Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

###JOULUKUISTEN KUULUMISET VKO 43###

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekkaan aikoihin aloittanut pinoa.Viikonloppuna ei mitään erikoista tapahtunut.Pojan syysloma on ohi ja reippaasti oli näköjään itsensä kouluun suorinut.Kamala äiti vaan nukkui..Onhan tuo jo 13-v joten itsenäisesti pitääkin osata kulkea,mutta aika kamalaa kun se on perheen ainoa ahertaja joka aamuisin lähtee ja toiset jää nukkumaan.Mieskin kun on edelleen sairaslomalla.

Aada sai kanssa nyt sen flunssan ja viimeyö olikin melkoista heräilyä ja nenän aukaisua.Kamalan vaikea vaan laittaa nenätippoja,kun toinen rimpuilee minkä pystyy.Täytyy mennä apteekkiin kysymään,josko tän ikäiselle vois antaa jo jotain sumutetta.

Itsellekkin se tauti on hyvässä vauhdissa tulossa.Kyllä pitkään onkin saanut olla terveenä,sairastin viimeksi joskus ennen raskautta.

Yleensä olen kärsinyt jos minkälaisista mahavaivoistakin,niin tämän pienokaisen odotuksen jälkeen ei niitäkään ole ollut. Koputtelempa puuta...

No,joo.Kukaan ei tällaisia sairaskertomuksia viitsi lukea ja ei nyt oikein muutakaan kerrottavaa ole,joten jätän palstatilaa nyt muillekkin

t.Liinuksi+Aada10kk2vko

Vierailija
2/18 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ilma onkin aivan hirvee, vettä vaan tulee:(

Sisällä ollaan kökitty koko päivä ja nyt kun pienimmät on ulkona unilla niin äiti tuli käymään koneella!

Me oltiin taas pitkästä aikaa viihteellä miehen kanssa viikoloppuna, kaverin synttäreitä juhlittiin. Tytöt oli mun vanhemmilla ja hienosti oli mennyt, no on ne ollu jo varmaan 4-5 kertaa ja aina on mennyt upeesti, tytöt tuntee niin hyvin mun äidin kun oli sillon apuna ekat 9kk. Ite kyl eilen mietti et ois kyl pitäny jäädä kotiin, olo oli aikas kamala:/ No onneks alkaa elämä voittaan;)

Meillä kans tytöt on oppinu ihan hiljan taputtamaan ja hyvä ettei äitiltä itku tuu kun on niin söpön näköstä:)) Isosikokin sit aina tulee näyttämään et hänkin osaa taputtaa:)

Kyllä on inhottavaa tuo päänkopsahtelu, harva se päivä kun meilläkin päät kopisee lattiaan:(

Hauskin leikki tytöillä on tällä hetkellä puskea toisiaan, pukkailevat täysillä toisiaan päähän ja nauraa räkättävät perään, kerran Aada sit tuli pukkaamaan äitinkin päähän ja itkuhan siinä tuli, tais olla äitillä vähän kovempi pää kuin siskolla:O

Hassuja tyttöjä:)

Jahas nyt itkuhälyttimestä kuuluu ääntä, pitääpä mennä kurkkamaan joko siellä heräillään!

R-p ja tytöt 10kk1vko2pv ja esikko 3v1kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on uusi viikko, en muista kirjoitinko viimeviikolla lainkaan, kun nää päivät menee niin nopsaan, ettei aika millään tahdo riittää...

No joka tapauksessa meillä on nyt alettu nousta jaloilleen tukea vasten. Ja pudotus vauhdilla suoraan pyllylleen. Toistaiseksi on vältytty pään kopautuksilta, mutta uskon että kuhmu jos toinenkin vielä kohoaa...

Tytölle tuli taas pieni nuha ja eilen nousi lämpökin hiukka yli 38 asteen. Nyt tiirailen josko niitä rakkuloita olisi tulossa, kun täälläpäin ainakin on liikkeellä sitä enterorokkoa (tai jotain sinnepäin). Tähän mennessä olen löytänyt toisesta kämmenestä on yhden ja toisessa kädessä on kahdessa sormessa rakkula. Ja aika itkuinen on tyttö ollut paripäivää...

