Mikä sinua haittaa, häiritsee, harmittaa juuri nyt?
Kommentit (30)
Se, että kesäloma loppuu pian ja työt jatkuvat. En kyllä päässyt riittävästi rentoutumaan kahden viikon loman aikana ja nyt jo pyörii työasiat mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Suomi
Sama.
Harmittaa oman äidin käyttäytyminen. Olemme olleet melko läheisiä koko elämämme ja nähneet lähes viikoittain, nyt häntä ei tunnu enää kiinnostavan mitä minulle tai lapsenlapsilleen kuuluu. Olen yrittänyt olla yhteydessä, mutta vastakaikua ei tule. Lapset kyselee mummun perään ja on minullakin äitiä ikävä, olemme tänä vuonna nähneet kerran. Asia ahdistaa ja surettaa, olen tästä puolisoni kanssa jutellut ja tulimme siihen tulokseen, että suoraa pitää kysyä mistä kenkä puristaa. En ole vielä uskaltanut, epäilykseni minulla on.
Minulla ei ole oikein ystäviä. Netistä olen löytänyt vajaassa 20 vuodessa pääasiassa mt-ongelmista kärsiviä tyyppejä, jotka haluavat lähinnä avautua murheistaan ja ongelmistaan netissä.
Appiukon vaimo on pariin otteeseen "vitsillä" meinannut, että meidän perhe voisi muuttaa heidän luokseen asumaan. "Pihaa ja marjapensaita löytyy koko perheen iloksi", jonka lisäksi vanhan talon huoltotyöt ja alkoholisoituneen ja muistisairaan appiukon paimentaminen, mistä ei toki ääneen puhuta. Nyt appiukko on alkanut itse höpöttää myös pojalleen moista ja asia varmaan tulee vielä monia kertoja uudestaan esille tulevaisuudessa, vaikka kerrotaan, että emme ole muuttamassa.
Asia vaivaa ja jossain määrin ahdistaa, vaikka tiedän puheiden olevan pelkkää höpötystä, jotka voisin vaan täysin sivuuttaa. Voisin kuvitella miehen jopa hetken harkitsevan sitä vaihtoehtoa, mistä tämä reaktioni kenties kumpuaa. Ajattelen asiaa liian pitkälle ja kuvittelen jo mielessäni, kuinka mies pakkaa kimpsunsa ja kimpsunsa muuttaakseen isänsä luokse jättäen minut ja lapsemme, koska itse en suostuisi muuttamaan sinne mistään hinnasta (en koe välejä mitenkään läheiseksi heidän kanssaan ja sijainti on kaukana kaikesta meille tutusta). Tämä skenaario ei ole millään tavalla uskottava, mutta on minulla asian kanssa työstettävää näillä ajatuksilla varsinkin, kun tämä asia varmaan tulee vastaan uudelleen ja uudelleen lähitulevaisuudessa. Pitänee keskustella tästä miehen kanssa, jotta pääsisin näistä absurdeista ajatuksista eroon.
Se että olen korviani myöten rakastunut avioliiton ulkopuolella ja pakko viedä tämä salaisuus hautaan.