Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olipas Sanna Ukkolalla loistava kirjoitus tunnepiehtaroinnista!!

Vierailija
04.08.2022 |

Ajattelen itse monesta asiasta kovin samalla tavoin. Mielestäni nyky-yhteiskunnassa korostetaan aivan liikaa tunteita, ja aina kaikkeen pitäisi reagoida tunteilla. Itse ajattelen, että jotkut asiat voi kertakaikkiaan jättää käsittelemättä tunnetasolla. Ei aina tarvitse märehtiä sitä, miten ikävältä tuntuu kun sai huonoa palautetta. Minusta voi hyvin ajattella, että olipa kurjaa, mutta nokka kohti tulevaisuutta ja nyt vaan keskitytään muihin juttuihi. Kyllä se ikävä fiilis unohtuu ilman että sitä moneen kertaan keskustelee psykiatrin kanssa.

Kommentit (181)

Vierailija
1/181 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttu siis Iltalehdessä, en onnistunut linkkaamaan sitä tähän ketjuun.

Vierailija
2/181 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oh, the irony. Hän on itse tunnepiehtaroinnin mestari.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/181 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli hyvä kirjoitus.

Samaa olen itse ihmetellyt jo kauan.

Vierailija
4/181 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunteet nyt vaan on osa ihmistä. Jotenkin ihmisellä saisi nykyään olla vain muiden määräämiä tunteita. Sellaisia tunteita josta on vaan etua. Valitettavasti ihminen ei rakennu näin.

Vierailija
5/181 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oh, the irony. Hän on itse tunnepiehtaroinnin mestari.  

Ei vaan ironia on se, että palstamodelle aihe on aivan liian hapokas taas kerran kun ketjut katoilee.

Vierailija
6/181 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanna Ukkola: Raivokas tunnepiehtarointi tekee suomalaiset sairaiksi (iltalehti.fi)

Vierailija
7/181 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunteet nyt vaan on osa ihmistä. Jotenkin ihmisellä saisi nykyään olla vain muiden määräämiä tunteita. Sellaisia tunteita josta on vaan etua. Valitettavasti ihminen ei rakennu näin.

Voipi olla mutta miksi median tai viranomaisten pitäisi olla yksittäisten ihmisten henkilökohtaisten tunteiden vietävissä? Tuollainenhan on vanhastaan ollut merkki siitä ettei ole ammattitaitoa tehdä juttua faktojen perusteella niin ruvetaan luukuttamaan tunteet täysillä. 

Vierailija
8/181 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tunteet eivät saa määritellä jos faktat sanovat toista. Emme voi määrittää kenen tunteita otetaan huomioon. Käytetään siis faktoja.

Vierailija
9/181 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tämä Ukkola joka loukkaantui siitä kun hänestä tehtiin twitter kysely ja otti yhteyttä kyselyn tehneen opettajan työnantajaan? Tämä Ukkola kokee että *muut ihmiset* tuntee liikaa?

Vierailija
10/181 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanna on ainoa toimittaja, joka kirjoittaa asioista hieman eri kantilta. Kaikki muu on samaa wokevouhotusta ja hyvesignalointia.

No onneksi löytyy edes yksi.

Vierailija
11/181 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanna Ukkola: Raivokas tunnepiehtarointi tekee suomalaiset sairaiksi (iltalehti.fi)

Josta piehtaroinnista Ukkola on itse oivallinen esimerkki .

Mutta persuihin uppoaa kuin tilkku vetelään pascaan.

Vierailija
12/181 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Nauroimme työpaikalla, että Sanna kirjoittaa itsestään.

Vierailija
13/181 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin tämä Ukkola joka loukkaantui siitä kun hänestä tehtiin twitter kysely ja otti yhteyttä kyselyn tehneen opettajan työnantajaan? Tämä Ukkola kokee että *muut ihmiset* tuntee liikaa?

Äläs nyt pilaa faktoilla persujen hyvää öyhötystä.

Vierailija
14/181 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osittain samaa mieltä. Meillä on vain se ongelma että lapsia ei kasvateta mitenkään sietämään pettymyksiä ja käsittelemään niitä, ei odottamaan, ei pidättäytymään, ei kontrolloimaan omaa käytöstään ja lapsuutta saa nykyään jatkaa pitkälle yli 35 ikävuoden. Ja tästä johtuu tunnepiehtarointi. Onneksi nyt on tulossa uudi trendi missä piehtaroinnin sijasta annetaan tunteen mennä läpi ja jatketaan elämää ilman piehtarointeja. Tunteisiin ei pidä jäädä jumiin, ne ei ole omaisuutta eikä niihin pidä kiintyä. Elä ja päästä irti.

Vierailija
15/181 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanna on ainoa toimittaja, joka kirjoittaa asioista hieman eri kantilta. Kaikki muu on samaa wokevouhotusta ja hyvesignalointia.

No onneksi löytyy edes yksi.

Niinpä. En olisi uskonut näkeväni aikaa, jossa on olemasaa vain yksi totuus. Kyllä tähän maahan aiemmin erilaisia mielipiteitä mahtui. Ja nämä vielä puhuvat suvaitsevaisuudesta. :D

Vierailija
16/181 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äläs nyt pilaa faktoilla persujen hyvää öyhötystä.

On se vaan hauskaa miten hyvin tämä yksi viihtyy aina persujen joukossa. Varsinainen persukärpänen. 😀

Vierailija
17/181 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten hyvä mutta Ukkolan omat jutut perustuvat juuri siihen että herätetään ihmisissä isoja tunteita lopulta aika mitättömistä asioista.

Vierailija
18/181 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Nauroimme työpaikalla, että Sanna kirjoittaa itsestään.

Nauroimme työpaikalla...

Salli mun nauraa.

Hyvä juttu oli taas Ukkolalta.

- 62 v mummo

Vierailija
19/181 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hän projisoi

Vierailija
20/181 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tunteet eivät saa määritellä jos faktat sanovat toista. Emme voi määrittää kenen tunteita otetaan huomioon. Käytetään siis faktoja.

Suurin osa ihmisistä ei perusta mielipiteitää faktoihin vaan niistä faktoista tunteella tehtyihin johtopäätöksiin.  Samoista faktoista kaksi ihmistä pystyy täysin sujuvasti muodostamaan täysin vastakkaiset mielipiteet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme