JOULUNTÄHTÖSTEN maanantai
Kommentit (26)
Eiliseen pinoon:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8640174&p=&mpage=3&tmode=…
Sunnuntai meni puuhatessa.. huh miten kiirettä vois sairaslomalla olla. Huomasin kyllä että työkunnossa en missään nimessä ole, illallal oli vatsa niiiin kipeä, ja päivällä kivuttomia suppareita aika tavalla, vaikka kuinka koitin ottaa rauhallisesti ja passuutin miestäni (se ei aina ihan jaksa ymmärtää.. vieläkään)
MLL kirpparilta löytyi suloisia vaatteita ja kirjoja vaaville. Sit haettiin lähistöltä Huutonetistä huutamani kaapit, oli melkein uuden veroiset. Itse kun en saa nostaa mitään, niin oli miettimistä kuka täällä kotona miehen kanssa kaappia kantelee. Illalla oltiin vielä kavereitten luona syömässä. Siellä oli pakko makailla sohvalla osan aikaa. Pakko tottua olemaan aikamoinen mukavuusiihminen näin raskausaikana.
SAIRAALASSAOLOaikaa en osaa yhtään suunnitella, otetaan se mitä vastaan tulee. Jos päästään Haikaranpesään, siellä on kai rauhallista eli olen niin kauan kuin tarpeellista. USAMAMAN sairaalaan voisin minäkin mennä mielellään, se lasku tosin ei olis ollenkaan kiva juttu. Tosin kun verotiedot tuli, niin kyllä kirpaisee nähdä se summa mitä veroja makselee, varsinkin kun omaa vapaa-aikaa ei juuri ole ollut.
LUNTA täällä etelässä tuskin vielä nähdään, sadetta vaan.
PÄIVIKILLE tsemppiä, jos synnytys pian alkaa, toivotaan että kaikki pikkuiset vielä malttais vähän aikaa, ei se tekis pahaa ollenkaan.
Palataan, nyt täytyy taas vaihtaa asentoa
t.Heini ja myllertäjä rv 30
pikasesti täyty tulla hehkuttamaan, vaikka töissäkin pitäs jo olla tai ainakin kovaa vauhtia matkalla... mutta siis asiaan eli nyt näkyi lopultakin kelan sivuilla et mun äippäraha päätös on tehty ja pakkauskin pitäis tulla kahden viikon sisällä;)))
kyllä niitä on odotettukin=D
Mutta olo pysyny omalta osalta suht samana ... ei kummenpia muutoksia.
Ja nyt töihin et ehtii siellä hetken edes olemaan kun 14.00 hammaslääkäri:/
nani 30+6 ( ja kolme työpäivää jäljellä;) )
Viikonloppu vietetty ja taas ollaan töiden parissa. Viikonloppu meni taas niin nopeasti, ettei mitään järkeä!
Eilen illalla tuli kukuttua aikas myöhään, piti kattoa subilta ketonen&myllyrinne :) Sai nauraa masu kippuras tota sketsiä tsiikatessa :D En vaan tajua, miks tuon pitää tulla 22:30. Kun ei tuo sisällä mitään ns. lapsille sopimatonta..ihan normaalia sketsiä like kummeli. No kyllä kai sitä välistä pärjää sitten pienemmillä unosilla.
Nextweek olis sitten muutto edessä...en saanu viikonloppuna pakattua yhtään. Kiitos suuren nappaus asteen :D No onhan tän viikon vkloppu sit aikaa, jos ei muuten viikolla jaksa.
Kävin muuten kattomassa 4D esittelyvideon: http://www.kolumbus.fi/m.heikkinen/
On se jänskää, miten selvästi jo näkee babyn kasvot jne :))
T. Tirppis ja mukelo 30+6
Luin nopsaan läpi viikonlopun pinon. Tuntuu, että on tipahtanut ihan täysin kuvioista, kun ei ole päässyt nettiin 1,5 viikkoon! Olin tosiaan sukuloimassa toista viikkoa. Oli kyllä kiva nähdä omia ja appivanhempia sekä muita sukulaisia. Mutta oli kyllä mukava palata eilen kotiinkin.
HEINI oli ilmeisesti joutunut/päässyt sairaslomalle loppuajaksi.
Onko paljon muita, joilla on sairasloma määrätty jo ä-loman alkuun?
Onko jollakin alkanut jo ihan virallinen äitiysloma? Muuten ei taitaisi, mutta jos ottaa sen varhennettuna.
Minulla ensimmäinen ä-lomapäivä alkaisi 13.11. Sanon alkaisi, koska tuskinpa olen kolmea viikkoa enää töissä. Viime perjantaina loppui 2,5 viikon sairasloma ja luultavasti tällä viikolla alkaa uusi. Supisteluja tulee edelleen aikamoiseen tahtiin, riippuu tosin vähän siitä, kuinka itse riekkuu. Kohdunsuu on jo pehmennyt ja kohdunkaulaa on (sormella mitattuna) 2 cm jäljellä eli vähitellen nuo pitkään jatkuneet supistukset ovat alkaneet aukoa paikkoja.
Tänään on aika Naikkarille synnytyslääkärille. Tulen raportoimaan siitä sitten illalla tai huomenna. Sain tuon ajan jo kesäkuussa. Kukaan ei vain tiedä, mitä varten se on annettu. Toivottavasti lääkäri sentään tietää. :-o
Sairaalassa olosta oli kai ollut puhetta aiemmin. Itse olin esikoisesta viisi päivää. Menin sinne lapsivesien mentyä ja eka päivä meni odotellessa synnytyksen käynnistymistä. Vauva oli sairaalassa 2,5 viikkoa. Kärsin yleensä sairaalakammosta, mutta jotenkin synnäri on eri asia. Muuten alkaa vatsassa kääntää, kun joutuu asioimaan sairaalassa. Onneksi en ole itse joutunut sinne muuten kuin synnytyksen takia. Nyt harras toive on, että en joutuisi viettämään joulua sairaalassa. Eihän sillekään mitään mahtaisi, mutta se tuntuisi aika ankealta 3-vuotiaan esikoisen puolesta.
Oma vointi on ihan kohtuullinen. Vaivoja on jonkin verran, mutta niitä taitaa olla ihan kaikille. Hatun nosto muuten niille, jotka vielä jaksavat ja haluavatkin olla töissä. Itse en jaksaisi enkä kyllä haluaisikaan...
Ai niin, raivotarjonnasta oli puhetta. Esikoinen oli asemissa jo hyvin varhaisilta viikoilta lähtien. Samaten on tämä kuopuskin. Jo elokuussa kerrottiin, että lapsi on viikkoihin nähden erityisen alhaalla. Viimeksi lääkäri kertoi, että lapsen pää tuntuu jo sormeen.
Nyt taitaa olla rv 32+5. Jos tämä vauva olisi innokas syntymään, hän syntyisi jo parin viikon päästä. Vaikka on toista kertaa asialla, ei voi oikein uskoa, että mahdollisesti jo ensi kuussa vauva syntyy!
Oikein mukavaa alkanutta viikkoa kaikille tähtösille!
Täällä yksi lisää joulutähtösiin ollaan rv 31+2.
Käytiin viime viikolla neuvolassa ja vauvalla perätilatarjonta, kuinka
teillä muilla on?
Aijemmat raskaudet ovat olleet tässä vaiheessa aina oikeinpäin.
toiseksi viimeistä päivää viedään töissä. Luojan kiitos älysin säästää vuosilomaa viikon, joten jään viikkoa ennen äitiysloman alkua lomille. En olisi kyllä oikein jaksanut enää yhtään enempää. Olen nukkunut huonosti tai en ollenkaan jo toista kuukautta ja se alkaa pikkuhiljaa näkyä ja tuntua. Supistuksia on myös alkanut ilmaantua. Jostain syystä ne valvottavat pahiten juuri öisin. Päivällä saa parhaiten unen päästä kiinni.
Flunssaa on myös ollut liikkeellä ja tietysti minäkin sain sen. Olo on kaikkea muuta kuin tuore.
En osaa sanoa sairaalasta/synnytyksestä mitään, koska odotan ensimmäistäni. Olen miettinyt, että haluaisin synnyttää istualtani, mutta siihen eivät kai kovin monet kätilöt suostu. En kyllä oikein ymmärrä miksi, koska luulisi makuuasennossa olevan erihankalaa ponnistaa. Itse olen menossa vielä kerran NKL:lle ultraan, jossa katsotaan mahtuuko vauva ylipäätään tulemaan alakautta.
rv. 33+2
Taas eksyin vaan tänne surffailemaan, vaikka pitäs tehä kaikki viimeset työjutut pois.... mutku ei kiinnosta niin ei....
