Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selaan KELAn sivuja ja mietin, miten saisin kaiken jemmaan

Vierailija
30.07.2022 |

Olen maksanut veroja varmasti toista miljoonaa elämäni aikana, mukaan lukien yritykseni.....opintotuen jälkeen en ole KELAa kaivannut. Nyt tapahtuman jälkeen valtio ei saa minulta enää rahaa! Olen yrittänyt miettiä, miten laitan kaikki omaisuuteni johonkin, jotta voin saada loppuelämäni toimeentulotukea. Onko joku ratkaissut tämän ongelman?

Tätä valtiota ei tarvitse tukea eurollakaan.

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hanki 2-5 eri henkilöllisyyttä saat tukia joka nimellä näin romanit ovat tehneet jo 40v ja nyt v15 roudatut monia asunnoita jotka vuokraavat pimeenä perusta joku huu haa yritys jolta ostat jotain huu haa kamaa kalliilla ei kela tarkista eikä pystykkään jos "kännipäin  olet ostanut vaikka  autoa jotka sitten on varastettu. mulle riitti verojen maksu  luusereiden ja virka loisien elättäminen. suomessa alkaa tosi huonot ajat siksi pitää olla pankkitilillä max 5000e

Kaikki lailliset keinot ainoastaan kelpaa.

Ap

Vierailija
22/72 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Kelan tt-tuki ole se viimeinen vaihtoehto. Jos on irtisanoutunut työstään ja ei ole työkkärin kirjoilla niin (jos on työkuntoinen- ha ikäinen) niin mielestäni patistavat hakemaan työttönmyöskorvausta ensin.

Suoraan pelkälle tt-tuelle lienee vaikea työikäisen päästä?

Jos sitten saa esimerkiksi Kelan päivärahaa niin se lasketaan tuloksi.

Silloin tt-tukea ei ehkä saa niin paljon, että tt-tuki kattaa kaikki sähkölaskut, asumisen jne. Jputuu maksamaan itse osan.

Tt-tuessa on jyös vuokralle enimmäimäärä, loput joutuu maksamaan itse. Myös sähkölaskuille on joku raja.

Jos sähkölaskut ja asumiskulut ovat kovin isoja niin Kela velvoittaa hakemaa edullisempaa asuntoa.

Alpittajjan idea tuntuu ehkä houkuttelevalta ja hyhvältä, vaikka onkin trolli.

Mutta on otettava huomioon jos on tottunut vapaaseen elämään ilman ulkopuolista kontrollia niin Kelan säätely ja asiakkaan tulojen yms. seuranta ja valvonta voivat tuntua hankalalta.

Vaikka se tuntuu mukavalta elämältä se on kaikkea muuta kuin sitä. Voitte vain uskoa huviksenne.

Lisäksi jos Kela on maksanut vahingossa jotain liikaa tai tuloja tai muita tietoja on pimitetty tai valehdeltu niin joutuu maksamaan niitä saatuja rahoja takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten toi asuntohomma oikeasti menee? Itse en saanut toimeentulotukea koska omistan 1/3 osan lapsuudenkodista joka perittiin sisaruksien kanssa. En kyllä asu siellä.

Kyllä käsittääkseni saa olla vain se asunto jossa asuu vakituisesti.

Jos omistaa mökin tai jostain asunnosta osankin, missä ei itse asu, niin se voi estää tt-tuen saannin.

Vierailija
24/72 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten toi asuntohomma oikeasti menee? Itse en saanut toimeentulotukea koska omistan 1/3 osan lapsuudenkodista joka perittiin sisaruksien kanssa. En kyllä asu siellä.

Asuntoa jossa toimeentulotuen saaja itse asuu, ei vaadita myytäväksi varsinkaan jos toimeentuloperheeseen kuuluu alaikäisiä lapsia.

