Mistä tietää, mitä laskua maksukehotus koskee?
En ole ennen saanut maksukehotusta (ELY) enkä ymmärrä mistä tämä erääntynyt maksu on peräisin. Osaako joku auttaa?
Kommentit (27)
Kaikilla tileillä (klarna, zalando, boozt) joiden kautta olen tilannut näkyy, että kaikki laskut olisi maksettu. En siis tajua, mistä tämä kehotus on peräisin. Perintäaste 2 - mitä sekin tarkoittaa?
Olen käynyt sähköpostiani läpi, enkä löydä tuolla tilausnumerolla mikä laskuun on merkitty, enkä erääntyneellä summalla (52€) yhtikäs mitään. Ahdistaa ihan hirveästi!
Ap
Kääntöpuolella voi olla tarkempi selvitys. Eikö siinä näy laskun numeroa eikä aikaisempaa eräpäivää, josta näet, mistä on kyse? On siinä ainakin puhelinnumero tai sähköposti, josta voit tiedustella asiaa.
Joo, suosittelen soittamaan asiakaspalveluun asap!
Yleensä tosin kehotuksessa pitäisi lukea lukea laskunumero.
Laitoin jo sähköpostia paniikissa, mutta ajattelin kysyä täältä josko en huomaa jotakin kehotuksesta jonka perusteella tietäisin, mitä tämä koskee.
Mutta ehkä soitan heti huomenna kun aspa aukeaa.
Ap
Tiedätkö sinä edes, mikä on ELY? Ensimmäiseksi kannattaa ottaa siitä selvää.
Usein juuri sinun kaltaisesi hätääntyvät maksamaan huijauslaskut.
Vaadi selvitys. Riitauta siksi aikaa kuluttajalla.
Laskut pitää yksilöidä. Kätevä juttu sinänsä lähetellä laskuja tuolleen. Moni hämmentynyt varmaan maksaakin.
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö sinä edes, mikä on ELY? Ensimmäiseksi kannattaa ottaa siitä selvää.
Usein juuri sinun kaltaisesi hätääntyvät maksamaan huijauslaskut.
Joo, ELY-keskuksesta tämä on tullut.
Kirjatulla laskunumerolla en löydä mitään.
Ap
Älä koskaan soita perintään. Aina mustaa valkoisella!!!
Ne vaan provosoi siellä...
On saattanut mennä vääränlainen osoitteeseen op, sitä suuremmalla syyllä soittoa aspaan. Osaavat kertoa onko kyseessä huijaus vai sinulle alunperinkään kuulunut lasku.
Toinen aste kertoo siitä, että laskusta on lähetetty jo yksi muikkari aiemmin.
Elinkeino-ympäristö ja liikennekeskus.
Oletko ollut tekemisissä.
Kirjoita sitten miten kävi!
Hieman hämärältä haiskahtaa kirjoittamasi perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Oletko ollut tekemisissä.
Mun palkka tulee tuolta, mutta en mä muuten ole ollut tekemisissä. En myöskään löydä mitään tuollaista maksamatonta summaa, laskunumeroa tmv ja olen käynyt kaikki tilaukseni ja maksuni läpi. Ja mikä se ensimmäinen maksukehotus on ollut? Tämä on ensimmäinen, joka ELYltä on saapunut ja tässä perintäasteeksi kirjattu 2.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Provo
Miksi mä provoilisin jollain tällaisella? Olen varmaan tyhmä, kun en tajua tästä maksukehotuksesta yhtään mitään.
Ap
Laskun numerosta se selviää joka löytyy yleensä oikeasta ylänurkasta. Vertaa sitä aikaisempiin laskuihin niin näkee missä on sama numerosarja
Vierailija kirjoitti:
Tekeekö ely-keskus perintää?
No menin niin sekaisin tästä kehotuksesta, että näin mä luulin?! Mitä mä muka ely-keskuksesta olisin tilannut? :O
Ap
Hei! ELY: Elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskukset
Siis jos teillä ei olet mitään , elinkeinoa ja mitään muutakaan vastaavaa yritystä.
SE ON HUIJJAUS
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ollut tekemisissä.Mun palkka tulee tuolta, mutta en mä muuten ole ollut tekemisissä. En myöskään löydä mitään tuollaista maksamatonta summaa, laskunumeroa tmv ja olen käynyt kaikki tilaukseni ja maksuni läpi. Ja mikä se ensimmäinen maksukehotus on ollut? Tämä on ensimmäinen, joka ELYltä on saapunut ja tässä perintäasteeksi kirjattu 2.
Ap
Olet töissä ELY-keskuksessa? ja sun työnantajalta tulee sulle maksukehotus kirjallisena kotiin?
No jos ei mistään viitenumerosta käy selville, niin sitten vain puhelin käteen ja kysymään sieltä, mistä kehotus on tullut. Palsta ei voi tietää mistä lasku on tullut, joten turha täältä kysellä.