Täytyy varmaan ainakin jättää iltasuihku pois että säästyy sähköä. Mistä sinä luovut?
Normaalisti käyn aamulla ja illalla. Aamulla on pakko käydä mutta iltasuihkusta voin luopua. Ei olla kovia saunojia mutta sekin saa nyt loppua kokonaan.
Kommentit (218)
MIstä luovun? Palveluiden ostamisesta, ulkona syömisestä, näistä säästän paljon vs lisääntynyt sähkönkäyttö kun teen kaikki ruuat kotona.
En ole asiaa miettinyt, tuskin mistään. Meillä on sähkösopimus voimassa 10/23 asti.
Mutta jos asia tulisi tarpeelliseksi niin ehkä pesen pyykkiä hieman harvemmin kuin nykyisin eli n.joka 2.pvä koneellinen. Tai lämmitän saunan vain 3x/vkossa 4-5x sijasta. Mutta se on yksi elämäni suuria iloja ja nautintoja joten en ihan heti tee sitäkään.
Ilmalämpöpumppua ei tarvinne pitää 24/7 päällä syksyllä/talvella, tosin eipä sen vaikutus kummoinen olekaan vaikka olisikin koko ajan päällä.
Tuleeko halvemmaksi syödä eineksiä, joita ei tarvitse valmistaa itse vai ostaa kaalia yms ja haudutella niitä tuntikausia uunissa?
Mulla on ollut ajatus pidentää hiustenpesuväliä mutta olen ollut tuon suhteen saamaton. Alan siis tehdä sitä. Suihkut on nopeita, jos ei tarvi hiuksia pestä. Vähän kyrpii kyllä, kun mun vesimaksu on kulutuksesta riippumatta 30e kuussa eikä mulla ole edes omaa pesukonetta. Ehkä opettelen tykkäämään kylmistä suihkuista?
Ei ole mitään järkeä vähentää sähkönkulutusta silloin kun sähköä on runsaasti ja halvalla. Silloin kun sähkö on lähes miinushintaista eli tuulivoimalat tuottaa täysillä niin on lähinnä ympäristöteko kuluttaa sitä.
Tässä sähkön kulutuksessa on mennyt puurot ja vellit sekaisin. Tuulivoima pitää käyttää silloin kun sitä on, sitä ei voi säästää. Pörssisähkön tuntihinnasta näkee onko tuulivoimaa halvalla vai ei.
En toistaiseksi luovu yhtään mistään, enkä ainakaan iltasuihkusta. Töitten jälkeen on pakko päästä suihkuun. Sähköä käytän kohtuudella muutenkin.
Oon sairastanut kauan ja luopunut jo kaikesta turhasta. En tiedä, mistä seuraavaksi sitten.
En tee enää mitään. Luen kirjaa kynttolänvalossa ja kudon villasukkia kylmässä asunnossa.
Poistan dildosta paristot ja käytän ilman värinätoimintoa.
Voisin luopua 500 kalorista joka päivä.
Korvaisin tuon puutteen liikkumalla enemmän.
Siis miksi pitäisi luopua jostain..?
En mistään. Luopukaa te, joilla on muutenkin enemmän.
Vähensin kannabíksen käyttöä sen verran, että olen yhtenä päivänä viikossa polttelematta kukkaa. Silloin polttelen karstoja.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään järkeä vähentää sähkönkulutusta silloin kun sähköä on runsaasti ja halvalla. Silloin kun sähkö on lähes miinushintaista eli tuulivoimalat tuottaa täysillä niin on lähinnä ympäristöteko kuluttaa sitä.
Tässä sähkön kulutuksessa on mennyt puurot ja vellit sekaisin. Tuulivoima pitää käyttää silloin kun sitä on, sitä ei voi säästää. Pörssisähkön tuntihinnasta näkee onko tuulivoimaa halvalla vai ei.
Aika harvalla on pörssisähkösopimus. Valtaosalla on kiinteä hinta. Ja jos olet yhtään seurannut, se kiinteä hinta on noussut aika lailla viime aikoina. Aika moni lämmittää torppansa sähköllä.
En mä ainakaan ole sähkönsäästötalkoissa palloa pelastaakseni. Se on omanapa joka ratkaisee.
Talvella ei tarvi käydä suihkussa kovin tiheään, paitsi tietysti jos sisälämpötila on se trooppinen 25+. 1-2 kertaa viikossa riittää
Käväisen kylmässä saunassa ja sihisen hiukan ssshhs. Kyllä säästyy.
Vierailija kirjoitti:
Poistan dildosta paristot ja käytän ilman värinätoimintoa.
Minä taas ajattelin masturboinnin sijaan alkaa antamaan useammalle.
Voin luopua kaikesta hamstraamis, säästämis ja rajoitushössötyksestä
Minun ei mielestäni tarvitse luopua mistään, sillä olen hyvin kohtuu eläjä ja kuluttaja. Sähköä ei kulu paljoakaan ja joka päivä suihkussa 10min.