Osuutesi kuolinpesästä sen sijaan on omaisuutta, joka huomioidaan toimeentulotukea hakiessa. Se voidaan joissain tilanteissa jättää määräajaksi huomioimatta, mutta se on aina harkinnanvaraista. Muuttotappiopaikkakunnalla kerrostaloasunnon omistava vähätuloinen äitini joutui hoivakotiin jossa maksut on palvelusetelilläkin törkeät. Asuntoa on yritetty myydä ja vuokrata jo 3 vuoden ajan mutta tilanne on toivoton. Vastike kuitenkin joka kuukausi maksettava eikä varoja ole. Ensin asunto jätettiin anomuksesta huomioimatta omaisuutena 8 kk ajan toimeentulotuessa, sen jälkeen oli vuoden tauko ja sitten vastikkeet menivät sosiaalityöntekijän ohjeesta perintään. Nyt asunto on omaisuutena jätetty huomioimatta kokonaan ja Kela jopa myöntää toimeentulotukea vastikkeeseen, muuten dementoitunut äiti joutuisi ulosottoon. Kyllä sieltä inhimillisyyttä löytyy.

Vierailija
25/72 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tää taida sillai onnistua että kaivarista miljoonakämppä ja kela maksaa lopun iän kaikki.

Vierailija
26/72 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela kyllä ehtii katsomaan jos on omaisuutta yhtään joskus edes ollut

Vierailija
27/72 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä käsittääkseni saa olla vain se asunto jossa asuu vakituisesti.

Jos omistaa mökin tai jostain asunnosta osankin, missä ei itse asu, niin se voi estää tt-tuen saannin.

Ok. Sitten on vaas paska nakki käsissä kun ei tuo talo ole mennyt kaupaksi.

Vierailija
28/72 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon helpompaa on jäädä vaan asumistuen ja työttömyyskorvauksen piiriin. Tekee vaan paskoja työhakemuksia. Joskus vuosien päästä voit joutua kyllä johonkin paskapajaan.

Vierailija
29/72 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentuloa voi olla vaikea saada. Asumistuki ja ansiosidonnainen/työmarkkinatuki ovat helpompia. Asumistukeen toki vaikuttavat pääomatulot, mutta jos varallisuus on sellaisessa muodossa, että osinkoja ei tipahtele, niin asumistukea voi saada, jos tulot ovat pienet. Yritystoiminnasta luopunut yrittäjä voi nykyisin saada myös työttömyyskorvausta. Ansiosidonnaista saavat vain Yrittäjien työttömyyskassan jäsenet, muut joutuvat tyytymään Kelan peruspäivärahaan ja myöhemmin työmarkkinatukeen.

Ansiosidonnaiseen päivärahaan ei pääomatulot vaikuta. Työmarkkinatukeen ei pääomatulot vaikuta 55-vuotiailla ja sitä vanhemmilla, jotka ovat täyttäneet työssäoloehdon ennen kuin ovat jääneet työttömiksi. Ilmeisesti siis jos on ikänsä ollut työttömänä, niin tämä ei koske heitä? Mutta joku töihinsä leipiintynyt, jolla on tuhti osakesalkku, voi jättäytyä työttömäksi ja nauttia ensin ansiosidonnaista ja sen jälkeen työmarkkinatukea vaikka saisi osinkoja reippaastikin, kunhan ikää on riittävästi.

Suomessa elävä maksaa kyllä veroja jotain kautta ihan vääjäämättä, ellei sitten elä aivan omavaraistaloudessa. Yrittäjällä on kuitenkin palkansaajaan verrattuna hyvä mahdollisuus vaikuttaa siihen, missä muodossa tulouttaa yrityksen tuottoja itselleen ja millaiseksi se verotus muodostuu.

Vierailija
30/72 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö Kelan tt-tuki ole se viimeinen vaihtoehto. Jos on irtisanoutunut työstään ja ei ole työkkärin kirjoilla niin (jos on työkuntoinen- ha ikäinen) niin mielestäni patistavat hakemaan työttönmyöskorvausta ensin.