Joku muukin kertoi säästäneensä vuosilomia viikon pidettäväks ennen äitiysloman alkua. Mulla myös lomia jäljellä, ja jään lomalle tän viikon torstaina ja kyllä niitä on jo monta viikkoa odotettu antaumuksella;DDD
LUNTA: Voikun täällä etelässäkin jo sataisi valkoinen lumi vähitellen. En oo mikään talvi-ihminen muuten, mutta paljon mielummin mä otan sit sen selkeen talven, kun jotain vettä ja räntää sataa viikko tolkulla kilpaa... ja sitä ainaista loskaa:/
SYNNYTYS: Ensimmäistä kun odotan niin en sillai osaa ajatella kauanko " meinaan sairaalassa olla" , mutta olishan sieltä suht nopeesti kiva päästä kotiin alottelemaan itse. Tietysti jos siis kaikki kunnossa. Vaikka Haikaranpesään mekin mennään jos vaan päästään niin ei sieltä varmaan ihan hirvee hoppu ole pois.
Kohtahan voi jo mennä syömäänkin, kun vaivaa taas tää jatkuva ja ikuinen nälkä, tai ainakin jotain pitäis koko ajan mussuttaa... mitähän siitä sit tulee kun oon viikko tolkulla kotona niin juoksen jääkaapilla koko ajan;D
nani edelleen 30 ja risat
Jospa nyt onnistuisi tämä kirjoittelukin paremmin, kun on saanut nukuttua. Sen verran harvakseltaan olen täällä käynyt, ettei ihan rutiinilla mene enkä sitten tajunnutkaan, että otsikkoon piti laittaa tuo jouluntähtöset- systeemi. Kirjoitin vain, että aloittelen uutta pinoa:-/
Ellinooralle piti kertoilla omia kokemuksia hiusten tukikäsittelystä. Otin sellaisen ensimmäistä kertaa heinäkuussa ja raskaudesta huolimatta käsittely pysyi ja tarttui hyvin. Oli muuten ihanaa miten helposti hiukset sai laitettua, kun oli tukea. Tällainen perinteinen suomalainen tukka kun menisi aina vain päätä myöten eikä pysy mitenkään:-( Viime viikolla leikkautin uuden mallin, laitettiin erilainen väri ja varasin ajan muutaman viikon päähän rakennekäsittelyyn. Värjäytin samalla kulmatkin ja se piristää kummasti ilmettä. Ei tarvitse välttämättä meikatakaan niin on ihan ihmisen näköinen, kun kulmat kehystää kasvoja ja tukka on hyvin. Se oli itsellänikin mielessä, etten ole ihan zombie, kun synnärille tulee vieraita ja sitten siinä on joulu ja uusi vuosi pian synnytyksen jälkeen eikä varmaan ole aikaa istuskella kiharrin kädessä. Suosittelen!
Yöllä heräilin monta kertaa, kun kääntyminen alkaa olla niin vaikeaa ja selkä on kipeä. Vedin viime viikolla tunnin sauvakävelylenkin (6km) ja se veti selän ihan jumiin. Pitkään aikaan en ollut käynyt sauvojen kera lenkillä. Samaa lenkkiä olen kyllä kävellyt ihan säännöllisesti välillä rattaita työnnellen ja välillä ilman mitään.
Vauva on ihan mahdoton potkija. Se liikkuu ympäri vuorokauden tosi paljon. Melkoinen valvottaja taitaa tulla. Välillä ihan todella kaipaisi pientä lepohetkeä selällään, mutta esikoisen vauhdissa sellainen ei kovin usein onnistu. Meillähän on Pikkusiskon kanssa aika samanikäiset esikoiset, joten varmaan sielläkin menoa riittää;-)
Viikonloppuna haettiin hoitopöytä ja vaununkoppa varastosta ja kaikki 50-60cm vaatteet (joita on ihan älyttömästi). Me lähdetään huomenna maalle vajaaksi viikoksi, mutta sen jälkeen alkaa sitten pyykiruljanssi. Toooosi pieniltä näyttää ne vastasyntyneen vaatteet. Eilen katselin esikoisen vauvakuvia ja kyllä ne on niin pikkuisia aluksi. Kumma miten sen unohtaa...
Aha, nyt pitää mennä katsomaan neidin piirrustusta, heippa!
Jenni rv 33+0
viikonloppu takana ja sohvalla / sängyllä meni (olen siis se vuodelepoilija), onneksi kuitenkin vielä yhtenä kappaleena. Päivikki taisi kirjoitella 34 viikon rajasta. Itsekin luulin että 34 viikkoa on takaraja johon asti synnytystä estellään mutta kättärillä sanoivat sen olevan 33 viikkoa eli siis 33 kun on täynnä vauva tulee jos on tullakseen. En tiedä voihan se vähän olla tapauskohtaistakin. On muuten tosi vaikea olla täällä kotona tekemättä mitään, esimerkiksi laittamatta tavaroita paikoilleen ja jne. Mies sitten laittelee ja passaa mua sekä hoitelee esikoista.
Joku kyseli kättäristä ja naistenklinikasta. Esikoista saadessa kättärillä kaikki meni erinomaisesti, oltiin viikko perhehuoneessa kaikki. Myös nyt siellä muutaman viikon maanneena koin saaneeni hyvää kohtelua. Hoitajilla oli kyllä älytön kiire, mutta yhtä lukuunottamatta kaikki olivat ystävällisiä.
Sairaalassaoloajasta synnytyksen jälkeen en osaa sanoa mitään, toivottavasti päästään kaikki pian kotiin. Se riippuu sitten siitä koska synnytys nyt sitten käynnistyy. Tällä hetkellä vauva on vielä kovin pieni (alle 2 kg), toivottavasti kasvaisi nyt vauhdilla. Oltiin kanssa menossa Haikarapesään mutta siitä haaveesta täytyi nyt sitten luopua. Siellä pidetään kai pari yötä jos kaikki on ok. Haikaranpesässä on muuten tosi mukava kätilö, mikko nimeltään.
nyt on kyllä hipsittävä itse jääkaapille hakemaan jotain murkinaa kun tuo mieskin on töissä
oribi 33+3
Justiinsa tulin kotiin: kävin töissä siivoomassa pöytäni :) Se pitäisi nyt tajuta että vuosi kotona! Minulla siis alkaa vuosiloma huomisesta ja äippäloma sitten 02.11. Oli haikeeta lähteä työpaikalta :/ itkeä tirautettiin siinä puolin jos toisinkin... Juu, meillä hyvä henki ja viihdyn töissä.
Kun tästä viikosta selviän toukka vielä masussa niin ensi viikolla laitan vauvalle kaiken valmiiksi. Tällä viikolla olen buukannut joka päivälle niin paljon menoa ja meininkiä ettei ehdi täällä kotona mitään tehdä. Nuitten vanhempien lasten kaikki opettaja/vanhempi -keskustelut, hammaslääkärit ja tytöllä leikkaus jne.. sittenpä ovat ohi ja loppuvuoden saapi möllötellä ;o
Yö meni valvoessa: koko ajan meinasi krampata vasen pohje ja sitä hoidellessa meni yö enempi tai vähempi mukavasti.. Ukkokin nukkui aamusella pommiin :/ heräsi vasta kun mulla kello soitti seitsemältä ja sillon pitäisi jo olla työpaikalla :)) Joskus näitä sattuu.
Minä olen myös antanut itselleni kertoa että rv 34 jälkeen ollaan " turvallisilla" vesillä. Vaikka henk.koht. sitä mieltä että saapi syntyä vasta 15.11. jolloin on miehen syntymäpäivä ja viikkoja kasassa 36+4. Laitanpa vauvan tilaukseen siihen :))
Mua himottaa nykyään mandariinit ja kiivi-hedelmät :o Ja sitten taas närästää :)) Taidanpa nytkin hyökätä hedelmävadin kimppuun...Palaillaan!
RauPotar ja toukka 33+2
On se ihmeellistä kuinka paljon sitä voisi nukkua. Eilen illalla mies lähti jalkapallo-otteluun ja sillâ aikaa otin sohvalla 2.5tunnin nokoset. Ja yöunet on oltava vähintâân 8-9 tuntia. Onhan se totta ettâ kohta ei nukuta samallalailla ja se kyllâ vâhân hirvittââkin. Miten sitâ oikein jaksaa. Kuulemma äideillä on ihmeellistä energiaa, joka auttaa jaksamaan..toivotaan niin..
