Onko mulla korona vaiko ei?! Pää hajoaa, kun ei tiedä voiko mennä treenaamaan tai minnekään
Lapsi oli tiistaina nuutunut ja tukkoinen, valitti kurkkukipua. Lähikaupasta oli koronan kotitestit loppu, saatiin vasta keskiviikkoaamuna testaus tehtyä ja positiivistahan se näytti. Tänään lapsi kävi virallisessa testissä, tulosta ei ole vielä tullut. Oon viimeistä viikkoa lomalla ja tekis niin mieli tehdä vielä vaikka mitä! Olo on ehkä aavistuksen "epävarma", sillä keuhkoputkessa tuntuu pientä kipuilua, MUTTA mulla on jäätävän paha pujoallergia ja pujo kukkii nyt voimakkaasti.
Mitä teen, elänkö normaalisti vai pysynkö omaehtoisessa karanteenissa? Virallinen ohje sanoo, että jos ei ole selviä oireita, ei tarttee eristäytyä. Toinen lapsi oli muutama kuukausi sitten koronassa enkä sairastunut silloinkaan....
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Treenaa ulkona, jos on pakko. Nauti lomastasi kotosalla ja vältä ihmisjoukkoja. Miksi pitää aina niihin tunkea?
Salilla on näin kauniina iltana hyvin vähän porukkaa. Itse olen ollut koko päivän ulkona, lenkillä ja aurinkoa ottamassa, tekee mieli rehkimään...
ap
Jos ei oireita, niin treenaa varmuuden vuoksi ainakin jonkun aikaa ulkotiloissa muita välttäen. Jos tulee yhtään oireita, niin sitten kotitesti pitää tehdä.
Itsellä oli korona 1,5 viikkoa sitten ja nyt odotan jo malttamattomana, että ensi viikolla saa taas treenata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Treenaa ulkona, jos on pakko. Nauti lomastasi kotosalla ja vältä ihmisjoukkoja. Miksi pitää aina niihin tunkea?
Salilla on näin kauniina iltana hyvin vähän porukkaa. Itse olen ollut koko päivän ulkona, lenkillä ja aurinkoa ottamassa, tekee mieli rehkimään...
ap
Siis mikä on ongelma oikeastaan?? Jos veetuttaa pura johonkin muuhun kuin palstalle.
Jos sinulla on kipuilua keuhkoputkissa, sinulla on oireita, jotka saattavat olla koronasta johtuvia. Eli tee se testi ennen kuin alat treenaamaan. Jos treenaat koronoissasi, on sinulla kohonnut riski saada koronan pitkäaikaisia oireita (long covid).
Vai oletko niin köyhä, ettei sinulla ole varaa "ylimääräiseen" parin euron testiin.
Jos haluat sairastua, niin hikitreeni vaan. Jos taas otat rennosti, voit välttää ehkä taudin.
Ilkeiletkö? Olen varmasti treenannut salilla jo ennen sinun syntymää :D Koronasta mulla ei ole kokemusta, enkä tiedä mitkä ovat todellisia oireita ja mitkä kuviteltuja (niin, olen aina "sairas" kun joku perheenjäsen sairastuu..., plus sitten tuo keuhkoastma + allergia oireilee).
ap