Selaan KELAn sivuja ja mietin, miten saisin kaiken jemmaan
Olen maksanut veroja varmasti toista miljoonaa elämäni aikana, mukaan lukien yritykseni.....opintotuen jälkeen en ole KELAa kaivannut. Nyt tapahtuman jälkeen valtio ei saa minulta enää rahaa! Olen yrittänyt miettiä, miten laitan kaikki omaisuuteni johonkin, jotta voin saada loppuelämäni toimeentulotukea. Onko joku ratkaissut tämän ongelman?
Tätä valtiota ei tarvitse tukea eurollakaan.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Eikö "myy asunto" ole vakiorepliikki kelan luukulla? Siitäkin huolimatta ettei asuntoa huomioida toimeentuloa laskettaessa.
omaisuus huomioidaan myös kiinteistöt.
Vierailija kirjoitti:
Eikö Kelan tt-tuki ole se viimeinen vaihtoehto. Jos on irtisanoutunut työstään ja ei ole työkkärin kirjoilla niin (jos on työkuntoinen- ha ikäinen) niin mielestäni patistavat hakemaan työttönmyöskorvausta ensin.
Suoraan pelkälle tt-tuelle lienee vaikea työikäisen päästä?
Jos sitten saa esimerkiksi Kelan päivärahaa niin se lasketaan tuloksi.
Silloin tt-tukea ei ehkä saa niin paljon, että tt-tuki kattaa kaikki sähkölaskut, asumisen jne. Jputuu maksamaan itse osan.
Tt-tuessa on jyös vuokralle enimmäimäärä, loput joutuu maksamaan itse. Myös sähkölaskuille on joku raja.
Jos sähkölaskut ja asumiskulut ovat kovin isoja niin Kela velvoittaa hakemaa edullisempaa asuntoa.Alpittajjan idea tuntuu ehkä houkuttelevalta ja hyhvältä, vaikka onkin trolli.
Mutta on otettava huomioon jos on tottunut vapaaseen elämään ilman ulkopuolista kontrollia niin Kelan säätely ja asiakkaan tulojen yms. seuranta ja valvonta voivat tuntua hankalalta.
Vaikka se tuntuu mukavalta elämältä se on kaikkea muuta kuin sitä. Voitte vain uskoa huviksenne.
Lisäksi jos Kela on maksanut vahingossa jotain liikaa tai tuloja tai muita tietoja on pimitetty tai valehdeltu niin joutuu maksamaan niitä saatuja rahoja takaisin.
kela ei velvoita hakemaan toista asuntoa vaan suosittelee. muuten totta joka sana.
Vierailija kirjoitti:
hanki 2-5 eri henkilöllisyyttä saat tukia joka nimellä näin romanit ovat tehneet jo 40v ja nyt v15 roudatut monia asunnoita jotka vuokraavat pimeenä perusta joku huu haa yritys jolta ostat jotain huu haa kamaa kalliilla ei kela tarkista eikä pystykkään jos "kännipäin olet ostanut vaikka autoa jotka sitten on varastettu. mulle riitti verojen maksu luusereiden ja virka loisien elättäminen. suomessa alkaa tosi huonot ajat siksi pitää olla pankkitilillä max 5000e
Ai sulle riitti luuserien elättäminen, mutta kuitenkin neuvot täällä muita luusereiksi kelapummeikdi ja aiot samaa itsekin. Näin sitä pitää!
Vierailija kirjoitti:
Paska trolli ei kukaan miljonääri mieti toimeentulotukea tai sen ottamista.
Tekstikin on jonkun sossupummi ylisjonne vääntämää selvästi.
En ole missään vaiheessa väittänyt olevani miljonääri! Eikä se nyt taida toimia, että haukut mua sossupummiksi, kun just kerroin sulle, että mua ei kiinnosta olla muu kuin sossupummi! :D Se olis vähän ristiriitaista, että loukkaantuisin siitä, että mua haukutaan sossupummiksi, jos haluan sellainen olla! :D
Onko yritys nappeja myynyt, kun veroja ei tuon enempää ole tarvinnut maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hanki 2-5 eri henkilöllisyyttä saat tukia joka nimellä näin romanit ovat tehneet jo 40v ja nyt v15 roudatut monia asunnoita jotka vuokraavat pimeenä perusta joku huu haa yritys jolta ostat jotain huu haa kamaa kalliilla ei kela tarkista eikä pystykkään jos "kännipäin olet ostanut vaikka autoa jotka sitten on varastettu. mulle riitti verojen maksu luusereiden ja virka loisien elättäminen. suomessa alkaa tosi huonot ajat siksi pitää olla pankkitilillä max 5000e
Ai sulle riitti luuserien elättäminen, mutta kuitenkin neuvot täällä muita luusereiksi kelapummeikdi ja aiot samaa itsekin. Näin sitä pitää!
En ole missään vaiheessa haukkunut ketään luuseriksi.
AP
fhjyukl kirjoitti:
Onko yritys nappeja myynyt, kun veroja ei tuon enempää ole tarvinnut maksaa?
Ihan paska tähdenlento. Ei sellasii tartte kadehtia. Yks sädetikku. Ei tehny musta parempaa ihmistäkään. Toisaalta ei huonompaakaa.
Ap
Miten tällainen tilanne, saako tt-tukea: Isäni on kuollut ja toisen sisareni kanssa olemme paperilla perineet isämme osuuden vanhasta hometalosta, jossa äitimme asuu lesken oikeudella. Euroakaan emme ole isän perintöä saaneet, hautajaisten jälkeen ei jäänyt mitään jaettavaa. Olisi jäänyt ellei äiti olisi halunnut prameita hautajaisia. Talolla ei ole mitään rahallista arvoa ja aikoinaan sen joutuu myymään tontti-talon purkukulut. Isämme kuollessa talo arvioitiin todella törkeästi yläkanttiin, perintöverot tämän perusteella. Estääkö tämä homepommi mahdollisen tt-tuen saannin? Äiti ei ole aikeissa missään vaiheessa myydä taloa eikä muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö Kelan tt-tuki ole se viimeinen vaihtoehto. Jos on irtisanoutunut työstään ja ei ole työkkärin kirjoilla niin (jos on työkuntoinen- ha ikäinen) niin mielestäni patistavat hakemaan työttönmyöskorvausta ensin.
Suoraan pelkälle tt-tuelle lienee vaikea työikäisen päästä?
Jos sitten saa esimerkiksi Kelan päivärahaa niin se lasketaan tuloksi.
Silloin tt-tukea ei ehkä saa niin paljon, että tt-tuki kattaa kaikki sähkölaskut, asumisen jne. Jputuu maksamaan itse osan.
Tt-tuessa on jyös vuokralle enimmäimäärä, loput joutuu maksamaan itse. Myös sähkölaskuille on joku raja.
Jos sähkölaskut ja asumiskulut ovat kovin isoja niin Kela velvoittaa hakemaa edullisempaa asuntoa.Alpittajjan idea tuntuu ehkä houkuttelevalta ja hyhvältä, vaikka onkin trolli.
Mutta on otettava huomioon jos on tottunut vapaaseen elämään ilman ulkopuolista kontrollia niin Kelan säätely ja asiakkaan tulojen yms. seuranta ja valvonta voivat tuntua hankalalta.
Vaikka se tuntuu mukavalta elämältä se on kaikkea muuta kuin sitä. Voitte vain uskoa huviksenne.
Lisäksi jos Kela on maksanut vahingossa jotain liikaa tai tuloja tai muita tietoja on pimitetty tai valehdeltu niin joutuu maksamaan niitä saatuja rahoja takaisin.
Ainoa realistinen vastaus tähän asti ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Toimeentuloa voi olla vaikea saada. Asumistuki ja ansiosidonnainen/työmarkkinatuki ovat helpompia. Asumistukeen toki vaikuttavat pääomatulot, mutta jos varallisuus on sellaisessa muodossa, että osinkoja ei tipahtele, niin asumistukea voi saada, jos tulot ovat pienet. Yritystoiminnasta luopunut yrittäjä voi nykyisin saada myös työttömyyskorvausta. Ansiosidonnaista saavat vain Yrittäjien työttömyyskassan jäsenet, muut joutuvat tyytymään Kelan peruspäivärahaan ja myöhemmin työmarkkinatukeen.
Ansiosidonnaiseen päivärahaan ei pääomatulot vaikuta. Työmarkkinatukeen ei pääomatulot vaikuta 55-vuotiailla ja sitä vanhemmilla, jotka ovat täyttäneet työssäoloehdon ennen kuin ovat jääneet työttömiksi. Ilmeisesti siis jos on ikänsä ollut työttömänä, niin tämä ei koske heitä? Mutta joku töihinsä leipiintynyt, jolla on tuhti osakesalkku, voi jättäytyä työttömäksi ja nauttia ensin ansiosidonnaista ja sen jälkeen työmarkkinatukea vaikka saisi osinkoja reippaastikin, kunhan ikää on riittävästi.
Suomessa elävä maksaa kyllä veroja jotain kautta ihan vääjäämättä, ellei sitten elä aivan omavaraistaloudessa. Yrittäjällä on kuitenkin palkansaajaan verrattuna hyvä mahdollisuus vaikuttaa siihen, missä muodossa tulouttaa yrityksen tuottoja itselleen ja millaiseksi se verotus muodostuu.
Joo, jos on yli 55-vuotias ja täyttänyt ennen työttömyyttä työssäoloehdon, sitten pääomatulot eivät vaikuta työmarkkinatukeen. Mutta asumistukeen ne pääomatulot vaikuttavat, jos niitä on kuussa 11,15 e tai yli.
Käytännössä siis jos olet 55- n. 65 -vuotias saat työmarkkinatukea kuussa sen n. 600 e (laskin Helsinki kuntana) mutta jos pääomatuloja on siinä n. 300 e/kk, sitten asumistuki luultavasti alkaa olla 0 e.