Kiitos Jennille kokemuksesta laittaa tukikäsittely hiuksiin. Minulla on niin ohuet hiukset, ettâ mielelläni laittaisin niihin volyymia.
Sairaalassa oloajasta. Täällä pidetaän ensisnnyttäjiä, jolla kaikki on hyvin, sairaalassa 4 päivää. Vauvan painoa seurataan kovasti ja kun se alkaa nousemaan pääsee kotiin. Hieman tuo sairaalassa olo pelottaa, kun olen ainoa suomalainen ranskalaisten joukossa. Täytyy pyytää kaikki tutut käymäân katsomassa ja mies saa lyhentää tyôpäiviään ja olla meidän kanssa sairaalassa. Isyysloman se aikoo aloittaa kun tulemme vauvan kanssa kotiin.
Joulu lähestyy ja kaikki joululahjat ostamatta. Olin ajatellut aloittaa sen urakan aikaisin vaan ei ole ollut oikein vielä joulufiilistä. Jos vaikka tällä viikolla saisin aloitettua sen alta pois.
tsemppiä kaikille töissäkävijöille ja sairaslomalaisille jaksamista. Odottavan aika on pitkä...
Taidan mennä kahvin keittoon.
Moi
Ellinoora 33+6
Voi kun tännekkin tulisi jo lunta.. vähän v.loppuna sateli mutta mihinkään ei jäänyt ja nyt tulee taas vettä.
Omasta olosta: Onneksi muillakin on nukkumis vaikeuksia, mutta mä taidan vetää jotku " pohjat" tälle vessassa hyppäämiselle kun käyn vähintään kolme kertaa vessassa yön aikana ja joskus useamminkin. Ja joka kyljenkäännöllä kyllä herätään... ja sitten on vielä tämä sitkeä poskiontelo tulehdus joka ei sitten ota laantuakseen, sain tänään uudet antipiootit kun noi ensimmäiset ei tunnu auttavan... jospa nyt saisi " normaalin olotilan" takaisin??
Sairasloma/äitiysloma: Mulla alkaa virallisesti ä.loma ensi viikon tiistaina 31 päivä ja nyt ollaan toista viikkoa siis s.lomalla ja kyllä onkin ollut huojentavaa olla kotosalla kun noi yötkin on mitä on niin ei tarvi ressata millään aikasilla aamu heräämisillä. Mä meinaan pitää vuosilomat kaikki sitten ä.loman päätteeksi.
Sairaala olosta: Esikoisen kanssa olin sen 3 vai 4 päivää mitä ne nyt pitivät kun meillä oli kaikki ihan hyvin ja maitokin alkoi nousemaan kotiin lähtöpäivänä, että en ainakaan sen kauempaa nytkään haluaisi sielä olla ja toivottavasti ei tarvitse.
Vauvanvaatteet on jo melkein pesty ja kaapissa .. vau!... Nyt vaan pitäisi ostaa loput tarvikkeet valmiiksi niin voisi lähteä vaikka synnyttämään :) Mutta hyviä vointeja ja töissä olijoille jaksamisia. rv.33+4
Kerrankin laitoin oikein paperille ylös nimimerkkejä ja juttuja, joihin halusin vastailla eli täältä pesee... (ellei esikoinen herää just nyt....)
IITULI kyseli äippälomasta, meikäläinen ilmottautuu! Olen ollut varhennetulla lomalla 7.10 lähtien kun ei tuo ansiosidonnainen juuri " tuota" kovin paljon tuloa, pureskellaan kynsiä sitten taas ensi syksynä... Haavena olis olla kotosalla vuodenvaihteeseen 2008 asti, ainoa asia, mitä pitää tehdä sitä ennen on löytää se työpaikka minne mennä, hmm, saattanee olla hieman hankalaa kahden pienen lapsen äidille, mutta yrittää täytyy...
TIRPPIKSELLE halusin vaan lähettää tsemppiä muuttopuuhiin, ei käy kateeksi muu kuin se uusi koti... hih, vaikka itse olen alkanut taas viihtyä kodissamme oikein hyvin nyt kun se on myynnissä, outoa!
ZENNA murehti perätilasta, myös minä murehdin asiaa, tämän asukin suunnasta kun ei vieläkään ole tietoa. Nyt kyllä veikkaan kaverin olevan rt:ssä, huomenna neuvola niin katsotaan saadaanko selvyys. Jos ei niin reissu ultraan edessä. No, mutta nevolasta sanoi viimeksi käydessäni, että vauva hakee normaalisti sen asennon, missä meinaa olla viikoilla 33´-35 eli siihen asti mahtuis syntymään vaikkapa miten päin eli ei vielä huolta...
JENNI82 tsemiä esikoisen kanssa, kiirettä pitää kyllä, tiedän tunteen...
Ja vielä KUKKA, olen myös tätä nykyä superhuono nukkuja, jokainen kyljen kääntö tehdään hereillä ja siinä samalla käyn vessassa, sitten vaan toivon, että saa unen päästä kiinni. Kipuja tosin ei vielä ole, olo on vaan niin tavattoman raskas!
Lopuksi pakko ylistää kerrankin paikallista KELAA!!! Lähetin kh-tuen hakemuksen viime viikolla ja päätös oli tehty seuraavana päivänä hakemuksen saapumisesta. Itse odottelin tuota päätöstä joskus ensi vuoden puolella kun piti olla ruuhkaa, taas Turun kela ylitti itsensä, ekan kerran se teki sen kohdallani esikoisen äippärahojen kanssa...
Nyt syömään, voikaa hyvin kaikki tähtöset.
Tiina 33+4 (myös minä pidän tuota 34 viikkoa jonkin asteisena saavutuksena, kohta se onkin jo saavutettu...)
nyt potuttaa oikein olantakaa!!
mä sanon että tämäyhteiskunta on *****
joo tosiaan tuli toi äitiysraha päätös :( olin joteskin ajatellut että saisin enemmän mutta ei... aika hassua kun melkeen puolet huonompi kuin sairausajan päiväpalkka.
mitenhän tässä taas selviää? ukko niskalimassa painamaan tuunia?
otetaan vastaan mitä annetaan
mulla ihme tyyli aina dramatisoida raskaudenaikana kaikkea ja räyhätä sitten istahan hetkeksi ja vedän happea niin johan maailma näyttää suloiselta!
kirjailen illemmalla kun verenpaine laskee
erkkierika rv34
Nopsaan taas meni viikonloppu. Eilen oli pakko ruveta leipomaan pullaa, kun RauPotar mainosti tekevänsä korvapuusteja¿ alkoi niin tekemään mieli kotipullaa. Nyt on kiva, kun on taas pakkasessakin jotain. Pitäis vähän enemmänkin leipoa pakastimeen, joulua ja vauvaa katsomaan tulevia varten. Ensikuussa ehkä vois aloittaa tuon pakastimen täytön, jos olotila sen sallii. Stressiä en asiasta aio ottaa, sillä kaupasta saa valmista tarvittaessa.:)
Joku kyseli tarjonnasta. Mulla on aika vaihteleva edelleen. Viimeksi neuvolalääkäri epäili, että vaavi saattas olla rt. Sitä ennen terkkari oli kirjannut tarjonnaksi viisto! Nyt tuntuu taas, että lähes poikittain vauva siellä oleilee. Ihan sattuu ja todella kiristää vatsanahkaa¿toivon, että kääntyis jo turvallisesti rt:aan ja pysyis loppuun asti niin. Vielä onneksi on aikaa¿
Oiliko se Jenni, kun kirjoitti kuuden kilsan sauvakävelylenkistä. Ihan kateeksi käy, kun itse ei pysty edes postilaatikolla(15m) käymään ilman supistusta. Eilen kävin happea haukkaamassa ja matkaa lenkille kertyi parisataa metriä. Piristää se pienikin lenkki silti kummasti. ;)
Yöt on mullakin ollut aikas tuskaisia nykyään. Kyljen kääntäminen on kurjaa, kun liitokset sattuu ja maha painaa sekä kiristää. Laskin, että vielä noin kuusi viikkoa pitää tätä kestää. Huh, huh, kun jo nyt melkein puuskuttaa..
