Pystytkö peseytymään 5 min suihkussa?
Otin aikaa. Vaikka olisin kuinka nopea, en pitäisi suihkua päällä kun saippuoin, niin shampoon ja sen jälkeen hoitoaineen huuhtominen pitkistä hiuksista ei onnistu 5 minuutissa.
Kommentit (1347)
Onhan touhu mennyt mahdottomuuksiin, käydään päivittäin suihkussa ja joku lämmittää päivittäin saunakin, väliajat lojutaan pihalla poreammeessa ja illalla mennään mökille savusaunaan saunomaan. Pakolla tähän nyt saadaan jotain järkeä, toisaalta varakkailla on kontsit, ei heitä pienet sähkökatkokset haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, jos lasketaan suihkun käyttöaika. Välillä pitää seivata kainalot, raspata kantapäät tai emulgoida shamppoo ja hoitoaine. Silloin suihku on kiinni.
Tiedätkö mitä emulgointi tarkoittaa? :D
Vähän ristiriitaista, että pitäisi pestä käsiä usein, mutta suihkussa ei saisi olla kauaa. Joo, eri toimintojahan nuo sinänsä ovat, mutta sitä samaa vettä siinä kulutetaan.
Vierailija kirjoitti:
Onhan touhu mennyt mahdottomuuksiin, käydään päivittäin suihkussa ja joku lämmittää päivittäin saunakin, väliajat lojutaan pihalla poreammeessa ja illalla mennään mökille savusaunaan saunomaan. Pakolla tähän nyt saadaan jotain järkeä, toisaalta varakkailla on kontsit, ei heitä pienet sähkökatkokset haittaa.
Ei pienet sähkökatkot estä minua saunomasta joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä keskustelu menee jo massapsykoosin puolelle.
No kyllä. Ihmisten pitää päteä todella säälittävillä asioilla. Ylpeileminen 5 min suihkuilla on samassa sarjassa kuin aikoinaan ne sadat viestit lukemattomissa eri ketjuissa, kun lipeäkalanaamat ylpeili sillä, kuinka selviävät 20 minuutissa heräämisestä töihin. Ihan kuin oikeasti olisi ylpeyden aihe kulkea ihmisten ilmoilla sen näköisenä, että on herännyt juuri.
Mulle on ollut itsestään selvää AINA, että suihku sammutetaan saippuoinnin ajaksi. Mulla on paksut, pitkät, vaalennetut luonnonkiharat ja niiden pesuun nyt vaan kuluu aikaa. Veden juoksutusaika on hiustenpesupäivänä alle 10 min, mutta yli 5 ja se on ihan ok. Mun hiukset on kauniit ja sellaisena haluan ne pitääkin. Ylpeilen mielummin niillä kuin sillä, että suoriudun jostain arkiaskareesta muutaman minuutin nopeammin kuin joku muu.
Itse en ole tätä ketjua kuvaamallasi tavalla ymmärtänyt. Minä olen tulkinnut ketjun siten, että monet tilanteen tiedostavat ihmiset yrittävät herätellä (liian) monia omaan napaansa tuijottavia ihmisiä.
Ihmiset, Euroopassa ihmisiä kuolee joka ikinen päivä. Ja te inisette siitä, että 5 min. suihkut eivät riitä teille!
Vaihtokauppaahan se sinäkin teet, ihan kuten kaikki muutkin. Joku ei lennä koskaan, mutta on suihkussa 20 minuuttia joka päivä. Toinen ajaa julkisilla mutta syö lihaa jne.
Tule sitten sanomaan kun et enää tee mitään muuta kuin kävelet/pyöräilet joka paikkaan, teet työksesi jotain mikä ei kuluta luonnonvaroja (oletko tietoinen miten paljon netti kuluttaa sähköä), et käytä kuin luonnonkuituisia kierrätettyjä vaatteita, et käytä meikkiä koskaan, ja syöt prosessoimatonta kasvisruokaa. jne.
Sekoitat asioita oikein huolella. Tämä 5 min suihku juttu ei liity luonnonsuojeluun tai ilmastonmuutokseen vaan energiakriisiin.
Minä olen tulkinnut ketjun siten, että monet tilanteen tiedostavat ihmiset yrittävät herätellä (liian) monia omaan napaansa tuijottavia ihmisiä.
^Tuohon vastasin. Ihan samalla t avalla sinä tuijottelet omaan napaan kuin kaikki muutkin. Se sinun herättelysi on sama kuin joku "tilanteen tiedostava" herättelisi sinua, oi omaan napaasi tuijottaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
****Säästövinkki suihkuun kaikille:*****
Kannattaa pissata suihkuun, niin ei mene pönttövettä hukkaan!
Miksei kakatakin, pökäleen voi painaa kantapäällä ritilästä läpi!Ps. Muista ottaa juomavedet talteen ämpäriin suihkusta yliroiskuvalle vedelle!
