Sähköyhtiöltö tuli tarjous: 46.90 c/kWh + perusmaksu
Kommentit (326)
Suomessakin energiansäästötalkoot lähenee
Kriisi koskee myös Suomea
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kannattaa tehdä toistaiseksi voimassa oleva sopimus.
Ei, vaan määräaikainen. Hinnat nousoo ja paljon.
Spermatukat tyrkyttää tällä hetkellä sen verran innokkaasti pitkiä määräaikaisia että kyllä mä pidän lompakostani kiinni.
Normaaleja määräaikaisia (1n - 2v). Hinnat on vaan suuremmat jatkossa. Tartu nyt jos et halua maksaa +50c ylöspäin
Jaa jaa, ettäkö sähköyhtiö myy mulle sitten riemusta kiljuen tappiolla?
Uudet sopimuslaiset maksaa sen sun kautta tulevan tappion/halvemman hinnan.
Mutta tee iten parhaaksi näet.
Minä tartuin 21c tarjoukseen, uusi yhtiö.
Pahimmat tarjoo jo 50c
Maksele sinä sitä, minä otan ensi kesänä 5 sentin määräaikaisen.
Et sinä ota.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/sahkon-hinta-nousee-millainen-sopim…
Huoltovarmuuskeskus: Kannattaa varautua todella kalliiseen sähköön
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/odottaako-suomea-talvella-energiakr…
Ottakaa nyt maltillinen 20c / kWh -sopimus.
Sähkö voi siisinkertaistua.
Tukkumarkkinoilla hinta on jo 5 - 10 kertsinen
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kotitalouksien-sahkon-hinta-voi-jop…
Vierailija kirjoitti:
Itse tein juuri sopimuksen hintaan 12,5snt/kwh. Miten nämä voi heittää näin paljon??
Teit varmaankin toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen, jossa hintaa voidaan nostaa muutaman kuukauden välein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tein juuri sopimuksen hintaan 12,5snt/kwh. Miten nämä voi heittää näin paljon??
Teit varmaankin toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen, jossa hintaa voidaan nostaa muutaman kuukauden välein.
Tämä.
Ei määräaikaisia sopimuksia saa enää 12 sent.
Ne on vähintään 20-30 sent kWH (2v).
Ihme soppareita porukka täällä tekee sikahintaan. Itse olen mennyt pörssisähköllä niin kauan kuin se on ollut mahdollista ja hyvin on mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kannattaa tehdä toistaiseksi voimassa oleva sopimus.
Ei, vaan määräaikainen. Hinnat nousoo ja paljon.
Spermatukat tyrkyttää tällä hetkellä sen verran innokkaasti pitkiä määräaikaisia että kyllä mä pidän lompakostani kiinni.
Normaaleja määräaikaisia (1n - 2v). Hinnat on vaan suuremmat jatkossa. Tartu nyt jos et halua maksaa +50c ylöspäin
Jaa jaa, ettäkö sähköyhtiö myy mulle sitten riemusta kiljuen tappiolla?
Uudet sopimuslaiset maksaa sen sun kautta tulevan tappion/halvemman hinnan.
Mutta tee iten parhaaksi näet.
Minä tartuin 21c tarjoukseen, uusi yhtiö.
Pahimmat tarjoo jo 50c
Maksele sinä sitä, minä otan ensi kesänä 5 sentin määräaikaisen.
Et sinä ota.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/sahkon-hinta-nousee-millainen-sopim…
Ensi vuonna on Olkiluoto 3 ja sateista suurempi vesivoima lisää rakennetun tuulivoiman lisäksi.Lng-kaasua on enemmän käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Ihme soppareita porukka täällä tekee sikahintaan. Itse olen mennyt pörssisähköllä niin kauan kuin se on ollut mahdollista ja hyvin on mennyt.
Viime talvi olikin tosi halpa pörssisähköllä.
Mietin, että
1. Otanko nyt 2-vuotisen sopimuksen ja varaudun kahden vuoden ajan maksamaan sähkön kulutuslaskusta tasaisesti jaettuna 270 e/kk, yhteensä reilut kuusi tonnia.
2. Otan toistaiseksi voimassaolevan ja muutan talveksi kakkosasuntoon ja pidän kodissa vain peruslämmön ja toivon, että asia ratkeaa jotenkin ensi vuonna. Tulevana talvena tulee olemaan valtava määrä kotitalouksia, jotka eivät tule selviämään sähkölaskuistaan, joten valtion pitäisi tehdä jotain asialle vai meneekö koko maa kaaokseen kuten salaliitoissa uumoillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On meillä onneksi hallitus, joka tarttui tähän haasteeseen jo kuukausia sitten, kun tämä ongelma oli tiedossa.
Mikä olikaan ongelma? Sähkön hinta on suunniteltu olemaan vaihteleva kysynnän ja tarjonnan mukaan ja sen suunnitelman mukaan mennään. Ei ole Finexit myöskään tilauksessa.
Ai että mikä oli ongelma, mietihän sitä! Kuinkahan se kysyntä yhtäkkiä nousi noin valtavasti? Saksa?
Lapset johtaa maata, ei mitään käsitystä taloudesta. Jaellaan "rikkaan" maan rahoja miljardi tuonne ja kaksi tänne, voi noin vähän, lisätäänpäs summia, annetaanpa 6 miljardia vielä heille. Tulet kyllä talven mittaan huomaamaan, mikä on ongelma, ole niin rahoissasi tällä hetkellä kuin mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Mietin, että
1. Otanko nyt 2-vuotisen sopimuksen ja varaudun kahden vuoden ajan maksamaan sähkön kulutuslaskusta tasaisesti jaettuna 270 e/kk, yhteensä reilut kuusi tonnia.
2. Otan toistaiseksi voimassaolevan ja muutan talveksi kakkosasuntoon ja pidän kodissa vain peruslämmön ja toivon, että asia ratkeaa jotenkin ensi vuonna. Tulevana talvena tulee olemaan valtava määrä kotitalouksia, jotka eivät tule selviämään sähkölaskuistaan, joten valtion pitäisi tehdä jotain asialle vai meneekö koko maa kaaokseen kuten salaliitoissa uumoillaan.
Vaikea sanoa, itsekin pähkäillyt samaa. Luultavasti menossa pienten sähkönmyyjien pudotuspeli, sitten isommat voivat hinnoitella tuotteensa niin suuriksi kuin ikinä ilkeävät.
Ihme, jos maa ei ajaudu kaaokseen.
Vierailija kirjoitti:
Merkell ja Lipponen saivat sen mitä halusivat. Rakennettua venäjälle vahvan energia-aseen, jota voidaan käyttää kaikkia eurooppalaisia vastaan.
Ihan itse suomalaiset päättäjät laittoivat Venäjälle pakotteet, muuten sieltä saataisiin rajattomasti energiaa puoli-ilmaiseksi.
Nyt vain salelle hattu kouraan ja anelemaan Putinilta anteeksi!
Nykyinen sähkölasku kaksiossa n. 70 e/kk, saunon 1-2 kertaa viikossa, liettä en käytä, mikroa vain.
Jos hinta 10-kertaistuu 700 euroon, en selviä mitenkään tällä eläkkeellä.
Mitä tekee meidän rikollinen hallitus!?! Ei mitään. Niiden tehtävä on huolehtia että kansalla riittää ruokaa, lämpöä ja energiaa kohtuuhintaan jokaiselle.
Vierailija kirjoitti:
The Great Reset...
Ihmisiä on koulutettu varsinkin viimeiset 10 vuotta siihen, että kaikki EU-kritiikki, Päättäjien koruptoitumisen epäily ja ylipäätään kaikenlainen negatiivinen asenne valtaapitävien päätöksen tekemiseen on, ellei Venäjän pussiin pelaavaa salaliittohörhöilyä, niin ainakin junttimaista impivaaralaisutta, johon kukaan järkevä ei halua leimautua.
Kai te ymmärrätte että tässä on muutakin kuin venäjän sotretki meneillään?
Ihmiset ovat aivan lampaita. Vaikka heidän koko palkkansa vietäisiin, he ymmärtäisivät että "vaihtoehtoa ei ole ja on vain kestettävä"
Juuri näin maanpetturi-marin kansalle tokaisi, ja lampaiden mielestä marin on onnistunut työssään!!!!
Sale on jauhanut Uudesta Maailmanjärjestyksestä jo vuosia uudenvuodenpuheissaan, mutta lampaat eivät vaan usko.
"Et omista mitään, sinulla ei ole yksityisyyttä, olet onnellinen", Klaus Schwab, WEF.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
The Great Reset...
Ihmisiä on koulutettu varsinkin viimeiset 10 vuotta siihen, että kaikki EU-kritiikki, Päättäjien koruptoitumisen epäily ja ylipäätään kaikenlainen negatiivinen asenne valtaapitävien päätöksen tekemiseen on, ellei Venäjän pussiin pelaavaa salaliittohörhöilyä, niin ainakin junttimaista impivaaralaisutta, johon kukaan järkevä ei halua leimautua.
Ihmiset ovat aivan lampaita. Vaikka heidän koko palkkansa vietäisiin, he ymmärtäisivät että "vaihtoehtoa ei ole ja on vain kestettävä"
YLE uutisessa on Suuri Nollaus -video kuvateksitllä:
"Maailman talousfoorumi haluaa uudistaa talousjärjestelmän. Näin puheenjohtaja Klaus Schwab esitteli aloitetta kesäkuussa 2020."
9/2021
https://yle.fi/uutiset/3-11902107?utm_source=social-media-share&utm_med…Ihmiset vielä ilkeää väittää että suuri nollaus olisi Sala Liitto Teoriaa.
Muka
YLEkin jakaa suurta nollausta ja tietoa siitä
Heh
Tuolla Schwab jugendissa opiskelevat ovat erittäin omistautuneita toteuttamaan Great resetia, kertoo sen johtaja kouluttaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
The Great Reset...
YLE uutisessa on Suuri Nollaus -video kuvateksitllä:
"Maailman talousfoorumi haluaa uudistaa talousjärjestelmän. Näin puheenjohtaja Klaus Schwab esitteli aloitetta kesäkuussa 2020."
9/2021
https://yle.fi/uutiset/3-11902107?utm_source=social-media-share&utm_med…Ihmiset vielä ilkeää väittää että suuri nollaus olisi Sala Liitto Teoriaa.
Muka
YLEkin jakaa suurta nollausta ja tietoa siitä
Heh
Mitenkä tää nollaus nyt sitten niinku ajateltiin toteuttaa, meneekö tosiaan näin että värkätään hinnat kattoon kaikkialla ja viedään ihmisiltä rahat pois? Tyhjältä pöydältä vähänniinku kivempi aloittaa ja silleen?
Great reset, WEF:n Agenda2030:
Vaihe 5: Luo kaaos ja sotatila (marraskuu 2021 – maaliskuu 2022)
Hyödynnä tavara- ja ruokapulaa
Aiheuta reaalitalouden lamaantuminen ja tehtaiden sekä myymälöiden sulkeutuminen
Anna työttömyyden räjähtää
Levitä kolmas annos rokotetta (tehosteet)
Ryhdy vanhusten murhaan
Asetetaan pakollinen rokotus kaikille
Vahvista myyttiä varianteista, rokotteen tehokkuudesta ja laumaimmuniteetista
Demonisoi rokottamattomat ja pidä heitä vastuussa kuolleista
Pidätä oppositiojohtajat
Aseta digitaalinen henkilöllisyys kaikille (QR-koodi): syntymätodistus, henkilötodistus, passi, ajokortti, sairausvakuutuskortti…
Aseta voimaan sotatila voittaaksesi opposition.
Tulos: digitaalisen ohjauksen toinen vaihe. Vastustajien vangitseminen tai poistaminen.
Vaihe 6: Nollaa velat ja dematerialisoi raha (maaliskuu 2022–syyskuu 2022)
Käynnistä talouden, rahoituksen ja osakemarkkinoiden romahdus ja pankkien konkurssit
Pelasta pankkien tappiot asiakkaiden tileiltä
Aktivoi ”Suuri nollaus” (The Great Reset)
Dematerialisoi rahat
Peruuta velat ja lainat
Aseta digitaalinen portfolio (Digitaalinen lompakko)
Ottaa haltuun kiinteistöt ja maat
Kiellä kaikki maailmanlaajuiset lääkkeet
Vahvista velvollisuus rokotuksiin puolivuosittain tai vuosittain
Määrää ruoan säännöstely ja ruokavalio Codex Alimentariuksen perusteella
Laajenna toimenpiteitä elpyviin maihin.
Tulos: digitaalisen hallinnan kolmas vaihe – N.O.M. koko planeetalle (Novus Ordo Mass, käännettynä se tarkoittaa Uutta Maailmanjärjestystä, New World Order – NWO).
Aiemmat vaiheet menneet suunnitelmien mukaan, lukekaa täältä:
Koko Great Reset -p*ska alkoi koronaplandemialla.
Great reset on alkanut aikoja sitten, mutta tositoimiin päästiin koronalla.
Ruotsissa annettiin varoitus sähkön rajoittamisesta.
Sähköstä pulaa ---> hinta nousee + sähkökatkot
https://app.mtvuutiset.fi/artikkeli/8481004