Minä koitan nyt epätoivoisesti vihdoin aloittaa sitä laihista. Kiloja tulee vaan lisää ja lisää. Mä en tiiä millä saisin itteni kuriin!Nyt menen napostelemaan mandariineja, onneks ne herkut on kevyitä!

Tähti ja tyttö 121205

Vierailija
4/18 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieli on melkein yhtä harmaa kuin sää, mies lähti taas reissuun ja meinaa olla ikävä. Ei olekaan pitkään aikaan tuntunut tältä, mutta nyt mies kerkes oleen reilun viikon kotona, niin johan taas oli kurjaa. Ja lähti tällä kertaa päivällä, yleensä lähtee aamuyöstä, jolloin sitten herätään ilman isiä ja arki lähtee rullaamaan. Huomenna on varmaan sitten parempi päivä taas.

Käytiin tänään muksujen kanssa keskustassa juuri uusitussa leikkipuistossa, oli ihan piristävää vaihtaa maisemaa. Harmitti vaan, kun siellä oli vauvakeinut ihan toisessa reunassa, ja tietysti kaikki isompaa kiinnostava toisessa, eikä tuota neitokaista uskalla päästää pois näkyvistä. Mutta hyvin se meni näinkin.

Meillä ei mitään ihmeempiä ole tapahtunut, viikonloppuna laitettiin kesä varastoon, eli pöydät ym terassilta ja suihkulähde nosteltiin varastoon talveksi. Eipä näillä säillä enää kovin viitsi terassilla istuskella :) Tyttö jo kovasti kiskoi pulkkaa nurmikolla, ja harmitteli kun menee niin kauan ennen kuin tulee lunta.

Niklas nouseskelee ilman tukea seisomaan, mutta ei meininkiäkään että lähtisi kävelemään. Nyt jo odotan että kävelee, ei ole mukavaa kun joutuu konttailemaan syksyn kurakoissa. Ja olisihan se helpompaa opetella kävelemään ulkona nyt kuin sitten lumihangessa.

Mulla tuola tiskit odottaa, täytynee mennä niiden kimppuun. Sitten hetkeksi sohvannurkkaan nautiskelemaan omasta rauhasta ennen nukkumaan menoa. Mukavaa viikkoa!!

T:Emppu ja Niklas 10kk

Vierailija
5/18 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa minäkin kuulumisia laitan. Viime viikolla oli aikomus, mutta nämä vauva-lehden sivut taas vaihteeksi tökki pahemman kerran...

Meillä ollaan taas nuhassa. Siis Milja on. Me aikuiset ollaan vielä (koputtaa puuta) terveitä. Tämä flunssa on nyt kolmas tälle syksylle. Tympäisee todella. Mutta ihan reipas tyttö Milja on ollut. Tänään on ollut jo vähän parempi, kun hyväntuulisena touhaili koko aamun ja meni juuri päikkäreille eli normaaliin aikaan. Räkä kyllä valuu kamalasti ja nokka on tukossa ja jonkin verran yskiikin. Eilen pitikin nukuttaa päiväunet sisällä, kun edellisenä iltana oli vähän kuumetta. Eilen ei ollut eikä tänään, joten nyt menikin ulos nukkumaan. Kohtalaisen hyvin nukkui kyllä sisälläkin, yli tunnin! Ja nukahtikin helposti parissa minuutissa. Siksi se oli vähän jännittävä tilanne etukäteen, kun Milja oli nukkunut edelliset sisäpäikkärinsä joskus tammi-helmikuun kovien pakkasten aikaan! :D

Muuten meille kuuluu oikein hyvää. On aivan ihana seurata neitin kehitystä. Kaikki jutut on niin mahtavia ja niitä vois katella iäisyyksiä. Milja seisoo tukea vasten, mutta ei ota askelia. Kävelyttämälläkään ei kovin mieluusti kävele, mutta mikäpä kiire tässä? Tähän mennessä tuo liikkuminen on edennyt mukavan rauhallista tahtia. Neiti ehtii oppia kunnolla edellisen jutun ennen kuin oppii uuden. Esim. nyt jo osaa laskeutua hienosti seisoma-asennosta lattialle, vaikka välillä kyllä yritti kovasti itkemällä saada minut auttamaan. Vakoilin kuitenkin neitiä kun ei se nähnyt minua, ja silloin osasi hienosti yksinkin alas mennä. Siihen loppui auttaminen... ;) Ovela likka! :D

Milja rakastaa eläimiä ja onkin nopealla tempolla oppinut eläinten ääntelyitä. Nyt osaa: koira (ö-ö-ö), lehmä (muu tai buu), leijona/tiikeri (ärisee), ankka (kaak-kaak-kaak) ja orava (naksuttelee kielellään). Osaa myös puhua puhelimeen ja sanoo haloo (joka ei kyllä oikeasti kuulosta vähääkään kyseiseltä sanalta, mutta sitä kai tarkoittaa), taputtaa, tanssii, vilkuttaa, leikkii pöö-leikkejä, kampaa iteltä tai äitiltä hiuksia jne jne. Oikeasti tämänikäiset osaa kyllä jo hirveästi asioita. Huippua! :D

Ei meille sen ihmeempiä kuulu. Normaalia arkea elellään. Mieluusti käydään perhekahviloissa aina kun ollaan terveenä. Vähän on tylsää kun pitää jo niin paljon pukea vaatetta päälle kun ulkoillaan, mutta kyllä kai siihen äkkiä tottuu... niin äiti kuin tyttökin!

Voikaa hyvin!

Äippä ja Milja viikon vajaa 10kk

-Miljakin on syntynyt 31.12. Joku (sori, en nyt muista kuka) kirjoitti viime tai toissa viikolla tytöstään, jolla siis sama synttäripäivä :)

Vierailija
6/18 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinoudumpa minäkin =)

Olivia nukkuu aamu-uniaan, niin taas ehtii koneelle. Neiti heräs aamulla ennen seitsemää ja jo heti näki että väsynyt on. Vietiin isommat tytöt kouluun ja päiväkotiin, niin Olivia nukahti matkalle.

Ihanan rauhallista!! Meillä on sellainen vauhti päällä kun tyttö hereillä on, että huh, huh. Kokoajan nousee ylös ja ryömii kaikkiin mahdollisiin paikoihin. Viime viikosta on oppinut jo kävelemään vähän tukia pitkin. Tosin ei sitä kovin useasti tee ja menokin on vielä vähän huteraa, mutta kova on yritys. Lisäks yrittää jo nousta esim. sohvalle, nostaa jalkaansa kun koira konsanaan=) Yks päivä Omppu oli jo kiivennyt keittiöjakkaran portaat!!! APUA sentään. Juu, ja kerran yllätin neitokaisen seisomassa ilmat tukea, tosi kädessä oli lelu ja sekös sitten hyvä tuki on. Vauhdilla tuntuu kehittyvän pikku joulutontut.

Siitäpä tulikin mieleen, että tänä jouluna saattaa kaikki koristeet ja kuusi olla melko kovan terrorin kohteena. Kiva ripustaa kaikki tavarat katonrajaan.

Maitotuotteita ollaan myös maisteltu. Raejuusto on mieluisaa, mutta maustamaton jogurtti tökkii. Täytyy vissiin ostaa sitä olikos se nyt turkkilaista jogurttia. Joku siitä taisi korjoitella aiemmin.

Hampaita alkaa nyt tulemaan, vihdoinkin. Perjaintaina Ompulla on käyti hammashoitajalla =)

Kovasti muilla tuntuu nuha vaivaavan =( toivottavasti lapsukaiset ja vanhemmat paranetten pian. Puuta koputtaen, meillä ollaan oltu terveinä.

Hauskaa viikkoa kaikille ja toivottavasti ilmat kylmenee myös täällä etelä-suomessa.

Heikk@ ja Olivia Omppunen, huomenna 10 kk

Vierailija
7/18 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en olekaan ennen tänne kirjoitellut, mutta kaipailin muita jotka ovat saaneet vauvan viime joulukuussa. Mun poika syntyi 16 joulukuuta ja iso poika olikin, 4410kg ja 54cm :) Niin tahtoisin vähän tietää mitä teidän lapsenne jo osaavat ja mitä eivät.

Mun poika on melkoinen touhu ukko.. Liikkuu todella ketterästi ja vauhdilla. Ei vielä kävele ilman tukea, mutta tukea vasten menee jo vauhdilla :) Ihan mietityttää kuinka kova menijä siitä isompana tulee.

Mitenkäs teillä on hampaiden kanssa ja ovatko pienokaiset sairastelleet paljon? Meidän pojalla on tällä hetkellä 7 hammasta. Hirmuista vauhtia näkyy pikkupiikit kasvavan. Ja itkua riittää kun hampaat on tulolla..

Ja joko vauvanne osaavat juoda nokkamukista tai jostain muusta kuin tuttipullosta? Poika ei millään rupea juomaan nokkamukista.. Hirveä itku ja huuto alkaa melkein samantien kun pullon näkee. Mutta vettä juo taas tosi hyvin taikamukista. Et oisko sit tottumus kysymys että maito tulee tutipullosta ja vesi taikamukista..

Mutta kiva oisi vaihdella kuulumisia ym. jos vielä joukkoonne mahtuu yksi matti myöhäinen :)

Vierailija
8/18 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas täällä hiljaista.Mutta tosi kiva kun on saatu uusikin mukaan,hiljeneviin pinoihin.Tervetuloa joukkoon Hiiutti!!!!

Aadalla on nyt 8 hammasta,jotka tuli rytinällä puolivuotiaana.Sittemmin ei ole uusia näkynyt.Ja eka nuha on tässä parhaillaan menossa,sen enempiä meillä ei onneksi vielä ole sairasteltu.

Meillä on käytössä tupperin nokkamuki,josta juoma tulee imien.En ole sitten vielä tavallista nokkamukia kokeillutkaan,kun tuo muki on ollut niin hyvä.Meilläkin siitä juodaan vaan vesi ja maito sitten pullosta nukkumaan mennessä.Tietysti kamalan huono kun on unipullo käytössä,mutta en ole sen takia viitsinyt alkaa stressaamaan.

Yks päivä laitoin piimää mukiin ja se oli Aadan mielestä niin kamalaa,ettei meinannut huolia edes vettä mukista sen jälkeen kun pelkäs että taas tarjotaan sitä ällötystä.

Meilläkin raejuusto menee jotenkuten,mutta paremmin kyllä tavallinen siivujuusto. Mulle oli ihan uutta kun Heikk@ kirjoitteli maustamattomasta jugurtista.Silläköhän olisi pitänyt aloitella....

Minä olen antanut gefilus kidius jugurtteja ja ne onkin Aadan herkkuja.Mutta onkohan niissä sitten liikaa sokeria???

Aada etenee vielä pääasiassa kontaten,mutta kulkee ihan hyvin tukiakin pitkin.Ja eilen otti 4 peräkkäistä askelta ilman tukea.Mutta kovasti se tuntuu sitä vielä arastelevan,selvästi pelkää kaatumista.

Mukavinta tuntuu olevan kanssa tuo ylöspäin kiipeily ja siitä ei äiti tykkää yhtään.Eilen meillä kanssa seistiin yksin nojatuolissa,oli kiivennyt sillävälin kun kävin äkkiä keittiössä. Samoten sängylle menee heti,jos saa jalan alle jotain mistä ponnistaa.Onneksi on vielä sen verran lyhyt,ettei ihan joka paikkaan pääse.

Hauskaa tuntuu myös olevan erilaisten tavaroitten päälle istuminen.Iskän työkalupakki jäi (yllättäin...) keittiöön,niin siinähän tämä jo istuskeli.Samoten koittaa saada kirjoista korkeutta pyllyn alle.

Näistä taidoista vois kait kertoa loputtomiin,niin paljon nämä ihanat pienet jo osaavat.Puheesta vielä sen verran,että meillä sanat on mamma,mämmä,ei,tä,tittu,ja vaikka mitä tavuja mistä ei saa tolkkua.Äiti tulee aika selvästi.

Osaa osoittaa ja näyttää sormella missä on kukka,lamppu,silmä,nenä,suu,ja perheemme jäsenet.

Selaista meillä.Kuinkahan myöhään tänään saa typyn yöunille,kun nyt taas nukkuu päikkäreitä.Eilen heräsi iltakahdeksalta ja meni nukkumaan yöllä yhdeltä.Äitille tämä rytmi kyllä sopisi,mutta isoveikka ei meinaa mennä iltaisin nukkumaan kun me muut valvotaan ja se on sitten ihan väsynyt koulussa.

Loppuviikoksi lupaili myrskyä,josko sitten kaikki joulukuiset kävis kirjoittelemassa kuulumisia,jos ei voi ulkoilla...

palailemisiin! T.Liinuksi+Aada 10kk+3vko

Vierailija
9/18 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiiutti: Tervetuloa joukkoon! Tänne kyllä mahtuu. :D

Sitten vastauksia kyseilyihin:

*sairastelusta. Miljalla on nyt menossa elämänsä viides flunssa. Kolmas tälle syksylle. Yksi lievä nuha oli jo aika pienenä. Kesällä yksi nuha jatkui kunnes meni korviin. Tämän syksyn flunssat on ollu sitkaita mutta ei vielä oo ainakaan korviin menny. Mutta yks juttu on ollu ihan ehdoton nuhanenän apuna: Nenä-Friida. Se niistäjä, jolla imetään räkää. Tosi hyvä laite pienelle, joka ei osaa vielä ite niistää... :)

*hampaat: Miljalla ei ole vielä yhtään! On kyllä varmaan vaan ajan kysymys, koska eka puhkeaa, kun näyttää alaikenet olevan aika pullollaan.

*juominen: Milja tissittelee vielä neljä kertaa päivässä ja kerran juo nokkamukista joko tuttelia tai vettä. Pullosta suostui juomaan vaan ihan rääpäleenä, kun mulla ei ollu vielä maito kunnolla noussut. Lasistakin onnistuu, mutta paremmin kuitenkin nokkiksesta, mallilla ja merkillä ei ole väliä, meillä on neljä ihan erilaista ja kaikista juo. Vähitellen pitäis alkaa tuota imetystä vähentämään, koska vuoden iässä se loppuu. ;)

Me aloitettiin hapanmaitotuotteet vajaa kaks viikkoa sitten. Oon antanu maustamatonta jogurttia soseen kera, tavallista maustettua ja sokeroitua jogurttia, viiliä ja viilistä sekä raejuustoa. Perusviili ei uponnu, muut kyllä hyvin. En jaksa noudattaa täysin sokeritonta linjaa. Kohtuus kai on tärkeämpää ja muuten terveelliset pöperöt. :D

Väsyttää. Puuronsyönti on kamalaa tappelua nykyisin. Aamulla en enää edes tarjoa, kun ei syö kuitenkaan. Illalla menee vaihtelevasti, nyt flunssassa lusikallinen tai kaks. Turhauttavaa tehdä koko puuroa, kun se menee roskiin kuitenkin :(

Neiti taistelee sängyssään unta vastaan. Nukahtais pian, niin pääsisin sohvalle köllöttelemään :)

Illanjatkoja!

Äippä ja Milja

Vierailija
10/18 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liinuksi kyseli tuolla niistä jogurteista. Meille on neuvolassa puhuttu niistä maustamattomista jogurteista kun vasta aloitellaan maistelua. Mutta, mutta... kolmen lapsen kokemuksella voin kertoa, että ne ei kyllä meidän lapsille maistu=) Joten tuskimpa mitään haittaa on jos antaa vähän paremman makusia jogurtteja. Mä just kanssa tota asiaa tässä mietin ja ajattelin jo tulla kyselemään muilta vinkkejä. Mutta tässähän olikin jo monessa ketjussa hyviä vinkkejä.

Meillä Olivia syö innokkaasti jo raejuustoa, joten taidampa tänään antaa maistaa jo juustoakin. Maito on vielä korviketta, enkä taida kiirettä pitää sen vaihtamisessa.

Juu, ja sellainenkin vinkki saatiin neuvolasta, että voi antaa esim. jo muulle perheelle valmistettua makaroonilaatikkoa. No, sekös sitten hyvälle maistuikin neidin mielestä.

Oletteko muuten antanut lapsille jo esim. rusinaa? Meillä herkut on rajoittunut vasta niihin maissinaksuihin.

Lisää hyviä ruokavinkkejää otetaan mielelään vastaan =)

Heikk@ ja Olivia 10kk tänään

Vierailija
11/18 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikk@: Milja syö normaaliruokien ja puurojen ja välipalojen lisäksi leipää, hedelmiä (annan yleensä suupaloja) mitä satun itse syömään, porkkanaa tai kurkkua (ei siis vielä saa porkkanasta paloja kun ei niitä hampeja oo) tms. Rusinoita Milja on maistellut serkkutytöiltä ja hyviltä tuntui maistuvan. :D Mitään herkkuja en Miljalle anna, olen ollu aika tiukka sen asian suhteen. Kun ei tiiä mitä menettää... ;)

Meillä syödään tällä hetkellä tosi huonosti. Oon laittanu sen aika lailla flunssan piikkiin, mutta kappas vaan, taitaa ollakin syynä äitin tekemät soseet. Ne ei siis enää kelpaa. Kaupan purkit melkein nuollaan puhtaaksi :O Puurokin kyllä maistuu huonosti. Eilen illalla ei taas menny yhtään. Vaihtelen aina puuromakuja, mutta sillä ei tunnu olevan merkitystä. Hyvänä päivänä Milja syö mitä vaan, huonona ei niitäkään mitä olettais ainakin syövän... Oonki jo miettiny, että jos puurolle tulee täysstoppi eli ettei kelpaa enää ollenkaan milloinkaan, niin mitä sitä sitten antaa aamulla ja illalla? Sen pitäis kuitenkin olla täyttävää (ainakin illalla) ja terveellistä... Hmm...

Velipoika on tulossa käymään. Palaillaan kun jaksellaan! Heippa!

Äippä ja Milja

Oon ollu tänään reipas. Siivosin koko kämpän! Olikin aika likaista...

Vierailija
12/18 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neitokainen on sängyssänsä nukkumassa ja itsellä olis miljoona hommaa ennenkuin tyttö saisi herätä. Ja täältä mä taas itseni löydän... On niin hiljaista, että päätin kuitenkin tulla kirjoittamaan, kun kone piti avata laskujen takia jokatapauksessa.

Kivaa, että uusi joulutonttu on tullut joukkoomme! Unohdin jo mitä kysymyksiä olikaan, mutta vastaan nyt ainakin muutamaan.

Kaksi hammasta tuli noin 8kk iässä viikon sisään molemmat.

Toinen nuha monossa. Melko peränjälkeen molemmat. Viime sunnuntaina nousi ekaa kertaa lämpö, mutta se meni yössä ohi. Nenä tosiaan vuotaa ja friidaa ollaan koitettu käyttää, mutta tyttö ei ole yhtään sen kaveri, eikä korvakuumemittarinkaan...

Meillä juodaan ruokailunyhteydessä lasista maitoa, iltamaidon annan vielä pullosta olkkarin sohvalla. Vesi ei oikein maistu, ja välillä mietinkin että saakohan tarpeeksi nesteitä...

Liikkuminen onnistuu kontaten, pystyyn on nyt pari päivää noustu ja isin mukaan on jo muutama askelkin otettu tukea vasten... Kaikki kielletty kiinnostaa kovasti ja sormet on melkein kokoajan jossain välissä tai kolossa...

Nyt pitää mennä kaunistautumaan, kun ollaan kaverille kylään menossa!

Tähti ja tyttö 121205

Vierailija
13/18 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengissä ollaan täälläkin,en vaan täällä Turussa juurikaan koneelle pääse enkä ehdi,nyt tulin hetkeksi kun lapset nukkuu ja BB:tä odotelles joka alkaakin aivan pian=)

Kavereita on nähty täällä,osa nettikavereita(joulumammojakin) ja sen suhteen kivaa ollut,koirakin voi ihan hyvin vaikka raasu ei kuule mitään ja mä vanhasta tottumuksesta huutelen sitä aina nimeltä,Juho vaan meinaa pöllyyttää sen,vahtimista koko ajan.

juho osaa kiivetä portaita=0,harjoitellut ei oo koskaan mutta kerran jäi alaportti auki kun isällä portaat yläkertaan ja Juho aivan pokalla kiipesi liki ylös asti kuin vanha tekijä,hiukka vaarallista touhua vaan!!!!!!!!!

sunnuntai-iltana olen sitten kotona taas...

äityliini ja Juho lähes 11kk!

Vierailija
14/18 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

helouta!

missäs kaikki tytöt on=)

mä tulin tässä käymään.

on niin paljon ollut ohjelmaa ja menoa että pakko hengähtää nyt=)

huomenna illalla sitten kotona taas.

valvoin yli puolenyön ja se alkaa kostautua,nukahdan kohta istualleen..

Juhokin jo 11kk!!=)enää kuukausi 1-veehen.

äityliini ja Juho 11kk

ainakin Anun Aamu myös 11kk,onnea ja jos muitakin tasakuukausia täyttäviä,niin suuret halit heille,Minean neitihän on jo yli 1-v!!

Vierailija
15/18 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiirettä pitää mutta jospa nyt sanasen kirjoittaisin =)

Meillä on tämä viikko ollut muutosten aikaa. Saara täytti tiistaina 2 vuotta ja synttäreiden kunniaksi tutit menivät rikki... Aika hyvin tyttö on sopeutunut uuteen tutittomaan elämään, nukahtamiset ovat vähän aikaisempaa vaikeampia mutta muuten tyttö on pärjännyt vallan mainiosti. Omaa puhettakin tulee selvästi nyt enemmän kun ei ole tulppaa suussa ;) Saarahan ei vielä puhu, sanoo vain kolmisen selvää sanaa.

Veeran elämässä on myös rankka ajanjakso: aloitimme niinikään tiistaina unikoulun! Sain viime viikolla Veeran 10kk neuvolakäynnillä yhteystiedot unikouluneuvontaan johon soitinkin tällä viikolla. Sain todella hyvät ohjeet ja niiden avulla meidän yöt rauhottuivat samantien aikalailla. Veera heräili ennen 20-30 kertaa yössä itkemään. Ti-ke yönä Veera heräsi vain kolme kertaa itkemään, ke-to yönä pyöri pari tuntia levottomasti mutta muuten nukkui aika hyvin, to-pe yö meni tosi huonosti: Veera itkeskeli 4 tuntia (on nuhassa joten varmaan siinä syy itkuun) ja viime yö oli kaikkein paras: neiti nukkui klo 21-8.30 heräämättä kertaakaan!!! Jospa meilläkin alettaisiin pikkuhiljaa nukkumaan kunnolla. Veera ei siis enää ole kesän jälkeen syönyt öisin joten mitään vieroittamisia ei onneksi tarvinnut tehdä...

Hiiutille tervetuloa joukkoon! Meidän suurperheen kuopus Veera syntyi 23.12, laskettuna päivänä =) Veeralla on Saara-sisko 2v, Valtteri-veli 12v ja Santeri-veli 13v. Vastauksia kysymyksiisi:

* Veera on ollut tosi kova liikkumaan, kävelee vauhdilla tukia pitkin, yrittää kovasti seisoa ilman tukea. Sanoja ei tule mutta omaa kieltä on paljon.

* Veeralla on 2 hammasta alhaalla, molemmat puhkesivat pari kuukautta sitten. Veeralla on ollut pari pientä nuhaa, nyt siis on parhaillaan räkätaudissa. Muita tauteja ei onneksi ole ollutkaan.

