Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤0o¤ MARRASMURUJEN MAANANTAI ¤o0¤

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa kävin ja kaikki oli kyllä ihan ok, mutta painoa tullut viikossa 1,3kg ja kai se turvotusta on. En edes ole yhtä turvoksissa kuin esikoisesta, mutta aika lailla suola meni nyt pannaan. Hemppa ei ota noustakseen vaan laskee taas. Tosin th epäili, ettei saada mahdollisesta turvotuksesta johtuen ihan oikeeta arvoa. Käsikopelopainoarvion sanoi tällä hetkellä 3200g, ei kai se ollu tosissaan. Plääh! Kysyin vielä, että loppuarvioko... niin sano, että nyt. No eiköhän noi pikaiset arviot saata heittääkin. Joka tapauksessa... ens viikonloppuna ässät käyttöön.

Niin, mä hankin sellasen Nalle Puh vauvakirjan, johon voi vähän etukäteenkin juttuja kirjailla. Se on vaan tarkotettu ekalle vuodelle, esikoisella taitaa olla viiden vuoden kirja.

Sarafan.... VALAS

Vierailija
22/43 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nettiin kun ei saanutkaan päiväunia ja omaa kahvihetkeä (esikoinen makasi kyllä sängyssään mutta uni ei tullut..). Hitto, että sitä tulee pahantuuliseksi kun ehtii jo asennoitumaan siihen pieneen hetkeen ilman vaatimuksia. Niinkuin nytkin, vettä pitää saada juotavaksi...hetkinen...

Kohta aloitellaan kotihommien teko mutta ensin on saatava pinoutua. Meilläkin alkaa olla kaikki valmista, äiti myös...Rasittaa juosta jatkuvasti pissalla ja kärsiä selkä-ja liitoskivuista. Olisikin ihan mielenkiintoista mitata montako litraa nestettä päivässa/yössä sitä itsestään ulos päästää. Toisaalta olen kyllä vielä säästynyt suuremmilta turvotuksilta *koputtaa puuta*, johtuisiko vilkkaasta aineenvaihdunnasta?

G: Meillä on esikoisella vauvakirjana Elämänpuu Rakkauden puu, ja se on kyllä jo ihan täynnä vaikka ikää on vasta kolme vuotta. Eli taidan johonkin toiseen kallistua tällä kertaa. Ja antaa mahdolliseksi vinkiksi kummeille, jotka meillä alkaa nekin olla jo valittuna.

Eipä tässä enää ole oikein mitään kerrottavaa. Aika meinaa käydä pitkäksi ja vielä pitäisi AINAKIN se viisi viikkoa jaksaa, huoh. Eikö teistä ketään muuta jo turhauta jatkuva kotihommien teko ja ODOTTAMINEN?

:) Tiedänhän minä että jokainen marrasmuru odottaa jo nyyttiään kainaloon malttamattomana!

Voimia kaikille!

remu 35 tasan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissuli kaikille,

Ensiksikin vastaus Remun kysymykseen, eikö turhauta odottaminen. KYLLÄ turhauttaa. Tulis jo. Näin loppumetreillä tulee vaan murehdittua ja mietittyä turhaan kaikkia juttuja, joita ei voi ennekolta tietää ja jotka yleensä menevät OK. Tulis jo se vauva niin ei tarvitsisi miettiä asioita etukäteen vaan pääsisi kokeilemaan asioita käytännössä.

Viime yönä valvoi ja murehdin sitä, että kuinka heti sairaalasta päästyäni saan hoidettua esikoisen ja vauvan. Esikoinen on kaksi päivää viikossa tarhassa, mutta entäs jos mä olen ihan rikki ja petipotilaana? Enhän mä myöskään voi vastasyntyneen kanssa lähteä heti ulos. Mitenkäs mä selviydyin tuon esikoisen ulkoislutuksesta? Puoliso on yrittäjä eikä voi pitää kahta viikkoa isyyslomaa yhtäjaksoisesti. No, turhaan kai sitä murehdin. Asioilla on taipumus hoitoa ja asuuhan mun vanhemmat lähellä, joten kaipa niiltäkin apua saa. Päätin sitten päivällä jo hetken mietittyäni tarhaa esikoiselle joka päiväksi, että kyllä mä pärjään HITTO.

Tänään olen ommellut esikoiselle ensi tiistain Halloween naamiasia varten noidan viitan. Eilen tinkasi mummilta kaupassa noidan hatun. Mummi kun osti sellaisen niin minä lupasin ommella viitan ja hameen. Viitta onnistui ihan hyvin. Huomenna ajattelin käydä hameen kimppuun. Siinä varmaan tarviikin jo laittaa kaikki omepelutaidot peliin - olen nimittäin oikeasti aivan surkea ompelija, mutta eipä tuollainen pitkä leveä puolihame, jossa on kuminauhavytötärö luulisi olla mahdoton tehdä. Huomenna nähdään mitä siitä tulee. Onneksi kangaskauppa on lähellä ja aikaa vielä viikko. Tosin toiveissa olisi, että piipahtaisin sairaalassa tässä välissä pariksi päivää nyyttiä hakemassa. Joten hyvä olisi olla hameen valmis, puoliso on vielä kehnompi ompelukoneen kanssa, joten jos hänen kontolleen jää hameen teko, niin kyllä jää tekemättä.

Tämä vauva ei varmaan synny ikinä. Kaikki oireet on hävinnyt. Aioastaan selkä kipeytyy kävellessä. Viikonloppuna kokeiltiin kolmea S:ää eikä ainakaan silloin toiminut alkuunkaan. Tosin se kivoi S sai aikaan suppareita, jotka tosin laimenivat ja häipyivät päivän mittaan.

Onnea minunkin puolesta kaikille, joilla on jo muru kainolossa. Perästä (varmaankin) tullaan.

Viljonkka74, 36+6 (huomenna taas uusi täysi viikko)

Vierailija
24/43 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun pääsiskin ostoksille ym =(

Oon ollu liikkumiskiellossa jo 8 viikkoa ja jonkun aikaa jo ollut niin kipeäkin että hyvä jos auton kyytiin oon pääsyt ja äidilläni käyty kahvilla että pääsen minäkin johonkin kotoa.Mies käynyt pojan 2v kanssa kaupassa ja ulkona ym.

Sain melkein 3 viikkoa sitten piikin estämään supistuksia ja nyt kun sais tulla ei tule!

Nyt tasan rv38 ja supistellu kipeesti piikin saannista asti ja varmaan paikatkin auennu lisää sen jälkeen,kamalia kipuja,vällillä ei meinaa vessaan päästä omin jaloin...

Huomenna aamulla on neuvola ja soitetaan sairaalaan josko jo voimistaisivat supistuksiani kun tää on yhtä kärsimystä,ei saa edes nukuttua enää.

Olivi@78:sinulla on ilmeisesti käynnistys huomenna?mistä syystä?Kertoisitko minulle mitä sinulle on siitä kerrottu?ONNEA!

Onko jollakin kokemusta tällaisesta tilanteesta?Siis paikat on pehminny ja auennu,kipeitä supistuksia on mutta hiukan pitäisi voimistua...

Entäs nouseeko ihmiselläkin lämpö ennen synnytystä?tai heitteleekö?

On niin kuumeinen olo nyt että täytyy hakea mittari...

Yölläkin supistusten jälkeen aina tuntuu että kuume nousisi ja pää räjähtäisi...

Olkaa onnellisia te joilla ei vaivat kovin pahoja ja pääsette vielä kauppaankin.Onnea kaikille odotukseen ja synnytykseen =)

Vierailija
25/43 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin aamulla neuvolassa ja sain lainaan raskaustukivyön - kannattaa muidenkin kysyä omasta neuvolasta jos selkä- tai vatsakivut vaivaavat. Tämä on aika ihanan tuntuinen päällä :)

Painoa oli tullut jotain 450 g/vko ja kokonaispainon nousu on tällä hetkellä n. 8 kg eli ei onneksi kovin paljoa. SF-mitta oli kasvanut ihan kivasti, nyt saatiin mitaksi 29 cm, joka tosin ei ole paljoa sekään mutta kasvaa koko ajan omalla käyrällään tasaisesti. Verenpaine oli ok ja muita vaivoja ei ollut joten ihan rutiinikäynti. Pärjään aika hyvin vaivojeni kanssa, närästys on kaikista viheliäisin vaiva ja jos sitä ei olisi niin kaikki olisi tosi hyvin :)

Kävin kyläilemässä aamulla naapurissa jossa oli 2 kk ikäinen vaavi. Hurjan nopeasti vauvat kasvavat, tämäkin jo äänteli iloisesti ja naureskeli lapsille - kovasti seurusteli ja oli virkeä.

Vien huomenna työpuhelimen pois - hyvästi ilmaiset puhelut... :( No onneksi on sähköposti joka on edullinen tapa pitää yhteyksiä yllä.

Minulla on omakin liittymä ollut jo 1,5 vuotta mutta on tullut soiteltua sillä sen verran harvakseltaan että ei ole tullut vielä ensimmäistäkään laskua koska alle 20 e laskua ei lähetetä.

Mutta nyt laittamaan ruokaa isännälle.

MrsCruiser 34+5

Vierailija
26/43 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai oikeestaan kaksikin erikokoa ja olen myös hyvin tyytyväinen niiden antamaan tukeen!

Itse ostin jo ensimmäistä odottaessa lastentarvikkeesta mutta terkkaristakin lainaan sais.

On hyvä apu kun esim käy kävelemässä,ei " hölsky" masu.

Suosittelen =)

Vierailija
27/43 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös käytössä tukivyö, joka tosin painaa kurjasti...Tällä hetkellä alamahan nahka on niiiiin kovilla, etten ilman vyötä uskalla mihinkään lähteä. Särkee ihoa sen jälkeen ihan liikaa.

Joku ihmetteli taasen tuota vesien menoa ja miten sen jälkeen pitäisi toimia (eli pitäiskö tilata ambulanssi, jos vauva ei ole kiinnittynyt). Taysissa sanottiin, että ellei terkka ole edellisellä käynnillä kertonut vauvan olevan vielä todella korkealla, ei napanuoran esiinluiskahdus vesienkään mentyä ole todennäköistä. Jos vauva on korkealla, voi penkin kääntää vähän kallelleen ja köpötellä rauhallisesti, mutta ambulanssia ei tarvita. Uskon tähän :)

Kiva lukea, että muillakin yöt menevät vähän kehnosti (kun muillakin on kurjaa, voi olla kollektiivisesti kurjaa...). Viime yö meni mulla kohtuullisesti, en herännyt kuin 5 kertaa (joista yksi oli vessareissu). Ilmeisesti illalla otettu kuuma suihku auttoi niin, ettei yöllä supistellut kipeästi.

Nyt täytyy mennä taas kotitöiden ääreen! Mulla on hirveä pakkomielle pitää paikat siisteinä vauvaa odottamassa 8ettei miesparan tarvitse sitten siivota koko huushollia, kun vauva on syntynyt).

Allu rv 37+1

Vierailija
28/43 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joillakin tuo suihku auttaa.

Itse käynyt iltaisin jo useita viikkoja pitkässä lämpimässä suihkussa ja lämpötyynyjä mies lämmitellyt illat eikä siltikään auta...

Vierailija
29/43 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuumasta suihkusta on varoteltu arpien takia.. tai siis että jos haluaa välttää raskausarpia niin pitkät kuumat suihkut olisi hyvä jättää pois. en tiedä toimiiko vai ei.. mulla arvet tuli muistaakseni 32-33 viikoilla. en tiedä mitään niin kivaa ku kuuma pitkä suihku joten oon harrastanut sitä ihan koko raskauden.

kuumasta suihkusta tuleekin mieleen viimeset kuukautiset. luulin kuolevani siihen kipuun! ei oo ollut ikinä sellasia kouristuksia. menin kuumaan suihkuun ja makasin lattialla. nukahdinkin siihen. sillon helpotti.

synnytyskeskustelussa kätilö kysyi kumpi auttaa kylmä vai kuuma.. mulla ainakin kuume vesi, kuuma suihku auttaa vaivaan ku vaivaan.. uskoisin. tai sit se on vaa korvien välissä.

jaahans.. putkimiehet kävi porailemassa.. kylpyhuonetta ei ole pinnoitettu, siellä on lattia ihan ilman kaakeleita tms.. muovimatto on mutta ei semmonen mitä normaaliti käytetään lattioilla. tää on lähinnä semmonen suoja jossa on rakoja ja lovia. kylppäri täynnä rapaa ja vettä, vkl pitäs tulla kaakelit jne.. taitaa mennä kuivattelun puolelle prkl !!! hitto mua alko nii raivostuttaa ne ukot! ei voi yhtään miettii. sit ku sanoin ni nuori kolli kysyy että ai eikö se ois saanu kastua.. en tiiä miten betoni homeutuu mutta voisvat pikkasen käyttää päätään..!!

sitä paitsi täällä haisee nyt niiiin viemärille ku vaan voi !! =/ lattiat on kuivat mut silti jotenki likaset .. vihaan tällästä! onneks ei vauva synny ihan heti.

valivali yök!

kauppaan ois lähettävä mutta vettä sataa.. plaah..

ootellaan.. 38+3

Vierailija
30/43 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käynnistykseen olen tosiaan huomenna menossa.

Kävin viikolla 35+4 synnytystapa-arviossa (mulla paikat pehmenneet ja kovasti supisteli, niin pääsin noin aikaisin arvioon) jossa katsottiin parhaaksi ottaa myös lantiokuvat. Siihen kuvaamiseen varmaan vaikutti se, että äidinkään lantiosta ei olla siskonkanssa mahduttu ja ollaan melkolailla saman kokoisia ja se, että minulla on notkoselkä ja häntäluunikin on vähän vinossa sekä viihennessä nikamassa välilevyn pullistuma. Myös neuvolan täti käski minun mainita lääkärille kuvien tarpeellisuudesta (jos ei lääkäri ehdottaisi kuvausta) vain sen takia, että hänen mielestään lantioni on ahdas, kun vauvan pää ei meinaa laskeutua. Nyt pää kuitenkin jo kiinnittynyt. Kuvista kävi ilmi, että n.3000g vauva saattaisi mahtua tulemaan, joten minulle sovittiin tuo käynnistyaika. Vauva oli arviota tehtäessä 2520g lääkärin mielestä.

Itse käynnistelystä minulle ei vielä juurikaan kerrottu muuta, kuin että jos paikat ei vielä auki, niin voi käynnistely viedä parikin päivää. Meinasi myös, että kalvot puhkaistaan alussa, jotta saadaan nopeampaa synnytys käyntiin. Sehän tässä vähän kismittääkin, kun ei käynnistyksen kulusta keskusteltu etukäteen. Ikäänkuin tuo lisäjännitystä huomiseen. Olen myös asennoitunut sektioon, enkä pidä sitä mitenkään " karmivana" ajatuksena, vaan hyvänä vaihtoehtona, kun ottaa huomioon mitä se tuo tullessaan ; )

Alkaisipa nyt sullakin jo se synnytys etenemään, kun tuolla tavoin joudut kärvistelemään olosi kanssa. Muillekkin supisteluja kaipaaville " tehokkaita supistus-säteitä" lähetän ¤¤¤¤¤ Niin lupaavasti on mullakin supistellut viimeiset viikot, että luulisi vauvan jo olevan ulkona, mutta ei.

Neuvolantäti sanoi, että kun on niin ahdas lantio, niin vauvan pää ei ole laskeutunut alas, joten supistuksen vaikutus kohdunkaulaan ei ole niin voimakas, kuin jos pää olisi kunnolla kiinnittynyt.

Kiitos kaikille onnea toivottaneille ja onnea myös teille !!!

Vierailija
31/43 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ehdi vielä lukea viestejä, enkä kyllä tiedä, kuka ja kuinka täällä on poksahdeltu (voisiko joku briiffata?). Aika on nykyään (jostain kumman syystä) kortilla joten asiaan.

Eli viime tiistai-iltainen petijumppa teki taas tehtävänsä ja vedet meni (taas) 4h kuluttua yöllä klo. 3.15 rv37+2. Supistukset alkoi aika pian todella kovina 2-3 min välein. Synnärille päästyäni olin jo tosi kipeä ja hoitsu passitti mut suoraan saliin (hyvä niin, muuten oli tullu turpiin :D). Olin auki silti vain 2cm. Epiduraalin ja oksitosiinin voimin aukenin ihan hyvää vauhtia. Mitään ponnistushaluja ja tuntemuksia ei ollut, kun käskettiin ponnistaa, mutta lihasvoimin sitten... A-poika ponnisti 12 min. jälkeen maailmaan klo. 10. 42. Mitat 50cm/3130g/36cm. Pisteet 9/9. Perätilaiselle B:lle tehtiin pikainen ulosveto heikentyneiden sydänäänten vuoksi klo. 10.49. Hän meni hetkeksi virvoiteltavaksi, mutta voi hyvin. Mitat 48cm/2590g/34cm. Pisteet 5/9. Synnytys kesti noin 8h. A:n sain puolipukeissa rinnan päälle ja ensi-imetyskin sujui. Oloni oli huippu, hetken. Sitten tulikin ongelmia...

Taas alkoi aivan hillittömät supistuskivut. Kiljuin jo tuskissani, kun joku tajusi, ettei nämä nyt ihan normaaleja kipuja ole. Joku tuli runnomaan kohtua ja minä karjuin kivusta, sitten alkoi mennä taju. Kohtuni oli täynnä verta. Verenpaineeni oli 60/30. Sali tulvahti täyteen porukkaa, mä olin jossain hämärän rajamailla. Laitettiin hätäverta, päätä alaspäin ja kiidätettiin leikkaussaliin. Nukutettiin ja kaavittiin. Pari litraa verta pois kohdusta. 3 pussia verta mulle lisää. Sitten vähitellen toipumaan. Oli todella rankka kokemus, henki oli lähteä ja mieskin järkyttyi todella.

Nyt ollaan jo kotiuduttu. Oloni parani hyvinkin nopeasti, nopeammin kuin esikoisesta. Mahakin on pienempi kuin ekasta!?! Pojat ovat tosi reippaita ja kovia syömään. Mutta hommaa riittää, joten niiden pariin... Moi!

Alia ja Miska+Jouni 5pv

Vierailija
32/43 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienot nimet pojilla :)

Vierailija
33/43 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa mukava kuulla että olet toipunut noinkin rankasta kokemuksesta nopeasti.

Sylintäydeltä onnea koko perheelle :)

MrsCruiser

Vierailija
34/43 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa raju loppu synnytyksellä, onneksi kaikki meni kuitenkin lopulta hyvin ja olet toipunut kokemuksesta! Meidän vauvoille tuli sitten sama synttäripäivä, mullahan oli käynnistys silloin viime ke (tyttö tuli) :)

Olivi@78, tsemppiä käynnistykseen!!! Minulla se oli ainakin ihan älyttömän positiivinen kokemus, toivottavasti sullakin olisi jo paikat siinä kunnossa, että lähtisi hyvin käyntiin. Sehän tosiaan voi viedä päiviä, jos paikat epäkypsät. Mulla laitettiin siis eka tippaa ja sitten kalvot puhki ja nimen omaan se kalvojen puhkaisu käynnisti synnytyksen.

Meillä tyttönen nukkuu taas vaihteeksi... Miehet lähti kylillä käymään, joten mulla on täällä hyvin rauhallista. Kävin viemässä maitonäytteen tänään ja parin päivän päästä selviää, saanko alkaa luovuttamaan maitoa. Kun ei tuo pieni tirppa jaksa kaikkea mun tuotantoa kuluttaa :) Parempi tietysti näin päin, mutta odotan kyllä jo sitä tunnetta, että imetyksen jälkeen olis rinnat pehmeät edes hetken. No tänään eivät enää ole olleet niin kovin kipeät enää, joten edistystä sekin!

Tuosta odotuksen pituudesta oli ollut puhetta, mulla kävi kyllä päin vastoin. En totta tosiaan ollut vielä valmis synnyttämään, kun tuo käsky käynnistykseen tuli! Mielessä kävi vaan se, että ei kun mun piti huomenna leipoa sämpylät ja perusvoide ja tutit on ostamatta ja kaverin lapsen 1v. synttärit tulossa ja sitä ja tätä... Että ei vielä, antakaa mulle ne mun 2 viikkoa vielä :) Kalvot puhkaissut lääkäri kävi myöhemmin katsomassa mua osastolla ja sanoi, että näytin salissa synnytyksen jälkeen ihan siltä, että oon puusta pudonnut ja aivan pölmistynyt... Sitä kyllä olinkin. Kaikki kävi niin äkkiä, siis käsky käynnistykseen ja itse synnytys. No, pikku hiljaa alkaa tämä vauvatodellisuus tuntua ihan mukavalta :) Ja täytyy myöntää, että tämä vauva on paljon helpompi kohdun ulkona kuin sisällä, esikoinen oli juuri päin vastoin...

Kanelisokerille tsemppiä painoarviota odotellessa!!! Toivottavasti pääset sinäkin käynnistykseen (jos sitä toivot!!), jos vauvan koko antaa sille aihetta. Itseni ainakin yllätti positiivisesti lääkärin komentti siitä, ettei ole mitään syytä yli nelikiloista vauvaa enää kohdussa kasvattaa, kun ollaan jo täysillä viikoilla kuitenkin.

Mutta eipäs nyt muuta!

Marrastoive kera 5vrk vaavin

Vierailija
35/43 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä se en malta pysyä poissa täältä...

Alialle Suuret Onnittelut kaksospoikien syntymän johdosta. Hurjia tilanteita ollut teillä ja syystäkin olette olleet järkyttyneitä.

Marrastoiveelle kiitokset tsempityksestä. Toivon salaa mielessäni, että pääsisin käynnistykseen, ettei tarvitsisi taas viisikiloista vauvelia punnertaa. Onnea vielä kerran tytön syntymän johdosta!

Kävimme nyt sitten vielä iltasella ostamassa sen Brion erillisen hoitopöydän. En jaksa alkaa vauva toisessa kädessä taituroimaan minkään sängyn päällä olevan tason kanssa, joka pitää sekin siirtää pois tieltä aina kun vauvan ottaa pois...ja tuota rehaamista sängyn ja sylin välillä on ihan yhtenään kuitenkin. Lisäksi saan kaiken tarvitsemani sen tason hyllyille, ei tule näin vaaratilanteita kun hapuilee tavaraa kauempaa.

Kaivoin tänään kaapin pohjalta sen ostamani Anita Baby Beltin ja otin taas ahkeraan käyttöön. Se tuntuu ihan hyvälle ja tukee alavatsaa hienosti. Liitoskivut silti vaivaavat ihan olan takaa...

Arvista: Ei ole tässä raskaudessa tullut yhtään lisäarpia. Tosin en ole ottanut nyt kuumia suihkujakaan. Yleensä viihdyn kuumassa suihkussa pitkiä aikoja, mutta nyt raskausaikana olen tykännyt pestä ihan viileällä vedellä.

Hikoilen muutenkin ihan mielettömästi, vaikka yleensä jo tähän aikaan vuodesta olen se, joka valitan kylmää ja verhoudun paksuihin peittoihin...nyt mies valittaa kylmää ja minä valun hikeä jo pelkän hengityksen voimasta...

Kanelisokeri 36+2

Vierailija
36/43 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin kuului pikku-oravista: )

Aika hurja kokemus sulla oli, mutta onneksi kaikki hyvin. ONNEA!

Marrastoiveelle kiitos tsempeistä ja kiva kuulla, että sulla oli ollu hyvä kokemus toi käynnistys.

Vierailija
37/43 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Olin siellä ultrassa tänään ja vko 36 alkoi.

Sf mitta on ollut korkea mut vauvasta läkäri on sanonu käsituntumalla ettei olisi kovin suuri.

No painoarvio oli 3300 g-3400 g välillä. Huh ja sanoi et n 140 g tulee ksimäärin viikossa vauvalle painoa lisää.

Sit tuli kaiken huippu. Sanoi et tomooseen 4 kg poikaluokkaan menisi.

MITEN te käsitätte tuon? Ei ola haluttu tietää onko tyttö vai poika, niinkun ei kolmesta edellisestäkään. Sit jatkoi vielä et aikamoinen jössikkä tulossa. En sit kysyny et tarkoittiko lääkäri et poika tulossa, kun olin jotenkin shokissa.

Olisiko mun pitäny tajuta sanoa etten halua tietää kumpi on. Jäi vähän negatiivinen fiilis nyt.

Yhdyntäkiellot pois, saa syntyä jos on syntyäkseen. Sanoi et spermassa on jotakin sellasta ainetta jota myös käynnistykseessä annetaan. Vitsailinkin miehelle et minä päivänä haluat et vauva tulis maailmaan. Molemmat pojat ovat käynnistyneet yhdynnän jälkeen, tytöllä kokeiltiin kaikkia konsteja ja 9 vrk meni yli. On silti ollut pienin 3400 g.

Muuten kaikki oli hyvin, vettä hyvin, muttei liikaa jne...

Mitä vinkkejä annatte? Kantsisko odottaa vielä pari viikkoa ja sit kokeilla yhdyntää, koska paikat on jo auki ja pehmentyneet kunnolla.

Niin raivotarjonta oli, mut ei kiinnitynyt, joka on kai aika tyypillistäkin uudelleensynnyttäneillä.

Onnea Alialle kaksosista ja jaksamisia vauvan hoidossa.

Ja kaikille muillekin lokakuun vauvoille.

Vierailija
38/43 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kokemus. Onneksi olit kunnon isossa sairaalassa jossa henkilökuntaa ja tietotaitoa paikan päällä eikä kotona puhelimen kanssa päivystämässä...

Loppu hyvin, kaikki hyvin! Jaksamista kahden vauvan hoitoon!

T.Mari 37+3

Vierailija
39/43 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... mutta yhtä totta siis että oli onnea Alialla matkassa. Entisaikoina tai kotisynnytyksessä moiseen olisi kuollut....

Vierailija
40/43 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että joka päivä joku alkaa jakautumaan, olisipa pian minunkin vuoroni :)

t.Jas 37+3