Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joko alkaa sähkön kilpailutus kiinnostaa?

Vierailija
02.08.2022 |

Vain hieman yli 10% vaihtaa sähköntoimittajaa vuosittain.

Edelleen tuntuu olevan ennakkoluuloja ja väärää tietoa. Kuvitellaan että siirtomaksu nousee jos vaihtaa yhtiötä tai että vikatilanteessa vieraasta yhtiöstä energian ostavien viat korjattaisiin viimeisenä.

https://www.salkunrakentaja.fi/2022/03/sahkon-kilpailutus-saastot/

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se kilpailutus ole tällä hetkellä kovin helppoa kun tarjolla on vain kalliita tai vieläkin kalliimpia sopimuksia... Ei ne yhtiöt hintaa lähde pudottamaan vaikka kuinka yrittäisit kilpailuttaa vaan listahinnoilla menevät....

Vierailija
2/51 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kilpailutusta siinä on, kun kaikilla on kuitenkin samat hinnat?! Tosi mielenkiintoista myös kilpailuttaa operaattoreita, kun kaikilla on sama tarjous... Entisaikaan puhuttiin kartelleista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ryöstö on tarpeeksi suuri, kartelli muuttuu nimeltään pörssiksi.

Vierailija
4/51 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ryöstö on tarpeeksi suuri, kartelli muuttuu nimeltään pörssiksi.

Hyvin sanottu!!!

Vierailija
5/51 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi sähköä pitää säästää jos rahaa on? Voiko joku kertoa, kaasua tai diseliä en käytä ja uusi ydinvoimala alkaa toimia kuukauden sisällä Suomessa?

Häh?

Vierailija
6/51 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi taata, että uusi sopimus on halvempi kuin nykyinen, kun jatkuvasti toitotetaan sähkön hintojen noususta?

Viimeisin sähkölasku, ei siis sähkön siirtomaksu, oli pienin moneen vuoteen. Tooodella vanha sopimus.

Vierailija
7/51 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kilpailutusta siinä on, kun kaikilla on kuitenkin samat hinnat?! Tosi mielenkiintoista myös kilpailuttaa operaattoreita, kun kaikilla on sama tarjous... Entisaikaan puhuttiin kartelleista.

Jos vain yksi kymmenestä kuluttajasta on kiinnotunut vaihtamaan halvemepaan, niin miksi kilpailla hinnalla?

Hinnat saadaan laskuun, vain jos osoitettaan ostokäyttäytymisellä, että se on merkittävä seikka kuluttajan valinnoissa.

Vierailija
8/51 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi taata, että uusi sopimus on halvempi kuin nykyinen, kun jatkuvasti toitotetaan sähkön hintojen noususta?

Viimeisin sähkölasku, ei siis sähkön siirtomaksu, oli pienin moneen vuoteen. Tooodella vanha sopimus.

Miten voi taata? Vertaa hintaa ja ottaa halvemman. Ei tämä ole mitään rakettitiedettä. Miten tiedät kaupassa kumpi kahdesta tuotteesta on halvempi?

Vierailija
9/51 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ainoa puhelinmyyjän kanssa tekemäni sopimus on vain nostanut menojani, kilpailuta siinä nyt kerpele.

Vierailija
10/51 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on loistava esimerkki niin sanotusta tyhjästä työstä, kun tuottavaa työtä on tänä päivänä liian vähän. Sama asiakaspooli seilaa yhtiöiden välillä markkinoiden kasvamatta. Yritykset pystyvät tätä harrastamaan, kun feissareille ja puhelinmyyjille ei tarvitse maksaa kuin hiluja ja liikkeiden harjoittamassa kytkymyynnissäkin hyvitykset ovat oikeasti tosi vaatimattomia.

Vierailija
11/51 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin juuri sähkösopimustani, tehty viime vuoden toukokuussa neljäksi vuodeksi, hinta 6,59 senttiä /kwh. Vielä siis jäljelllä tuolla hinnalla lähes kolme vuotta. Olen siitä lähtien kilpailuttanut aina sähkösopimuksen, kun tuli mahdolliseksi valita sähköntoimittaja. Nyt ostan sähköt Nordig Green Energyltä. En asu kuin yksiössä, joten sähköä ei paljon kulu, mutta silti täysin periaatteestakin jo vuosikaudet valinnut aina halvimman sopimuksen.

Vierailija
12/51 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 5 senttiä per kWh nykyisellä sopimuksella. Arvaa miksi en ole kiinnostunut kilpailuttamaan?

Vierailija
13/51 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei hirveästi kiinnosta. Asun kerrostalossa ja vuokraan kuuluu lämmitys. Käyttösähkölasku ollut noin 14-18e.

Vierailija
14/51 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka ainoa puhelinmyyjän kanssa tekemäni sopimus on vain nostanut menojani, kilpailuta siinä nyt kerpele.

Puhelimessa ei kannata koskaan ostaa mitään. Puhelinmyyjät ovat huijareita.

Vierailija
15/51 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon saanut halvimmat hinnat sähköön niiltä kauppakeskusten käytävämyyjiltä. Hämmästyttävää kyllä.

Mutta siis eihän sitä sähköä voi kilpailuttaa yleensä kuin 2 vuoden välein, kun määräaikaiset sopimukset on yleensä sen 2 vuoden mittaisia. Ainakin mulla olleet. Ja jos se oma nykyinen sähköyhtiö osoittautuu halvimmaksi, niin ei siinä sitten voi kilpailuttaa. Vain tingata voi.

Vierailija
16/51 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alle 5 senttiä per kWh nykyisellä sopimuksella. Arvaa miksi en ole kiinnostunut kilpailuttamaan?

Ei määräaikaista edes voi vaihtaa. Nyt tosin meni jo pari määräaikaisia sopimuksia tehnyttä firmaa nurin, joten niiden sopimukset päättyy ennen aikojaan.

Vierailija
17/51 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhelimessa ei kannata koskaan ostaa mitään. Puhelinmyyjät ovat huijareita.

Mulla on vähän samat fiilikset. Haluan nähdä myyjän silmät.

Vierailija
18/51 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kateellinen. Nyt voin myöntää.

Vierailija
19/51 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon saanut halvimmat hinnat sähköön niiltä kauppakeskusten käytävämyyjiltä. Hämmästyttävää kyllä.

Mutta siis eihän sitä sähköä voi kilpailuttaa yleensä kuin 2 vuoden välein, kun määräaikaiset sopimukset on yleensä sen 2 vuoden mittaisia. Ainakin mulla olleet. Ja jos se oma nykyinen sähköyhtiö osoittautuu halvimmaksi, niin ei siinä sitten voi kilpailuttaa. Vain tingata voi.

60% sopimuksista on toistaiseksi voimassa olevia ja ne voi vaihtaa kahden viikon irtisanomisajalla.

2 vuoden määräaikainen ei siis todellakaan ole ainoa sähkösopimusvaihtoehto.

Vierailija
20/51 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katselin juuri sähkösopimustani, tehty viime vuoden toukokuussa neljäksi vuodeksi, hinta 6,59 senttiä /kwh. Vielä siis jäljelllä tuolla hinnalla lähes kolme vuotta. Olen siitä lähtien kilpailuttanut aina sähkösopimuksen, kun tuli mahdolliseksi valita sähköntoimittaja. Nyt ostan sähköt Nordig Green Energyltä. En asu kuin yksiössä, joten sähköä ei paljon kulu, mutta silti täysin periaatteestakin jo vuosikaudet valinnut aina halvimman sopimuksen.

Onko sopimus yrityksellä? Kaksi vuotta on pisin määräaikaisuus sähkösopimukselle, minkä kuluttajan kanssa saa tehdä.