* Veera vierotti itse itsensä rinnasta 7-kuisena, sen jälkeen ei ole oikein korvikekkaan kelvannut. Sen vähän maidon mitä neiti suostuu juomaan hän juo tavallisesta mukista. Tuttipulloa ei ole koskaan tarvittu eikä nokkamukista juominen oikein onnistu.

Mä en ole vielä antanut Veeralle hapanmaitotuotteita, kaipa niitä voisi pikkuhiljaa alkaa antamaan. Varmaan aloitellaan raejuustolla, rahkalla, viilillä, jogurtilla yms.

Oikein mukavaa syksyä kaikille!

Tansku, Veera 231205, Saara 241004 + poitsut

Vierailija
16/18 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Minäkin kirjoittelen ensimmäistä kertaa tänne joulukuisten juttuihin! Meidän tyttö syntyi Kys:ssa 16.12.05 kiireellisellä sektiolla raskausmyrkytyksen takia. Meillä on esikoispoika, 3v., joka tuli myös kiireellisellä sektiolla samasta syystä.

Neiti oli pikkuinen syntyessään (rv 38), 2420g ja 48cm. Ja sitten tietysti paino tippui sairaalassa, joten lähtöpaino olikin sitten 2200g. Nyt sitten 10kk nlassa 72,5cm ja 7565g. Eli pikkuinen tyttö edelleen! Mutta hyvin on kehittynyt; kävelee hieman itse, kun pitää kiinni esim. sohvan reunasta ja nousee seisomaan tukien. osaa laskeutua istuma-asentoon seisomasta itse. Vilkuttaa ja sanoo " hei-hei" ääneen.

Kivaa olisi lukea teidän kuulumisia uudelleenkin! Saako tänne laittaa meiliosoitettaan?

Vierailija
17/18 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siis mukaan mahtuu...??

Meillä typykkä syntyi 13.12.2005 Kys:ssä (TEIJAH, ollaankohan tavattu? Minä kyllä kotiuduin tuolloin 16.12., kun sinun tyttö on syntynyt) suunnitellulla sektiolla perätilan vuoksi. Pikku kirppu oli syntyessään, 2970g ja 47cm. Nyt 10kk neuvolassa painoi 9630g ja pituutta oli 71cm. Nousee tukea vasten ja ottaa siinä muutamia haparoivia askeleita. Selviä sanoja ei tule, sitä omaa kieltään höpöttää kyllä siitäkin edestä. Oikein on virkeä tapaus! ;o)

Sarkkali ja Olivia 10kk

Vierailija
18/18 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan vaan uudet joulutontut =) En kovin pitkäaikainen kirjoittelija ole minäkään, heh!!

Sarkkali: meillä myös Olivia neiti 10 kk, lisäksi Veera -99 ja Saara 02.

Apua sentään, olin tänään myymässä tyttöjen vaatteita kirpparilla. Mulla oli mennessä aivan älyttömästi tavaraa mukana ja tulin kotiin enään kahden vaatekassiin kanssa: Hurraa!! Tää oli oikeestaan eka kerta, kun myin lähes kaikki pienet vaatteet. Miten se voikaan riipasta, kun myy niitä ihania pieniä vauvan vaatteita =( Järjellä ajatellen, mihin ihmeeseen niitä säästää. Meillä meinaan on nyt tyttötrio kasassa.

Perjantaina Olivialla oli hammashoitaja. Kyllä oli hauskaa, kun neiti esitteli kaikkia kolmea hammastaan. Hyviä vinkkejä sain, vaikka joka tytön kanssa siellä olen käynnyt.

Esim. tutista hän sanoi, että sitä voi pitää tuonne kaksivuotiaaksi asti ja tuttipulloa noin puolitoistavuotiaaksi.

Huomenna taas uusi viikko ja uusi pino, ollaan kaikki ahkeria kirjoittamaan. Kiva kuulla, että Äityliinillä oli mukava reissu

Heikk@ ja tyttötrio