Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä ihme siinä on, että jotkut on sitä mieltä että jos on parisuhteessa, on velvollisuus harrastaa seksiä

Vierailija
01.08.2022 |

Mikä ihmeen velvollisuus? Ei se että ollaan parisuhteessa ole mikään velvollisuus antaa ukon työntää k... sisään ihan milloin hän haluaa. Kamala ajatuskin tuollainen velvollisuus. Eri olla työsuhteessa jossa palkan vastineeksi täytyy hoitaa työt. Parisuhteessa ei velvoiteta seksiin.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko parisuhde ilman seksiä edes mikään parisuhde. Ehkä ennemminkin ystävyyssuhde minusta. Haluanko elää naisen kanssa ystävyyssuhteessa? EN. Haluanko elää parisuhteessa jossa on myös seksiä? KYLLÄ.

Vierailija
22/59 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

40. ikävuoden jälkeen olen huomannut, että ajatus kokonaan tai suurin piirtein kokonaan ilman säännöllistä seksielämää eläminen ei olekaan mikään ehdoton no-no. Niin sanotusti aktiivinen halukkuus on viime vuosina laskenut huimasti, ja sen tilalle on tullut responsiivinen halu - eli reagoin kyllä siihen, kun vaimo ehdottaa seksiä ja viettelee minut.

Aktiivinen halu tuntuu siirtyneen vaimolle. Etenkin kuukautisten jälkeiselle 1,5-2 viikolle, jolloin hän suorastaan vaatii seksiä. Vaimon halua on kasvattanut huimasti pari asiaa: stressin vähentyminen lasten kasvamisen ja työpaikan vaihdoksen myötä, sekä jo viisi vuotta sitten toteutettu ehkäisypillereiden lopullinen hylkääminen (vasektomian myötä). Jos vaimo olisi esimerkiksi osa-aikatöissä ja hänellä olisi runsaammin (lapsi)vapaata aikaa, hän olisi todennäköisesti varsin kyltymätön.

Itselleni taas seksi on entistä vaikeampaa. Tuntuu niin oudolta, että iän myötä olen kärsinyt paitsi haluttomuudesta / halujen laskusta, myös kaikenlaisista "miesten vaivoista". Siemensyöksyn jälkeen eturauhanen saattaa kipeytyä ja nukahtaminen seksin jälkeen on usein lähes mahdotonta, koska hermostoni menee ylikierroksille. Lisäksi olen välillä kärsinyt yhdyntäkivuista (!) josta en uskonut koskaan kärsiväni; eli siis yhdynnässä terskan etuosa saattaa kipeytyä hyvin yllättäen. Vaimoni ei ole koskaan kärsinyt yhdyntäkivuista, ja hänkin on asiasta ymmällään. Lisäksi minun on entistä vaikeampi saada siemensyöksyä, ja saan sen esimerkiksi yhdynnässä vain ehkä joka kolmannella tai neljännellä kerralla. Niveleni ovat tulleet entistä jäykemmiksi, ja se rajoittaa seksiasentoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

40. ikävuoden jälkeen olen huomannut, että ajatus kokonaan tai suurin piirtein kokonaan ilman säännöllistä seksielämää eläminen ei olekaan mikään ehdoton no-no. Niin sanotusti aktiivinen halukkuus on viime vuosina laskenut huimasti, ja sen tilalle on tullut responsiivinen halu - eli reagoin kyllä siihen, kun vaimo ehdottaa seksiä ja viettelee minut.

Aktiivinen halu tuntuu siirtyneen vaimolle. Etenkin kuukautisten jälkeiselle 1,5-2 viikolle, jolloin hän suorastaan vaatii seksiä. Vaimon halua on kasvattanut huimasti pari asiaa: stressin vähentyminen lasten kasvamisen ja työpaikan vaihdoksen myötä, sekä jo viisi vuotta sitten toteutettu ehkäisypillereiden lopullinen hylkääminen (vasektomian myötä). Jos vaimo olisi esimerkiksi osa-aikatöissä ja hänellä olisi runsaammin (lapsi)vapaata aikaa, hän olisi todennäköisesti varsin kyltymätön.

Itselleni taas seksi on entistä vaikeampaa. Tuntuu niin oudolta, että iän myötä olen kärsinyt paitsi haluttomuudesta / halujen laskusta, myös kaikenlaisista "miesten vaivoista". Siemensyöksyn jälkeen eturauhanen saattaa kipeytyä ja nukahtaminen seksin jälkeen on usein lähes mahdotonta, koska hermostoni menee ylikierroksille. Lisäksi olen välillä kärsinyt yhdyntäkivuista (!) josta en uskonut koskaan kärsiväni; eli siis yhdynnässä terskan etuosa saattaa kipeytyä hyvin yllättäen. Vaimoni ei ole koskaan kärsinyt yhdyntäkivuista, ja hänkin on asiasta ymmällään. Lisäksi minun on entistä vaikeampi saada siemensyöksyä, ja saan sen esimerkiksi yhdynnässä vain ehkä joka kolmannella tai neljännellä kerralla. Niveleni ovat tulleet entistä jäykemmiksi, ja se rajoittaa seksiasentoja.

Ajattelen saman ikäisenä miehenä että sinun ehkä kannattaisi pistäytyä lääkärissä.

Vierailija
24/59 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen saman ikäisenä miehenä että sinun ehkä kannattaisi pistäytyä lääkärissä.

Mä olen 54 eikä mitään tuollaisia vaivoja. Samaa mieltä. Käy lääkärin puheilla ja mittauta testot. Tämä kehotus siis ihan ystävällisesti, en vtuile.

Vierailija
25/59 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sen naisenkin pitäisi jotain pystyä suhteeseen antamaan? Jos ei seksiä ole niin mieluummin sitten kaveeraan miesten kanssa.

Vierailija
26/59 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tiedä mitä haittaa siitä sitten on, jos antaa sen ukon työntää k. sisään milloin haluaa?

Hyvältähän se vain tuntuu, kun k lli liikkuu p llussa ja yhdynnän läheisyys tekee kokonaisvaltaisesti hyvää.

Miksi kieltäytyä kivasta?!

Vierailija
27/59 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tiedä mitä haittaa siitä sitten on, jos antaa sen ukon työntää k. sisään milloin haluaa?

Hyvältähän se vain tuntuu, kun k lli liikkuu p llussa ja yhdynnän läheisyys tekee kokonaisvaltaisesti hyvää.

Miksi kieltäytyä kivasta?!

Varmaan siksi, koska voi.

Vierailija
28/59 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole velvollisuutta harrastaa seksiä. eikä ole velvollisuutta olla suhteessa sellaisen kanssa kuka ei halua seksiä.

Vierailija
29/59 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voitteko kuvitella! Joku on joskus sanonut, että seksi kuuluu avioliittoon/parisuhteeseen. Huhhuh, aikamoista.

Vierailija
30/59 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei ole velvollisuutta harrastaa seksiä. eikä ole velvollisuutta olla suhteessa sellaisen kanssa kuka ei halua seksiä.

Mä en ymmärrä sellaisten ihmisten järjenjuoksua, jotka jatkavat tämmöisessä suhteessa. Mikä ihme saa jatkamaan sitä?

Vierailija
31/59 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoni on sitä mieltä että parisuhteessa ollessa on "aviovelvollisuuksia". Hänen mielestään seksi kuuluu olennaisesti parisuhteen hyvinvointiin ja siksi ehdottaa seksiä riittävän usein. En valita.

Vierailija
32/59 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimoni on sitä mieltä että parisuhteessa ollessa on "aviovelvollisuuksia". Hänen mielestään seksi kuuluu olennaisesti parisuhteen hyvinvointiin ja siksi ehdottaa seksiä riittävän usein. En valita.

En tiedä, mutta kuulostaa siltä, että vaimosi saa itsekin seksistä sitä hyvinvointia, ja siksi se on mieluisa velvollisuus. Jos seksin kiinnostavuus olisi hänelle jotakin tiskaamisen ja vessanpesun väliltä, niin tuskinpa aviovelvollisuuksista ihan niin tiheään muistuteltaisiin.

Vai oliko se niin, että sinua täytyy muistuttaa hoitamaan omat aviovelvoitteesi?

Vierailija
33/59 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä kukaan sellainen ihminen, jolle seksi on vessan pesemiseen ja tiskaamiseen verrattavissa oleva KOTITYÖ, hankkiutuu ylipäätään parisuhteeseen?

Vierailija
34/59 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta kuulostaa siltä, että vaimosi saa itsekin seksistä sitä hyvinvointia, ja siksi se on mieluisa velvollisuus. Jos seksin kiinnostavuus olisi hänelle jotakin tiskaamisen ja vessanpesun väliltä, niin tuskinpa aviovelvollisuuksista ihan niin tiheään muistuteltaisiin.

Vai oliko se niin, että sinua täytyy muistuttaa hoitamaan omat aviovelvoitteesi?

Vaimo tekee meillä 90% aloitteista. Halut menevät onneksi aika tasan: Eilen vaimo ehdotti suihkussa pikaista ja molemmat laukesi alle minuutissa. 

Mutta hän ottaa välillä omasta aloitteestaan suihin loppuun asti, niin että pitää itse vaatteet päällä. Se tarkoittaa että nyt vain minä olen laukeamassa eikä hän halua sen enempää.

Vierailija
35/59 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aviolliset velvollisuudet pitää suorittaa. Pihtaaminen ei ole sellainen. Joten kyllä, vaikka miten iljettäisi, ukkosi pitää saada työntyä sinuun.

Vierailija
36/59 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteen alussa luodaan pelisääntöjä joita tulisi noudattaa ellei toisin sovita. Seksi ja seksissä on myös omat sanattomat pelisäännöt. Jos ei tykkää seksistä se pitöisi tuoda ilmi nopeasti suhteen alussa, ettei kumpikaan hukkaa elämäänsä epäsopivan kumppanin kanssa. Valehtelu on väärin.

Vierailija
37/59 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimosi on oikeessa. Parisuhde on mitä suurimmilta osin toisen tarpeiden tyydyttämistä. Joskus käy niin onnellisesti että molemmat haluavat pyyteettömästi tehdä toiselle hyvää.

Vierailija
38/59 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki elämäntapahtumat ja stressi yms asiat sekä hormonitoiminnan muutokset esim vanhetessa voi vaikuttaa seksihaluihin myös negatiivisesti. Mutta se että ei keskustele asioista eikä yritä ratkoa niitä on epäreilua.

Vierailija
39/59 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhde ilman seksiä ei ole parisuhde. On kämppiksiä, kalakavereita (Katri Helena, muka aikanaan) ja vaikka mitä variaatioita. Vaan ne eivät ole parisuhteita.

Ihmettelen näitä itsestäänselvyyksien kyselijöitä.

Vierailija
40/59 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on onneksi myös samanlainen vaimo. Jo 44 aviossa, eikä seksistä ole koskaan ollut puutetta. Vaimo sanoi jo nuorena, että parisuhteeseen kuuluu seksi, kaverisuhteessa ei suostu olemaan. Olen ollut itsekin samaa  mieltä aina.  Vaikka olenkin ollut meillä se, joka halunnut eniten seksiä,  niin vaimo tehnyt aloitteet meilläkin 90% sesti. Syystä, että itsekin halunnut seksiä vain ja ainoastaan kun vaimo ja vaimon pillu ollut selvästi halukas.  Mitä halukkaampi ja herkempi saamaan orgasmeja sen kovempi kiima itsellä.  Joskus nuorempana tuli vongattua ja vaimo suostunut vaikkei silloin haluttanut. Niitä tullut kuin limakavo-ongelmia yms. Siitä jäi varmaan itselle se, ettei enää edes seiso, jos vaimon pillulla ole selvästikään haluja, eli taas itse sortunut vonkaamaan väärään aikaan.  On venyttänyt omaa pinnaa jos syystä tai toisesta seksikertojen väli venynyt yli viikon. Jaksanut odottaa hetkeä, jolloin vaimo taas ollut halukas, koska se nyt vain on ollut sen arvoista.  Niin paljon ollut vuosien mittaan seksiä, että vieläkin 65v vanhana yli viikon väli riippii, meinaa mennä hermot ja samalla paineet kasseissa tuntuu hyviltä. Kun pääsee vihdoin kiimaisena painamaan kalun pillun kuuluu vain tyytyväistä murinaa.  Voipi olla, että vaimo vedättää tahallaan ja saa siten herätettyä halujaan.  Mitä kiimaisempi olen ollut sen kiimaisemmaksi on hänkin aina tullut.