Toivottavasti sellaiset perheet, joissa ei oma väki juo kahvia, huomaavat nyt tuon uutuuden kaupoissa!
Tarkoitan niitä Kulta Katriina -annospusseja.
On muutaman kerran tullut juotua kylässä " kahvia" , joka mausta päätellen on ollut avattuna kaapissa puoli vuotta. Toivottavasti tuollaiset tarjoilut siirtyvät historiaan.
Kommentit (27)
Eikös suodatinpaperi ole aika huokoista? Meillä käy kahvivieraita korkeintaan kaksi kertaa vuodessa.
Sieltä löytyy vaihtoehtoja aika moneen makuun, ellei sitten ole pelkästään maustamattoman mustan teen ystävä. Teenjuojalle vaihtoehdot ovat tosiaan yleensä Liptonin keltainen, vaihtoehtoina ehkä Earl Grey tai joku kamala hedelmä" tee" .
Itse olen kahvikissa. Löytyy keittimiä joka lähtöön, erilaisia espressokeittimiä, pressopannu, tavallinen hyvä keitin... Ja erikoiskahveja juon joka päivä. Joskus ihmettelen, miten aikuiset ihmiset viitsivät elää ilman kahvia. Mitään kitkerää Kulta Katriinaa en kyllä joisi. Lattea eri mausteilla yleensä.
Vierailija:
Joskus ihmettelen, miten aikuiset ihmiset viitsivät elää ilman kahvia.
" Viitsin" elää ilman kahvia siksi, että kahvi on mielestäni todella pahan makuista. Alun voisi muotoilla myös siten, että saan elää ilman kahvia.
Pahan makunsa lisäksi kahvin sisältämä kofeiini aiheuttaa mulle pahoinvointia, joten jätän sen aina väliin.
Mikä kahvi sitten olisi sellaista, että ei olisi " kahvia" (samaan tapaan kuin Liptonin keltainen on " teetä" )? Minusta kahvi on aina pahaa, joten en osaa makueroista sanoa mitään. Jotain Juhla Mokkaa ainakin myydään kilokaupalla, mutta onko se oikeasti hyvää?
Espresson tuoksu ihana, mutta juoda en halua kun en pysty. Sydän alkaa hakkaamaan, vatsa tulee kipeäksi ja maku sen verran kitkerä että joudun laittamaan reippaasti sokeria ja maitoa. Mieluummin juon hyvää teetä, johon en laita sokeria tai maitoa.
Vierailija:
Vierailija:
Joskus ihmettelen, miten aikuiset ihmiset viitsivät elää ilman kahvia." Viitsin" elää ilman kahvia siksi, että kahvi on mielestäni todella pahan makuista. Alun voisi muotoilla myös siten, että saan elää ilman kahvia.
Pahan makunsa lisäksi kahvin sisältämä kofeiini aiheuttaa mulle pahoinvointia, joten jätän sen aina väliin.
En vaan pidä kahvin mausta, siksi olen juomatta sitä. Kahvin juominen ei onneksi ole mitenkään pakollista, ei edes aikuisina.
mulla yksi ystävä jonka kotona ei juoda kahvia siksi että se on epä ekologista (?) joten vien mennessäni usein sinne reilun kaupan luomu kahvia (pienessä ruskeassa pussissa), siis jos mieleni tekee niin kovasti kahvia. ;)
Kun niin monessa paikassa teenjuojille on tarjolla vain jotain epämääräisiä hedelmäpusseja, jotka eivät ole teetä nähneetkään. Olisi kiva tietää, mitä tällaiset tykkäisivät, jos saisivat jotain minttu" kahvia" tai kardemumma" kahvia" tms.
Vierailija:
mulla yksi ystävä jonka kotona ei juoda kahvia siksi että se on epä ekologista (?) joten vien mennessäni usein sinne reilun kaupan luomu kahvia (pienessä ruskeassa pussissa), siis jos mieleni tekee niin kovasti kahvia. ;)
joten usein " tyydyn" teehen.
ostan vieraille jotain yksittäispakattuja pusseja, jotka voi liuottaa veteen, mutta ne eivät kuulemma ole hyviä.
Itse kyllä tyydyn Liptoniinkin, vaikka se pahaa onkin.
Meillä on vaihtoehtona vieraille espresso ja espressopohjaiset juomat, hyvä vihreä tee (japanilainen sencha, muitakin kyllä löytyy), useampi Nordqvistin makutee ja vaihteleva mustatee. Tee haudutetaan aina pannussa. Mitään Kulta Katriinoita tai Liptoneita ei tässä taloudessa kyllä aleta keittelemään (oksennus). Ei silti, meiltä ei edes löydy tavallista kahvinkeitintä. Ainoat presidenttiä haikailevat vieraat ovat anoppi ja miehen täti.
Ostan aina Presidenttiä, koska vanhempani juovat sitä.
Itse juon teetä, jos yleensäkin otain jotain kuumaa, ja mulle käy kyllä Liptonikin. :-)
Onko täällä taas omaan napaan tuijottajia paikalla? Moi moi! Viekää omat teet matkassa, jos ei kaverin teet kelpaa.
mielummin vaikka sitä Pirkkaa
Näiden edessä olen taipunut kylmään juotavaan
Kahvi säilyy hyvänä ja hyvin pakattuna ei valu pakastimeen.
ja meiltä löytyy kyllä kaikki pussiteet, en ole tiennytkään että niissä on jotain eroja:) Onko joku pussitee ns. varma valinta eli laadukas ja useimpien mielestä hyvänmakuinen?
Yksittäispakattuina nuo säilyvät pitkäänkin hyvänä. Jos itse ei juo teetä lainkaan, niin ostaisin tuon mainitun Teetaivas-paketin (alle 4 euroa 20 pussia).
Lipton ym. halvat laadut on tehty niistä lehdenmuruista, jotka " lakaistaan lattialta" sen jälkeen, kun laatuteet on laitettu eteenpäin. Parasta on tietysti kannussa haudutettu tee, mutta kyllä hyvälaatuisista pusseistakin tulee ihan hyvää teetä. Pussiteenkin voi tietysti hauduttaa kannussa ja laimentaa sitten kuppiin sopivan vahvaksi kuuman veden kanssa. Teetä ei kuitenkaan saa hauduttaa liikaa, se muuttuu silloin kitkeräksi.
kelpaa.
Moni moittii kahvinjuojia teetarjoilusta, mutta on pikkusen eroa tarjota teetä, joka ei vieraalle kelpaa kuin kahvia, joka on seissyt ½ vuotta ja ylikin väljähtymässä kaapissa. En mä kahvivieraana ala valittamaan siitä, että onko Juhla Mokkaa tarjoilla vai mahdollisesti Saludoa, vaikka kotona ainoastaan tuota Juhla Mokkaa juonkin.
Tosin en kyllä puoli vuotta vanhaa kahvia tarjoile koskaan, vaan heitän kyllä pussinjämät kutsujen jälkeen roskiin. Useimmiten ostan 250 gramman pusseja, vaikka ovatkin vähän kalliimpia kuin puolen kilon paketit.
Yleensä vieraat tyytyvät kyllä teehen, mutta esim. syntymäpäiväkutsuille pitää kyllä mummeille ja kummeille kahvit keittää.