Paljonko maksat sähköstä nyt? Toistaiseksi voimassa oleva sopimus?
Kenties määräaikainen, 2 v sopimus umpeutunut, ja et ole tehnyt uutta määräaikaista sopimusta.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätin määräaikaisen uusimatta toukokuussa. Hinta nyt 8,9 senttiä. Eka korotus tulee syyskuussa, hinta nousee 12,49 senttiin. Edellinen korotus on ilmeisesti ollut helmikuussa.
Halpaa sähköä.
Mulla kävi tuuri. Tämä kyseinen tuote poistui markkinoilta melkein heti kun sen otin.
Toisaalta tein varmaan virhearvioinnin. Olisin saanut 24kk sopimuksen 12,49 hintaan. Se olisi todennäköisesti tullut halvemmaksi lopulta.
Just nyt en aio vaihtaa. Kärvistelen tällä ja toivon että korotuksia ei tule kohtuuttomasti. Vuosikulutus kymppitonnin luokkaa niin on sillä väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otan lähes kaiken sähkön ohi mittarin eli lasku muutaman kympin kuukaudessa.
Puhut omiasi, etäluettavien mittarien aikana ohiveto ei enää todellakaan onnistu. Silloinkun itse ilmoitettiin lukemat, viikon kuukaudessa saattoi ottaa mittarin ohi.
Ei se etäluettava mittari sitä huomaa, jos ennen sitä on kytkentä, josta varastetaan sähköä (kunhan mittarissa pysyy virta päällä) sähköyhtiö saattaisi toki ihmetellä jos mittarin lukema seisoisi kokoajan samassa. En kuitenkaan suosittele tekemään mitään tällaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
11,90/kWh näyttää olevan. En tiedä, millainen sopimus on, koska en ole ollut itse päättämässä.
Mistähän tuo alapeukku on tullut?
Täällä ilmeisesti kuvitellaan, että kaikki tekevät/kilpailuttavat sähkösopimuksensa itse. Näinhän se ei ole.
(Vai peukutetaanko täällä summanmutikassa ?)
Asun vuokralla, vuokranantaja yksityinen. Sähkösopimuksesta päätetään taloyhtiön hallituksen kokouksessa osakkeenomistajien kesken, muistaakseni asiasta päätetään aina kerran vuodessa. Minulla ei ole siis mitään mahdollisuutta vaikuttaa siihen päätökseen. Minä maksan vain sähkönkulutuksesta.
Tulkaa nyt hitossa urakalla alapeukuttamaan!
En ala peukuta , olen utelias , en ole koskaan kuullut ko.järjestelystä.
Kyseessä joku pieni rivari ? Miten maksu jyvitetään, omat mittarit kuitenkin ?
Ja joo menee ohi aiheen, mut sen verran erikoinen tapaus.
No ehkä tämä sitten on kovin harvinaista. En tiedä, koska ei näistä asioista nyt niin monien ihmisten kanssa ole tullut keskusteltua.
Kerrostaloasunnosta on kyse ja oma mittari on, mittarin luenta ainoastaan kerran vuodessa.
Maksan tietyn kiinteän summan vuokran yhteydessä kuukausittain ja kerran vuodessa (mittarin luennan jälkeen) tulee tasauslasku, jonka maksan myös vuokranantajalle. En siis maksa mitään laskuja suoraan sähköyhtiölle missään vaiheessa.
Tämä käytäntö on ollut voimassa siitä asti kun olen muuttanut tähän asuntoon (n. 20 vuotta sitten).
Epäilen vahvasti yhtiöiden nostavan hintoja oli mikä sopimus tahansa. Sanovat irti vanhan sopparin ja ota uusi jos haluat. Halvimpien hintojen myyjät eivät itse tuota sähköä. Jos maksavat itse 0.40e/kw eivät voi myydä montaa päivää 0.07e/kw. Eikä tappiollista firmaa tarvitse pitää pystyssä. Muualla kuin Saksassa =)
Tällä hetkellä 13,9c/kWh. Jos 'halvat päivät' yleistyy voisin vaihtaa takaisin pörssisähköön.
Vitsit vähissä, kun kulutus 20 000 kwh vuosi:(