Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ottaako ketään muuta päähän tämä, että..näkee vaatteista, kun ihmiset saavat lapsia vanhemmalla iällä?

Vierailija
22.10.2006 |

Olen täältä aihevapaalta sekä tuolta vaatteiden ja tarvikkeiden puolelta bongannut kirjoituksista, että vanhemmalla iällä lapsia saaneet ihmiset pukevat lapsensa mauttomiin ja vanhan aikaisiin vauvanvaatteisiin. Mitä h..tiä vanhempien iällä on merkitystä vauvojen vaatettamisessa, samalla tavalla voisi sanoa, että kaksikymppiset suosivat Henkkamaukkaa:D Kyllä taas nämä stereotypiat kukkivat!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

samalla tavalla voisi sanoa, että kaksikymppiset suosivat Henkkamaukkaa:D

Vierailija
2/5 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muutama noin 40v äitiystävä ja heidän lapsillaan on yleensä hirveät ja vanhanaikaiset vaatteet. Perua luultavasti sisaruksilta jotka jo teinejä.

Meidän lapsilla on muuten aika paljon Henkka Maukkaa. Ja ikää minulla reilut 20v ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tuttavapiirissäni Helsingissä ainakin lasten pukeutumisesta ei pysty sanomaan miltä vuosikymmeneltä äidit ovat, nelikymmpiset suosivat niin H&M että kalliimpia ja laadukkaampia trendikkäitä merkkejä. Tai sitten pukevat lapsensa kivannäköisiin kirpparivaatteisiin.

Mitä enemmän ikää vanhemmilla, usein sitä paremman näköiset vaatteetkin, onhan rahaa usein silloin ihan eri tavalla käytössä kuin vähemmän aikaa työelämässä olleilla.

Olisiko jossain provinnsissa sitten eri tilanne?

Vierailija
4/5 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin, jos vauva on sisarussarjan nuorimmainen, niin äiti saattaa pukea vauvan mieluummin tuttuun, hyväksi havaittuun tapaan (esim. potkuhousut mieluummin kuin housut ja sukat), koska hänen mielestään vauvan mukavuus ja pukemisen helppous menevät ulkonäköseikkojen edelle.

Monelle nuorelle äidille taas vauva on vielä tietyssä mielessä nukkeleikin jatke ja on kiva pukea ja pyntätä pientä sieväksi. Tiedän esim. yhden nuoren äidin, joka saattaa vaihtaa vauvalle 2-3 kertaa päivässä uudet vaatteet. Eihän tuossa sinänsä mitään, peppupyykin yhteydessä ei laitakaan vanhoja takaisin vaan ottaa uudet, mutta...

Vierailija
5/5 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan lapsilleni vaatteita kirppareilta, KappAhlista, Lindexiltä H&M:ltä ja marketeista. ulkohaalarit vedenkestäviä.

Olen huomannut eroja kyllä, mutta niin, että ne yli 40 v äitylit ostaa laadukkainta. Tyyliin sydvestiti ja kaikki mahdolliset Reimatecciä, että halvempia ei ainakaan lukovaatteissa näy. Mutta tämä pätee varmaankin esikoisensa iäkkäänä saaneisiin. Ymmrrään kyllä, että jos on teini-ikäisiltä jäänyt vaatteita, niitä tietty käyttää.

Tiedän myös nuoria äitejä, jotka käyttää lapsilleen nuorien sisarustensa vaatteita. Onkohan ne sitten näitä " vanhanaikaisia" ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi