Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko kohdanneet aidosti pahaa ihmistä?

Vierailija
02.08.2022 |

Minä olen.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Ja vielä uskovaiseksi tekeytyy. Se ainoa oikea usko. Oikein puistattaa.

Vierailija
2/24 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kolmoismurhaaja voisi täyttää kriteerin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toxic olisi parempi sana.  Jokainen narsistiin edes hetkeksi kiinni jäänyt on ollut "pahan" kyydissä. Herääminen on tuskallista.

Vierailija
4/24 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt töitä vankien kanssa. Suuri osa heistä on aika surkeita reppanoita, mut kyllä sinne pahojakin ihmisiä mukaan mahtuu.

Vierailija
5/24 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Se on pelottavaa.

Vierailija
6/24 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ja henkilökohtaisesti, silti jopa hänessä oli paljon hyvääkin.

Olenkin alkanut kyseenalaistamaan, onko absoluuttista pahuutta edes olemassa. Ainakin uskon sen olevan yhtä harvinaista kuin absoluuttinen hyvyyskin, joka on äärimmäisen harvinaista. Ihminen myös näkee helpommin pahuutta muissa kuin itsessään.

Esimerkkinä nyt vaikka joku Hit*er, joka saattoi olla aivan mukava isä, veli tai aatetoveri, mutta silti surmasi tarkoituksella miljoonia väärärotuisia-ja uskoisia silmäänsä räpäyttämättä.

Toisaalta äskeinen esimerkki antaa mielestäni hyvin viitteitä siitä, minkälainen hyvyys on keskiverto ihmisellekin helpointa ja minkälainen taas vaikeinta. On helpompaa rakastaa ja olla hyväksyvä omalle lapselle kuin kurjalle kerjäläiselle, on helpompi olla mukava ihmiselle josta itse hyötyy taloudellisesti kuin ihmiselle josta ei itse hyödy mitenkään, on helpompi hyväksyä samaan sosiaaliluokkaan kuuluva, kuin itseä vähäosaisempi. Toisaalta nämä myös ovat hyviä mittareita sille, millä tasolla se oma "hyvyys" oikeasti liikkuukaan.

Vierailija
7/24 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten määritellään aidosti paha ihminen?

Tiedän yhden tunnevammaisen, joka oli aikamoinen m u l k k u ihminen minulle, mutta en silti sanoisi häntä aidosti pahaksi ihmiseksi.

Vierailija
8/24 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen. Ja vielä uskovaiseksi tekeytyy. Se ainoa oikea usko. Oikein puistattaa.

Jostain syystä hyvä vetää puoleensa pahaa ja vice versa. Siksi esimerkiksi kirkoissa, hyväntekeväisyydessä, hoitoalalla yms löytyy niin paljon sekä hyviä, että pahoja ihmisiä.

Vierailija
9/24 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo määrittely on vaikeaa. Minä pelkään että itse olen sellainen katkeruuteni muokkaamaan luonteeni vuoksi. Toisaalta olen liiankin empaattinen ja huolehtiva joten diagnisoin itseni vain veemäiseksi ämmäksi.

Vierailija
10/24 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan noita vihreitä jo eduskunnassakin. mitä kolmoissurmaajasta. se surmasi vain kolme, mutta vihreät pilaavat miljoonien elämän

Vierailija
11/24 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

absoluuttinen pahuus=vihreä aate

Vierailija
12/24 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen toki.

Vierailija
13/24 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mia Mari Johanna Tukiainen.

Vierailija
14/24 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Osaa vaikuttaa hurmaavalta, mutta vihaa ja halveksii muita ihmisiä. Etenkin naisia.

Vierailija
15/24 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen erään lukuisista rikoksista tuomitun miljonäärin/suuryrityksen omistajan. Hän solvaa taukoamatta ihmisiä ja maksaa helposti korvaukset tuloillaan. Loukkaa jatkuvasti työntekijöitä jotka eivät voi tehdä mitään ettei heitä kiusattaisi ulos firmasta. Käyttää henkistä väkivaltaa aseena josta hänelle ei koskaan tule tuntuvia seurauksia.

Vierailija
16/24 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sen tietää? Oho, banaanit tarjouksessa!!! Ei oo totta, noin paljon perhosia

Vierailija
17/24 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ja henkilökohtaisesti, silti jopa hänessä oli paljon hyvääkin.

Olenkin alkanut kyseenalaistamaan, onko absoluuttista pahuutta edes olemassa. Ainakin uskon sen olevan yhtä harvinaista kuin absoluuttinen hyvyyskin, joka on äärimmäisen harvinaista. Ihminen myös näkee helpommin pahuutta muissa kuin itsessään.

Esimerkkinä nyt vaikka joku Hit*er, joka saattoi olla aivan mukava isä, veli tai aatetoveri, mutta silti surmasi tarkoituksella miljoonia väärärotuisia-ja uskoisia silmäänsä räpäyttämättä.

Toisaalta äskeinen esimerkki antaa mielestäni hyvin viitteitä siitä, minkälainen hyvyys on keskiverto ihmisellekin helpointa ja minkälainen taas vaikeinta. On helpompaa rakastaa ja olla hyväksyvä omalle lapselle kuin kurjalle kerjäläiselle, on helpompi olla mukava ihmiselle josta itse hyötyy taloudellisesti kuin ihmiselle josta ei itse hyödy mitenkään, on helpompi hyväksyä samaan sosiaaliluokkaan kuuluva, kuin itseä vähäosaisempi. Toisaalta nämä myös ovat hyviä mittareita sille, millä tasolla se oma "hyvyys" oikeasti liikkuukaan.

Hän ei nyt kenenkään isä tainnut olla eikä tappaa yhtä ainutta juutalaista.

Vierailija
18/24 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavannut, uskovainen tekopyhä opettaja. Onneksi on jo eläkkeellä. Hänkin on kokenut karman kosketuksen omassa elämässään.

Vierailija
19/24 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen .Kertakaikkiaan läpipaha. 

Vierailija
20/24 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska "pahuutta" ei ole olemassa. "Pahuus" on vain ihmismielen tuotoksia, kuten "hyvyyskin". Ihminen on keksinyt "pahuuden", jotta voisi tuntea itsensä "paremmaksi" kuin muut laumassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi