JOULUNTÄHTÖSTEN maanantai
Kommentit (26)
Ihan alkaa pelottaa miten iso jytkäle täältä mahasta vielä putkahtaa... Tuntuu taas siltä, ettei koko olento mahdu mahaani ja kohta tulee varmaan jalka kyljestä ulos. Ihan mahan yläosassa on tosi arka kohta. Vauvan pylly on juuri siinä kohdalla melkein joka päivä ja painaa aika tavalla. Kysyin neuvolassa onko ihan normaalia, että iho on kosketusarka. Kuulemma on ihan tavallista ja voi olla istukkakin hellänä. Vähän ihmetyttää... Nyt tosiaan tuntuu, että se kipu on siinä ihon alla ja oikein polttelee välillä. Pitäisi vihdoin päästä selälleen. Olen imuroinut, laittanut ruokaa, siivoillut muuten ja touhannut esikoisen kanssa. Vielä pitäisi pakata omat ja tytön matkatavarat, lyhentää parit housut ja sitten on tytön iltatoimet!!! HUOOOH! Ehkä pääsen vihdoin lepäämään, kun joskus yön myöhäisinä tunteina katson Täydellisiä naisia nauhalta. Toivottavasti huomenna olisi vähän helpompi olla, kun pitää istua autossa monta tuntia. Valivali-osastoa tällä kertaa...
Jenni rv 33 (miten kamalan isoksi tää vielä ehtii)
eli nyt sitten ollaan koko porukka 30 ylittäneitä. Minä siis hännän huippuna... Enää ei tarvitse ajatella vauvan syntyvän uudenvuoden yönä, sektiopäätös tehtiin 28 viikon sairaalakäynnillä. vauvasta tulee iso ja minä en ole isojen synnyttäjäksi sopiva. Lisäksi on jo yksi sektio takana, joten lääkäri päätti asian yks oikoisesti jo noilla rv:lla. Helpottaa toisaalta kun tietää olevansa joulun kotona :-) leikkauspäivä päätetään eka joulukuuta. oletettavasti seuraavalle viikolle. Miten muut, joille tulossa suunniteltu sektio, millä viikoilla on leikattu/leikataan?
vauvan kamat on pesty ja kaapitettu, jotain pientä voisi vielä hankkia, mutta nyt taitaa olla itsellekin kaikkea tarpeellista olemassa. touhotetaan sitten joulun alla kaupoissa kaikkea kivaa, ja on onni että alet alkaa heti kun vauva on pieni niin pääsee ostoksille edullisemmin sitten.
eipäs tässä ihmeitä voinnissa, supistaa ja supistaa..
kelasta odotan minäkin päätöstä. päivärahasta. sairaslomalla olen ollut minäkin jo reilun vuoden ja nyt se jatkuu kuntoutustukena, vähän vaan mietityttää saanko sen päivärahan millä sairaspäivärahakin oli, vai tuleeko tuo eläke vaan. Eläke laitettiin kuitenkin katkolle äitiysloman vuoksi. Päätöstä äippärahasta ei ole tullut, paketti tuli suht heti.
jos menis katsoon muksuille murkinaa illaksi
natuli 30+1
Supistuksia tääläkin ollut aika paljon,yks päivä jo oli sellanen tunne että vois syntyä kohta kun supisteli ja tuntui kipua kohdunsuun alueella. Vauvan pää painaa ikävästi alhaalla. Tämä on ollut ainakin muutaman viikon raivotarjonnassa,tai silloin terveydenhoitaja sanoi olevan. Myös kaikki kolme edellistä ovat olleet n.30 viikkoon mennessä. Mutta joillakin on kääntynyt vasta ihan viimeisillä viikoilla.
Sairaalassa varmasti olen sen pari,kolme päivää mitä muistakin lapsista jos kaikki menee hyvin eikä tuu mitään. En ole sairaalakammoinen,ruokakin ihan hyvää ollut ja saa levätä ne päivät,kotona kun sitten on 3 leikki-ikästä.
33+5
hui, ihan oli teitä ikävä ja vieroitusoireita, vaikka kyläpaikassa pikaisesti kävin lukaisemassa yhtenä päivänä pinoa ;)
Uusia " naamoja" on saatu remmiin, tosi mukavaa, tervetuloa mukaan tähän [b][color=red]Kaikkien Aikojen Parhaaseen Joulukalenteriin[/b][/color] :D ...Ja mikä parasta, kalenteri ei lopu 24. päivään vaan jatkuu niin kauan, kunnes viimeinenkin " joulupullan" leipuri saa käärönsä maailmaan ;)
[b]SAIRAALASSAOLOAIKA[/b]
3 yötä, 4 päivää. Esikoinen syntyi TAYSssa tiistai-iltana ja perjantaina illalla kotiuduttiin. Oltaisiin päästy jo puoliltapäivin, mutta laboratorio oli
kadottanut
aamulla vauvan kantapäästä otetun bilirubiininäytteen, tieto siitä ei ollut kulkenut ja näyte jouduttiin ottamaan iltapäivällä uudelleen... Grr, vieläkin korpeaa, oli ihan kyllin kamalaa tuoreena äitinä katsoa kun pikkuiselta otettiin verinäytteitä, ja sitten vielä jonkun mokan takia ylimääräinen " kidutus" ! Olin hormoneissani vähällä saada primitiivireaktion ja tempaista pienokaiseni labrahoitajalta turvaan :P
Tällä kerralla eri sairaala (VAS) ja ei ainakaan niin ruuhkaista :) Toivon mukaan kaikki menee hyvin eikä ainakaan kolmea päivää kauemmin tarvitse sairaalassa asustaa, vaikkei mitään kammoa olekaan. Nyt on tuo 3½-vuotias pian isosiskokin ikävöitävänä :)
Iituli kyseli [b]VIRALLISESTA ÄITIYSLOMASTA[/b],
olen ollut sellaisella jo 17. päivä alkaen, valitsin siis aloituksen 50 arkipäivää ennen laskettua aikaa. Opiskelija-kotiäitinä (ja tuloja vailla esikoisen täytettyä 3 v toukokuussa) oli ihan sama, missä vaiheessa sitä vyötä kiristellään...
[b]( . )[/b]
Reissussa oltiin ja mukavaa oli nähdä sukua (miehen, siis " hankittuja omaisia" ;)) ja ystäviä, mutta 4 yötä muiden nurkissa riitti kyllä ja oli ihanaa tulla omaan kotiin jatkamaan remonttia ja vauvavalmisteluja, ja sitä pahuksen graduakin... Masu ON iso (ja vauva edelleen melko aktiivinen, vaikkei tilaa enää tunnu niin olevan) ja nukkuminen edelleen ihan tuskaisaa. Liitoskivut tuntuvat vain pahenevan, huh.
NÄRÄSTYS on ihan karseaa, Rennietä kuluu jo 6-8 palaa päivässä, mahtaakohan pian täyttyä se suositeltu enimmäismäärä eli 12 kpl vuorokaudessa..? Mikä sitten neuvoksi?
Muuten olo tuntuu olevan aika mainio, istuminen alkaa tosin olla jo vähän puuduttavaa. Reissu tehtiin omalla autolla, joten onneksi pystyi pitämään riittävästi jaloittelutaukoja. Silti jalat olivat hieman turvoksissa kotiin tultua, lienee ihan normaalia näillä viikoilla.
Tinuri ja Itu rv 32+2
Raskaus on edelleen mennyt " siinä sivussa" kuten tähänkin asti. Vaivoja tosin alkaa olla aika lailla, joten siitä muistuu päivittäin ja varsinkin öisin mieleen!
Pian 2 vee esikoinen on sairastellut flunssaa ja korvatulehdusta, kohta vissiin 4 viikkoa jo kulunut. Lääkärissä ollaan juostu ja lääkekuureja jouduttu syöttämään. Lisäksi muutenkin aktiivinen poika on ollut aivan yliaktiivinen, kun ollaan jouduttu kököttämään neljän seinän sisällä. No, nyt poika on ollut suurin piirtein terveenä jo muutaman päivän, mut sitten tietenkin me aikuiset ollaan vuorostaan kipeinä.. Enää olen " vain" nuhassa joten jospa tämä tästä..
USAMAMA: Siinäpä syitä, miksi en ole jaksanut netissä pyöriä.. Olen ollut iltaisin tosi väsynyt ja kun poika on sipannut, niin melkein saman tein minäkin. Tai sit olen vain maannut sohvalla ja kattellut roskasarjoja telkkarista :)
Uskomatonta, et sulla enää 6 viikkoa jäljellä! Miten äkkiä tämä aika onkaan kulunut! Itsellä on vielä enemmän aikaa odotella ja jotenkin en osaa edes ajatella, että tämäkään vauva tulisi maailmaan etuajassa tai ajallaan.. ehkä yritän helpottaa tuskaista loppua ajattelemalla etukäteen näin?! On sit vaan mukava yllätys, jos vauva päättää syntyä aiemmin kuin 2 viikkoa yliaikaisena..
Kysyin ihan ystävällisesti sukupuolta käydessäni rakenneultrassa äitiyspkl.lla, mut lääkäri oli tosi töykeä eikä suostunut kertomaan mitään. Mulla on vielä 1 ultra raskauden loppuvaiheessa, saa nähdä suvaitseeko lääkäri kertoa sitten, vai odotellaanko hamaan loppuun asti. Sekä miehellä että mulla on molemmilla " poikaolo" , mut kaikki muut meidän ympärillä tuntuvat olevan päättäneet, että meille tulee tyttö. Ärsyttävää, niinkuin se edes muille kuuluisi! (no, mikäpä kommentti ei ärsyttäisi näin raskausaikana..)
Meillä on kans käyty nimikeskusteluja viime aikoina, ja mies miettii VAIN poikien nimiä.. sinänsä ymmärrettävää, kun hän haaveilee saavansa 3 poikaa, mut toisaalta on kuitenkin 50/50 mahikset et vauva onkin tyttö..
Mites teillä tytöt voi? Joko odottavat kovasti vauvaa?
Voikaa hyvin USAMAMA ja perhe ja myös muut joulunstarat!!
Kiva kuulla, että IITULIkin on taas palannut joukkoomme. Sitä ihan tulee ikävä aktiivisia pinoutujia kun ei kuule mitään vähään aikaan... :o)
Huomenna ilmeisesti 33 täynnä, eli 6 vko enintään h-hetkeen ja ihan paniikkia alkaa kohta iskee tuon NIMEN kanssa. Ei oikeen mitään tunnu tulevan mieleen! Täällä siis nimi pitäis olla valmiina heti lapsen maailmaan putkahdettua. Kääks, kun ei todellakaan mikään tunnu iskevän, ja mies ei oikeen jostain syystä jaksa innostua puhumaan kokoasiasta. Ihan vaan vitsiksi vääntää joka kerta ja keksii mitä kummallisempia ehdotuksia............Ja musta ei ole enää ollenkaan hauskaa! Huumori on jostain syystä muutenkin vähän tiukilla. Hmm...
N77 käytkö aktiivisesti lueskelemassa pinoja? Mitä kuuluu? Onks teillä selvitetty sukupuolta? Mites muuten??
Ei muuta tällä kertaa. Palaillaan huomenna.......