Mies ei halua puhdistaa (lapsen) pissapatjaa.
Olin yön yli reissussa. Mies ja 6 v lapsi kotona. Lapsella oli tapahtunut pissavahinko sänkyyn. Mies ei halua puhdistaa patjaa, vaan odottaa, että minä menen kotiin ja puhdistan patjan.
Mies sanoo, ettei osaa. Sanoin, että epäilen, että hän ei vain halua, mutta laitoin kuitenkin viestillä ohjeet. Nyt mies sanoo, olen oikeassa, hän ei halua/jaksa/viitsi/ehdi puhdistaa patjaa.
Miten toimisit tässä tilanteessa?
Kommentit (31)
Ostat uuden patjan ja otat rahat mieheltä tai yhteiseltä tililtä.
Sitten otat eron miehestä.
Vierailija kirjoitti:
Missä se lapsi nukkui seuraavan yön? Jos sitä ei puhdistettu heti, niin ei ehtinyt kuivua.
Sittenhän se on nukkumiskelpoinen.
Mies nukkuu kusipatjalla niin kauan kun osaa puhdistaa tai ostaa uuden. Sinä nukut erikseen.
ilmoitan myös ettet osaa laittaa ruokaa, pestä pyykkiä, etkä todellakaan muista miten laskut maksetaan.
Kerrot ukolle, että nimetön raati pitää häntä miesvauvana ja tyhjän arvoisena, jos ei nyt ryhdistäydy ja hoida yhtä patja-asiaa loppuun.
Mökötä ja kerro, että tuo oli se asia, joka otti nyt luonnon päälle, etkä anna periksi. Hän hoitaa sen loppuun.
Joko hoitaa loppuun tai itkee ja hoitaa loppuun.
En yhtään ihmettele että lapsi on vuoteenkatselija kun äiti on tuollainen.
Vierailija kirjoitti:
Miten se siis puhdistetaan?
Muakin kiinnostaa ja sit se kuivaus. Miten se on kelpo seuraavaa yötä varten? Just pesasin lapsen patjan ja se imi jotai 20 litraa vettä ja oli mahdoton saada kuivaksi ja eikun patjaostoksille. Ne suojalakanat saa hikoamama niin paljon ettei nukkumisesta tule mitää.
Jotenkin tämä aloitus ei yllätä. Yhä useampi mies tuntuu pesevän kätensä täysin lastenhoidosta, vaikka olisivat itse alunperin lasta halunneet, jopa enemmän, kuin äidiksi viimein suostuva nainen. Äiti saa tehdä ihan kaiken. En ymmärrä yhtään näitä parisuhteita.
Tuskin on edes miehen biologinen lapsi. Kenelle äijälle lienee ap römpsäänsä levitellyt kaikkina vuosina.
Missä se lapsi nukkui seuraavan yön? Jos sitä ei puhdistettu heti, niin ei ehtinyt kuivua.