Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa ÄKKIÄ! Voiko työhaun kirjoittaa käsin?

Vierailija
23.10.2006 |

Ei ole tulostinta. Entä, voiko se olla vapaamuotoinen? Semmoinen missä vapaasti kerrottu vähän omaa taustaa ja miksi haluaa juuri tämän työn? Neuvoisitteko, en ole aikoihin anomuksia tehnyt..

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vapaamuotoista hakemusta toivottu?



Käsinkirjoittamisesta en osaa sanoa muuta kuin että itse en ehkä " uskaltaisi" .

Vierailija
2/13 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos pahoittelen hakemuksessa käsintehtyä hakemusta, mutta perustelen, että halusin tämän lähtemään pian?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan aina käydä tulostamassa hakemuksen jossain muualla tai kirjoita vaikka kirjoituskoneella. Nykyään pidetään vähän ajasta jälkeen jääneenä, jos ei kykene tuottamaan hakemusta muuten kuin käsin kirjoittaen. Kuulitko paikasta viime tingassa jostain syystä? Yleensä kun paikasta ilmoitetaan, hakuaikaa on viikko pari, joten siinä ajassa kuka tahansa pystyy tekemään huolellisen hakemuksen, eikä sitä ennen ole mitään kiirettä hakemusta lähettää, ne katsotaan kaikki vasta sitten kun hakuaika päättyy, nopeasti lähetetystä ei saa lisäpisteitä.

Vierailija
4/13 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei tosiaankaan ole tapana kirjoitella hakemuksia käsin - monissa paikoissa ei edes käsitellä paperimuodossa tulleita hakemuksia.



Jos käsin haluat hakemuksen tehdä, niin tee se todella siististi puhtaalle paperille (ei mitään ruutupaperia tai viivoituksia!). Kaunis, säntillinen käsiala, tasaiset rivit, hyvä jäsentely jne. antavat kyllä huolellisen kuvan hakijasta, mutta vaativat tekemiseen enemmän suunnittelua ja vaivaa kuin koneella kirjoittaminen



Jos käsin kirjoittaminen epäilyttää, niin mene työkkäriin kirjoittamaan hakemus. Ainakin Tampereella sai työkkärissä käyttää PC:tä ja tulostinta työhakemusten tekoon, luulisi että muistakin kunnista vastaava palvelu löytyy. Voivat jopa auttaa muotoiluissa jne.

Vierailija
5/13 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten menet kirjastoon nettiin, ja tulostat siellä omasta sähköpostistasi.

TÄmä toimii siis, jos sulla on joku yleinen palvelin,esim. hotmail, gmail, jne...

Vierailija
6/13 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on persoonalllinen ja erottuu joukosta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/13 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellei sitten väen väkisin halua antaa kuvaa itsestään todella vanhanaikaisena ja kehityksestä jälkeenjääneenä ihmisenä.

Vierailija
8/13 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johonkin taiteelliseen vivahtavaan ja ei-tekniseen paikkaan käsinkirjoitettu hakemus voi olla plussaa. Vaikkapa vaatemyyjäksi, puutarhahommiin, mainostoimistoon yms yms. Ja silloin, jos koulutus ja kokemus kertovat sen, että tietotekniikka on tarvittaessa hallussa.



Kaupungin virastoon en laittaisi käsinkirjoitettua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/13 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy varmaan sitten käydä kirjastossa, työkkärissä tms. tulostamassa..

ap

Vierailija
10/13 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö minun kirjoittaa se uudelleen siellä työkkärin koneella, vai voiko sen kopioda levykkeelle tai jotain? Ja siellä sitten vain tulostaa?

ap



Ja juu, en ole kovin " fiksu" tietokoneiden käytössä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/13 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin kun ne kokoonpanoista tiputetaan aika helposti pois.



Todella, tallenna hakemuksesi levykkeelle ja sitten avaat sen levykkeeltä kirjastossa.



Tai sitten tallenna hakemuksesi usb-muistitikulle ja avaat sen sitten sieltä kirjastosta.



Tai sitten - jos sinulla on nettisähköpostiosoite, niin lähetät " itsellesi" viestin liitteineen ja sitten avaat tiedoston siitä liitteestä kirjastossa.

Vierailija
12/13 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan ollut sähköpostiosoitetta siinä ilmoituksessa, eikä muutakaan mainintaan, vain postiosoite.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/13 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

avaa itsellesi gmail-sähköposti. kirjoita siellä hakemus valmiiksi. sitten tulostat sen kirjastossa tai muualla. Mene sivulle www. gmail. com

Siellä pytyy kirjoittamaan kuin wordilla! Itse jouduin tekemään sillä tavalla työhakemuksen, kun wordia ei ollut jostain syystä koneella enkä sitä osannut laittaa... ja tyhmä olen koneiden kanssa myös.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän