Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä olisi lämmin talviasu?

23.10.2006 |

Mitä te itse pidätte, kun ulkoilette lasten kanssa talvella? Suositelkaa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja päälle pilkkihaalari... heh mut me ei käydäkkään paserulla ikkunaostoksia tekemässä... =)

Vierailija
2/6 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja alle urheilukerrasto (Rukka, Haglöfs, ymv.) Aikuisella toimii hyvin tuo kerrospukeutumisen idea ja on esimerkiksi lasketellessa ehdoton.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. Rukan kerrasto olemassa, mutta ainakin oma takki + hosuut yhdistelmä niin lämmin, ettei sitä lämmitysmielessä ole tarvinnut käyttää kertaakaan, toki joskus ulkoillessa laittanut ne ainoastaan housujen ja takin alle.

Hyviin ja lämpimiin kenkiin kannattaa panostaa. Koska mikään ei auta, jos varpaat jäässä. Itselläni Vagabondin superlämpimät kengät pakkasille, ja sitten kosteammille keleille muutamat goret.

Meillä oli jo ennen lapsia iso, paljon liikuntaa vaativa koira, niinä aikoina tuli jo hankittua tuo ulkoiluvarustus kuntoon.

Niinja lämpimät pipot ja käsineet, tietysti :)

Vierailija
4/6 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

untuvatakki minullakin.Pakkasella lammasvuoriset tilavat mokkasaappaat...olen hankkinut aikoinaan mustat ja viime vuonna löysin pehmeän beiget.Sitten on vaellus goret kosteammalle säälle.

Itselle ostan aika vähän mitään,mutta olen huomannut,että kunnon ulkoiluasut on ihan hyvä sijoitus.Neutraali väri niin menee vuosikausia asustelemalla vain erilailla.

Kunnon lammasvuori rukkaset ovat myös vakio pakkasvaruste.Vanhimmat ovat n.15 vuotta palvelleet ja lämpimät edelleen.

Vierailija
5/6 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla päällä kuoritakki ja housut, alla fleece plus urheilukerrasto.

Kun pakkasta on -20 tai enemmän, sitten ohut toppatakki ja ohuet toppahousut.

Kenkinä vaelluskengät tai " canada-boots" .

Aika harvoin tulee ulkona vain seisoskeltua ja siksi tarkenee vähemmälläkin varustuksella.

Vierailija
6/6 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella asuna yleensä lämmin alusvaatekerrasto ja ohuehko toppa-asu, joskus välissä on myös fleecehuppari. Nollakelillä jätän pitkikset toppahousujen alta pois. Jalassa paksut vaelluskengät (pitävät jäälläkin), päässä paksu villapipo ja käsissä villasormikkaat, kaulassa huivi.

Nyt kurakeleilläkin on huomannut kunnon ulkoiluvaatteiden tärkeyden. Viimeisillään raskaana oleva kun ei mahdu oikein mihinkään, ja sitten istutaan hiekkalaatikolla kylmissään ohuissa äitiyshousuissa ja villapaidassa...

Minulle tärkein ulkoiluvaate onkin se alin kerros sekä kaulahuivi ja kelille sopiva pipo. Paras ostos välikausikeliin on ollut sadetakkia vastaava ulkoilutakki (The North Face), josta maksoin itseni kipeäksi mutta joka on lähes päivittäisessä käytössä. Ei ikinä enää vanhanaikaista, hikistä sadetakkia!