Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AuriKatariinan siivousvideoilla, oletteko huomanneet?

Vierailija
03.08.2022 |

Niillä asukkailla ei yleensä ole seinillä mitään, eli tyhjät seinät vaikka asuneet vuosia. Mistäköhän johtuu? Oletteko huomanneet saman.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis eikö teidöän vuokrakämpissä muka saa edes laittaa taulukoukkuja? Sellaisia joita ei porata vaan isketään vasaralla

No ei saa. Sopimuksessa lukee niin.

Vierailija
22/38 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullakaan oo seinillä mitään. Olen kuitenkin ihan aikuiseen ikään ehtinyt, työssäkäyvä ja mieleltäni terve nainen, joka siivoaa säännöllisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hyvin maltillinen värimaailma kotona, tylsäksi voi kai sanoa, verhot peittää suurinta osaa seinistä, hyvin vähän irtosälää eli aika minimalisti. Ei ainuttakaan taulua tai hyllyä seinillä. Koen oloni helposti epämiellyttäväksi kaiken maailman rojukämpissä.

Auria en tarvitse, siisti kun olen.

Jokseenkin aivan sama. Kiva että auttaa mutta luulenpa ettei hän ratkaise kenenkään pohjimmaisia ongelmia yhtään mihinkään.

Vierailija
24/38 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entiseen vuokrakämppään en laittanut mitään seinille, mutta nyt tähän omaan kotiin olen ostanut tauluja seinille. 

Vierailija
25/38 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko että kun on vuosia ollut masentunut ja sen takia kasannut kaikki roskat asunnon nurkkiin, niin olisi samalla pitänyt jotain kukkatauluja ripustella? Monissa vuokrakämpissä se on muutenkin kielletty.

Joo, eiköhän syy ole ihan vaan tämä. Mutta kyllä mä mietin, kun sitten niitä siivottuja kämppiä kattoo, kun niissä ei ole yleensä mitään huonekalujakaan, usein vaan ohut patja lattialla. Että oisko se auttanut alunperinkin, jos se asunto olisi silloin alunperin ollut enemmän kodikas? Huonekaluja, säilytystilaa, mattoja, verhoja?

Jotkut vuokranantajat  voivat yrittää kieltää taulujen kiinnittämisen, mutta lain mukaan tähän ei ole oikeutta. Kohtuullinen määrä ruuvin- tai naulanreikiä kuuluu asunnon normaaliin kulumiseen. Itse olen kohdannut asuntoja etsiessä tasan yhteen kämppää, jossa on ilmoitettu taulujen kiinnittämisen olevan kielletty, joten kovin yleisenä en tuota pitäisi, eikä tuollaista säädöstä tosiaan edes tarvitse noudattaa.

Näissä siivousvideoissa voi kyse olla myö siitä, että on ihan tarkoituksella myös poistettu tauluja yms ennen videoiden kuvaamista, jotta asuntoa olisi vaikeampi tunnistaa.

Vierailija
26/38 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisen sotkun syntymistä muuten edesauttaa erittäin hyvin säilytystilan puute. Olen itsekin asunut asunnossa missä on ollut kaappitila vähissä, laskutila, kaikki tila. Ja tällaista asuntoa on vaikeampi pitää siistinä koska kaapit on ihan täynnä, jokaiselle tavaralle on suurinpiirtein se oma lokero siellä kaapissa ja jonkun tavaran ottamista varten tarvii poistaa hyllyltä päälimmäisiä pois yms.

Vierailija
27/38 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihailen Aurin siivoamia koteja siksi, kun ne ei ole täynnä törkyä. Mietin miten asunnon saisi pysymään siistimpänä?

Huoneeseen voisi laittaa isoja avoimia korkeita roskiksia, niin että niihin voisit heittää helposti käsistään roskat. Niitä pitää olla vähintään neljä ja yksi kylppärissä.

Sitten joku tukihenkilö tai läheinen tulisi viemään jätesäkit roskiin tarpeen mukaan ja laittaisi uudet säkit tilalle.

Kaikkea hyvää asukkaille. Jos teillä on ongelmia, niin hakekaa apua. Päihteet pitää tietysti ensin jättää pois käytöstä, jos sellaisesta on kyse. Apua pitää sinnikkäästi pyytää.

Vierailija
28/38 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vuokra-asunnoissa saa laittaa tauluja ja hyllyjä yms. seiniin. Niillä tarroilla ja saa myös porata reikiä. Pois lähtiessä ne reiät täytyy vaan pakkeloida umpeen, ja jos tarvetta niin maalata päälle. Mutta jos on vaikka maalatut, valkoiset seinät niin ne reiäthän saa helposti laitettua umpeen eikä tarvitse muuta.

Vierailija
29/38 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisen sotkun syntymistä muuten edesauttaa erittäin hyvin säilytystilan puute. Olen itsekin asunut asunnossa missä on ollut kaappitila vähissä, laskutila, kaikki tila. Ja tällaista asuntoa on vaikeampi pitää siistinä koska kaapit on ihan täynnä, jokaiselle tavaralle on suurinpiirtein se oma lokero siellä kaapissa ja jonkun tavaran ottamista varten tarvii poistaa hyllyltä päälimmäisiä pois yms.

En minä ole koskaan tarvinnut mitään isompaa säilytystilaa vain roskille. Roskat vain viedään ulos  säännöllisesti. Ilmeisesti nuo ihmiset eivät ole käyneet ulkona aikoihin. 

Vierailija
30/38 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vuokra-asunnoissa saa laittaa tauluja ja hyllyjä yms. seiniin. Niillä tarroilla ja saa myös porata reikiä. Pois lähtiessä ne reiät täytyy vaan pakkeloida umpeen, ja jos tarvetta niin maalata päälle. Mutta jos on vaikka maalatut, valkoiset seinät niin ne reiäthän saa helposti laitettua umpeen eikä tarvitse muuta.

Pitääkö reiät tosiaan pakkoloida itse umpeen pois muuttaessa??

Vierailija
31/38 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö reiät tosiaan pakkoloida itse umpeen pois muuttaessa??

Ainakin minun vuokrasopimuksissa on lukenut niin, mutta kyseessä on ollut uudet talot. 

Vierailija
32/38 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ole koskaan tarvinnut mitään isompaa säilytystilaa vain roskille. Roskat vain viedään ulos  säännöllisesti. Ilmeisesti nuo ihmiset eivät ole käyneet ulkona aikoihin. 

Kyllä, tottakai roskat pitää viedä säännöllisesti ulos, siitä ei ollut kyse. Siis ihan yleensäkin, noissa asunnoissahan ongelmana oli roskien kerääntymisen lisäksi myös se, että kaikki tavarat olivat hujan hajan ympäri asuntoa. Jos olisi reilusti säilytystilaa, että kaikki tavarat mahtuvat kaappeihin hyvin omille paikoilleen, se edesauttaa sitä asunnon siistinä pitämistä. 

Vierailija
33/38 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nuorilla, varsinkin miehillä tuskin hirveästi on seinällään mitään hienoja tauluja. Ja onhan asunnosta voitu poistaa valokuvat ja muut henkilökohtaisemmat tavarat videota varten, koska niistä voi joissain tapauksissa tunnistaa henkilön. Harvalla masentuneella nuorella aikuisella varmaan mitään erityisen upeaa sisustusta on.

Vierailija
34/38 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feikkejä lavastuksia

Vierailija
35/38 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokra-asunnoissa ei yleensä saa ripustaa seinille mitään ja vuokrakämppiähän noi pääosin on. Ainakin monilla videoilla pyörii vuokranantajatkin inisemässä milloin mitäkin vaatimuksia.

Vuokra-asunnoissa TODELLAKIN SAA ripustaa seinälle niillä neljäpiikkisillä jutuilla ihan mitä haluaa.

Saa jos on annettu lupa, muuten ei saa. Ja ne neljäpiikkiset taulukoukut on joissain seinämateriaaleissa ihan vihonviimeisiä, tavallinen naulakin on usein parempi. Esim 40-luvun taloissa, jossa seinäpinnoite on ns. linnunpaskaa eli sellaista liitujauhetta, siihen kun heität sen koukun ja irrotat, mukana lähtee nyrkinkokoinen pala sitä pinnoitetta. 

Vierailija
36/38 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, tottakai roskat pitää viedä säännöllisesti ulos, siitä ei ollut kyse. Siis ihan yleensäkin, noissa asunnoissahan ongelmana oli roskien kerääntymisen lisäksi myös se, että kaikki tavarat olivat hujan hajan ympäri asuntoa. Jos olisi reilusti säilytystilaa, että kaikki tavarat mahtuvat kaappeihin hyvin omille paikoilleen, se edesauttaa sitä asunnon siistinä pitämistä. 

Mielestäni aika vähän siellä on ollut tavaraa muuta kuin roskia. 

Vierailija
37/38 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko että kun on vuosia ollut masentunut ja sen takia kasannut kaikki roskat asunnon nurkkiin, niin olisi samalla pitänyt jotain kukkatauluja ripustella? Monissa vuokrakämpissä se on muutenkin kielletty.

Joo, eiköhän syy ole ihan vaan tämä. Mutta kyllä mä mietin, kun sitten niitä siivottuja kämppiä kattoo, kun niissä ei ole yleensä mitään huonekalujakaan, usein vaan ohut patja lattialla. Että oisko se auttanut alunperinkin, jos se asunto olisi silloin alunperin ollut enemmän kodikas? Huonekaluja, säilytystilaa, mattoja, verhoja?

Tässähän se innovaatio on! Suomalaisten mielenterveysongelmat romahtavat, kun laitetaan kaikille nätti asunto.

Vierailija
38/38 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään taulut laitetaan tarra paloilla kiinni

Tarrapala (huom: yhdyssana) ei kannattele ihan kaikkea ja sillä seinämateriaalillakin on merkitystä, voiko siihen sellaisen kiinnittää.

3m tarrat on tosi hyviä. Kannattaa niitata jos on huokoinen kehys. Olen ripustanut isojakin valokuvatauluja (pleksillä, ei lasilla) niin kiviseinään, tapettiin kuin maalattuun kyprokkiinkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi