Pystytkö peseytymään 5 min suihkussa?
Otin aikaa. Vaikka olisin kuinka nopea, en pitäisi suihkua päällä kun saippuoin, niin shampoon ja sen jälkeen hoitoaineen huuhtominen pitkistä hiuksista ei onnistu 5 minuutissa.
Kommentit (1347)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman hiusten pesua selviän parissa minuutissa, mutta hiukset pesen kyllä kaikessa rauhassa, ja aikaa kuluu paljon.
Miksi veden pitäisi valua silloin kun pesee hiuksia?
Koska suihkussa on KYLMÄ muuten. Miten vaikeaa ymmärtää?
Vierailija kirjoitti:
Ilman tukanpesua helppo parissa minuutissa. Mutta paksu pitkä karkea tukka, sitä ei 5 min suihkussa pestä. Kampaajalla kun tukkaa kastellaan, kampaaja aina alussa kysyy, onko vesi sopivan lämmintä. No en tiedä, kun siinä vaiheessa vesi ei ole edes saavuttanut mun päänahkaa paksun pehkon läpi. Kaikkein tehokkainta olisi pestä tukka paljussa niin kuin mökkisaunassa, jolloin sen tukkamassan saa kunnolla kasteltua ilman jatkuvaa veden valuttamista. Silloin menee 3 paljullista tukkaan ja 1 vartaloon. Olen joskus kotonakin tätä tehnyt, mutta ei niin kätevää, kun paljua täytyy pitää suihkuhuoneen lattialla ja kyyristyä sinne.
Pieni jakkara suihkuun ja palju sen päälle?
Itsekin tykkään kastella hiukset noin ja mökkisaunassa peseytyminen on ihan parasta!
Vierailija kirjoitti:
Hoitoaine on niin turha. Siirry latvoihin suihkutettavaan, turha sitä on päänahkaan tunkea.
Toivottavasti kukaan ei tungekaan. Oikea tapa pestä on laittaa hoitoaine latvoihin ja shampoo ainoastaan etuosaan päätä. Ja hoitoaine vielä ensin!
Helposti, jos en pese hiuksia. Jos tulisi ehdoton rahoitus, että suihkuun voi käyttää vain 5 min., olisi pakko leikata nämä vyötärölle ulottuvat hiukset aivan lyhyiksi.
Lopeta hiusten peseminen, tai pese ne lavuaarisssa.
Hiukset kuuluu pestä yhtä usein kuin villapaita (villa ja hiukset ovat samaa materiaalia).
Ei minulla ikinä mene viittä minuuttiakaan. Lisäksi suljen aina hanan saippuoinnin ja shampoon levitysajaksi.
Suihkuun en jää ikinä asumaan.
Otin ajan ja meni tasan 2min. Pikainen suihkun alla kastatuminen ja hana kiinni. Sitten shamppoot hiuksiin ja saippuoidaan kainolot ja intiimialueet. Sitten vaan huuhdellaan kaikki pois. Tykkään myös että vesi on haaleaa.
En pysty. Pelkän tukan pesemiseen menee jo pidempi aika, vaikka jättäisin hoitoaineen laittamatta.
Miettikääs kuinka ennen pärjättiin kun ei ollut suihkua lainkaan? Saunassa tuli puhdasta vaikka käytössä oli pesuvati. Siihen vaihdettiin vettä ja puhdasta tuli, oli sitten pitkät tai lyhyet hiukset.
Onko ihmiset tulleet "uusavuttomiksi"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman hiusten pesua selviän parissa minuutissa, mutta hiukset pesen kyllä kaikessa rauhassa, ja aikaa kuluu paljon.
Miksi veden pitäisi valua silloin kun pesee hiuksia?
Koska suihkussa on KYLMÄ muuten. Miten vaikeaa ymmärtää?
Olet herkkänahkainen, niin kuin on lähes koko nykynuoriso. Minua ei kylmyys haittaa, ei edes talvella. Suihkuhuoneen lämpötila on noin +15C.
4minuuttia meni ku mittasin aikaa. Sisältäen riisumisen, suihkun, shampooopesun kahdesti ja kuivaus. Hana auki koko ajan, lyhyt tukka.
Pesuvesi talteen ja sillä vessanpöntön huuhtelut. Isompaan hätään saattaa olla kuitenkin parempi vetää vessa normaaliin tapaan sillä isommalla teholla.
Vierailija kirjoitti:
Miettikääs kuinka ennen pärjättiin kun ei ollut suihkua lainkaan? Saunassa tuli puhdasta vaikka käytössä oli pesuvati. Siihen vaihdettiin vettä ja puhdasta tuli, oli sitten pitkät tai lyhyet hiukset.
Onko ihmiset tulleet "uusavuttomiksi"?
Nykysukupolvet on tottuneet tuhlaamaan luonnonvaroja ja kuluttaa sähköä ja vettä aivan liikaa.
Mökillä vettä menee yksi ämpärillinen saunan yhteydessä peseytymiseen, ladattava mökkisuihku on loistava keksintö, antaa vettä sopivan pihisti, mutta kuitenkin huuhtoo saippuan ja shampoon hyvin. Suosittelen kaikille mökkiläisille, joilla kantovesi järvestä saunassa!
Saunan löylyhuoneessa jouduttiin peseytymään, kun olin lapsi.
Oli kuuma ja aika epäkäytännöllinen pesutila siinä porukalla heilua. Mutta puhtaita oltiin.
Sitten tuntui ihan ylelliseltä kun saimme oikean suihkuhuoneen. Silloinkaan emme saaneet unohtua suihkuun liian pitkäksi ajaksi, veden- ja sähkönsäästön takia. Vesi tuli sähköpumpulla omasta kaivosta.
Lapsuudesta on säästäväisyys iskostunut mieleen hyvin, enkä nykyään kerrostalossakaan tuhlaa energiaa.
Miu oon kalju ja pesulla käyn joessa 10 min.
Talvisin avannossa 5-6 min.
Munia enkä p-settä en pese koskaan!
Se säästää joka pystyy.
Jos nyt jollain on nilkkoihin asti ulottuvat hiukset, niin antaa hänen väkertää niitten kanssa puoli tuntia.
Minä lyhyttukkaisena käyn pikasuihkussa.
Janttu kirjoitti:
Miu oon kalju ja pesulla käyn joessa 10 min.
Talvisin avannossa 5-6 min.
Munia enkä p-settä en pese koskaan!
Ihmekös joudutkin käymään pesulla joessa.
Voi tätä maailman menoa! Ensin koronan takia pestiin kädet ruvelle ja lisäksi jatkuva käsidesillä läträys! Lopetin kaiken tuon ja en ole sairastanut koronaa. Toki rokotukset olen ottanut!
Sähkön hinta huipussa, mutta kilpailutan aina sähkön! Suihku 5 min riittää allergiselle iholle!