Paras tuntemasi kaupunginosa?
Asutko itse siellä? Entä onko haaveissasi asua jollain tietyllä alueella?
Kommentit (31)
Kävelytie tiiviin kerrostaloalueen ja meren välissä ei ole "rantabulevardia" nähnytkää. Vielä kun se on suoraa täytettyy meren rantaa ja itäväylän autot pauhaa vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Kävelytie tiiviin kerrostaloalueen ja meren välissä ei ole "rantabulevardia" nähnytkää. Vielä kun se on suoraa täytettyy meren rantaa ja itäväylän autot pauhaa vieressä.
Sitä on kilometritolkulla, josta 95% osalta et näekään itäväylää ja se on monin paikoin kiveä ja reunoilla puita. Sen rannalla on kahviloita, kivijalkaliikkeitä, ravintoloita, baareja, vesibussin pysäkkejä, ravintolalaivoja, taidetta, levähdyspaikkoja jne. Mielestäni on ihan sama, jos nimeät sen vaikka kärrypoluksi, mutta se on yksi Helsingin viihtyisämpiä rantoja.
Kulosaari. Vähän "konservatiivinen" mutta toisaalta kun ei ole sitä pöhinää niin ei ole juuri häiriköitäkään. Ei vuokrataloja.
Vierailija kirjoitti:
Kulosaari. Vähän "konservatiivinen" mutta toisaalta kun ei ole sitä pöhinää niin ei ole juuri häiriköitäkään. Ei vuokrataloja.
Huonot kulkuyhteydet ja operaatio aina, jos haluaa käydä kaupassa muualla kuin alepassa.
Pembridge gardens, täällä asun ja en koskaan enää lähde todellakaan ei ole rupusakkia missään :D
Eitodnever kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalasatama, Helsinki.
Mainitse yhtäkään kaupunginosaa Kalasatamaa lukuun ottamatta, joka täyttää seuraavat kriteerit:Hyvin lyhyt matka keskustaan
Kaikki palvelut kävelymatkan päässä
Meri vieressä
Todella aseptista ja puhdasta, kaikki on hyvässä kunmossa
Erittäin turvallinen ja rauhallinen. Täällä asuu hyvin sivistynyttä ja tasokasta porukkaa, sillä hinnat ovat vaativat.
Viheralueita kävelymatkan päässä
Kaunis arkkitehtuuri
Asunnot priimikunnossa ja upeita
Ihmiset todella mukavia
Hieno puistoNo ei todella. Ahdas ja väkisin rakennettua, missä vihreää ei näy kuin lahden toisella puolen. Rakentaminen pulkkia ja huonosti rakennettua kuten srv ensimmäinen tornitalo johon vedet tulivat sisälle. Lisäksi Keskon pääkonttorin viereisessä talossa lämmitysputket kytketty väärin pattereihin jne. Lahti likaista ja vesi sameaa ei tee mieli uida ja kauppakeskus tienpäölle rakennettu väkisin. Ihmisillä niin suuret lainat että kohta nähdään pakkomyyntejä kun korot ja maksukyky tiukoilla. Alueella vuokrakämppiä ja hitaksia joten ei siellä kaikki kovanrahan asuntoja todellakaan ole.
Voi näitä kateellisia. Rakennusriidoissakin korvaukset tulee, kun pyytää kuultavaksi tällaisen asiantuntijan, joka käy kertomassa, että paska mikä paska, kun puolen kilsan päässä toisessakin rakennuksessa ollut vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonot kulkuyhteydet ja operaatio aina, jos haluaa käydä kaupassa muualla kuin alepassa.
Totta kauppojen vähäisyys. Mutta metro kulkee ja muutamassa minuutissa pääsee Herttoniemen ja Itiksen kauppoihin, ja Rediinkin, tosin sinne en halua.
Herttoniemenranta on mulle paras.
Vierailija kirjoitti:
Vanha Herttoniemi. Tunnelmallinen, löytyy hyvät lenkkipolut, palvelut ja liikenneyhteydet. Olen asunut siellä ennen.
Jos mulla olis rahaa, muuttaisin juuri tuonne. Ihana alue, kumpuilevaa maastoa, 50-luvun taloja. Nykyinen asuinalueeni Vanha Vuosaari myös ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha Herttoniemi. Tunnelmallinen, löytyy hyvät lenkkipolut, palvelut ja liikenneyhteydet. Olen asunut siellä ennen.
Jos mulla olis rahaa, muuttaisin juuri tuonne. Ihana alue, kumpuilevaa maastoa, 50-luvun taloja. Nykyinen asuinalueeni Vanha Vuosaari myös ok.
Mietin toisinaan Vuokkiin muuttoa : )
Kiva, kun sulla on paljon tietämystä kokonaisen kaupunginosan rakentamisen laadusta. Tuollaista asiantuntijuutta arvostetaan monessa lähiöbaarissa.
Nyt kun kirjoittajalle vielä nimeät sen alueen, jossa nuo kriteerit toteutuu.