Pystytkö peseytymään 5 min suihkussa?
Otin aikaa. Vaikka olisin kuinka nopea, en pitäisi suihkua päällä kun saippuoin, niin shampoon ja sen jälkeen hoitoaineen huuhtominen pitkistä hiuksista ei onnistu 5 minuutissa.
Kommentit (1347)
Mahtaa pian olla kauhea lemu Suomessa, koska ihmisillä ei ole varaa käydä suihkussa.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni jo tunnin tiskikoneen jurskutus on pitkä aika. Puhumattakaan 2 h 20 minuutin, huh huh.
Ilmankos nykyisin miltei joka taloudessa tiskikone jurraa kaiken aikaa. Jos yksi perusohlelma vie yli 2 tuntia.
Samoin pesukone ja kaikenmaailman kuivausrummut ovat päällä liki joka päivä.
Autolla ajelut ja matkustelut päälle.
Ja sitten hoidetaan suihkussakäynti miltei juoksujalkaa pikamatkana.
Mahtaa jalkanne ja varpaanvälinne olla kivassa kunnossa kun niitä ei kukaan näköjään ehdi kunnolla pestä, tuskin kastellakaan.
Kun hikisissä lenkkareissa ja kumitossuissa suurin osa niitä päivisin hikoiluttaa.
Astianpesukoneet ja pyykinpesukoneet vähentävät vedenkulutusta huomattavasti käsin pesuun verrattuna, puhdasta tulee, mutta aikaa ne eivät säästä.
Hiki puhdistuu helposti ja nopeasti vedellä ja saippualla, joten siellä suihkussa ei todellakaan mene kovin kauan, jos tarkoitus on puhdistua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettikääs kuinka ennen pärjättiin kun ei ollut suihkua lainkaan? Saunassa tuli puhdasta vaikka käytössä oli pesuvati. Siihen vaihdettiin vettä ja puhdasta tuli, oli sitten pitkät tai lyhyet hiukset.
Onko ihmiset tulleet "uusavuttomiksi"?
Miten peset tukan saunassa, jos sulla ei ole saunaa? Rakennat sen ilman lupaa kerrostaloasuntosi vaatehuoneeseen?
Taloyhtiön saunavuoro ei ole ratkaisu, koska sinne pääsee vain kerran viikossa.
Onko sulla muuten jääkaappi? Miksi? Kyllähän ennen pärjättiin ilmankin.
Nykyihmisillä on ollut liian pitkään liian hyvät olot kun aletaan kaihoilla pesuvatia ja lavuaaria suihkun tilalle.
Romantiikalla on elämässä toki paikkansa, mutta turha niitä on romantisoida. Ankeaa oli ja ei niin kivaakaan. Eikä hygienia tai hygieniavaatimuksetkaan ennen olleet läheskään samaa luokkaa kuin nyt. Tai siis nyt mennään epähygieenisyyden puolelle ja raikkaasti mennäänkin näköjään näillä näkymin.
Nautitaan nyt vaan ilolla nykyisyydestä ja putkista tulevasta lämpimästä vedestä ja suihkusta ihan rauhassa vailla hoppuilua. Ollaan raikkaita ja puhtaita niin läheisyydessämme on mukavampi olla.Ennen oli mainos: aina on tilaa yhdelle joka käyttää Rexonaa.
Sen voisi kääntää nykyisyyteen, että aina on tilaa yhdelle joka käyttää suihkuun riittävästi aikaa.
😇😇😇 Melkoista valkopesua! Luonnonvarojen turha tuhlaaminen ei ole hyve, vaikka kuinka yrität sitä hyveeksi valkaista.
Vierailija kirjoitti:
Mahtaa pian olla kauhea lemu Suomessa, koska ihmisillä ei ole varaa käydä suihkussa.
Tai ehkä toisiin p*ska pinttyy lujempaa, kun muka pitää suihkussa jynssätä puolituntia.
Ihan reippaasti riittää aika. Hiuksiin jätettävän hoitoaineen laitan suihkepullosta. Vesimittari kyllä hoputtaa lyhyeen suihkuun.
Marja kirjoitti:
Ihan reippaasti riittää aika. Hiuksiin jätettävän hoitoaineen laitan suihkepullosta. Vesimittari kyllä hoputtaa lyhyeen suihkuun.
Minusta paras hiuksiin jätettävä hoitoaine on Bonacurin Repair Rescue. Se on tuubissa olevaa ei ihan halpaa tavaraa ostohinnaltaan, mutta sitä tarvitaan kerralla vain herneen tai parin kokoinen kökkö pitkiin hiuksiin. Se siis hierotaan käsin hiusten latvoihin.
Hiusten pesu ja pakollisten kainalo ym pesuun ainakin 10 minsaa. Onko vedenlaadusta kiinni vai mikä mutta huuhtelu vie aikaa. Jos haluaa sen 10 min päästä niin silloinkin pitää käyttää sellaista pesunestettä mikä on nopeampi huuhtoutumaan ja veden voimakkuus myös vaikuttaa, jos suuremmalla voimalla niin huuhtoutuu vähän nopeammin kuin mitä hiljaisella voimalla tuleva vesi.
Suomessa mammojen perushiustyyli on melkein siilitukka, eihän sellasen pesuun mene kuin se minuutti.
Entäs ne keillä on pitkät hiukset. Eläimiäkin suihkutetaan ja pestään suihkussa, tavaroita pestään suihkussa. Pyykkiä voi pestä myös käsin omassa suihkuhuoneessa ja laskea pesuvesiä suihkuhanasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni jo tunnin tiskikoneen jurskutus on pitkä aika. Puhumattakaan 2 h 20 minuutin, huh huh.
Ilmankos nykyisin miltei joka taloudessa tiskikone jurraa kaiken aikaa. Jos yksi perusohlelma vie yli 2 tuntia.
Mahtaa jalkanne ja varpaanvälinne olla kivassa kunnossa kun niitä ei kukaan näköjään ehdi kunnolla pestä, tuskin kastellakaan.
Kun hikisissä lenkkareissa ja kumitossuissa suurin osa niitä päivisin hikoiluttaa.Sen vanhan 15 vuotta palvelleen tiskikoneen ohjelmat olivat muuten pitempiä, lukuun ottamatta siis nykyisen koneen yöohjelmaa.
Pyykkiä meillä pestään viikottain kaksi koneellista, ohjelman kesto yleensä 1 h. Pesukone valittu aikoinaan (oliskohan nyt 8-v.) pienen veden- ja energiankulutuksen ja hyvän pesutuloksen mukaan.
Ehkä sinä pidät lenkkareita tai kumppareita aamusta iltaan, minä pidän jalassani ihan muunlaisia kenkiä.
Lenkkarit ja tennarithan ovat nykyään hyväksytty puvun ja juhlavaatteenkin kanssa käytettäväksi.
Ei ole tv-ohjelmaa missä juontajalla EI olisi tennareita tai lenkkareita jalassa.
En tiedä mitä nahkapopoja itse pidät, mutta et voi kieltää, etteikö suurin osa pitäisi näitä mainitsemiani jalkineita.
Itse kävelen suurimmaksi osaksi kesällä paljain jaloin. Olen avojaloin niin paljon kuin mahdollista. Se on terveellistä monessakin mielessä.
Oli miten oli ja mitkä kengät tahansa. Jalat ja varpaidenvälit pitää pestä joka tapauksessa huolellisesti, niihin ei riitä, että aina vaan suihkuttaa nopeasti vedellä sinnepäin.
Myös jalat ja varpaidenvälit pitää kuivata huolellisesti.
Ellet tätä tiedä niin nyt sitten tiedät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai ehkä toisiin p*ska pinttyy lujempaa, kun muka pitää suihkussa jynssätä puolituntia.
Tai ehkä toiset ei vaan haista sitä omaa pinttyneen paskan hajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun hikisissä lenkkareissa ja kumitossuissa suurin osa niitä päivisin hikoiluttaa.Sen vanhan 15 vuotta palvelleen tiskikoneen ohjelmat olivat muuten pitempiä, lukuun ottamatta siis nykyisen koneen yöohjelmaa.
Pyykkiä meillä pestään viikottain kaksi koneellista, ohjelman kesto yleensä 1 h. Pesukone valittu aikoinaan (oliskohan nyt 8-v.) pienen veden- ja energiankulutuksen ja hyvän pesutuloksen mukaan.
Ehkä sinä pidät lenkkareita tai kumppareita aamusta iltaan, minä pidän jalassani ihan muunlaisia kenkiä.
Lenkkarit ja tennarithan ovat nykyään hyväksytty puvun ja juhlavaatteenkin kanssa käytettäväksi.
Ei ole tv-ohjelmaa missä juontajalla EI olisi tennareita tai lenkkareita jalassa.
En tiedä mitä nahkapopoja itse pidät, mutta et voi kieltää, etteikö suurin osa pitäisi näitä mainitsemiani jalkineita.
Itse kävelen suurimmaksi osaksi kesällä paljain jaloin. Olen avojaloin niin paljon kuin mahdollista. Se on terveellistä monessakin mielessä.
Oli miten oli ja mitkä kengät tahansa. Jalat ja varpaidenvälit pitää pestä joka tapauksessa huolellisesti, niihin ei riitä, että aina vaan suihkuttaa nopeasti vedellä sinnepäin.
Ellet tätä tiedä niin nyt sitten tiedät.
Sulla taitaa olla aikas pahat pakkoneuroosit. Auttaiskohan terapia? Mahdat saada juuriharjoista alennusta. 😎
Oikeasti toivon että maksat myös vedenkulutuksesi itse, etkä lokkeile kerrostalossa toisten vesimaksuilla.
En. Jos oikeasti peseytyy, laittaa shampoot ja hoitoaineen ja käyttää suihkugeeliä niin ei kyllä 5 min riitä. Varsinkaan jos on jo vedentulo säädetty hitaammaksi talon puolesta. Eikä ole mitään tarvettakaan. Joka haluaa ämpärillisellä pestä, niin siitä vaan, itse en kyllä mittaa aikaa enkä hätäile. Mietin vaan onkohan ihmiset oikeasti miten likaisia kun juoksee suihkun alta
Vierailija kirjoitti:
Miksi tukka pitää pestä kahteen kertaan?
Jos pesee liian harvoin niin ei saa kertapesulla puhtaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ellet tätä tiedä niin nyt sitten tiedät.Sulla taitaa olla aikas pahat pakkoneuroosit. Auttaiskohan terapia? Mahdat saada juuriharjoista alennusta. 😎
Oikeasti toivon että maksat myös vedenkulutuksesi itse, etkä lokkeile kerrostalossa toisten vesimaksuilla.
Ai, että jalkojen ja varpaiden huolellinen pesu ja kuivaus ovat pakkoneurooseja? Se on ihan perusasioita.
Itselläs sulla on pakkoneuroosi vain väittää periaatteessa vastaan selvää asiaa.
Peset hiukset lavuaarissa? Mikä ihme tää ämpäri ja lavuaari juttu on vaikka ihmisillä on suihkut olemassa? Kaipuu takaisin pula-aikaan??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystyn. Minulla on pitkät ja paksut hiukset.
Tämä on ihan puhtaasti asennekysymys.
Niin tietenkin on, mutta moni ei ole vaan halukas luopumaan mistään kivasta ja vetoaa kaikkeen epätoivoiseen.
Minä lotrasin ennen, mutta nykyään kyllä pesaisen 5 minuutissa itseni helposti, vaikka pesen hiukset ja käytän hoitoainetta. Ensin hiusten kastelu, shampoo, huuhtelu, hoitoaine vaikuttamaan ja sillä aikaa vartalon pesu.
Jos käytän joskus hiusnaamiota, niin silloin pesen hiukset ensin lavuaarissa ja menen suihkuun vasta kun on huuhtelun aika,
Tällä tavalla säästää vettä ja sähköä aika paljonkin. Nuorillekin olen opettanut laittamaan munakellon soimaan 5 min jälkeen. Minkä nuorena oppii, sen vanhana taitaa.
Eräs naistuttava, jonka kanssa joskus muinoin saunoin, jätti suihkun valumaan, kun mentiin saunaan. Ja tykkäsi istua saunassa pitkiä aikoja. Siinä oli oikein paljasjalkainen kaupunkilaistyhmyri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tukka pitää pestä kahteen kertaan?
Jos pesee liian harvoin niin ei saa kertapesulla puhtaaksi.
Sehän on ohan yleinen juttu, että hiukset, ainakin pidemmät, pitää vaahdottaa kahdesti.
Onhan siitä ollut paljin juttua lehdissäkin.
Kampaajakin vaahdottaa tukkani kahdesti.
Tietysti jos on lyhyt tukka ja pesee joka päivä tai jopa kahdesti niin silloin riittä yksikin.
Mutta hiukankin likaisempi tukka niin ensin se lika ja rasva lilluu siinä ensimmäisessä vaahdossa. Se toinen vaahdotus sitten puhdistaa loput ja ne likajämät ja jättää puhtauden tunteen.
Vierailija kirjoitti:
Eräs naistuttava, jonka kanssa joskus muinoin saunoin, jätti suihkun valumaan, kun mentiin saunaan. Ja tykkäsi istua saunassa pitkiä aikoja. Siinä oli oikein paljasjalkainen kaupunkilaistyhmyri.
Meillä yksi tuttava käytti vettä aika runsaasti, kun oli meikin poistot ja hampaanpesut ja pitkä suihku lopuksi. Sieltä sitten huusi, että iik, tulee vain kylmää vettä. No niin tuli, kun oli useamman sadan litran lämminvesivaraaja tyhjentynyt. Normaalisti monta ihmistä kävi sillä vesimäärällä suihkussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä yksi tuttava käytti vettä aika runsaasti, kun oli meikin poistot ja hampaanpesut ja pitkä suihku lopuksi. Sieltä sitten huusi, että iik, tulee vain kylmää vettä. No niin tuli, kun oli useamman sadan litran lämminvesivaraaja tyhjentynyt. Normaalisti monta ihmistä kävi sillä vesimäärällä suihkussa.
Liian pieni varaaja.
Nykyihmisillä on ollut liian pitkään liian hyvät olot kun aletaan kaihoilla pesuvatia ja lavuaaria suihkun tilalle.
Romantiikalla on elämässä toki paikkansa, mutta turha niitä on romantisoida. Ankeaa oli ja ei niin kivaakaan. Eikä hygienia tai hygieniavaatimuksetkaan ennen olleet läheskään samaa luokkaa kuin nyt. Tai siis nyt mennään epähygieenisyyden puolelle ja raikkaasti mennäänkin näköjään näillä näkymin.
Nautitaan nyt vaan ilolla nykyisyydestä ja putkista tulevasta lämpimästä vedestä ja suihkusta ihan rauhassa vailla hoppuilua. Ollaan raikkaita ja puhtaita niin läheisyydessämme on mukavampi olla.
Ennen oli mainos: aina on tilaa yhdelle joka käyttää Rexonaa.
Sen voisi kääntää nykyisyyteen, että aina on tilaa yhdelle joka käyttää suihkuun riittävästi aikaa.