Kun menette ravintolaan, pikaruokalaan, pitseriaan tms. saako lapsenne jotain erikoistuotteita vain koska haluaa?
Nyt en tarkoita allergioita, ne on asia erikseen. Mutta siis ilman sitä ja tätä ja lisäksi sitä ja tätä. Vai pitäkö normaaliannoksen kelvata?
Pitääkö lapsenne edes maistaa kaikkia eri ruokia, vai onko ihan ok olla " erikoinen" ?
Tuli vaan mieleen tänään hesellä kun jonotettiin yhden perheen takana. Kaiklle kolmelle lapselle tilattiin erikoiset hampparit, koska he ovat lapsia. ??? Sitten vanhemmille jostain muusta syystä. Sitten he odottivat niitä lähemmäs puoli tuntia. Meillä on lapset syöneet aina kaikkea ja siksi ehkä asia tuntuu niin oudolta. Eikö ne kaksi kurkunsiivua ole jo odottamisen kannaltakin helpompi ottaa pois itse?
Ja tämä ei nyt taas ole mitään riidanhakua, mutta jos jotain asiallista keskustelua?
Kommentit (25)
on paljon kiinni omistajasta miten toimitaan, ja valitettavasti tuollaisiakin mäkkäreitä siis on.
Ihminen voi olla allerginen raa' alle sipulille mutta ei jalostetulle.
Jonotetaan yleensä juuri se puoli tuntia ruokiamme, mut siihenkin osaa varautua. Jos maksan ruoasta, haluan sen juuri sellaisena kuin minä ja lapseni haluaa!
Ravintolassa käydään harvemmin, mutta siellä ymmärretään paremmin " erikoisuus"
Itse oon ollu grillillä töissä ja tein ruoan asiakkaalle millaisena hän sitten sen halusikin ja vaikka hese on ketju ja kiireinen sellainen, ei se tarkoita, että kaikki pitäisi tilata liukuhihnalta ja samoilla mausteilla.
Meillä syödään paljon ulkona ja poika syö erittäin mielellään kunnon ruokaa. Ei useinkaan syö edes mistään lastenlistalta vaan ihan aikuisten annoksia. Sama koskee niin tavallisia ravintoloita kuin vaikka kiinalaisia tai meksikolaisiakin ravintoloita, samoin syö taatusti silakkamarkkinoilla voileivän, joka on päälystetty silakkapihveillä jne. Jossain Martinassa tms. kyllä syö sitten lasten listalta jonkun kana-annoksen, mutta monessa muussa ravintolasta (joissa ne aikuisten annoksetkin on jotain muuta kuin kanaa ja ranskalaiset) sanoo, että haluaa sitä mitä muutkin syö. Ikinä ei ole kyllä yhtään ainutta ainesosaa ravintola-annoksesta karsittu pois lapsen halun takia. Eipä kyllä kotonakaan " ronklaa" .
Lapsi ei tykkää suolakurkkusta, mutta ne tulee äidille, jos niitä on =)
Pizzapaikoissa yleensä on Fantasia pizza mihin voi valita omat täytteet.
Ravintolassa, siis oikeassa, ei pikapaikassa, tilataan sitten lapselle sitä mitä se haluaa. Jos siinä on jotain mitä se ei syö niin sitten se jää lautaselle (ellei äiti tai isä syö)... harvemmin aletaan ronkeloimaan.