Paras tuntemasi kaupunginosa?
Asutko itse siellä? Entä onko haaveissasi asua jollain tietyllä alueella?
Kommentit (31)
Otaniemi, Espoo. Yhdistyy hyvät yhteydet, luonto ja palvelut. Lisäksi yliopisto-opiskelijat luovat elämänmyönteisen ilmapiirin.
Maunula, Helsinki
Helsingin ensimmäinen lähiö, olen asunut vasta 26 vuotta täällä
Kalasatama, Helsinki.
Mainitse yhtäkään kaupunginosaa Kalasatamaa lukuun ottamatta, joka täyttää seuraavat kriteerit:
Hyvin lyhyt matka keskustaan
Kaikki palvelut kävelymatkan päässä
Meri vieressä
Todella aseptista ja puhdasta, kaikki on hyvässä kunmossa
Erittäin turvallinen ja rauhallinen. Täällä asuu hyvin sivistynyttä ja tasokasta porukkaa, sillä hinnat ovat vaativat.
Viheralueita kävelymatkan päässä
Kaunis arkkitehtuuri
Asunnot priimikunnossa ja upeita
Ihmiset todella mukavia
Hieno puisto
Parhaita missä oon itse asunut Suomessa Turun Port Arthur eli portsa, ulkomailla Dublinin Dun Laoghaire
Vierailija kirjoitti:
Kalasatama, Helsinki.
Mainitse yhtäkään kaupunginosaa Kalasatamaa lukuun ottamatta, joka täyttää seuraavat kriteerit:Hyvin lyhyt matka keskustaan
Meri vieressä
Erittäin turvallinen ja rauhallinen. Täällä asuu hyvin sivistynyttä ja tasokasta porukkaa, sillä hinnat ovat vaativat.
Kaunis arkkitehtuuri
Ihmiset todella mukavia
Hieno puisto
Kaunis arkkitehtuuri? No, betonibrutalismin ystäville ehkä. Me käytiin siellä katsomassa yhtä asuntoa ja todettiin että on kyllä niin ahdistava betoniviidakko että ei ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Kalasatama, Helsinki.
Mainitse yhtäkään kaupunginosaa Kalasatamaa lukuun ottamatta, joka täyttää seuraavat kriteerit:Hyvin lyhyt matka keskustaan
Meri vieressä
Kaunis arkkitehtuuri
Ihmiset todella mukavia
Hieno puisto
Kalis on kylmä meluisa tuulinen pussinperällä naaprin ikkun metrin päässä synteettiset puistot.
Hesan parhaimpia:
Tölis
Hertsis
Kaivis
Katis
Konis
Koskis
Krunis
Kulis
Kumis
Käpis
Laajis
Lauttis
Pakis
Pasis
Pitis
Pukis
Punis
Ruskis
Suomis
Suuris
Suutis
Sörnis
Toukis
Tölis
Valis
Vartis
Östis
Vierailija kirjoitti:
Hesan parhaimpia:
Tölis
Hertsis
Kaivis
Katis
Konis
Koskis
Krunis
Kulis
Kumis
Käpis
Laajis
Lauttis
Pakis
Pasis
Pitis
Pukis
Punis
Ruskis
Suomis
Suuris
Suutis
Sörnis
Toukis
Tölis
Valis
Vartis
Östis
Tsihinää
Kalasatama!
-Luonnonläheisyys (kalastus, linnusto, veneily, jopa hylje, merikotka ja peuroja liikkuu Vanhankaupunginlahden ja Mustikkamaan ympäristössä)
-Palveluiden läheisyys (Redin lisäksi kivijalkaliikkeitä ja ravintoloita, liha-ja kalatukkuja, kahvipaahtimoita jne)
-Liikenneyhteydet (Bussit, metro, ratikka tulossa)
Merenläheisyys (kilometreja rantabulevardia)
Monipuolinen arkkitehtuuri (town houseja, tiilirakentamista, pyramidia, merenpäälle rakennettua, Teurastamon ja Suvilahden rosoiset vanhat alueet, torneja,) jne.
Vierailija kirjoitti:
Parhaita missä oon itse asunut Suomessa Turun Port Arthur eli portsa, ulkomailla Dublinin Dun Laoghaire
Vastikään yksi Portsassa asuva tuttu sanoi etsivänsä asuntoa muualta, kun Portsassa liikkuu niin paljon epämääräistä sakkia. Ihmetteli kovasti, miksi paikalla on niin hyvä maine. Itse en ole siellä koskaan asunut.
Laajalampi eli Mikkelin detroit. Siellä ei käy elämä tylsäksi.
Vierailija kirjoitti:
Kalasatama, Helsinki.
Meri vieressä
Kaunis arkkitehtuuri
Ihmiset todella mukavia
Hieno puisto
Kslasatama on yksi klaustrofobisimmista neukkulähiöistä. Toisen talon seinä vastassa joka suunnassa ja ympäristö pelkkää betonia. Lähipalveluna pk-seudun syurkeimmakdi kauppakeskukseksikkn tituleerattu pakohuone Redi. Onneksi on valinnanvaraa, ja voi asua muualla.
En tykkää näistä 2000-luvulla kertarysäyksellä rakennetuista betonihelveteistä, tuli tuosta Kalasatamasta mieleen. Itse tykkään alueista joilla vanhaa puustoa, kauniita vanhoja rakennuksia, puistoja, kauneutta jne.
Vanha Herttoniemi. Tunnelmallinen, löytyy hyvät lenkkipolut, palvelut ja liikenneyhteydet. Olen asunut siellä ennen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalasatama, Helsinki.
Meri vieressä
Kaunis arkkitehtuuri
Ihmiset todella mukavia
Hieno puistoKslasatama on yksi klaustrofobisimmista neukkulähiöistä. Toisen talon seinä vastassa joka suunnassa ja ympäristö pelkkää betonia. Lähipalveluna pk-seudun syurkeimmakdi kauppakeskukseksikkn tituleerattu pakohuone Redi. Onneksi on valinnanvaraa, ja voi asua muualla.
Et sitten onnistunut mainitsemaan alkuperäisen kirjoittajan viestiin viitaten; Mikä muu alue täyttää nuo kriteerit?
Ja Kalasatamassa on palveluita rantabulevardilla sekä vaikkapa Teurastamolla. Lisään vielä kysymykseen, monessako paikassa voit hakea kahvit, oluet, kalat ja lihat suoraan tuottajalta?
Ps. Kalasatamassa pääasiallinen julkisivumateriaali on muuten tiili tai lasi. Betonia ei ole juuri missään.
Vierailija kirjoitti:
Kalasatama, Helsinki.
Meri vieressä
Kaunis arkkitehtuuri
Ihmiset todella mukavia
Hieno puisto
No ei todella. Ahdas ja väkisin rakennettua, missä vihreää ei näy kuin lahden toisella puolen. Rakentaminen pulkkia ja huonosti rakennettua kuten srv ensimmäinen tornitalo johon vedet tulivat sisälle. Lisäksi Keskon pääkonttorin viereisessä talossa lämmitysputket kytketty väärin pattereihin jne. Lahti likaista ja vesi sameaa ei tee mieli uida ja kauppakeskus tienpäölle rakennettu väkisin. Ihmisillä niin suuret lainat että kohta nähdään pakkomyyntejä kun korot ja maksukyky tiukoilla. Alueella vuokrakämppiä ja hitaksia joten ei siellä kaikki kovanrahan asuntoja todellakaan ole.
Jalkaranta, Lahti. Kuullut pelkkää hyvää, itse asun Nastolassa ja ihan ok tämäkin.