todellisen luonteen Jumalalle, itsellemme ja jollekin toiselle ihmiselle.

6. Olimme täysin valmiit antamaan Jumalan poistaa kaikki nämä luonteemme heikkoudet.

7. Nöyrästi pyysimme häntä poistamaan vajavuutemme.

11. Pyrimme rukouksen ja mietiskelyn avulla kehittämään tietoista yhteyttämme Jumalaan, sellaisena kuin hänet käsitimme, rukoillen ainoastaan tietoa hänen tahdostaan meidän suhteemme ja voimaa sen toteuttamiseen.

12. Koettuamme hengellisen heräämisen näiden askelten tuloksena yritimme saattaa tämän sanoman alkoholisteille sekä toteuttaa näitä periaatteita kaikissa toimissamme.

Jos mä pääsen korkeimmalle tasolle niin minusta tulee raskaimman luokan kristitty saarnaaja.

A) Sinulta unohtui AA-ohjelman

1. askel: Myönsimme voimattomuutemme alkoholiin nähden ja että elämämme oli muodostunut sellaiseksi, ettemme omin voimin kyenneet selviytymään.

https://www.aa.fi/index.php?type=0&id=38&pageid=38

B) AA-ohjelma ei ole uskonnollinen, vaan hengellinen.

C) Onnekseni en enää kävellyt onneni ohi, vaan ymmärsin jo vuosia sitten, että raittiuteni AA:n avulla on kaikkein tärkeintä elämässäni, sillä ilman raittiutta olisin kuollut viinaan. "AA ei ole niille, jotka sitä tarvitsevat, vaan niille, jotka sitä haluavat.", kuten olen AA:ssa kuullut.

A) Olen myöntänyt alkoholiongelmani ja heikkouteni jo aloituksessani. 

B) Jos sä katsot noita askelia niin lähes jokaisessa kohdassa viitataan kristittyjen jumalaan. Jotta sinäkin saat apua niin sinun tulee uskoa jumalaan.

C) Minäkään en halua kävellä onneni ohi vaan raitistua mutta siihen täytyy olla muitakin vaihtoehtoja kuin joku jumalaan uskominen.

Ap

Ehkä AA 'maistuu' sinulle myöhemmin, kun olet saavuttanut pohjasi, jota alemmas et halua mennä. Toivon, että löydät raittiuden AA:sta tai jollain muulla tavoin!

Vierailija
24/45 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu lääkäri kirjoitti pirtureseptin.

Vierailija
25/45 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäni sai jotain lääkettä mutta ei sitten hakenut kun oli kuulemma niin kalliita. Noin 200e/kk meni sillä hetkellä juomiin. En tiedä sitten mutta ainakin kalliita nuo alkoholismin lääkkeet ovat.

Vierailija
26/45 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun luen AA klinikan 12 esitteen ohjelmaa niin kuulostaa, että olen vahvasti kääntymässä ateistialkoholista kristityksi

2. Opimme uskomaan, että joku itseämme suurempi voima voisi palauttaa terveytemme.

3. Päätimme luovuttaa tahtomme ja elämämme Jumalan huomaan -sellaisena kuin hänet käsitimme.

5. Myönsimme väärien tekojemme todellisen luonteen Jumalalle, itsellemme ja jollekin toiselle ihmiselle.

6. Olimme täysin valmiit antamaan Jumalan poistaa kaikki nämä luonteemme heikkoudet.

11. Pyrimme rukouksen ja mietiskelyn avulla kehittämään tietoista yhteyttämme Jumalaan, sellaisena kuin hänet käsitimme, rukoillen ainoastaan tietoa hänen tahdostaan meidän suhteemme ja voimaa sen toteuttamiseen.

12. Koettuamme hengellisen heräämisen näiden askelten tuloksena yritimme saattaa tämän sanoman alkoholisteille sekä toteuttaa näitä periaatteita kaikissa toimissamme.

Jos mä pääsen korkeimmalle tasolle niin minusta tulee raskaimman luokan kristitty saarnaaja.

Höpöhöpö. AA:n ohjelman ydin on se ettei pidä uskoa itseensä, kun kerran ei ole kyennyt juomistansa lopettamaan. Ei nuo askeleet mitään uskonkappaleita ole, vaan kysymyksiä jotka pitää työstää kunnes ne ei enää ahdista. Monta vuotta kävin aktiivisesti palavereissa käyden askeleita läpi, nyt en ole vissiin kymmeneen vuoteen käynyt. Parikymmentä vuotta tulee kohta täysin ilman alkoholia. Lähinnä olen vähemmän uskovainen nyt kuin 20 v sitten, jolloin minua pidettiin kovaksikeitettynä ateistina. Mielelläni tulisin vaikka uskoon kumminkin, mutta kun ei se usko vaan minuun tahdo tarttua niin ei onnistu.

Vierailija
27/45 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain tarpeeksi kupittelustani ja hain suosiolla Antabukset. Lääkäri ymmärsi tilanteeni ja kirjoitti muutaman rauhoittavan tutinaan ja tuomaan yöunet. Nyt on kaksi viikkoa ollut korkki kiinni ja vahva tunne siitä, että minun ei tarvitse enää juoda.

M 47

Vierailija
28/45 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. askel: Myönsimme voimattomuutemme alkoholiin nähden ja että elämämme oli muodostunut sellaiseksi, ettemme omin voimin kyenneet selviytymään.

C) Onnekseni en enää kävellyt onneni ohi, vaan ymmärsin jo vuosia sitten, että raittiuteni AA:n avulla on kaikkein tärkeintä elämässäni, sillä ilman raittiutta olisin kuollut viinaan. "AA ei ole niille, jotka sitä tarvitsevat, vaan niille, jotka sitä haluavat.", kuten olen AA:ssa kuullut.

B) Jos sä katsot noita askelia niin lähes jokaisessa kohdassa viitataan kristittyjen jumalaan. Jotta sinäkin saat apua niin sinun tulee uskoa jumalaan.

C) Minäkään en halua kävellä onneni ohi vaan raitistua mutta siihen täytyy olla muitakin vaihtoehtoja kuin joku jumalaan uskominen.

Ap

Mitä jos Jumalan rakkaus sinua kohtaan on ainoa ravinto, jonka koko universumi tarjoaa sinulle? Ja jos kieltäydyt siitä, ainoa mahdollisuus on nääntyä ikuisesti? (C.S. Lewis)

Vierailija
29/45 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, otetaas sille!

Vierailija
30/45 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla työterveyttä käytössä? Varaa sinne aika ja kysy onko niillä mitään ideoita mistä aloittaa? Lähinnä vaan sitä mietin että jos tosiaan niinku seinään lopettaa niin huonosti saattaa käydä. Sen jälkeen se on vaan päivä kerrallaan. Mahdolliset ryyppykaverit kannattaa tiputtaa kyytistä ekana, ne kamppaa sut samantien ja vetää takaisin siihen samaan.

Ja mieti niitä syitä miksi juot? Yksinäisyys?

Vierailija
31/45 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noihin oireisiin haetaan apua viinakaupasta.

Vierailija
32/45 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Voit uskoa Jumalaan tai et, ei sillä ole niin väliä. Itse kävin aikoinaan AA kokouksissa, mutta jätin ne. Nykyään uskon johonkin Jumalaan, mutta ei se välttämättä ole kristitty Jumala. Hoidan alkoholi asioita nykyään niin, etten juo. Ei se sovi minulle. Älä ota stressiä tuosta Jumala asiasta. Käy sellaisissa paikoissa, missä ei oteta alkoholia ja missä viihdyt. Voit alkaa myöhemmin vaikka joogaamaan jos siltä tuntuu. Netti on täynnä kaikenlaisia treenivideoita.

Vierailija
33/45 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antanut toimii eri tavalla eri ihmisillä, itsellä lensi oksennus jo kun suihkuun hajuvettä iholle, joten minulla se toimi.

Antabus*

Voihan sitä kokeilla. Tulee nätti punainen naama kun sen kanssa yrittää juoda, ja hankala olo. Sydän meinaa pumpata itsensä hajalle. Jos ei ole kova viinanhimo niin jää hetkeksi juomatta. Maksaa se kylläkin rasittaa kovasti, ei sitä pidä kauaa käyttää.

Tulee selväksi, että miten kova se humalahakuisuus onkaan. Ihon alle laitettava kapselikaan ei takaa mitään, kun sen saa kumminkin puukolla kaiverrettua pois.

Vierailija
34/45 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Googlaileppa vähän mitä noilla askelilla tarkoitetaan, "AA-kieli" on tosiaan kryptista. Googleta vaikka 12 steps for atheists, tosin susta tulee aika vahvat vibat ettet ole kyllä vielä valmis vaan ratkaisun olisi oltava helppo ja nopea.

En ole ap, mutta "ettet ole kyllä vielä valmis..."? Mulle tuli tuosta vahvat lahko-vibat. 

Ikävää että otit sen noin. Mutta kokeilemallahan nämä asiat vain selviävät, siis onko esim. AA:sta itselle apua. Vähiten kannattavinta varmasti on olla muuttamatta mitään, olla kokeilematta mitään uutta koska ennakkoluulot ovat niin vahvat.

Vierailija
35/45 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antanut toimii eri tavalla eri ihmisillä, itsellä lensi oksennus jo kun suihkuun hajuvettä iholle, joten minulla se toimi.

Antabus*

Voihan sitä kokeilla. Tulee nätti punainen naama kun sen kanssa yrittää juoda, ja hankala olo. Sydän meinaa pumpata itsensä hajalle. Jos ei ole kova viinanhimo niin jää hetkeksi juomatta. Maksaa se kylläkin rasittaa kovasti, ei sitä pidä kauaa käyttää.

Tulee selväksi, että miten kova se humalahakuisuus onkaan. Ihon alle laitettava kapselikaan ei takaa mitään, kun sen saa kumminkin puukolla kaiverrettua pois.

Ihonalaisen Antabuksen kanssa voi huoletta juoda, sillä Antabus kapseloituu.

Vierailija
36/45 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antabus*

Ihonalaisen Antabuksen kanssa voi huoletta juoda, sillä Antabus kapseloituu.

Joo, ei pidä kantaa turhia huolia. Eihän sillä puukolla tarvitse itseänsä kaiverrella. Tässäkin ketjussa mainostettiin liikuntaa, ja kyllähän kansallusurheilumme puukkohippa on monen alkoholistin juomisen lopettanutkin. Joillakin ihan pysyvästi, ja toisilla ainakin sen tuomion verran vai onko se nyt kaks kolmasosaa tuomiosta.

Vierailija
37/45 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Googlaileppa vähän mitä noilla askelilla tarkoitetaan, "AA-kieli" on tosiaan kryptista. Googleta vaikka 12 steps for atheists, tosin susta tulee aika vahvat vibat ettet ole kyllä vielä valmis vaan ratkaisun olisi oltava helppo ja nopea.

En ole ap, mutta "ettet ole kyllä vielä valmis..."? Mulle tuli tuosta vahvat lahko-vibat. 

Ikävää että otit sen noin. Mutta kokeilemallahan nämä asiat vain selviävät, siis onko esim. AA:sta itselle apua. Vähiten kannattavinta varmasti on olla muuttamatta mitään, olla kokeilematta mitään uutta koska ennakkoluulot ovat niin vahvat.

Mitäs ikävää siinä on että ne lahkovibat myöntää. Kyllä ne vibat on, vaan ei AA lahkon määritelmiä silti täytä. Pitää kumminkin loitolla enimmät niistä, jotka eivät oikeasti halua juomistansa lopettaa.

Vierailija
38/45 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noihin oireisiin haetaan apua viinakaupasta.

Kyllä keskioluellakin voi tissutella.

Vierailija
39/45 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käypä hoito -sivustolla kerrotaan että juoppohulluuteen sopii bentsot. Suljetulla osastolla taitaa saada suoneen. Pakkohoitolähete ei tosin ole niin kiva. Unilääkitys voi olla tarpeen muutenkin, jos ei unta tule. Vahvemmista lääkkeistä opioideista saa kyllä helpotusta hetken, vaan tuleepi sitten helposti narkkariksi.

Vierailija
40/45 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käypä hoito -sivustolla kerrotaan että juoppohulluuteen sopii bentsot. Suljetulla osastolla taitaa saada suoneen. Pakkohoitolähete ei tosin ole niin kiva. Unilääkitys voi olla tarpeen muutenkin, jos ei unta tule. Vahvemmista lääkkeistä opioideista saa kyllä helpotusta hetken, vaan tuleepi sitten helposti narkkariksi.

Sitä se on kun ainoa laillinen päihde on ominaisuuksiltaan kovin huumeiden kaltainen. Kannattaisi oikeasti uudistaa koko päihdepolitiikka.