Peukutan, koska minua inhottaa tämä pakkosyöttö. Suomi on hyvällä sijalla päästöjen ja säästöjen saralla, kympin maa kainpuolin. Jos Kiina ja kolme muuta maata eivät tee mitään muutoksia eloonsa, päinvastoin lisäävät tuhoa, ei auta vaikka me suomalaiset lopettaisimme, syömisen, juomisen, kylpemisen ja lopulta hengittämisen. Viiden miljoonan kansana emme kuitenkaan palloa pelasta. Kuka pru tätä agendaa oikein meille syöttää. Menkää sinne missä ongelma muhii, viekää viisaus sinne.
Vielä kertaalleen. Tässä EI ole kyse tällä kertaa ilmastonmuutoksesta tai edes sinun rahoistasi. Kyse on koko Euroopan laajuisesta ENERGIAKRIISISTÄ, joka johtuu Putinin aloittamasta sodassa keskellä Eurooppaa ja (eteenkin) Saksan käsittämättömän huonosta energiapolitiikasta.
Tämä kriisitilanne tulee olemaan pahimmillaan nyt tulevana talvena. Tulevan loka - huhtikuun ajan meillä KAIKILLA eurooppalaisilla on ns. kusi sukassa energian suhteen.
Teollisuuden energian saanti tulee kaikin tavoin turvata, että talous pyörii. Jos talous kosahtaa, meitä kaikkia itkettää.
Näin ollen kaikkien kotitalouksien tulee säästää seuraavat 7 - 9 kuukautta energiaa joka ainoassa pienessä asiassa mitä vain keksii. Kyse on poikkeustilanteesta ja yhdestä talvesta.
Ranska taitaa pärjätä suhteellisen hyvin ydinvoimansa ansiosta, Islanti maalämpönsä avulla ja luonnollisesti Norja öljynsä ansiosta. Meillä muilla menee sitten energian suhteen enemmän tai vähemmän huonommin. Pois lukien ku'ipäiset unkarilaiset, jotka silmät kiiluen lihottaa Putinin sotakassaa ostamalla energiansa sieltä ilman huolta. Huono on oman historiansa muisti kyseisellä kansalla. :(
Pieni tyhmä kysymys, miksi Norja ei ole myynyt meille öljyä.
Kyllähän se myykin, mutta hinta on esim. tuotantokustannusten ja lisääntyneen kysynnän takia takia paljon korkeampi. Yksinkertaistaen tästä johtuu mm. nykyinen 60% kallistunut polttoaine autoihin.
Ei, vaan ahneuden takia.
Vierailija kirjoitti:
Vähän ristiriitaista, että pitäisi pestä käsiä usein, mutta suihkussa ei saisi olla kauaa. Joo, eri toimintojahan nuo sinänsä ovat, mutta sitä samaa vettä siinä kulutetaan.
käsien pesuun menee hetki eikä sen veden tarvi olla kuumaa
En mitenkään. Mulla menee pelkkien käsienkin pesuun 2 minuuttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
****Säästövinkki suihkuun kaikille:*****
Kannattaa pissata suihkuun, niin ei mene pönttövettä hukkaan!
Miksei kakatakin, pökäleen voi painaa kantapäällä ritilästä läpi!Ps. Muista ottaa juomavedet talteen ämpäriin suihkusta yliroiskuvalle vedelle!
Peukutan, koska minua inhottaa tämä pakkosyöttö. Suomi on hyvällä sijalla päästöjen ja säästöjen saralla, kympin maa kainpuolin. Jos Kiina ja kolme muuta maata eivät tee mitään muutoksia eloonsa, päinvastoin lisäävät tuhoa, ei auta vaikka me suomalaiset lopettaisimme, syömisen, juomisen, kylpemisen ja lopulta hengittämisen. Viiden miljoonan kansana emme kuitenkaan palloa pelasta. Kuka pru tätä agendaa oikein meille syöttää. Menkää sinne missä ongelma muhii, viekää viisaus sinne.
Selkeästi et ole lukenut koko ketjua. Tässähän ei nyt siis ole mitenkään kysymys vihreästä siirtymästä tms., vaan siitä, että Ukrainan sota ei lopu koskaan ja lapset kuolee, koska suomimamma ei suostu leikkaamaan lyhyttä kananpersettä, vaan käyttää kutriensa pesemiseen 8 minuuttia.
Tämä on kyllä yksi sekopäisimmistä keskusteluista, mitä oon AV:lta hetkeen lukenut. Ylpeillään sillä, kuinka nopeasti pystyy "peseytymään" ja kuvittellaan Ukrainan sodan loppuvan, kun suomalaiset juoksuttaa lämmintä vettä korkeintaan 5 min. HUOM. sota ei siis lopu, jos pitkien hiusten pesuun käyttää joka toinen päivä aikaa yli 5 min, mutta alle 10 min ja lisäksi olet epäsolidaarinen hylkiö.
Luuletteko te ihan tosissanne, että MISSÄÄN muualla euroopassa ihmiset miettis tämmöisiä?! Että esimerkiksi Italiassa ja Espanjassa naiset käy pätkäisemässä kauniit paksut hiuksensa, jotta saavat ne pestyä pari kertaa viikossa viidessä minuutissa. Tämä koko keskustelu on niin absurdi, että melkein naurattaisi, jos ei itkettäisi ihmisten typeryys ja puusilmäinen suhtautuminen asioihin.
Pakko oikeasti lopettaa seuraaminen tähän tai menee viimeinenkin usko ihmisten järjen käyttöön.
En pysty. Pitkiä hiuksia ei saa 5 minuutissa pestyä.
Ainoa keino olisi ajaa hiukset pois. Sitten voisi käydä pesulla parissa minuutissa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä yksi sekopäisimmistä keskusteluista, mitä oon AV:lta hetkeen lukenut. Ylpeillään sillä, kuinka nopeasti pystyy "peseytymään" ja kuvittellaan Ukrainan sodan loppuvan, kun suomalaiset juoksuttaa lämmintä vettä korkeintaan 5 min. HUOM. sota ei siis lopu, jos pitkien hiusten pesuun käyttää joka toinen päivä aikaa yli 5 min, mutta alle 10 min ja lisäksi olet epäsolidaarinen hylkiö.
Luuletteko te ihan tosissanne, että MISSÄÄN muualla euroopassa ihmiset miettis tämmöisiä?! Että esimerkiksi Italiassa ja Espanjassa naiset käy pätkäisemässä kauniit paksut hiuksensa, jotta saavat ne pestyä pari kertaa viikossa viidessä minuutissa. Tämä koko keskustelu on niin absurdi, että melkein naurattaisi, jos ei itkettäisi ihmisten typeryys ja puusilmäinen suhtautuminen asioihin.
Pakko oikeasti lopettaa seuraaminen tähän tai menee viimeinenkin usko ihmisten järjen käyttöön.
No tämä! Suomessa mennään suihkuun sekuntikellon kanssa, jotta voidaan maksella saksalle vihreää siirtymää. Nyt oikeesti jotain rajaa!
Eipä siinä mene ku pari minuuttia ultra lyhyillä hiuksilla, vaikka onkin paksu tukka. Pitkä tukka jos ois niin menis enempi aikaa..
Pakko tuplapestä aina hiukset + hoitoaine, lisäksi jos pesee kunnolla vampulla koko ruumiin ja varsinkin varpaanvälit niin aika tiukille menee 5 min.
Tosin useinhan en jaksa sulkea vesihanaa ja tykkään myös istuskella suihkun alla. Pesen myös hampaat aina suihkussa, että sitä hammastahnaa ei roisku kaikkialle. Suihku on mun luksus ollut aina, ikävää jos siitä joutuu luopumaan :/
Hyvin onnistuu. Meillä on mökillä saunassa vain juokseva kylmä järvivesi ja todistettavasti kukaan ei ole suihkussa viettänyt edes minuuttia.
Vierailija kirjoitti:
hoasin kämpissä vesi ja sähkö ei maksanut mitään, siellä sitä oppi monet tavoille, yksikin kaveri makoili aina krapulassa 2 tuntia kuumassa suihkussa ja ikkunoita unohdeltiin auki talvipakkasilla ja autojen tolppia jumiteltiin että ruksuttaa 24 tuntia eikä 2 tuntia vuorokaudessa jne
Varmaan siis kaikki myös tajuaa, että tämä ei tule koskemaan rikkaita. He vaan maksavat vedestä enemmän ja se ei edes tunnu missään. Rahalla saa ihan mitä tahansa.
2 minuuttia suihkussa korkeintaan. Ja puhdasta tulee. Jos haluan uida menen uimahalliin.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti on tarkoitus säästää energiaa.
Siihen auttaa myös veden paineen säätely.
Vähäisemmälläkin paineella onnistuu, joten tuo ajanmittaus on osittain väärä tapa mitata säästöjä.
Vähäisemmällä paineella menee pidempi aika. Eli + - 0
Kyllä 30 sek. kylmällä vedellä riittää. Kaikki muu on turhaa hienostelua. Ja kerran viikossa suihkupäivä, ei ennenkään jatkuvasti suihkussa lotrattu ja hyvin pärjättiin! Allergioitakin oli vähemmän kuin nykyään.
Ei muut eläimet käy suihkussa. Ei ihmistenkään tarvitse. Pelkkää hienostelua tämä nykyinen hajuttomuuskulttuuri.