Millaiset määräät teillä menee herkutteluun viikossa?
Ja millainen määrä on teistä normaalia herkutella viikossa?
Kommentit (26)
Ostan yleensä yhden jäätelöpaketin, jonka syön viikonlopun aikana. Joskus leivon jotain, marjapiirakan vaikka. Karkkeja ym kovasti käsiteltyjä herkkuja en osta juuri koskaan, eivät tee vatsalle hyvää. Joskus markkinoilta lakua.
Vierailija kirjoitti:
Pieni sipsipussi ja pieni karkkipussi. Ei muuta viikon herkuksi.
Tämä. Kaikki perheessä ostaa yhden pussin viikonloppuisin. Muuten ei syödä karkkeja tms.
Paljon. :D Ei ylipainoa kuitenkaan.
Mulla on aina vähän salmiakkia saatavilla (matala verenpaine), että se vielä aika paljon tarvetta herkutella muutoin.
Toki välillä sitten ostetaan kotiin jäätelöä tai suklaata :)
En edes halua ajatella. Paljon menee herkkuja.
Pari desin jäätelöä riittää herkutteluksi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aina vähän salmiakkia saatavilla (matala verenpaine), että se vielä aika paljon tarvetta herkutella muutoin.
Toki välillä sitten ostetaan kotiin jäätelöä tai suklaata :)
Ja siis määrä: 2-3 karkkilaatikkoa viikossa, mutta minusta vähän tuntuu, että joku käy välillä salaa vaimon kassista hakemassa ;)
Joku 400-800€ menee viikossa herkutteluun. Kalliita juustoja, wagyu lihaa ja viiniä.
Välillä ei yhtään ja joskus voi mennä 100-200e. Talviaikaan menee selkeästi enemmän suklaata, viiniä ja juustoja.
Viimeisen puolen vuoden aikana 0 €, oli kortisonikuuri ja paino meinasi nousta pienelläkin syömisellä. Tosi vähäiseksi täytyi säästää syöminen, että paino pysyisi kurissa. Ruokahalua kylläkin olisi, joten menee tosi halvoilla ruuilla nyt. Jos tilanne palaa normaaliksi niin sitten aion herkutella niin paljon kuin vaan painonkehitys antaa mahdollisuutta.
Kahvin kanssa päivittäin vaihdellen joko puolikas pienestä pullasta, 2 palaa suklaata, kolme pientä keksiä (Annas pepparkakor tms.), kerran viikossa- puolessatoista viikosta pieni jäätelö.
Tuoreita tai pakastettuja marjoja iltapalalla rahkan tai maustamattoman jogurtin kanssa; ne voi laskea herkutteluksi.
Sunnuntaisin aamiaisella paahtoleivälle teelusikallinen pähkinävoita ja hilloa.
Vaihtelee nollasta paljoon. Joskus on laiskuus vienyt voiton herkuista. Lähin kauppa on s ja sinne on ehkä 200 metriä. Ihme kyllä olen normaalipainoinen.
M
Puhutaanko euroista, kiloista vai litroista?
Varmaan n. 50 e, 1,5 kg ja 3 litraa.
Fazerin sinistä menee 2kg viikossa. Yksi levy arki-iltaisin vain tosin.
Vierailija kirjoitti:
Fazerin sinistä menee 2kg viikossa. Yksi levy arki-iltaisin vain tosin.
Ohhoh, miksi ihmeessa?
Vesimenolinna olen herkutellut tänä kesänä.
Ihan liikaa. Jäätelöä, karkkia, keksejä ja/tai pullaa. Rahaa ei juuri mietitä, mutta sitäkin näihin kuluu. Kaksi aikuista ja kaksi lasta. Nyt yritetään kesän jälkeen siirtyä terveellisempään ruokavalioon.
Pieni sipsipussi ja pieni karkkipussi. Ei muuta viikon herkuksi.