Onko sun mielestä hävettävää olla työpaikkakiusattu?
Minun mielestä ei. Jos joku kysyy miksi lähdit työpaikasta, pitää vain rohkeasti sanoa, että kiusaamisen vuoksi.
Kommentit (50)
Huomannut saman, että työpaikoilla heikkolahjaisemmat liittoutuvat yhteen, jos huomaavat jonkun osaavamman ja fiksumman.
Saavat tästä voimaa ja yhdessä tosiaan työntävät tämän kohteensa pikkuhiljaa ulos yhteisistä tekemisistä.
Pahimmillaan johtokin huomaa asian ja pitää myös tätä poispotkittua hankalana ihmisenä, joka ei sopeudu työyhteisöön.
Jos tämä poispotkittu yrittää puolustautua ja kertoa mitä todella tapahtuu, tulee hän vain vahvistaneeksi yleistä kantaa: vaikea ihminen.
Yleinen neuvo on hankkiutua toiseen työhön, se vain on nykyään usein hankalaa. Työpaikoista on valtava kilpailu ja silloin tämä "vaikea" ihminen joutuu pahimmillaan sietämään tilannettaan vuosikausia.
Ja kyllä - saattaa se hävettääkin, kun on nurkkaan ajettuna eikä mahda mitään.
Kertokaa vähän miten teitä on kiusattu?
Olisi mielenkiintoista tietää, minkälaisen käytöksen olette kokeneet kiusaamisena.
Vierailija kirjoitti:
Huomannut saman, että työpaikoilla heikkolahjaisemmat liittoutuvat yhteen, jos huomaavat jonkun osaavamman ja fiksumman.
Saavat tästä voimaa ja yhdessä tosiaan työntävät tämän kohteensa pikkuhiljaa ulos yhteisistä tekemisistä.Pahimmillaan johtokin huomaa asian ja pitää myös tätä poispotkittua hankalana ihmisenä, joka ei sopeudu työyhteisöön.
Jos tämä poispotkittu yrittää puolustautua ja kertoa mitä todella tapahtuu, tulee hän vain vahvistaneeksi yleistä kantaa: vaikea ihminen.Yleinen neuvo on hankkiutua toiseen työhön, se vain on nykyään usein hankalaa. Työpaikoista on valtava kilpailu ja silloin tämä "vaikea" ihminen joutuu pahimmillaan sietämään tilannettaan vuosikausia.
Se "vaikea" ihminen saattaa myös oikeasti olla vaikea ihminen.
Olin ensin koulukiusattu, ja juuri kun kuvittelin että se on takana, tulin työpaikkakiusatuksi.
Totta kai siinä alkaa tuntea, että minussa on jotain vikaa, vaikka järjellä tajuaakin, että vika on kiusaajissa.
Vierailija kirjoitti:
Saavat tästä voimaa ja yhdessä tosiaan työntävät tämän kohteensa pikkuhiljaa ulos yhteisistä tekemisistä.Pahimmillaan johtokin huomaa asian ja pitää myös tätä poispotkittua hankalana ihmisenä, joka ei sopeudu työyhteisöön.
Jos tämä poispotkittu yrittää puolustautua ja kertoa mitä todella tapahtuu, tulee hän vain vahvistaneeksi yleistä kantaa: vaikea ihminen.Yleinen neuvo on hankkiutua toiseen työhön, se vain on nykyään usein hankalaa. Työpaikoista on valtava kilpailu ja silloin tämä "vaikea" ihminen joutuu pahimmillaan sietämään tilannettaan vuosikausia.
Kuntosalikulttuuria parhaimmilaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kyllä - saattaa se hävettääkin, kun on nurkkaan ajettuna eikä mahda mitään.Kuntosalikulttuuria parhaimmilaan!
