Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: fysioterapeutti luuli pääsevänsä kuntouttamaan, laitettiin tekemään alapesuja ja kauhan varteen! Hoitajapula pahenee

Vierailija
31.07.2022 |

Ei voi mitään, mutta nauratti tuo juttu. Tuotahan se on. Kaveri onneksi veti johtopäätökset lähti koko alalta pois. Sinne meni taas yksi fysioterapeutti. Minäkin olen nykyään paitsi sairaanhoitaja, myös pyykkäri, keittäjä ja siivooja. Ja lähden heti kun kesä loppuu.

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000008972370.html

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi hoitajat suostuvat tuollaisiin töihin, joihin kuuluu ihan eri alojen hommia? Tietääkseni sairaanhoitajan hommaan ei kuulu ruuanlaitto.

Kuoleehan potilaat nälkään ilman ruokaa. Ei ole vaihtoehtoja.

Tietenkin on. Työantajahan ruokahuollosta vastaa.

Kyllä, ja asia on hoidettu niin, että työsopimuksessa lukee muut työnantajan määräämät tehtävät. Ei kukaan työntekijä niin idiootti ole, että keittäjän puuttuessa jättää ihmiset nälkäiseksi.

Vierailija
62/68 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse teen oikein mielelläni ruokaa 4000 euron palkalla ja toki vien roskikset ja muut itse. En ole koskaan ymmärtänyt näitä Ei kuulu mun työnkuvaan -tyyppejä ja onneksi ei meille tämmöisiä ole tullut. Toki tuon fyssarin tapauksessa nuo hoitotyöt ovat varmaan päivittäistä, joten silloin ymmärrän varmistuksen. Mutta jos kerran kolmessa kuukaudessa joutuu ruokaa tekemään, niin ei pitäisi olla mikään ongelma.

Teet kerran, teet jatkossakin. Ei pidä antaa työnantajan kävellä yli.

Ja pitää muistaa, että näiden yksityisten palvelukotien omistajat eivät välitä potilaista tai työntekijöistä. Ainoastaan osingoista ja bonuksista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse teen oikein mielelläni ruokaa 4000 euron palkalla ja toki vien roskikset ja muut itse. En ole koskaan ymmärtänyt näitä Ei kuulu mun työnkuvaan -tyyppejä ja onneksi ei meille tämmöisiä ole tullut. Toki tuon fyssarin tapauksessa nuo hoitotyöt ovat varmaan päivittäistä, joten silloin ymmärrän varmistuksen. Mutta jos kerran kolmessa kuukaudessa joutuu ruokaa tekemään, niin ei pitäisi olla mikään ongelma.

Ja pitää muistaa, että näiden yksityisten palvelukotien omistajat eivät välitä potilaista tai työntekijöistä. Ainoastaan osingoista ja bonuksista.

Sama se nyt on mitä siellä työaikansa tekee. Tekee mitä käsketään ja lähtee työajan päättyessä pois.

Vierailija
64/68 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No viimeiset kymmenen vuotta olen tehnyt enkä kyllä näe asiassa mitään ongelmaa, kun palkka juoksee vaativammasta työstä. Oikein toimiva työyhteisö myös, kun kellään ei ole tarvetta olla muiden yläpuolella, kun kaikki voivat tarvittaessa tehdä myös perusjuttuja.

Hoitoalan työpaikoilla vaikuttaa olevan hirveä hierarkia, koska jokainen näyttää tarvitsevan sitä alempaa työntekijää.

Vierailija
65/68 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä ja epäpätevä työnantjahan sellainen on, joka pistää 2200 €/kk + lisät- työntekijän tekemään 1600 €/kk ilman lisiä- työntekijän hommia.

Vierailija
66/68 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan surkeaa, että sote-alan ongelmia aletaan ulottaa jo fysio-ja toimintaterapeutteihin ja sosionomeihin. Pitkällä aikavälillä työvoimapula ja yleinen tyytymättömyys vain leviää näillekin aloille, kun lyhytnäköisesti yritetään paikata lähi- ja sairaanhoitajapulaa. Koskaan ei kukaan ratkaise alan ongelmia kestävältä pohjalta.

Vierailija
67/68 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän ne muut työt useinkaan ole mikään ongelma, jos niiden tekemiseen on aikaa. Kyllä mä voin sairaanhoitajana laittaa ruokaa ja viedä roskia, mutta kun sitten jää jotakin muuta tekemättä. Se on se ongelma alalla ollut jo pitkään. Enää ei ole tekijöitä kun ei ole vuosiin haluttu rahan takia hankkia tarpeeksi tekijöitä.

Kai se hoitajaa ärsyttää kun fyssari lasketaan mitotukseen, mutta sitten jos fyssari haluaisikin tehdä vain omaa työtään niin hoitaja joutuisi luonnollisesti tekemään fyssarille lasketun osuuden.

Vierailija
68/68 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko sillä jotakin tekemistä, että se valittajien palkka on puolet sinun palkastasi, eli ihan paska? Nostetaan palkkoja, niin alkaa sopeutuminen tapahtua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme