Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun menette ravintolaan, pikaruokalaan, pitseriaan tms. saako lapsenne jotain erikoistuotteita vain koska haluaa?

Vierailija
22.10.2006 |

Nyt en tarkoita allergioita, ne on asia erikseen. Mutta siis ilman sitä ja tätä ja lisäksi sitä ja tätä. Vai pitäkö normaaliannoksen kelvata?

Pitääkö lapsenne edes maistaa kaikkia eri ruokia, vai onko ihan ok olla " erikoinen" ?

Tuli vaan mieleen tänään hesellä kun jonotettiin yhden perheen takana. Kaiklle kolmelle lapselle tilattiin erikoiset hampparit, koska he ovat lapsia. ??? Sitten vanhemmille jostain muusta syystä. Sitten he odottivat niitä lähemmäs puoli tuntia. Meillä on lapset syöneet aina kaikkea ja siksi ehkä asia tuntuu niin oudolta. Eikö ne kaksi kurkunsiivua ole jo odottamisen kannaltakin helpompi ottaa pois itse?

Ja tämä ei nyt taas ole mitään riidanhakua, mutta jos jotain asiallista keskustelua?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei nyt ihan tuolla tavoin, vaan ihan normaalilta listalta, eikä heille edes ole tullut mieleenkään mitään erityistä alkaa vaatimaan.

Vierailija
2/25 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tilaan aina mäkkäristä Tuplajuuston ilman kurkkua ja ketsuppia. ei ole sama riipiä nitä itse pois koska se ketsuppi ja kurkut maistuu välissä jos ne on siellä käyneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut jossain mäkissä ei ruveta mitään erikoishamppareita tilaamaan vaan se pitää kelvata semmosena kun se on. Ravintolassa voi perunan/pastan/riisin tilalle ottaa kasviksia jos haluaa, niin minäkin teen joskus. Muuten ei ruveta annoksia muuttelemaan. Allergioita ei ole.

Vierailija
4/25 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun tämä perhe nyt ei ole mitenkään harvinainen. Monet lapsiperheet ja siis aikuisetkin tekevät näin. Jos minä menen pikaruokalaan, on yleensä aikas kiire aikatulu tms. En siis edes jaksaisi odottaa pöydässä erikoisuuksia vaan otan nopeasti mitä saan.

Joo,ketsuppia ei saa itse pöydässä välistä pois. Mutta esim. hesellä sitä kurkkua on monessa hampurilaisessa muutenkin, kurkkumajoneesissa. Ei ole siis allergiakysymys.

Vierailija
5/25 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten kyllä lapsi saa valita mitä syö.

Vierailija
6/25 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä suostunut syömään. Nykyään syö muut, mutta suolakurkut nyppii pois.

Vierailija
7/25 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja todellakin tilaan mäcissä hampurilaiseni esim. lisäjuustolla vaikka sitä joutuu hetken odottamaan, ei koskaan pitäs mennä puolta tuntia, sitten on jo mäcissä vikaa jos niin kauan joku joutuu erikoistilausta odottelemaan.

Vierailija
8/25 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään pidä sipulista ja suolakurkusta, joten en pidä mitenkään ihmeellisenä, etteivät lapsenikaan niistä pidä. Itse toki syön, jos vastaan tulee, mutta ei tuo nyt niin kummoinen vaiva ole tilata noita pelkällä ketsupilla. Ei erikoistilauksia yleensä monta minuuttia joudu odottamaan. Jos aikuiset ovat tilanneet hampurilaisen, jota ei satu olemaan valmiina, niin nuo erikoistilaukset tulevat yleensä samassa ajassa tai jopa nopeammin.

Vierailija
9/25 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolassa emme juurikaan ole muutoksia pyytäneet, mutta toki voisin hyvin tehdä niinkin jos tarvetta/halua olisi. Muutoksista ja joustavasta palvelusta olen aina valmis maksamaan.

t: kokki

Vierailija
10/25 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvostan muuten paljon enemmän perheitä, joissa menusta muokataan lapsille sopiva, kuin niitä joissa lapsille tarjotaan automaattisesti sitä lasten listalta löytyvää ranskalaiset ja lihapullat/nakit.

Annosten muuttelussa ei ole mitään pahaa, ja tarjoilija varmasti kertoo mikäli muutokset eivät ole mahdollisia.

t: kokki

Vierailija
11/25 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkkäristä ei saa enään kasvishampurilaista, joten mun tilaus on: Mc Feast ilman pihvii ja juustoo :) Eikä siinä nyt kamalan kauaa ikinä ole mennyt.

