Big Brother Suomi 2022 OFFICIAL
Keskustelua 4.syyskuuta 2022 starttaavasta uudesta Big Brother Suomi-kaudesta.
Uudet juontajat: Anni Hautala, Sami Kuronen ja Janni Hussi.
Kauden suurimpia uudistuksia on taktikoinnin salliminen. Juonittelu ja nimeämisistä puhuminen on sallittua!
BB-podcastia juontavat Cristal Snow ja Sanna Pikkarainen.
https://www.fanisivut.net/bigbrother/sbb/uutiset/kausi-2022
Jännittävää odottaa mitä uusi kausi tuo tullessaan.
Kommentit (100630)
Vierailija kirjoitti:
Homot ja lesbotkin voi olla pedareita.
enemmän niitä löytyy uskonlahkoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sen transit-matkustajan jalkojen välissä file vai kukko?
Ihan hyvänkokoinen kukko. Olen nähnyt.
Alapeukuttajat: voitte katsoa ihan itse jos kiinnostaa. Linkit eräällä jonnelaudalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten noi muut asukkaatkaan ymmärtää tota Nassea, kun sen puhe on tommosta? Mä en jaksas edes kuunnella. Eihän se edes yritä puhua selkeästi.
Dianalla ei ihan yhtä paha kieliongelma. Ja ymmärtääkö nää sitten suomea tarpeeks hyvin ollakseen tuolla?
Minä ainakin ymmärrän.
Tämä on tuotannolta selkeä ja iso virhe: valitaan osallistujiksi henkilöitä joiden suomen kielen taito ei yksinkertaisesti riitä talossa ja haittaa kuulijoidenkin ymmärtämistä.. Esimerkiksi jotakin tehtävää suoritettaessa toinen henkilö huusi jokaisen tehtäväkysymyksen perään: mikä on X, kun ei ymmärtänyt tehtävien sanoja! On kiusallista kuunnella näiden henkilöiden mongerrusta ja toivoo, että he putoaisivat nopeasti. Ihan ohjelman ymmärrettävyyden nimissä. Hyvä valinta sitten taas on Rusu, joka osaa suomen kieltä todella hyvin. Tarkkuutta, tuotanto, ennen kuin katsojat saavat tarpeekseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Homot ja lesbotkin voi olla pedareita.
enemmän niitä löytyy uskonlahkoista.
Ne pitää kitkeä pois kaikkialta.
Miksi Daiyana on koko ajan noin vihaisen näköinen?
Vierailija kirjoitti:
No eikös nää trans ihmiset vois todistaa olevansa trans ihmisiä jollain todistuksella, että on taustalla ihan oikea diagnoosi eikä mikään huijaus. Niin ei pääsisi ne huijari pervot toiselle puolelle.
Herrakiesus sitä ulinan määrää, että heidän pitää jotain todistella! Ihmisoikeusrikkomus! Eihän muiltakaan kysellä!
Tämä on tätä. Helsingin keskustassa pyörii afrikkalaisia ihmiskaupan uhreja myymässä itseään ja he näyttävät afrikkalaisilta. Kun poliisi pysäyttää Helsingin keskustassa afrikkalaisen näköisen henkilön ja hän onkin suomalainen, seuraa helvetinmoinen älämölö. Ei puhettakaan, että sanottaisiin vain että ei, en ole ihmiskaupan uhri, olen suomalainen, mutta hyvä että tutkitte asiaa ja että suomalaiset viranomaiset välittävät tästä asiasta. Ei, koska mahdollisuus on syyttää rsismista.
Saa nähdä koska mennään siihen, että jos minut vaikka rsaiskaa valkoinen lihava mies, niin minä en saa kertoa, että a) se oli valkoinen b) se oli mies c) se oli lihava.
Itse oon huomannut tän Reeon vehkeilyn jo melkein alusta asti. Sen ilmeet, eleet, puhetyyli jne on kokoajan vaikuttanut taktikoinnilta. Luulen, että tänä kautena Reeo äänestetään pihalle asukasäänestyksessä, mutta palaa takaisin taloon katsojien avustuksella.
Heidi sanoi ettei voi estää tuota kiekumista, ja se johtuu kuulemma tietyistä tilanteista ja tietyistä ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikös nää trans ihmiset vois todistaa olevansa trans ihmisiä jollain todistuksella, että on taustalla ihan oikea diagnoosi eikä mikään huijaus. Niin ei pääsisi ne huijari pervot toiselle puolelle.
Herrakiesus sitä ulinan määrää, että heidän pitää jotain todistella! Ihmisoikeusrikkomus! Eihän muiltakaan kysellä!
Tämä on tätä. Helsingin keskustassa pyörii afrikkalaisia ihmiskaupan uhreja myymässä itseään ja he näyttävät afrikkalaisilta. Kun poliisi pysäyttää Helsingin keskustassa afrikkalaisen näköisen henkilön ja hän onkin suomalainen, seuraa helvetinmoinen älämölö. Ei puhettakaan, että sanottaisiin vain että ei, en ole ihmiskaupan uhri, olen suomalainen, mutta hyvä että tutkitte asiaa ja että suomalaiset viranomaiset välittävät tästä asiasta. Ei, koska mahdollisuus on syyttää rsismista.
Saa nähdä koska mennään siihen, että jos minut vaikka rsaiskaa valkoinen lihava mies, niin minä en saa kertoa, että a) se oli valkoinen b) se oli mies c) se oli lihava.
Tämän saman huomaa tälläkin palstalla, ettei asioista saisi puhua rehellisesti niiden oikeilla nimillä ja mm monet keskustelua herättävät sanat bannattu yms.
Vierailija kirjoitti:
Ne jotka ei ymmärrä/halua ymmärtää Nabazin puhetta, eivät vain osaa ruotsia. Selvä ruotsin aksentti puheessa, sekä suomenruotsalaisen puhetyyli. Tammisaaressa suomenruotsalaiset puhuvat huonommin suomea ja samoja ruotsinkielen sanalisäyksiä joka lauseessa.
Kyse ei ole vain nuotista, vaan suommen kielen rakenteesta, joka tällä henkilöllä on aivan pielessä. Hän ei esimerkiksi osaa taivuttaa sanoja sijamuodoissa, vaan panee perusmuotoisia sanoja peräkkäin osaamatta alkeitakaan kielen lauseopillisista perusteista. Näkee, että henkilö ei lue mitään. Ei tällaista mongertajaa jatkoon. Karmeaa kuunnella sitä mongerrusta.
Olis jotenki ihan parasta jos Kirsi lähtis huomenna kotiin :D
Kirsi on hyvä pelaaja ja sitä kautta viihdyttävä, mutta ois hauska nähdä miten sekasi talo menis jos Kirsi lähtiskin. Kaikki kuvittelee et Kirsistä tykätään hirveesti katsojien keskuudessa. Kirsi itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Daiyana on koko ajan noin vihaisen näköinen?
Koska se on rsistinen ja homofobinen juntti Angolasta.
Tätä minä oon yrittänyt sanoa näitten joittenkin ulkomaalaisten osalta, että vaikka itse peräänkuuluttavat sitä ettei saa olla rsisti, niin samaan aikaan itse ovat mahdollisesti epäsuvaitsevaisia ja liian ahdasmielisiä muita vähemmistöjä kohtaan. Myös on ollut huomattavissa antipatiaa valkoisia kohtaan.
Alkaa nabazin ja tuulankin mielyttävyys karisemaan. Pitävät varmana, että rusu lähtee, koska ei katsojat kuulemma halua katsella mitään istuskelua. Mä kuuntelen sata kertaa mielummin rusun juttuja kun kirsin, tuulan tai daianan. Haluan nähdä heidän ilmeet kun rusu pääsee ekana turvaan :D
Vaikea sanoa kuka kyllä tippuu, mutta rusu se ei oo. Siitä tykätään joka paikassa, mistä keskustelua seuraa. Daianan lähtö ravistelee taloa vähiten, joten voi olla, että hän lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten noi muut asukkaatkaan ymmärtää tota Nassea, kun sen puhe on tommosta? Mä en jaksas edes kuunnella. Eihän se edes yritä puhua selkeästi.
Dianalla ei ihan yhtä paha kieliongelma. Ja ymmärtääkö nää sitten suomea tarpeeks hyvin ollakseen tuolla?
Minä ainakin ymmärrän.
Tämä on tuotannolta selkeä ja iso virhe: valitaan osallistujiksi henkilöitä joiden suomen kielen taito ei yksinkertaisesti riitä talossa ja haittaa kuulijoidenkin ymmärtämistä.. Esimerkiksi jotakin tehtävää suoritettaessa toinen henkilö huusi jokaisen tehtäväkysymyksen perään: mikä on X, kun ei ymmärtänyt tehtävien sanoja! On kiusallista kuunnella näiden henkilöiden mongerrusta ja toivoo, että he putoaisivat nopeasti. Ihan ohjelman ymmärrettävyyden nimissä. Hyvä valinta sitten taas on Rusu, joka osaa suomen kieltä todella hyvin. Tarkkuutta, tuotanto, ennen kuin katsojat saavat tarpeekseen.
Hyvinhän he siellä pärjäävät. Jos jostain tehtävästä jää sanavarasto uupumaan, niin heidän täytyy vaan kestää se. Ja ihan hyvin saan selvää mitä he haluavat sanoa, vaikka ei mene sijamuodot ja lauserakenteet aina ihan oikein.
En ymmärrä, mistä käsitys Reeon kieorudesta tulee. Minänäen vain einomaiset sosiaaliset taidot omaavan, keskustelutaitoisen, jo elämää nähneen kaverin, joka tulee toimeen käytännössä kaikkien kanssa.
Toisaalta niinku..nii
Keskustelua
Kirsi on niin varma että ei lähde huomenna.
Vierailija kirjoitti:
Alkaa nabazin ja tuulankin mielyttävyys karisemaan. Pitävät varmana, että rusu lähtee, koska ei katsojat kuulemma halua katsella mitään istuskelua. Mä kuuntelen sata kertaa mielummin rusun juttuja kun kirsin, tuulan tai daianan. Haluan nähdä heidän ilmeet kun rusu pääsee ekana turvaan :D
Vaikea sanoa kuka kyllä tippuu, mutta rusu se ei oo. Siitä tykätään joka paikassa, mistä keskustelua seuraa. Daianan lähtö ravistelee taloa vähiten, joten voi olla, että hän lähtee.
Minä taas luulen, että Ruzu tippuu. Pervojajuttuja, outoja juttuja, vähän sosiaalisesti kömpelö, hiljainen ajottain, pelailua, jne niin en usko, että on katsojille niin kiinnostava henkilö. Minun mielestä Ruzu ei oo paljoa kontenttia taloon tuonut ja pelkkä shakin peluu ei riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin ymmärrän.
Hyvinhän he siellä pärjäävät. Jos jostain tehtävästä jää sanavarasto uupumaan, niin heidän täytyy vaan kestää se. Ja ihan hyvin saan selvää mitä he haluavat sanoa, vaikka ei mene sijamuodot ja lauserakenteet aina ihan oikein.
Minun mielestä Nabaskin osaa ihan kohtuu hyvin suomea. Ei oo jäänyt paljoa ymmärtämättä sitä, mitä yrittää sanoa. Ja tässähän ne sosiaalisetkin ja kielelliset taidot punnitaan myös, että miten ymmärtää muita. Ja kun antaa Nabazelle mahdollisuuksia ja on pitkämielinen, niin hyvin pärjää. Tuulahan on hyvin tullut juttuun Nabazen kanssa ja osittain huumirilla, mutta ehkä tämä on sitä vähän varttuneempien ominaisuuksia ja sitä, ettei liikaa tuomitse.
Samaa mieltä. Ja mä en rehellisesti sanottuna tiedä et mistä tulee kuva et Reeo olis jotenki tosi kiero tms.