Mutta tuossa tapauksessa jos kuussa nostaa pääomatuloja yli 83 euroa, sitten niistä joutuu maksamaan myös veroja, joka leikkaa entisestään tuota 600 euron summaa, koska veroprossa nousee.
Mun ymmärryksen mukaan ei siis oikein pysty järkevästi hyötymään yhdistelmästä työmarkkinatuki + pääomatulot laillisesti.
Lisäksi kun siirryt eläkkeelle, pitäisi eläkkeen riittää kaikkeen. Jos silloin tarvitsee asumistukea, siirryt eläkeläisen asumistuen piiriin, siihen vaikuttaa omaisuus, pääomatulot ja sijoitukset. Muistaakseni silloin saa talletuksia olla enintään 2000 e pankissa.
Jos lahjoittaa omaisuutensa lapsille ja yrittää hakea tt-tukea, niin kyllä Kela huomioi ne poislahjoitetut varat vielä hyvin pitkään.
Vierailija kirjoitti:
että
Vierailija kirjoitti:
Ulkomaille pöytälaatikkoyhtiöön. Mission impossible Kelalle, uskallan sanoa.
Voiko ne katsoa, että "tällä miehellä on omaisuus verotietojen mukaan ollut näin paljon, emme anna rahaa."
Täytyy omaisuuden realisoinnin ja tyynyn alle laittamisen jälkeen olla pari kolme vuotta hissukseen eikä hakea mitään avustuksia kelalta.
Vierailija kirjoitti:
Lapsille kaikki nyt ja asuu heillä vuokralaisena
Tässä siirretään ongelmaa sitten lapsille. Heille ei kannata perintöjä suoraan siirrellä saati valtavia lahjasummia, koska hehän joutuvat maksamaan niistä veroja. Lisäksi jos lapset joutuvat hakemaan tukia, niin varoista koituu heille ongelmaa tai sitten eivät hae tukia ja käyttävät vanhemmalta saadun perinnön Prismassa niin sanotusti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkomaille pöytälaatikkoyhtiöön. Mission impossible Kelalle, uskallan sanoa.
Voiko ne katsoa, että "tällä miehellä on omaisuus verotietojen mukaan ollut näin paljon, emme anna rahaa."
Kela ja verottaja on saman katon alla. Mulle laittoi aikoinaan asumistuen poikki koska olin edellis vuonna tehnyt nolla tunti sopparilla töitä. Sanoivat että näkevät vero tiedoista.
Juu, tyhmyydestä sakotetaan. Kela:lla on oikeus nähdä verotustiedot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toistaiseksi paras vaihtoehto on se, että annan lahjaksi lapsilleni koko omaisuuden ja istun perseelläni loppuelämän ja nauran. Se ei ole ihan huono vaihtoehto.
Mitä mieltä olette? Jos lahjoitan omaisuuteni lapsilleni, voinko saada toimeentulotukea?
Ap
Joudut maksamaan lahjaveroa ihan sikana.
lahjan saaja maksaa lahjaveron. ei antaja.
Paitsi tässä tapauksessa näyttää että lahjan saajat eli lapset ovat pieniä. Eli eivät voi maksaa veroja vaan antaja joutuisi maksamaan nekin.
Maksat toista miljoonaa veroja ja haikailet pikkurahojen perään? Uskoisko nyt tätäkään.
Kyllä se on katkera "pienyrittäjä"-luuserinainen joka siellä itku kurkussa väkertää provoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toistaiseksi paras vaihtoehto on se, että annan lahjaksi lapsilleni koko omaisuuden ja istun perseelläni loppuelämän ja nauran. Se ei ole ihan huono vaihtoehto.
Mitä mieltä olette? Jos lahjoitan omaisuuteni lapsilleni, voinko saada toimeentulotukea?
Ap
Joudut maksamaan lahjaveroa ihan sikana.
lahjan saaja maksaa lahjaveron. ei antaja.
Paitsi tässä tapauksessa näyttää että lahjan saajat eli lapset ovat pieniä. Eli eivät voi maksaa veroja vaan antaja joutuisi maksamaan nekin.
Ne lapset maksaa sen lahjaveron siitä annetusta summasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten toi asuntohomma oikeasti menee? Itse en saanut toimeentulotukea koska omistan 1/3 osan lapsuudenkodista joka perittiin sisaruksien kanssa. En kyllä asu siellä.
Kyllä käsittääkseni saa olla vain se asunto jossa asuu vakituisesti.
Jos omistaa mökin tai jostain asunnosta osankin, missä ei itse asu, niin se voi estää tt-tuen saannin.Ok. Sitten on vaas paska nakki käsissä kun ei tuo talo ole mennyt kaupaksi.
Mikä vaan talo menee kaupaksi kun laskee sitä omaa pyydettyä hintaa vaikkapa neljänneksellä tai kolmanneksella.
Hauskinta olisi jos annat omaisuutesi pois ja et saisi rahaa edes asuntoon 🤣🤣🤣 tervemenoa kadulle
vuokra raja on helsingissä 500€ ja neliö raja 20.