Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onkohan kenelläkään teistä yhtä siisti kuin meillä?

Vierailija
31.07.2022 |

Olen käynyt useissa eri kodeissa. Riippumatta asunnon koosta tai asukkaiden määrästä mitään niistä ei voi sanoa täysin siistiksi tai puhtaaksi kodiksi.

Itselläni sellainen on. Tästä johtuen muiden luona vierailut, varsinkin yöpymiset ovat mulle hieman epämiellyttäviä. Yleensä kyllä olotila helpottuu parin päivän päästä, kun alan tottumaan epäsiistimpään ympäristöön. Saatan myös hieman siistiä käyttämääni vessaa ja huonetta.

Kotonani siivoan joka päivä 20 minuutista puoleentoista tuntiin. Kylpyhuoneen ja saunan pesu kestää noin tunnin kun pesen lattiat ja seinät ja lauteet. Pyyhin pölyt paristi viikossa. En unohda myöskään pyyhkiä esim. listoja, kaappien ja ovien päältä. Pyyhin samalla myös taulut, peilit ja seinäkellot.

Moni unohtaa puhdistaa kunnolla keittiön kaapit ja niiden ovet ja välilaatat. Kaappien alapuolelle jos katsot, voit järkyttyä. Minulla ne ovat täysin puhtaat. Mikrot ovat harvoilla täysin puhtaita, uunista puhumattakaan.

Siivoan sotkut heti ja välittömästi. Ja kyllä, olen myös ylpeä kodistani. Eikä missään nimessä ole raskasta pitää sitä puhtaana. On helppo vain pyyhkäistä kun ei tarvitse hangata tai käyttää tujuja aineita, koska ei ole päästänyt pinttymään.

Olen myös huomannut miten lähes kaikkien pyykinpesukoneet ovat likaisia. Niitäkin pitäisi puhdistaa. Omat pesukoneeni ovat kuin uusia.

Mitään siivousvinkkejä en tullut tänne antamaan. Mutta hieman ajattelemisen aihetta. Puhtaus on tärkeää, eikä se ole edes vaikea toteuttaa. Ja kyllä, minullakin on lapsia. 😊

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paavi on juuri julistanut Ap:n Pyhimykseksi😇

Nyt kaikki juhlimaan!

Paitsi Ap, hän siivoaa sotkut.

Vierailija
22/24 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä irroitan listoitukset kerran tunnissa ja pyyhi niistä pölyt

🤣🤣🤣🤣

We have a winner!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normi OCD taitaa olla.

Vierailija
24/24 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulla on paljon siistimpi pilde kuin teillä, ap.