Mihin kaupunkiin muuttaisit lapsiperheenä, mikä ei ole nykyinen kaupunkisi?
Rajaan tätä kysymystä tällä otsikolla siksi, että ketjuun tulee muuten niitä vastauksia että Kouvola, olen ikäni asunut täällä. Haluan mielipiteitä niiltä jotka on asuneet useissa kaupungeissa ja osaavat vertailla. Saa vastata toki nykyisen kaupungin jos on kokemusta monista.
Mikä siis on turvallisin, puhtain, siistein, lapsiystävällisin ja tulevaisuuden menestyjäkaupunki Suomessa?
Kommentit (15)
Esimerkiksi Lahti, Lappeenranta tai Rovaniemi eivät ole nykyisiä kaupunkejani. Muuttaisin Joutsaan.
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi Lahti, Lappeenranta tai Rovaniemi eivät ole nykyisiä kaupunkejani. Muuttaisin Joutsaan.
Oliko nuo Lahti, Lappeenranta ja Rovaniemi lapsiperheystävällisiä myös?
Kunnittain vaihtelee todella paljon lapsiperheiden palvelut. Omassa kunnassa ne on umpisurkeat, viereisessä kaupungissa (Jyväskylä) paremmat joskaan ei loistavat.
Lahdesta ollaan muuttamassa pois, täältä ei saa lapselle kunnallista päivähoitopaikkaa vuorotyötä tekevän lapselle. Menisin varmaan Saloon ihan siksi, että sieltä pääsee tarvittaessa kätevästi niin Turkuun kuin Helsinkiinkin.
En tiedä mihin muutaisin lapsiperheenä, mutta hevosena muuttaisin Haminaan.
Kokkola. Mutta kyllä minä lapsiperheenä muuttaisin mihin tahansa kaupunkiin jossa on vanhemmille työpaikat, kyllä ne lakisääteiset palvelut ainkin on joka paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Kokkola. Mutta kyllä minä lapsiperheenä muuttaisin mihin tahansa kaupunkiin jossa on vanhemmille työpaikat, kyllä ne lakisääteiset palvelut ainkin on joka paikassa.
Ei ole.
No enpä tiedä. Olemme lapsiperhe, mutta lapsista kaksi on jo lukiossa ja nuorin yläkoulussa. Lukion jälkeen täällä lähellä on todella hyvin mahdollisuuksia jatkaa ja lähilukiot ovat ihan parhaita. En todellakaan muuttaisi sellaiseen paikkaan, jossa lukioon pääsee kaikki haluavat. En myöskään usko, että sellaisessa on kovin motivoitunutta porukkaa ja opettajatkin ovat luultavasti aika huonoja.
Katsoisin siis tarkkaan kaikkien muiden asioiden lisäksi myös tällaiset asiat. Huonoon en vaihtaisi. Pääkaupunkiseudulla asumme.
Ylöjärvi.