Huomenna mun olis tarkoitus lähteä lasten kanssa laivalle(mies töissä). Vähän jännittää, miten sitä jaksaa, kun tuo kävely aiheuttaa jatkuvasti supistelua ja liitoskivutkin aiheuttaa oman kiusansa.. Toivottavasti menee kuitenkin hyvin, sillä lapset kovasti odottavat syyslomareissua ja itsekin nautin päästessäni neljänseinän sisältä vähän tuulettumaan.
Kukka: Tsemppiä poskiontelotulehduksen kanssa, toivottavasti menee nyt uudella kuurilla ohi. Itse söin kesällä samaan vaivaan kolme kuuria ja lisäksi punkteerattiin viisi kertaa, joten tiedän miten vie voimat tuollainen kierre. Koitahan lepäillä :)
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille tähtösille!
Tuuti rv 33+5
Hei!
Täälläpä yksi möhömaha lisää.
Toisen lapsen la 14/12 ja viimein uskaltauduin/sain aikaiseksi rekisteröityä tänne. Esikoisemme syntyi pikkukeskosena 2002 ja nyt vasta tuntuu siltä, että tämä pikku kakkonen tulee maailmaan ja ehkä jopa ajallaan. Sairaslomalla olen ollut jo heinäkuun puolesta välistä asti.
Teidän keskustelujanne olen seuraillut jo jonkin aikaa ja nyt on pakko ottaa kantaakin. Erkkierika, jos olet ollut sairausslomalla yli 9 pv yhteen pötköön ja työnantaja on maksanut sinulle palkkaa, olet saamassa samansuuruisen vanhempainrahan kuin työnantajan saama korvaus sairausajan palkastasi. Käy tarkistamassa asia kela.fi sivulta. Olen nimittäin työssä em. parjatussa laitoksessa.....
Veikkoko? 32+
Uupumus taitaa vaivata nyt pahasti. koko viime viikko täynnä ohjelmaa ja tekemistä ja nyt on ihan mehut loppu.
Yöt on todella hankalia supistelee, potkuja, vessaa, herään kans joka kerta kun kylkeä vaihdan ja uni ei meinaa millään tulla. Ihanaa valitus virttä.
Kelan päätöstä odotan edelleen!!!!!!!!! sekin alkaa jo ärsyttämään.
En nyt muista (anteeksi) kuka ton vaavin asennon otti puheeksi ja sitä jäin kans miettimään. Piti oikeen käydä aikaisempien lasten kortit lukasemassa ja todeta et jo kovasti oli rt tässä vaiheessa molemmilla. Tämä toukka tuntuu viihtyvän " poikittain" ja alkaa jo hirvittämään jos se ei ollenkaan käänny.
Lomista oli myös puhetta.ite ollut jo niin pitkään sairasl. ettei laskuissa pysy. Lepo on ihan jees, vaan vällillä meinaa mökkiintyä täysin. saikku jatkuu ihan äippäl. alkuun.
Se siitä valittamisesta.. pahoitteluni et en muuta sit tehnytkään.
nefili
siis olen ollut kuukauden sairaslomilla ennen äitiyslomille siirtymistä
mä olen ihan ummikko näissä hommissa enkä ymmärrä vaik joku laittaa tavuviivat :) siis onko tällä kyseisellä sairaslomalla jotain vaikutusta äippärahaan?
sairaslomalla on merkitystä.
- Jos olet saanut sairausajan palkkaa, työantaja saa sinun sairauslomasi ajalta sairauspäivärahasi korvaukseksi maksamastaan palkasta. Kela pyytää työnantajaa esittämään sairauslomaa edeltävältä ajalta 6 kuukauden palkat, joita verrataan nyt vuodelta 2004 verotuksessa vahvistettuun työtuloon. Jos nykyinen palkka on 20 % suurempi kuin verotuksen tulo, päiväraha (äitiys ja sairaus) maksetaan sen perusteella. Mikäli nykyinen palkka on alle 20 % suurempi kuin vuonna 2004, maksetaan päivärahat 2004 verotuksen perusteella. Kela siis tekee vertailun ja maksaa asiakkaan kannalta paremman tulon mukaan.
Nyt siis sinun kannattaa mennä tuonne kelan sivuille ja omilla pankkitunnuksillasi katsoa, ovatko sairauspäiväraha ja vanhempainraha samansuuruiset, koska niiden siis tulisi olla...
T. Veikkoko?
eli väärään paikkaan meni... Nyt nukkumaan, aivot tarvitsee näköjään lepoa...