Lue keskustelun säännöt.
Joku pyytää apua ongelmaansa, te alatte selittää omaa tilannettanne. Miksi ihmeessä?
02.08.2022 |
Mikä ihmeen juttu tämä on? Pahimmassa tapauksessa alkaa kamala brassailu miten minä hoidin yksin 10 lasta ja kävin samalla hiihtäen töissä 70km päässä ja siinä samalla aliarvioidaan ap:n ongelmaa.
Jos joku pyytää apua/neuvoa, älä tarjoa hänelle omaa tilannettasi verrokiksi vaan tarjoa sitä apua. Neuvoa voi ilman että buustaa itseään toisen kustannuksella.
Kommentit (41)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Minä ennen kiirehdin "korjaamaan" toisessa ihmisessä sellaiset tunteet, joita en sietänyt itsessänikään. Kun opettelin sietämään, opin myös vain olemaan läsnä toisenkin vaikeuksien edessä. Olen myös oppinut, että moni haluaa ensimmäisenä vain tulla kuulluksi. Jos koko elämän ajan toiset ovat kiirehtineet neuvomaan, että tee niin ja näin (jotta et tuntisi, mitä tunnet, koska minä en siedä sitä) siitä oppii, ettei omalla itsellä ja omilla tunteilla ole mitään merkitystä. Ei opi välittämään itsekään itsestään.
Myös sen olen erikseen opetellut, että kun joku avautuu omasta tilanteestaan, pyrin laittamaan oman itseni täysin sivuun. Kuuntelemaan vain sen toisen kertomusta ja miettimään, mitä hän omassa tilanteessaan tarvitsee, mikä on hänen lähtökohdistaan katsoen mahdollista. Ei toisen kokemuksella ole mitään tekemistä itseni kanssa.