Hei! Miten minun tulisi menetella silla ilmeisesti en ovuloi enaa ollenkaan tai en ainakaan joka kierrossa. Laakarit / sh : t tai joku asiasta tietava
Ensimmäinen raskaus sai alkunsa toisesta kierrosta lokakuussa 2003. Toista lasta on nyt yritetty 9 kk ja ei ole tärpännyt. Ja ovistikkuja olen käyttänyt ja koskaan en ole bongannut ovista. Eli niiden mukaan en ainakaan ovuloi. Ikää minulla on 27.
Eli miten minun tulisi menetellä että tuo asia tutkittaisiin? Olen ihan sekaisin näitten asioiden kanssa.
Olen yliopisto-opiskelija ja olen käsittänyt että YTHS:llä oli oma gynekologi mutta tarviikohan siihen jonkun lähetteen? Juuri tuolla YTHS:llä olisi kaikista edullisinta käydä.
Olisikohan clomifen lääkkeestä tapauksessani mitään hyötyä?
Kommentit (5)
Hän seuraa kirron eri vaiheita. Eli miten munasolu kehittyy ja puhkeaako munarakkula niin kuin pitäisi. Tietää kyllä mitä tehdä. Varaa vain aika ja kerro huolesi.
Täytyy vaan toivoa että alkavat tutkimaan tuota ovisasiaa YTHS:llä. Kaveriltani ilmeisesti tutkittiin vaan sen verran että annettiin clomit mutta ei ultrata kierron aikana ollenkaan, onkohan se ihan normaalia?
- ap
Siinä kierrossa multa lähti matkaan peräti 2 munasolua, joten muistan elävästi kyn gyne pelotteli kaksosilla.. Eli jospa ne nyt ainakin sillon ekalla kerralla ultrais, niin tietäisit että fysiologisesti kaikki on ok!
saan ajan suhteellisen pian sillä aika piinaavaa tämä epätietoisuus on.
- ap
Varaat ajan YTHS:n gynelle, ja käyt siellä. Gyne sitten tekee perustutkimuksen (voi myös ultrata, joten kannattaa ajoittaa gynekäynti laskennallisen oviksen aikoihin), ja voi tarvittaessa sitten kertoa sinulle enemmän vaihtoehdoista. En tiedä, minkä verran YTHS sitten osallistuu kustannuksiin, jos jatkohoitoja tms. tulee (gynekäynnithän on ilmaisia), mutta kysäise siellä asiasta.