Maistuuko mielestäsi kahvi yleisesti ottaen kitkerältä
Kommentit (34)
Kyllä, maistuu pahalta ja kitkerältä. Siksi juonkin vain kallista, baristan tekemää kahvia. Tosin vain pari kuppia vuodessa. Se riittää, vaikka nuo kupposelliset ihan hyvältä maistuuvatkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se suomalaisten rakastama vaaleapaahtoinen kura maistuu. Tummapaahtoinen kunnollinen kahvi on voimakasta, mutta ei kitkerää, toisin kuin nämä "suomalaiseen makuun" tehdyt joista melkein kääntyy naama nurinpäin kun niitä juo.
Ai että kun sä olet hieno ihminen. Melkein oon kade.
Tiedäthän, että makuasioista on ihan turha kiistellä.
Outo kommentti ketjuun, jossa kysytään nimenomaan makuasiaa.
Makuasia on se, jos kysytään onko kahvi susta hyvää ei se onko jokin kitkerää (makeaa, suolaista, hapanta).
"Onko suolaton puuro hyvää?" vrt. "Maisuuko puurossasi suola?"
Ton kommentin tarkoitus oli herättää edellisen ajatus oman ajatusmaailmansa "pienuudesta". Suomalaisia ja suomalaisia tapojen haukkiminen on pikkusieluista provosointia.
Otatkohan sinä nyt tämän kyselyn vähän liian vakavasti? Ja se, että ei rakasta kaikkea suomalaista ei tarkoita että yleisesti ottaen suhtautuisi Suomeen ja suomalaisiin jotenkin negatiivisesti. Olenhan minä itsekin suomalainen ja pidän suomalaista kulttuuria monessa asiassa hyvänä, mutta yleisesti ottaen elintarvikkeissa kaikki mitä markkinoidaan suomalaiseen makuun tehtynä on mielestäni yleensä joko mautonta tai pahaa. Kyllä olen nyt huono suomalainen!
Joo täällä saa haukkua Suomea ja suomalaisia mennen tullen ja vain harva nousee kyseinalaistamaan sitä manipulointia. Välillä tuntuu että se on ihan systemaattista.
Jos susta, joku on pahaa, onko sulla oikeus haukkua ne, jotka pitää siitä? Mieti nyt tarkkaan, jos osaat.
Voi herranjestas. Nyt minua vissiin luullaan r*ssän trolliksikin kun erehdyin sanomaan, että suomalaisilla on mielestäni outo kahvimaku.
Ilmeisesti nyt kuitenkin loukkasin kommentillani sinua, joten pyydän sitä anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se suomalaisten rakastama vaaleapaahtoinen kura maistuu. Tummapaahtoinen kunnollinen kahvi on voimakasta, mutta ei kitkerää, toisin kuin nämä "suomalaiseen makuun" tehdyt joista melkein kääntyy naama nurinpäin kun niitä juo.
Makuasia on se, jos kysytään onko kahvi susta hyvää ei se onko jokin kitkerää (makeaa, suolaista, hapanta).
Ton kommentin tarkoitus oli herättää edellisen ajatus oman ajatusmaailmansa "pienuudesta". Suomalaisia ja suomalaisia tapojen haukkiminen on pikkusieluista provosointia.
Otatkohan sinä nyt tämän kyselyn vähän liian vakavasti? Ja se, että ei rakasta kaikkea suomalaista ei tarkoita että yleisesti ottaen suhtautuisi Suomeen ja suomalaisiin jotenkin negatiivisesti. Olenhan minä itsekin suomalainen ja pidän suomalaista kulttuuria monessa asiassa hyvänä, mutta yleisesti ottaen elintarvikkeissa kaikki mitä markkinoidaan suomalaiseen makuun tehtynä on mielestäni yleensä joko mautonta tai pahaa. Kyllä olen nyt huono suomalainen!
Joo täällä saa haukkua Suomea ja suomalaisia mennen tullen ja vain harva nousee kyseinalaistamaan sitä manipulointia. Välillä tuntuu että se on ihan systemaattista.
Jos susta, joku on pahaa, onko sulla oikeus haukkua ne, jotka pitää siitä? Mieti nyt tarkkaan, jos osaat.
Voi herranjestas. Nyt minua vissiin luullaan r*ssän trolliksikin kun erehdyin sanomaan, että suomalaisilla on mielestäni outo kahvimaku.
Ilmeisesti nyt kuitenkin loukkasin kommentillani sinua, joten pyydän sitä anteeksi.
Hyvä että tajusit virheesi. Et loukannut minua, mutta yritit loukata 90 % palstalaisista.
Ei mitään sanottavaa, muuta kun kaikkea voidaan peukaloida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että tajusit virheesi. Et loukannut minua, mutta yritit loukata 90 % palstalaisista.
Ok. Pyydän anteeksi käytöstäni kaikilta. Tarkoitukseni ei nyt ollut ihan tuo, mutta opin tästä jotain.
Vierailija kirjoitti:
Ei sovi vertailla makeaa ja parfyymimaista makua kitkerään.
Tummapaahtoinen kahvi on kyllä sitä oikeaa kahvia ja vihaajat haluavat tätä parfyymimäistä vaaleapaahtoista kahvia runsaalla sokerilla ja kauramaidolla.
Kitkerä on täysin eri asia kuin se että vaaleapaahtoinen olisi sellaista....
Esim. Vaaleapaahteinen milky oolong tee on makeaa mutta tummapaahtoinen oolong on kitkerää.
Minun mielestä kitkeryys edistää tasapainoa ja kunnianhimoisia tavoitteita.
Minun mielestä paras tee on darjeeling autumn flush, tämä syksyn sato kun on hyvää, tummaa ja kitkerää juotavaa, toisin kuin darjeeling first flush joka on parfyymimaista kuraa minun mieleeni.
Vierailija kirjoitti:
Vain suodatettu vaalea paahto.
Vain suodatettuja kahvipuruja joita ei olla paahdettu mutta kahvi on silti tummaa ja kitkerää.
Jos kirjoitan tälläistä ja suomessa juodaan eniten kahvia maapallossa, niin täällä on taatusti ihmisiä jotka ovat hyvällä tuurilla saaneet taikakahvia kaupan hyllystä, sellaista että normaalissa paketissa on käsittelemätöntä ja kypsää kahvipurua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain suodatettu vaalea paahto.
Vain suodatettuja kahvipuruja joita ei olla paahdettu mutta kahvi on silti tummaa ja kitkerää.
Jos kirjoitan tälläistä ja suomessa juodaan eniten kahvia maapallossa, niin täällä on taatusti ihmisiä jotka ovat hyvällä tuurilla saaneet taikakahvia kaupan hyllystä, sellaista että normaalissa paketissa on käsittelemätöntä ja kypsää kahvipurua.
Suodatinkeittimellä keitetty kahvi on siis kitkerämpää kuin huonollakin espressokeittimellä, koska makua pehmentävät kahvirasvat jäävät siihen suodattimeen. Vaaleapaahtoiset pavut korostavat yleensä kitkeryyttä entisestään.
Riippuu kahvista ja miten se valmistettu. Ja ehkä vähän juojastakin.
Itse komppaan myös sitä että vaaleapaahtoinen perus-Juhla Moska usein maistuu pahalta, koska siitä tehdään liian laihaa, siinä on enemmän happoisuutta kuin tummapaahdossa, sekä sitä usein seisotetaan pannussa.
Jos haluaa kahvia joka ei ole kitkerää eikä liian voimakasta vaan pehmeää, sitten kannattaa kokeilla Monsoon Malabaria. Kitkerimmät kahvit ovat taas halvat Robusta-lajikkeen kahvit ja hyvin tummapaahtoiset.
Mutta ihmisillä on erilainen makuaisti, joistakin tummapaahtoisuus maistuu kitkerältä, toisista taas hapokas kahvi on kitkerää (niissä on vielä usein jotain sitruksen aromeja).
Jokaisen kannattaa kokeilla itse mikä omassa suussa maistuu hyvältä, eikä kitkerältä.
Riippuu kahvista. Kunnon kahvi ei maistu yhtään kitkerälle. Viikko sitten maistoin ensimmäistä kertaa Kulta Katriina ja hyi hitto mitä kuraa. En ymmärrä miten kukaan sitä pystyy juomaan
Vain silloin jos se on menty pilaamaan moccamasterilla.
Suomalaisten suosimat vaaleat kurakahvit tosiaan maistuvat joko kitkeriltä tai sitten eivät yhtään miltään. Juhla Mokkaa, Presidenttiä, Saludoa ym. suomalaisten suosimia kahveja en ole pystynyt juomaan enää vuosiin. Tumma, kunnollinen ja mielellään juuri jauhettu kahvi on parasta. Juon lähinnä Lavazzaa, Segafredoa ja välillä Löfbergiä ja jauhan kahvin itse pavuista.
Yleisesti kahvi on karvaan makuista. Silloin jos keittovälineet ovat olleet likaisia, tai kahvi seissyt, on kahvi myös kitkerän makuista, vaaleassa paahdossa tämä vielä korostuu. Pidän kahvista, mutta monessa paikassa se on kaamean makuista -pätee myös ulkomailla.