Exän uusi naisystävä kieltää yhteydenpidon?
Seurustelin edellisen kumppanini kanssa kaksi vuotta, osan siitä asuimme yhdessä. Erosta on nyt puoli vuotta. Olen 30-v.
Lapsia meillä ei ole. Minä en voi niitä saada ja miehelle lapsiasia oli niin tärkeä, että lopulta katsottiin parhaaksi erota (oli siinä muutakin, mutta tuo lapsiasia oli isoin tekijä). Erottiin hyvissä ja läheisissä väleissä, kiiteltiin toisiamme ja vannottiin ikuisen ystävyyden nimeen. Hyväksyin eron, enkä haluaisi enää parisuhteeseen hänen kanssaan.
Eron jälkeen laitettiin toisillemme usein viestiä, että onhan kaikki ok jne. Mies oli erityisen aloitteellinen niissä.
Tilanne muuttui, kun mies alkoi seurustella uuden naisen kanssa. Nyt ovat seurustelleet jo useamman kuukauden ajan. Mies ei enää laita mitään viestiä, ja hyvin niukasti vastaa mun viesteihin. Laitoin tänään ensimmäisen viestin kahteen kuukauteen, ja vastasi kahdella sanalla.
Olen aika surullinen. Mitä arvelette, voiko tilanne muuttua vielä?
Kommentit (45)
Tuskinpa muuttuu. Hän on mennyt eteenpäin. Tietysti se harmittaa, mutta ei siinä auta muu kuin sopeutua tilanteeseen.
Jos on uudet suhteet? Ei lapsia? Mitä hittoa roikottaa elämässä EX- suhteita?Minä en aikuisena naisena hyväksyisi asiaa. Pitäköön kontakti ex suhteesen. Minä jatkan elämää ja etsin itsenäisen miehen,joka ymmärtää se juna meni jo..
Vierailija kirjoitti:
Jos on uudet suhteet? Ei lapsia? Mitä hittoa roikottaa elämässä EX- suhteita?Minä en aikuisena naisena hyväksyisi asiaa. Pitäköön kontakti ex suhteesen. Minä jatkan elämää ja etsin itsenäisen miehen,joka ymmärtää se juna meni jo..
Parhaan kaverin mies on samanlainen kuin sinä eli kun he aloittivat suhteensa, piti kaverini luopua kaikista entisistä ystävistä, koska suhteita ei saa roikottaa elämässään. Hyvät ystävyydet voi olla pahaksi parisuhteelle.
Miehenä ihmettelisin eikö flaksi käy vai miksi pitää vongata. Exien hajuakaan en toisii uuteen parisuhteeseeni.
Kävin läpi hyvin samantyyppisen tilanteen noin kahdeksan vuotta sitten. Erottiin sovussa ja pysyttiin ystävinä. Tavattiin silloin tällöin ja viestiteltiin kuulumisia. Mies jutteli monesti miten hienoa on että pysyimme kavereina, sillä kavereina meidän olisi pitänyt pysyä alun alkaenkin. Tätä jatkui pari vuotta.
Sitten yhteydenpito loppui kuin seinään. Mies ei vastannut viestiini. Kun kysyin onko kaikki ok, tuli lyhyt ja tyly viesti jossa hän selitti että uusi naisystävä ei halua että hän pitää yhteyttä minuun.
Selvä se sitten. Ei minun maailmani kaatunut, mutta kieltämättä otti päähän kun tajusin että se mitä luulin ystävyydeksi oli jotain aivan muuta. Ystävyys kun ei lopu siihen että toinen alkaa seurustella.
Niin. En ymmärrä miksi pitäisi viestitellä exän kanssa, jos A) ei ole yhteisiä lapsia B) ei olla ihan aidosti hyviä ystäviä? Eteenpäin.
Mies viestitteli sinulle, koska hänellä oli tylsää eikä parempaakaan ja halusi ehkä pitää vähän jotain ovea raollaan. Nyt hänellä on uusi nainen, johon hän haluaa keskittyä.
Vierailija kirjoitti:
Lopeta roikkuminen.
👍
Olet turha hänelle anna olla ja hanki elämä lor@@@@tt.
Itsellänikin miehenä on yksi sellainen eksä, jonka kanssa erosimme aikoinaan sovussa ja olimme pitkään ihan parhaita ystäviä. Välimme paranivat eron jälkeen ja mitään romanttista läheisyyttä ei tosiaan enää ollut sittemmin, oli vain ystävyys. Sitten molemmat meistä löysivät suunnilleen samoihin aikoihin uudet parisuhteet. Aluksi pidimme yhteyttä ja iloitsimme toistemme puolesta, mutta lopulta aloin ihan itse miettiä, että miltähän kumppanista mahtaa tuntua jos olen kovin läheisissä väleissä eksäni kanssa. Moni muukin oli kysellyt jo tuon ystävyytemme aikana, olemmeko me palaamassa yhteen. Ihmiset eivät käsitä tällaisia kuvioita - ja lopulta mekin sitten etäännyimme tuon eksäni kanssa. Mitään draamaa tässä ei ollut. Seuraamme toisiamme edelleen somessa, mutta emme ole enää tekemisissä enkä tiedä hänen nykyisestä elämästään oikein mitään. Ja vaikka olimme hyviä ystäviä, en kaipaakaan häntä. Vaikeampaa olisi olla hänen kanssaan edelleen läheinen ja selitellä asiaa muille ihmisille - varsinkin omalle kumppanille.
Aika itsestään selvää ettei kannata enää pitää yhteyttä. Hän laittaa sit viestiä jos/kun on siihen sopiva aika. Pahoittelen, ei se varmaan hyvältä tunnu. Joskus joku tärkeä ihminen poistuu elämästä ja ennen vahva yhteys katkeaa. En sinuna laittaisi enää mitään viestiä hänelle, siitä tuskin seuraa kellekään mitään positiivista.
Aika sunkin hankkia uusi elämä. Te erositte
Ja Etsi vaikka ukko jolla on jo lapsi
Vierailija kirjoitti:
Kävin läpi hyvin samantyyppisen tilanteen noin kahdeksan vuotta sitten. Erottiin sovussa ja pysyttiin ystävinä. Tavattiin silloin tällöin ja viestiteltiin kuulumisia. Mies jutteli monesti miten hienoa on että pysyimme kavereina, sillä kavereina meidän olisi pitänyt pysyä alun alkaenkin. Tätä jatkui pari vuotta.
Sitten yhteydenpito loppui kuin seinään. Mies ei vastannut viestiini. Kun kysyin onko kaikki ok, tuli lyhyt ja tyly viesti jossa hän selitti että uusi naisystävä ei halua että hän pitää yhteyttä minuun.
Selvä se sitten. Ei minun maailmani kaatunut, mutta kieltämättä otti päähän kun tajusin että se mitä luulin ystävyydeksi oli jotain aivan muuta. Ystävyys kun ei lopu siihen että toinen alkaa seurustella.
Ei ole tylyä, jos uusi vakituinen seksipartneri pitää selviä rajoja. Täysin asiallista, ja sinunkin pitäisi kunnioittaa exän uutta tilannetta. Semmoista se on kun ei housut pysyneet jaloissa.
Jätä heidät rauhaan. Sure surusi ja itke itkusi. Teidän elämät kulkee eri teitä.
Eksäsi toimii terveellä ja uutta suhdetta kunnioittavalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tylyä, jos uusi vakituinen seksipartneri pitää selviä rajoja. Täysin asiallista, ja sinunkin pitäisi kunnioittaa exän uutta tilannetta. Semmoista se on kun ei housut pysyneet jaloissa.
Kunnioitin kyllä, katkaisin yhteydenpidon ja poistin hänet somekanavistani.
Housut pysyivät jaloissa parisuhteen päätyttyä. Seksi ei minulla kuulu kaverisuhteisiin.
..en ihan rehellisesti pitäisi sitä hyvänä jos kumppani pitäisi yhteyksiä eksään. Ei asiasta tartte riidellä tai sen kummemmin vaatia, mutta kyllä se jonkinlainen edellytys olisi suhteen syvenemiselle, ettei eksä oo kauhean tiiviisti osa elämää..
En mä tässä ehdoton ole, mutta en kyllä kauheasti kummeksu niitäkään jotka ovat ehdottomampia.
On yllättävän paljon ihmisiä, joille eksä on kirosana ja ystävyys omituisinta mitä maailmasta löytyy. Mutta on myös meitä, jotka ymmärtävät, että ystävyys on aina hyvä juttu, eikä siinä tarvitse olla sen enempää.
Valitettavasti ketään ei kaveriksi voi pakottaa oli tilanne mikä hyvänsä, joten pakko tuo on vain hyväksyä ja jatkaa elämää. Ehkä sitten jos suhde kaatuu, niin mies uskaltaa taas olla yhteydessä. Omasta mielestäni ei ole kauhean tervettä kieltää kumppaniaan olemasta yhteydessä muihin ihmisiin, oli heidän entinen suhdetaustansa mikä tahansa. Turhaa toisen kahlitsemista ja oman mustasukkaisuuden projisointia. Jos ei luota kumppaniinsa tuon vertaa, niin kannattaisi kieltämisen sijasta työstää omaa itsetuntoaan. Ja lies voisi kasvattaa pallit eikä myöntyä moiseen hömpötykseen.
Vierailija kirjoitti:
On yllättävän paljon ihmisiä, joille eksä on kirosana ja ystävyys omituisinta mitä maailmasta löytyy. Mutta on myös meitä, jotka ymmärtävät, että ystävyys on aina hyvä juttu, eikä siinä tarvitse olla sen enempää.
Valitettavasti ketään ei kaveriksi voi pakottaa oli tilanne mikä hyvänsä, joten pakko tuo on vain hyväksyä ja jatkaa elämää. Ehkä sitten jos suhde kaatuu, niin mies uskaltaa taas olla yhteydessä. Omasta mielestäni ei ole kauhean tervettä kieltää kumppaniaan olemasta yhteydessä muihin ihmisiin, oli heidän entinen suhdetaustansa mikä tahansa. Turhaa toisen kahlitsemista ja oman mustasukkaisuuden projisointia. Jos ei luota kumppaniinsa tuon vertaa, niin kannattaisi kieltämisen sijasta työstää omaa itsetuntoaan. Ja lies voisi kasvattaa pallit eikä myöntyä moiseen hömpötykseen.
Tai sitten mies teki ihan itse päätöksensä olla uuden kumppanin kanssa ja jättää eksä vähemmälle huomiolle? Moni kaverisuhde muuttuu ja kuihtuu elämän aikana syystä ja toisesta. Helppohan se on syyttää uutta tapailukumppania, mutta mitäs me oikeasti tilanteesta tiedetään.
Itsekin kertoisin että yhteys eksän kanssa ei tunnu kovin mukavalta, siitä tulee epävarma olo ja muutenkin tuntuu vähän oudolta. En mä näe omien tunteiden jakamista minään pakottamisena. Saahan se mies olla eksän kanssa tosi läheinen ja viettää vaikka kahdestaan mökkiviikonloppuja ja käydä yhdessä saunassa sunnuntaisin. Mutta MÄ en välttämättä siihen kuvioon halua mukaan.
Aina on mahis. Käy vakoilemassa niiden ikkunan takana, ehkä ne ei ole yhdessä enää?