Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloitko värjäämään hiuksia kun alkoivat harmaantumaan?

Vierailija
02.08.2022 |

Tässä katselin juuri ohimoita, harmaita alkaa olla enenevässä määrin. En ole hiuksia värjännyt pian kymmeneen vuoteen, mutta mietin että pitäisiköhän taas. En ehkä ole vielä valmis harmaantumaan.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin harmaantumaan 25 vuotiaana, eli saman ikäisenä kuin äitini ja siskonikin. En todellakaan ollut silloin valmis harmaahapseksi ja koska olin aloittanut värjäämään hiuksia jo yläasteella, niin jatkoin sitä luonnollisesti.

Nyt olen liki viisikymppinen ja olen todella tyytyväinen hiuksiini. Ne ovat hyvässä kunnossa, paksut luonnonkiharat ja kampaajien mukaan erikoispitkät. Käyn ottamassa niihin vaaleita raitoja muutaman kuukauden välein ja hiukset ovat minun näköiset ja kauniit. Korona-aikaan oli ehkä 7 kk tauko ja silloin huomasin, että olisin aika harmaa ilman värjäystä.

Vierailija
22/57 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaantuminen on kaunista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole värjännyt hiuksia 15 vuoteen. Harmaita on tullut, mutta harmillisesti eivät vielä kunnolla näy. Käytän hopeashampoota, että harmaat vähän kirkastuisivat ja tulisivat paremmin esille

Vierailija
24/57 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sen takia. Värjäilin teininä hiuksia ja ylppäreiden jälkeen päätin kasvattaa oman värin (tumman ruskea) takaisin. Yllätys oli melkoinen kun mulle tulikin harmaat ohimot :D Silloin uskottelin, että ne on vaan blondit, mutta kyllä ne taisi ihan harmaat olla. Mistäs mun tummaan tukkaan olisi yhtäkkiä blondit laikut ilmestynyt? :D

Nyt oon 31v ja värjäilen hennalla. se peittää jotenkuten ohimoiden harmaatkin.

Mistä ostat hennaa?

Vierailija
25/57 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En värjää, tykkään noista harmaista kohdista, ja odotan että hiukset harmaantuvat kauttaaltaan ihan kunnolla. Tiedän että moni ei ajattele samalla tavalla, mutta minusta harmaat hiukset ovat kauniit.

Vierailija
26/57 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Tuli ekat harmaat alle 30-vuotiaana. Oma hiusväri on maantienruskea/keskiruskea, joten olen aina värjännyt muutenkin pääasiassa tummemmaksi. Piirteiltäni olen tumma, ja jos antaisin oman värin kasvaa harmaiden kanssa, niin ilmeeni olisi tosi kulahtanut ja kasvoilta lähtisi väri (testattu on pitkällä tyvikasvulla). Elän ja työskentelen sellaisessa ympäristössä, jossa ulkonäköön kiinnitetään huomiota. Ikää nyt yli 40 v.

Vierailija
27/57 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottelen vielä, miltä ne alkaa näyttää. Toistaiseksi on vain muutama harmaa haiven tummanruskeassa tukassa. Haaveilen harmaanvalkeista kutreista, mutta eihän niistä aina tule kauniin värisiä, mummollani - rauha hänen kauniille sielulleen - oli mielestäni rumat mustanharmaat, teräksenharmaat hiukset. Sellainen pehmeä vaaleanharmaus olisi ihana. 

n55

Vierailija
28/57 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin, huomiovärein. Samalla leikkasin lyhyeksi, jotta näyttäisi vahvemmalta.

Mihkähän miesten katseet hävisi?

N43

Vierailija
29/57 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan värjännyt hiuksiani, nyt on jo harmaata. En aloita sitä kierrettä. Jos harmaa ei hurmaa, se on vain voi voi.

Vierailija
30/57 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen jo vuosikymmeniä värjännyt maantienvärisiä hiuksiani tummanruskeiksi ja värjään edelleen.

Tuo se vasta on maailman turhinta hommaa. Onneksi ite tajusin lopettaa kolmekymppisenä.

Vielä pitäisi miettiä, miten suhtautua etenevään harmaantumiseen.