Meillä on kuntosalilla oikein mukava meininki. Millaista teidän kuntosalikultturi oikein on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Asiasta pitää nostaa hirveä möly jo siellä kiusaamispaikassa, niin että kaikki mahdolliset tietävät asiasta. Yksin jos jäät, on liian rankkaa. Itse tein niin esimiehen ruvetessa kiusaamaan ja hän oli se joka lopulta lähti :)
Pitää mennä kysymään esimiehen lapsilta, miksi sun äiti on niin kamala.
Jos lapset pieniä niin lasu.
Laitatko lasuun, että lasten äiti teki töissä jotain jonka koin kiusaamisena, joten hän on huono äiti?
Ihania nämä lasulla uhkailijat.
Minulle yksi työpaikkakiusaaja myönsi suoraan, että heillä oli vahva yhteishenki kun saivat haukkua ja kiusata yhtä työntekijää. Jis tuo ei ole sairas työyhteisö, niin en tiedä mikä on.
Tiedän, että tästä tunnistaa, mutta olkoon. Pakko päästää ulos monen vuoden piina. Millaista kiusaaminen oli? Jatkuvaa vähättelyä tiimikavereiden osalta, työkavereiden piittaamattomuus, rahan keräyksissä raha kelpasi, seura ei. Mihinkään reissuun ei pyydetty, ei tehty töitä, joten jouduin tekemään ne yksin. Kukaan ei lohduttanut, jos itkin työpöytäni ääressä, kun olin niin väsynyt. Jätettiin täysin ulkopuolelle. Team leader ihmetteli suureen ääneen, miten sain niin paljon töitä tehtyä, oli luvattu jotain tuon tl:n puolelta, joka ei toteutunut, kaikki tl:t vain vähättelivät minua kehityskeskusteluissa, joita oli kuukausittain ja tl vaihtui noin 5-6 kk välein. Ylempi pomo ei suositellut siirtoa muualle, jos en olisi opetellut ulkoa prosessia, jota ei kenenkään muun ikinä pitänyt opetella. Minulla on sanasokeus, enkä hahmota tekstiä neliön sisällä, ja koko prosessi oli piirretty neliöin, pänttäsin ja pänttäsin, enkä onnistunut saamaan prosessia päähäni, mutta sitä ei koskaan kysyttykään, missään,ikinä. Sitten minulle huudettiin, kuinka levitän ympärilleni negatiivista energiaa. Olin silloin jo vakavasti masentunut. Tätä on työpaikkakiusaaminen, ottakaa opiksi. Näin saadaan ihminen murtumaan ja sairastumaan niin, että yrittää itsemurhaa.
30 jatkaa
Lisäksi mulla vielä huudettiin, että kirjauduin liian myöhään koneelle aamulla, olin ollut peräti 0,02 sekuntia myöhässä ja seuraavana päivänä oli myöhästynyt peräti ruhtinaalliset 0,30 sekuntia. Muille ei huudettu, vaikka ne olis ollu koko päivän kirjaantumatta koneelle.
Usein kiusaajat ovat itse tilanteensa aiheuttaneet epösosiaalisella käytöksellä.
Naisvaltaisten työpaikkojen ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Naisvaltaisten työpaikkojen ongelmia.
Tai miesvaltaisella työpaikalla olevien naisten.
Ei todellakaan. Häpeä on niiden kiusaajien.
Ai niin, siis hävettikö? Se hävetti että sairastuin ja siitä seurasi lisää sairauksia. Kiusaajat sen sijaan vain olivat tyytyväisiä, koska lähdin pois.
Ei.
Kiusaajat valitsevat uhrit. He ovat kiusaamisen "primus motoreja".
Ei, koska minulla ei ainakaan ole mitään käsitystä mitä sille kusipäälle pitäisi tehdä? Olla samanlainen takaisin vai miten nämä toimii? Koska en tiedä niin olen irtisanoutunut aina.
Hävettäisi silloin, jos itse kiusaisin. Ei ole käynyt mielessänikään.
Kiusaajien tulisi hävetä, mutta valitettavasti luonnevikaisina eivät siihen kykene.
Pitää mennä kysymään esimiehen lapsilta, miksi sun äiti on niin kamala.
Jos lapset pieniä niin lasu.