Onko sun mielestä hävettävää olla työpaikkakiusattu?
Minun mielestä ei. Jos joku kysyy miksi lähdit työpaikasta, pitää vain rohkeasti sanoa, että kiusaamisen vuoksi.
Kommentit (50)
Ei todellakaan. Hävetä pitäisi kiusaajien, ei kiusatun. Itse olen tuosta syystä lähtenyt työpaikasta ja kertonut monellekin, mitä siellä tapahtui ja miten huonosti työnantaja asiaan puuttui, vaikka kiusajien toiminta oli tiedossa niin luottamusmiehellä kuin työterveydessäkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan. Hävetä pitäisi kiusaajien, ei kiusatun. Itse olen tuosta syystä lähtenyt työpaikasta ja kertonut monellekin, mitä siellä tapahtui ja miten huonosti työnantaja asiaan puuttui, vaikka kiusajien toiminta oli tiedossa niin luottamusmiehellä kuin työterveydessäkin.
Juuri näin. Olisi kyllä hävettävää omata maineen työpaikkakiusaajana.
Yleensä se kertoo, että olet parempi kuin ne muut. Ihmiset yleensä kiusaa ihmisiä joille ovat kateellisia. Tietävät sen tai eivät.
Huono kello kauas kuuluu, tuo kannattaa kaikkien työnantajien pitää mielessä kun katsovat työpaikkakiusaamista läpi sormien.
Ei. Minä ainakin kerroin ihan rehellisen syyn miksi vaihdoin työpaikkaa, eli työpaikkakiusaamisen. Kun kerroin asiasta on pari muutakin uutta työkaveria kertonut samanlaisista kokemuksista ko firmassa.
Ei todellakaan, hävettävää olisi olla kiusaaja. He eivät tosin osanne hävetä omaa käytöstään.
Ei. Toivottavasti kiusaajilla elinikäinen huono omatunto, vai onko niillä edes tunteita.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Toivottavasti kiusaajilla elinikäinen huono omatunto, vai onko niillä edes tunteita.
Luonnehäiriöisillä harvemmin on.
Eikö kaikkien työpaikka tulisi siinä tilanteessa hävetä.
- Oletko sinä mahdollistaja?
Sillai kiusaajan saa aisoihin kun haastaa sen nyrkkitappeluun ja voittaa.
Jos se kieltäytyy pelkurina niin sille voi kaikki nauraa.
Meillä oli töissä niin hämmentävä kiusaamisvyyhti, että ei siitä lopulta enää kukaan ottanut selvää kuka kiusasi ketä ja miten.
Syytökset "kiusaajaa" kohtaan olivat vähintäänkin lennokkaita ja todistajiksi ilmoitetut olivat vähintään yhtä hämmentyneitä. Osa jopa tämän "kiusatun" kavereita ja edes he eivät osanneet kuvata näitä kiusaamistilanteita.
Luottamusmiehen kanssa tätä selviteltiin pitkään.
Tarkoitan sitä, että kaikki ei ole aina ihan niin kuin väitetään.
Molemmat jatkavat edelleen töissä.
Sori vaan nro 12, mutta kyllä ne kiusaajat ovat kiusaajia, eli tiettyjä ilkeitä ja kieroja ihmisiä, jotka nauttivat muiden satuttamisesta ja keräävät ihmisiä ympärilleen.
On hävettävää olla kiusaaja. Kiusaajalla on aina jotain mielenterveysongelmia. Ei normaali ihminen tarvitse kiusattavaa. Vaikka on ihmisiä joista tai joiden toiminnasta ei pidä, ei kiusaaminen ole koskaan ratkaisu.
Noh, itse en asialla elämöisi. Tiedän monta tapausta, joissa itsensä kiusatuksi kokenut oli vain itse erittäin vaikea ihminen ja jopa se todellinen kiusaaja. Jos minulle alkaa tuntematon ihminen kertoa, miten häntä on kiusattu siellä ja täällä, otan aina huomioon myös sen, että kuulen tässä vain toisen puolen tarinasta. Eikä se mikään meriitti ole kuitenkaan, että on kiusattu.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli töissä niin hämmentävä kiusaamisvyyhti, että ei siitä lopulta enää kukaan ottanut selvää kuka kiusasi ketä ja miten.
Syytökset "kiusaajaa" kohtaan olivat vähintäänkin lennokkaita ja todistajiksi ilmoitetut olivat vähintään yhtä hämmentyneitä. Osa jopa tämän "kiusatun" kavereita ja edes he eivät osanneet kuvata näitä kiusaamistilanteita.
Molemmat jatkavat edelleen töissä.
Hyvin usein häiriköksi leimataan juuri se jota kiusataan, näitä tapauksia on.
Vierailija kirjoitti:
Noh, itse en asialla elämöisi. Tiedän monta tapausta, joissa itsensä kiusatuksi kokenut oli vain itse erittäin vaikea ihminen ja jopa se todellinen kiusaaja. Jos minulle alkaa tuntematon ihminen kertoa, miten häntä on kiusattu siellä ja täällä, otan aina huomioon myös sen, että kuulen tässä vain toisen puolen tarinasta. Eikä se mikään meriitti ole kuitenkaan, että on kiusattu.
Tuo on tyypillistä kiusaajille syyllistää kiusattua. "On kiusattu siellä ja täällä" tehdään kiusatusta herkkänahkainen uhriutuja ja näin pestään kätensä kiusaamisesta. Tiedän juuri että noin on kuvailtu kiusattuja ja totuus on ettei heitä oltu kiusatu missään muualla kuin yhdessä paikassa. Sen sijaan kiusaajilla oli historiaa kiusaajina ihan koulusta saakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molemmat jatkavat edelleen töissä.Hyvin usein häiriköksi leimataan juuri se jota kiusataan, näitä tapauksia on.
Niinpä.
Kiusaajat nimenomaan työntävät kiusattuja ryhmän ulkopuolelle. Siitä tunnistaa kiusaajan ja kiusatun roolit.
Vierailija kirjoitti:
Sori vaan nro 12, mutta kyllä ne kiusaajat ovat kiusaajia, eli tiettyjä ilkeitä ja kieroja ihmisiä, jotka nauttivat muiden satuttamisesta ja keräävät ihmisiä ympärilleen.
Totta, mutta kun se kiusaaja voi piiloutua myös uhrin viitan taakse.
Ei. Asiasta pitää nostaa hirveä möly jo siellä kiusaamispaikassa, niin että kaikki mahdolliset tietävät asiasta. Yksin jos jäät, on liian rankkaa. Itse tein niin esimiehen ruvetessa kiusaamaan ja hän oli se joka lopulta lähti :)