Meillä oli kasarilla lantunpalaloja välipalana alakoulussa. Mitä sinulla oli välipalana alakoulussa kasarilla?
Kommentit (308)
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ollut välipalaa koulussa mutta muistan ikuisesti lantturusinaraasteen joka oli kammottavaa.
Meillä oli samaa :P
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän koulussa joskus sai sen lantunpalan välipalaksi.
Toisinaan piti itse tuoda välipala kouluun.
Käytäntö siis vaihteli samassa koulussa ja vielä samana lukuvuotena.Muistan vieläkin kun kerran äitini oli ostanut minulle jonkun vaniljavanukkaan välipalaksi ja se olikin kauhean pahaa. Piti huuhtoa se muutaman lusikallisen jälkeen viemäristä alas.
Muistan ton vanukkaan!!! se oli PAHAA! Luulen, että olen syönyt samaa. Oliko joku kinuskivanilja tms. Ihan kauhea ja sitä ostettiin lapsille. Ties mitä myrkkyä.
Varmaan sama tuote! Ei sitä pystynyt syömään.
Muistan vain sen, että välipalaa tarjottiin meidän koulussa eka-ja tokaluokkalaisille ja se oli juurespala, lanttua tai porkkanaa.
Sitten ei enää saanutkaan mitään.
Minulla oli koulumatkaa käveltävänä noin neljä kilometriä suuntaansa ja hirveä nälkä iltapäivisin.
Otin joskus kotoa aamulla koululaukkuun pari voileipää muovipussiin ja söin ne kotiin kävellessä.
90-luvulla ala-asteellani ei ollut välipalaa. Koulusta kotiin tullessa usein söi sitten vaikka voileivän tai banaanin tai jotakin pientä.
Aloitin alakoulun -09 eikä meillä ollut mitään välipaloja.
Meillä sai ysärillä välipalan, jos koulupäivä venyi kahdeksaan tuntiin. Matka oli maalla sivukyläläisillä pitkä, taksilla tai bussilla kuljettiin. Välipala oli maitoa ja näkkileipää, joskus jugurtti. Oli kyllä oikeasti pitkiä päiviä, kun aamulla lähdit pyörällä bussille tienvarteen puolin kahdeksan aikaan pimeässä ja iltapäivällä taksi toi takaisin tienvarteen neljän aikaan iltapäivällä, siitä sitten vielä pyöräillen kotiin. Eipä juuri näkkileipä nälkää pitänyt.
1-2 luokilla taisi olla välipaloja
Kukkakaalia, lanttua, porkkanaa, omenoita koulun omasta puusta, päärynöitä, näkkäriä. Joskus juhlapäivien aattoina yms. saattoi olla marjakiisseliä tai säilykehedelmäcoctailia.
Vierailija kirjoitti:
Sisäfilettä ja hummeria
Meillä myös ja joskus oli vartalosushi.
Näkkäri, jonka päällä oli kaksi meetwurstisiivua, ilman juotavaa. Haalea lihapiirakan puolikas, kiisseliä, jogurttia, hedelmä, lanttupala, Trip ja joskus harvoin jäätelöpuikko.
Ei ollut mitään välipaloja 80 luvulla minun koulussa ellei ollu retkeä tai muuta ylimääräistä toimintaa jolloin päivät venyi yli klo 15:00, silloin saattoi olla kylmää kananmunaa ja mehua tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Ylähuuli eli ei mitään. Lantunpalahan olisi hyvä välipala, paljon c-vitamiinia.
ikeniään sai imeskellä!😓
Kaviaaria paahtoleivän päällä ja katkarapukeittoa.
Vähän särähti silmään keskustelua lukiessa nuo diabeetikkojen välipalat. Eikö diabetekseen nimenomaan auttaisi laihduttaminen eikä jatkuva välipalojen ja herkkujen syönti.?
Vierailija kirjoitti:
Vähän särähti silmään keskustelua lukiessa nuo diabeetikkojen välipalat. Eikö diabetekseen nimenomaan auttaisi laihduttaminen eikä jatkuva välipalojen ja herkkujen syönti.?
Ykköstyypin diabetekseenkö? Ei kuule auta.
Mansikkarahkaa parhaina päivinä. Oli vauras paperitehdas paikkakunnalla. Joskus jäätelö. Yleensä hedelmä, jogurtti kuitenkin. Näin vielä 80-luvun loppupuolellakin, kun olin lukiossa.
Ja että vielä välipaloja pitäisi saada koulussa, hyvä kun ruokaakaan saatiin ennen. 70-luvulla ei ollut koululla tarjota kuin pieni annos laihaa velliä. Koululaukkuun saattoi evääksi saada palan kuivaa leipää tai nauriinpalan. Se kyllä usein säästettiin kotimatkalle kun ei taksi-autolla silloin kuljettu vaan hiihdettiin tai käveltiin. Kyllä keitinperunat ja ruskeakasti sitten maistuivatkin kotona koulupäivän ja kotiluvun jälkeen.
Ei ollut mitään välipaloja ja kouluun ei saanut viedä minkäänlaista ruokaa
Ei meillä ollut peruskoulussa koskaan mitään välipaloja. Kerran päivässä oli kouluruokailu. Vasta kun 22 vuotiaana menin kansanopistoon, niin siellä oli välipala aina klo 14.00. Aamiainen oli klo 8, lounas klo 11 ja päivällinen klo 16.30. Iltapalan sai keksiä itse.
Pienellä paikkakunnalla Oulun lähellä, meillä oli kasarilla välipalat.
Jogurttia, omena, pannukakkua, rahkapullaa...
Kun menin yläasteelle, niin välipalat loppui.
Aloitin koulun -83 eikä meillä ollut koskaan mitään välipaloja.