Vierailija
31/57 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En värjää, ja jos vaikka värjäisinkin, en usko että muuttuisin siitä miksikään kaunottareksi.

Vierailija
32/57 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla näyttäisi puskevan suoraan valkoisia hiuksia. Toistaiseksi niitä on vasta siellä täällä, ei tarvetta värjätä.

Jos oman värin loppuessa kokonaan pysyvät valkoisina, en värjää näitä koskaan.

Minäkin luulin saavani värjäyksen alta ihanat valkoiset hiukset, mutta oman värin kasvaessa olkapäille asti kokonaisuus on muuttunut monta kertaa vaaleanruskean, harmaan, hopeanvärisen ja valkoisen rajamailla.

Kasvattaminen on ollut niin mielenkiintoista, että oikein harmittaa, kun seuraava latvojen trimmaus vie viimeiset purkkivärit mennesään.

Vierailija
33/57 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitin hiusten värjäämisen jo aikoja sitten, paljon ennen ensimmäistäkään harmaata hiusta.

Näin, en alkanut vaan jatkoin, vähän tihensin vain värjäysvälejä.

Vierailija
34/57 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka asemanne vuoksi joudutte värjäämään hiuksia, pidätte ihan itse yllä näitä hulluja vaatimuksia. Myöskään ei se hiusten värjäys oikeasti mitään nuorenna. Kyllä viisikymppinen näyttää viisikymppiseltå värjätyssä tukassakin.

Vierailija
35/57 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun päässä harmaat seassa saa näytämään kokonaisuuden epäsiistiltä ja jotenkin tunkkaisen likaiselta. Laitan raitoja sekaan kirkastamaan kokonaisuutta. Sinne sekaan kätkeytyy harmaat hyvin. Mieluiten en tekisi mitään, kuten en aikaisemminkaan, mutta jotenkin en koe tuota epäsiisteyttä omakseni. Harmaat ei sovi omiin sävyihini.

Vierailija
36/57 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka asemanne vuoksi joudutte värjäämään hiuksia, pidätte ihan itse yllä näitä hulluja vaatimuksia. Myöskään ei se hiusten värjäys oikeasti mitään nuorenna. Kyllä viisikymppinen näyttää viisikymppiseltå värjätyssä tukassakin.

Täh? :D Tykkään itsestäni ja tykkään olla yleensäkin kivan näköinen, joten miksi en huolehtisi myös hiusteni siisteydestä? Eikä se rahasta ole kiinni.

Olen 48 vuotias ja tykkään pukeutua omasta mielestäni nätisti, huolehdin, että vaatteeni ovat puhtaat ja ehkät ja ihan siinä samassa menee myös hiukseni, jotka ovat puhtaat, siististi leikatut ja kauniit. En ole edes ajatellut, että yrittäisin näyttää nuoremmalta, kun värjäytän kampaajalla raitoja harmaiden hiusteni sekaan, vaan tykkään yleensäkin, että olen minun näköinen.

Anoppini on 81 vuotias ja hänkin värjäyttää harmaansa piiloon säännöllisesti, vaikka onkin mökillä keskellä ei mitään puoli vuotta vuodesta appiukon kanssa. Se on sitä itsestä välittämistä, ihan siinä kuin vaikka hammaslääkärissä käynti ja hampaistaan huolehtiminen.

Jos se on jollekin vaikea asia ymmärtää, niin ok, se on hänen ongelmansa.

Vierailija
37/57 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohis. Miten teillä harmaantuvilla hius on kestänyt vaalennusta?

Kiinnostaisi kokeilla kunnolla blondia tukkaa, raidat ei mulle jotenkin sovi.

Vierailija
38/57 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi tulla ensimmäiset hopeaiset jo 25-vuotiaana. Nyt olen 38-vuotias ja se hopeinen raita on leventynyt. En meinaa värjätä. Mua ei haittaa näyttää siltä miltä näytän.

Vierailija
39/57 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä se vaan usein nuorentaa. Esim. äitini on 70 v ja kun välillä oli värjäämättä tukkaa, näytti ihan kunnolla vanhukselta. Sitten laittoi taas punaruskean värinsä jota tykkää pitää ja näyttää ainakin 10 v nuoremmalta. 

Vierailija
40/57 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen oot ap?

44-vuotias

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi