Kehuttaisiinko tässä ketjussa suomalaisia tuotteita?
Haluaisin kovasti ostaa lisää kotimaista, vaatteita ja kosmetiikkaa. Tiedän joitain hyviä kauppoja kuten esim. weecos ja puf, joista löytää mm. vaatteita, mutta haluaisin saada tänne sellaisen pitkän ketjun, joka olisi täynnä kaikenkokoisia kotimaisia nettikauppoja ja suosituksia. Koruja, villasukkia, mekkoja, saippuioita.
Onnistuisiko sellainen? Tässä kun siirrytään kohti elokuuta niin JOULUKIN lähestyy ja ketju voisi toimia apuna joululahjojen ostamiseenkin.
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Kiilto tekee laadukkaita tuotteita. Pesuaineet, liimat ja rakentamisen massat ja vielä ympäristöystävällisesti.
Tämä on hyvä kotimainen tuote, käytän noita Kiilto tuotteita siivoukseen kotona.
Meiran valmistma sinappi ja ketsuppi.
Ostan myös Meiran mausteita, mutta kaikki mausteethan eivät tietenkään ole suomalaista alkuperää.
Suomalainen lasi. Helppo on täällä pitää esimerkiksi Iittalaa kliseenä, mutta kun vertaa ulkomaisiin vastaaviin, niin hakee vertaistaan.
Suomalaiset metsämarjat.
Huippua. Myös ulkomailla.
No ainakin XZ shampoosta kun on nyt tullut se uusi hyalourinihappoa sisältävä shampoo ja hoitoaine.
Olen ennenkin todennut XZ tuotteet ihan ok:ksi, mutta omalla kohdallani tämä uusi tuote suorastaan räjäytti pankin.
Ennen käytin kaiken maailman kalliita hilseshampoita ja kalliita hoitoöljyjä ja silti oli päänahka aina kuiva hilseilevä ja hiukset myös ihan kuivaa ja sähköistä hamppua.
Että ainakin omalla kohdallani olen löytänyt kaikkien hienojen ja kalliiden ulkomaisten hiustuotteiden kokeilemisen jälkeen todennut juuri tämän tuotteen parhaimmaksi ainakin omalle hiuslaadulleni. Ei enää hilseile päänahka ja hiuksetkin ovat terveen näköiset, eikä kuivaa hamppua.
Vierailija kirjoitti:
Kotimaiset vihannekset ja liha.
Enää ei suomalaista lohta saa, mutta kotimaista kuhaa ja muikkuja ja ahvenia saa.
Kyllä suomalaiset kasvikset ihan kaikki kesäaikaan on paremman makuisia kuin ulkomaalaiset. Kai se yötön yö tekee niihin taikojaan..
Vaatteista mm.:
Ommellinen
Paapii
Melli Ecodesign
ehta By Dream Circus
Sampsukka
Sukkamestarit
Tamsilk
Kässämessut netissä -fb ryhmästä voi bongailla lisää kaikkia pieniä yrittäjiä, jotka tekee vaatteita, koruja yms.
Huonekaluista mm.:
Hiipakka
Kiteen Huonekalutehdas
Vierailija kirjoitti:
Omat käyttämäni suosikit:
Marimekko
Kalevala Koru
Luhta
Novita
James
Ecco
Kuoma
En tosin enää tiedä, mitkä "oikeasti" kotimaisia
Ecco ei ole nyt, eikä koskaan ole ollut suomalainen firma, vaan tanskalainen. Joskus aikoja sitten on tietysti saattanut olla suomalainen tehdas, joka valmisti Eccon kenkiä, jolloin niissä on lukenut pohjassa Made in Finland. Nykyään tehtaat on halpatuotantomaissa.
Vierailija kirjoitti:
No ainakin XZ shampoosta kun on nyt tullut se uusi hyalourinihappoa sisältävä shampoo ja hoitoaine.
Olen ennenkin todennut XZ tuotteet ihan ok:ksi, mutta omalla kohdallani tämä uusi tuote suorastaan räjäytti pankin.
Ennen käytin kaiken maailman kalliita hilseshampoita ja kalliita hoitoöljyjä ja silti oli päänahka aina kuiva hilseilevä ja hiukset myös ihan kuivaa ja sähköistä hamppua.
Että ainakin omalla kohdallani olen löytänyt kaikkien hienojen ja kalliiden ulkomaisten hiustuotteiden kokeilemisen jälkeen todennut juuri tämän tuotteen parhaimmaksi ainakin omalle hiuslaadulleni. Ei enää hilseile päänahka ja hiuksetkin ovat terveen näköiset, eikä kuivaa hamppua.
Mulle XZ on ihan paskaa. Suoraan sanottuna. Shampoista kaikkein huonoin. Hiuksista tulee hirveä takkupesä jos jotain edes jää jäljelle.
Erisan on parempi. Ihan vinkiksi vaan ja sekin on tiemmä suomalainen.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen lasi. Helppo on täällä pitää esimerkiksi Iittalaa kliseenä, mutta kun vertaa ulkomaisiin vastaaviin, niin hakee vertaistaan.
Iittalan Kartio lasit murenee reunoista. Että semmosta laatua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iittalan Kartio lasit murenee reunoista. Että semmosta laatua.
Ot, ei ole meillä murentunut ja ovat siis ihan arkikäytössä, eli jokapäiväisessä käytössä ruokailussa.
Niitähän kahta paksuutta: toinen ohutta lasia, toinen taas paksumpaa lasia.
Vierailija kirjoitti:
Enää ei suomalaista lohta saa, mutta kotimaista kuhaa ja muikkuja ja ahvenia saa.
Kirjolohta saa ja on laadukkaampaa kuin norjalainen lohi. Siikaakin saa, lohikala sekin.
Vierailija kirjoitti:
Nanso. Hinta ja laatu kohdillaan
Ei ole ollut ikinä. Mulla on ollut jo 70-luvulla joitakin Nanson t-paitoja, joitten perusteella olen vieroksunut tuota merkkiä, välillä olen mennyt halpaan ja luullut laadun parantuneen. Moni merkitön halpispaita on voittanut Nanson laadun mennen tullen.
XZ ja Herbina ovat kyllä hyviä merkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Vaatteista mm.:
Ommellinen
Paapii
Melli Ecodesign
ehta By Dream Circus
Sampsukka
Sukkamestarit
Tamsilk
Kässämessut netissä -fb ryhmästä voi bongailla lisää kaikkia pieniä yrittäjiä, jotka tekee vaatteita, koruja yms.
Huonekaluista mm.:
Hiipakka
Kiteen Huonekalutehdas
Kiitos, tässä oli ihan uusia tuttavuuksia :)
Lisään listalle omaa herkkää päänahkaa auttaneen kotimaisen shampoo/hoitosarjan SIM System4. En ole ihan varma onko tuo SIM enää nimessä, mutta aina kun päänahka ärsyyntyy liikaa saan ongelman poistettua sarjan hoitonesteillä.