Ja ranskalaiset meillä tilataan lapsille yleensä ilman suolaa.

Mä maksan siitä ruoasta ja tahdon, että se on oikeesti hyvää ja sopivaa.

Lapsien kanssa joskus sorkitaan tilausta, mut yleensä otetaan aina perussettii...

Vierailija
12/25 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

So simple.

Tiskin toinen puoli on sitä varten siellä, että he palvelevat asiakasta korvausta vastaan.

Vierailija
13/25 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos minä menen pikaruokalaan, on yleensä aikas kiire aikatulu tms. En siis edes jaksaisi odottaa pöydässä erikoisuuksia vaan otan nopeasti mitä saan.

Meidän lapsillekin tilataan hampurilainen ilman sipulia ja kurkkua. Itsellenikin tilaan yleensä jonkin sellaisen hampurilaisen, jota ei ole valmiina tiskissä töröttämässä. Saapa tuoreen ja kuuman. Esim. Hesellä pekonihampurilaisen. Sitäkin saa hetken odottaa. Mutta koskaan ei kylläkään ole puolta tuntia menny.

Vierailija
14/25 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatte takulla tuoreita vasta valmistettuja hamppareita ku muokkaatte niitä hiukan. Koskaan ette tiedä kuinka kauan sitten ne on tehty ennen teille antamista.

T:ex-mäkkäriläinen

Vierailija
15/25 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja tiedän, että saadaan ainakin just tehtyä. Jos mennään hampparille niin haluan, että lapset saa sellaiset kuin haluaa, ilman sipulin jne..nyppimistä pois!

Vierailija
16/25 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolassa yleensä tilataan aikuisten annos, koska nakit ja ranskalaiset eivät maistu, tyttö vihaa makkaraa. Yleensä saa lasten hinnalla kuitenkin aikuisten annoksen, jos ei niin sitten syö aikuisten annoksen eivät nekään niin hirmu suuria ole.

Vierailija
17/25 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen saa hepulin jos törmää suolakurkkuun ;)

oikeasti lasten pikku hampurilaisen tekeminen " grillinä" ei ole ollenkaan vaativaa. aikaa siihen kuluu noin 2minsaa. juustokin tehdään mäkissä niin et otetaan tasosta hb ja laitetaan juusto väliin ja sit vaan juustohampparin kääreet! avot...

eriasia se on jos kiireessä joku idiootti tilailee semmosia ihmehampurilaisia, vain siks et saisi tuoretta. sellainen tapa kuulkaas on aikuisilla; sanotaan vaikka että ranskalsiset ilman suolaa, että saadaan varmasti " tuoreinta mahdollista perunaa" ja sitten otetaan annos suolaa ja ripotellaan sitä niihin perunoihin! argh...

kerran yks nuoripari pyysi bigmäcin ilman sipulia, kysyin et otetaanko kastikekkin pois koska siinähän on sipulia (jos vaikka olisivat olleet allergisia?) ei kuulemma tarvinnu... vitutti vaan kun siinä olis ollu valmiina mäkkejä vaikka kuinka, ja sit ne jouduttiin heittää roskiin myöhemmin.

Vierailija
18/25 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

terv. toinen ex- mäkkäriläinen jonka ruokaravintolassa

menivät KAIKKI YLI 10 min " vanhat" roskiin...

Vierailija
19/25 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun tunnen lapseni ja tiedän mitä syö ja mitä ei niin tilaan hampurilaisen AINA ilman mausteita. Välissä siis vain pihvi+ehkä juusto ja sitten itse lisätään ketsuppia.

Itselleni tilaan aina hampurilaisen pelkällä pihvillä, ihan siksi että olen ruokarajoitteinen sekä allergioiden että tiettyjen makujen suhteen. Ihan sama mulle mitä muut ajattelee ja toisekseen mitä se sua harmittaa kauanko toiset joutuu odottamaan ruokiaan? Sinähän saat omat purilaisesi samantien kun niitä on siellä jonossa valmiina, sen kun nostaa vaan tarjottimelle. Mikä sulla siis on ongelmana toisten tilauksissa?

Vierailija
20/25 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla meni aivopesu siis perille. Käsi sydämelle, noin ei todellakaan toimita, vaikka niin sanotaan?? Kyl ne tuotteet makaa vaikka ja kuinka kauan jos ei kauppa käy!

T: Myös ex-mäkkäriläinen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä