Pystytkö peseytymään 5 min suihkussa?
Otin aikaa. Vaikka olisin kuinka nopea, en pitäisi suihkua päällä kun saippuoin, niin shampoon ja sen jälkeen hoitoaineen huuhtominen pitkistä hiuksista ei onnistu 5 minuutissa.
Kommentit (1347)
Pystyn. Aamuisin käyn viileässä muutaman minuutin suihkussa. Illalla vähän pidemmässä lämpimässä.
Talvisin saatan ottaa 15min pituisia kuumia suihkuja. Näin toimin myös jatkossa.
Vesimaksu on kiinteä.
Vierailija kirjoitti:
Pystyn. Aamuisin käyn viileässä muutaman minuutin suihkussa. Illalla vähän pidemmässä lämpimässä.
Talvisin saatan ottaa 15min pituisia kuumia suihkuja. Näin toimin myös jatkossa.
Vesimaksu on kiinteä.
Joka taloyhtiöön pitäisi laittaa asuntokohtainen vesimittari. Siinä vaiheessa alkaa tuo idioottimainen läträäminen loppumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vesimaksu on kiinteä.
Onko sulla mitään käsitystä kuinka paljon vettä kuluu 15 suihkussa? Tiedätkö kuinka paljon teidän taloyhtiössä kuluu vettä per asukas per päivä? Tyypillisesti tuo lukema on n.140l/päivä. Sitä pienentämällä saadaan luonnollisesti säästöä aikaan.
Minulla menee pelkästään tuo 4-5 min aika kun levitän hoitoaineen pitkiin luomuhiuksiini, ei siis mitään jatkeita, ja annan vaikuttaa. Toki en välttämättä pidä suihkua päällä siinä samalla ellei minulla satu olemaan vilu.
Jos pitkähiuksinen haluaa säästää vettä, niin kannattaa pestä hiukset pää alaspäin. Suihkulla saa helpommin kasteltua ja huuhdottua hiusten välistä. Plussana vielä näin saa enemmän voluumia hiuksiin, kun ne ei mene päätämyöten. Samoin ei tarvitse kastella muuta kehoa eikä tule siten kylmä, kun suihku on pois päältä. Lopuksi sitten muu pesu nopsaan.
Helposti onnistuu. Ensin kastelu, vesi seis, shampoo päähän. Sitten shampoon huuhtelu, ja taas vesi pois. Hoitoaine hiuksiin, saippuointi, ja sitten kaiken huuhtelu.
Vierailija kirjoitti:
Jos pitkähiuksinen haluaa säästää vettä, niin kannattaa pestä hiukset pää alaspäin. Suihkulla saa helpommin kasteltua ja huuhdottua hiusten välistä. Plussana vielä näin saa enemmän voluumia hiuksiin, kun ne ei mene päätämyöten. Samoin ei tarvitse kastella muuta kehoa eikä tule siten kylmä, kun suihku on pois päältä. Lopuksi sitten muu pesu nopsaan.
Hiukset menee helpommin takkuun noin ja korvat täyteen vettä. Jos korviini menee syvälle vettä enkä saa niitä pumpulipuikolla pois, niin alkaa krooninen korvatulehduskierre.
Kyllä toi 5 minsaa onnistuu jos joku kananbärsetukka tai vastaava kynitty, mutta jos on puolipitkät tai pitkät niin ei välttämättä ihan.
Hyvin pystyy parissa minuutissa, kun vesi ei juokse vaahdotusten aikana ja huutelukin pikaista.
Naapurini ei harrasta suihkuja, vaan täyttää ammeen joka päivä, siinäpä sitä vettä vasta kuluukin! :(
Vierailija kirjoitti:
Minulla on pitkät ja paksut hiukset. Kampaajan mukaan vielä sellainen hiuslaatu, joka imee vettä eli hiuksia saa suihkuttaa tovin ennen kuin shampoon pystyy levittämään. Ei tule mitään jostain 5 min suihkusta, jos hiukset pesee.
Samaa kampaajani snaoi minulle. Kuivumiseen menee iäisyys. Silti 5 min riittää hyvin, enkä pidä vettä valumassa kun saippuoin tai levitän shampoota/hoitoainetta.
Miks meidän pitäisi säästää vettä? Luuletteko että muun maalaiset säästelee mitään? Kuluttavat vesistöt meidänkin puolesta, esim. Venäjällä ja Kiinassa! Jos me kierrätetään ja vältetään muovia, niin nuo roskaa ja muovittaa senkin edestä. Miksi meidän tarvitsee aina olla niitä pellejä lampaita jotka tottelee orjallisesti kaikkia "köyhätrendejä"?
n-74 kirjoitti:
Helposti onnistuu. Ensin kastelu, vesi seis, shampoo päähän. Sitten shampoon huuhtelu, ja taas vesi pois. Hoitoaine hiuksiin, saippuointi, ja sitten kaiken huuhtelu.
Niin ja hiukset on alaelkään.
Mulle tuttavaperheen kampaajaäiti aikoinaan opetti, että ei hoitoainetta kannata levittää kuin latvoihin, ja toisaalta päänahka on se, mikä likaantuu. Eli laitetaan hoitoaine latvoihin vaikuttamaan siksi aikaa kun puhdistetaan päänahan ja kasvojen lähellä olevat hikiset ja rasvoittuneet suortuvat. Hiuksia ja vartaloa ei myöskään kannata kuumalla vedellä huuhdella, että eivät suotta kuivu ja rasitu. Myöhemmin myös opin kantapään kautta, että normaalissa arjessa kehosta ei kannata jynssätä ja saippuoida kuin korkeintaan kainalot. Hyvin siis selviää suihkusta alle viiden minuutin ilman että koko asunto täyttyy höyryllä. (Olen hoikka ja pienikokoinen, mutta hiukset olleet aina paksut ja takapuoleen asti)
Vierailija kirjoitti:
Tämä keskustelu menee jo massapsykoosin puolelle.
Niin menee, meininki on kuin että maailma loppuu ja me kaikki kuollaan ja loppuu vesi huomenna ja sähkö illalla ja yhyy!
Ituhippi kirjoitti:
Mulle tuttavaperheen kampaajaäiti aikoinaan opetti, että ei hoitoainetta kannata levittää kuin latvoihin, ja toisaalta päänahka on se, mikä likaantuu. Eli laitetaan hoitoaine latvoihin vaikuttamaan siksi aikaa kun puhdistetaan päänahan ja kasvojen lähellä olevat hikiset ja rasvoittuneet suortuvat. Hiuksia ja vartaloa ei myöskään kannata kuumalla vedellä huuhdella, että eivät suotta kuivu ja rasitu. Myöhemmin myös opin kantapään kautta, että normaalissa arjessa kehosta ei kannata jynssätä ja saippuoida kuin korkeintaan kainalot. Hyvin siis selviää suihkusta alle viiden minuutin ilman että koko asunto täyttyy höyryllä. (Olen hoikka ja pienikokoinen, mutta hiukset olleet aina paksut ja takapuoleen asti)
Ei kai nyt kukaan hoitoaineita päänahkaan levitä! Pidätkö aina muita ihmisiä itseäsi tyhmempinä ja viisastelet heille?
Vierailija kirjoitti:
Miks meidän pitäisi säästää vettä? Luuletteko että muun maalaiset säästelee mitään? Kuluttavat vesistöt meidänkin puolesta, esim. Venäjällä ja Kiinassa! Jos me kierrätetään ja vältetään muovia, niin nuo roskaa ja muovittaa senkin edestä. Miksi meidän tarvitsee aina olla niitä pellejä lampaita jotka tottelee orjallisesti kaikkia "köyhätrendejä"?
Lampaat on loppujen lopuksi aika fiksuja eläimiä. Pellelampaista en ole kuullutkaan. Mielummin säästän vettä, kun tuhlaan sitä. Voihan sitä tietysti tuolla periaatteellakin elää. Eli miksi tehdä mitään asioita järkevästi, kun Kiinalaisetkaan eivät niin tee.
Kevesti, ei mee ku pari minuuttia lyhyyillä hiuksilla. Mulla on hyvin paksut luonnonkiharat hiukset ja tykkään pitää ultralyhyinä.. Veden tulo kannattaa pysäyttää saippuoidessa, hampaita harjatessa jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä keskustelu menee jo massapsykoosin puolelle.
Niin menee, meininki on kuin että maailma loppuu ja me kaikki kuollaan ja loppuu vesi huomenna ja sähkö illalla ja yhyy!
Itse en nää tässä minkäänlaista psykoosia. Kysymys kuului että selviätkö 5 minuutissa suihkusta. Monet selviävät, monelle se taas on ihan tekemätön paikka. Kyllä me kaikki kuollaan jossain vaiheessa, siitä on turha väitellä. Mitenköhän moni Saksalainen ottaa pitkiä lämpösiä suihkuja ensi talvella?
Kellotin. Pitkät hiukset, 3min riittää.
Oikeesti, miten ihmiset selviää elämän todellisista haasteista, jos max viiden minuutin vedenvalutus suihkussa on "haaste".