Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko yhdistelmävaunut ainoa mahdollisuus vauvaikäiselle talvella?

23.10.2006 |

Eli meillä 2kk ikäinen tyttö ja vanhat gesslein vaunut tuntuvat jotenkin raskailta. Mietin onko mitään muita rattaita, jotka ovat suojaisat, helpot työntää talvella, menevät makuuasentoon ja vieläpä suht edulliset. Mahdoton yhtälökö?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koppa ja rattaisiin eri merkkiä, mutta kopan sai hyvin ja turvallisesti kiinnitettyä, ja mielestäni jopa hyvännäköiset.

Itse pähkäilin, että meille ostetaan nyrt vain hyvät, laadukkaat ja miellyttävät rattaat. Ns. vaunuikä niin lyhyt, että sen takia ei yhdistelmiä hankita ( joissa suurimmassa osassa ihan susi ratasosa). Hyvin on tuo koppa ajanut asiansa, ja ainakin meidän rattaissa saanut makuuosan tosi lämpimäksi ja suojaisaksi.

Vierailija
2/5 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkämerkkiset teidän rattaat ja olivatko kalliit? Kiitos!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koppa on Emmaljungan. Kannattaa mennä lastentarviliikkeeseen ihan vertailemaan ja katsomaan, niin näkee mikä on omaan käyttöön ja kukkarolle sopiva :)

Vierailija
4/5 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussat

-kevyet, n. 10 kg

-helppo kasata

-täysi makuuasento, koppa käy siis myös

-kääntyvä työntöaisa

-lämpöpussi mahtuu

-erikokoisia pyöriä saatavilla Teutonian mallistosta

-ylös asti tuleva jalkapeitto

-irrotettava kuomu, voi siis käyttää myös ns. avorattaina.

-hinta uutena varustuksesta riippuen n. 300-350 e. Käytettynä vm:sta ja varustuksesta riippuen n. 100-230 e. Olen kysellyt ja seurannut Timmyn hintoja syksyn mittaan, koska olin itse hommaamassa ko. pelejä.

Miinukset

-pieni tavarakori

-lapsi poispäin työntäjästä, ei voi kääntää kasvot työntäjään päin sitä istuinosaa.

Suosittelen. Itse olen ollut tosi tyytyväinen.

Vierailija
5/5 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain työntäjästä poispäin. Tuulessa ja tuiskussa aika ikävää ja usein ovat vielä aika avonaisetkin.

Nyt jos olisin rattaita ostamassa, haluaisin myös pienet ja ketterät. Meidän valinta olisi joko Teutonian Funit (perinteisiä yhdistelmiä vastaavat), Mistral S:t (heittoaisa) tai Bugaboot. Bugaboot on muuten ihanat, mutta siinä vaiheessa, kun lapsi on 6-8kk pitäisi ilmeisesti siirtyä jo ratasosaan, joka vaikuttaa aika avonaiselta Suomen oloihin (jos siis kyse ainoista rattaista).

Vaikeita ovat vaunuvalinnat, myönnetään!