Suoraan pelkälle tt-tuelle lienee vaikea työikäisen päästä?

Jos sitten saa esimerkiksi Kelan päivärahaa niin se lasketaan tuloksi.

Silloin tt-tukea ei ehkä saa niin paljon, että tt-tuki kattaa kaikki sähkölaskut, asumisen jne. Jputuu maksamaan itse osan.

Tt-tuessa on jyös vuokralle enimmäimäärä, loput joutuu maksamaan itse. Myös sähkölaskuille on joku raja.

Jos sähkölaskut ja asumiskulut ovat kovin isoja niin Kela velvoittaa hakemaa edullisempaa asuntoa.

Alpittajjan idea tuntuu ehkä houkuttelevalta ja hyhvältä, vaikka onkin trolli.

Mutta on otettava huomioon jos on tottunut vapaaseen elämään ilman ulkopuolista kontrollia niin Kelan säätely ja asiakkaan tulojen yms. seuranta ja valvonta voivat tuntua hankalalta.

Vaikka se tuntuu mukavalta elämältä se on kaikkea muuta kuin sitä. Voitte vain uskoa huviksenne.

Lisäksi jos Kela on maksanut vahingossa jotain liikaa tai tuloja tai muita tietoja on pimitetty tai valehdeltu niin joutuu maksamaan niitä saatuja rahoja takaisin.

Ei ole tarkoitus pimittää eikä valehdella eikä tehdä petosta. Eli ihan uteliaisuuttani tutkin, olisiko mahdollista elää ilman työntekoa, koska ei minua kiinnosta työnteko, menestys enää, ei minulla ole mitään syytä menestyä. Kirjoitat kyllä asiaa siitä, että minulla ei ole hajuakaan millaisesta elämästä on kyse, kun on KELAn tukien varassa.

Ap

Vierailija
31/72 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pro tip asumistukeen liittyen: Asumistuessa huomioidaan asumismenona yhtiövastike, mikä voi sisältää myös rahoitusvastiketta. Hyviä sossupummiasuntoja ovat siis uudiskohteet, joissa on sopivasti yhtiölainaa niin että saa Kelan sponssaamaan osan yhtiölainan lyhennyksistä.

Vierailija
32/72 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille kaikki nyt ja asuu heillä vuokralaisena

Vierailija
33/72 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työlkäristä työmarkkinatuki

Vierailija
34/72 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain asunto, jossa asut, saa olla omistuksessa. Kaikki muu on omaisuutta, joka otetaan varallisuutena huomioon etuuksia haettaessa.

Vierailija
35/72 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimeentuloa voi olla vaikea saada. Asumistuki ja ansiosidonnainen/työmarkkinatuki ovat helpompia. Asumistukeen toki vaikuttavat pääomatulot, mutta jos varallisuus on sellaisessa muodossa, että osinkoja ei tipahtele, niin asumistukea voi saada, jos tulot ovat pienet. Yritystoiminnasta luopunut yrittäjä voi nykyisin saada myös työttömyyskorvausta. Ansiosidonnaista saavat vain Yrittäjien työttömyyskassan jäsenet, muut joutuvat tyytymään Kelan peruspäivärahaan ja myöhemmin työmarkkinatukeen.

Ansiosidonnaiseen päivärahaan ei pääomatulot vaikuta. Työmarkkinatukeen ei pääomatulot vaikuta 55-vuotiailla ja sitä vanhemmilla, jotka ovat täyttäneet työssäoloehdon ennen kuin ovat jääneet työttömiksi. Ilmeisesti siis jos on ikänsä ollut työttömänä, niin tämä ei koske heitä? Mutta joku töihinsä leipiintynyt, jolla on tuhti osakesalkku, voi jättäytyä työttömäksi ja nauttia ensin ansiosidonnaista ja sen jälkeen työmarkkinatukea vaikka saisi osinkoja reippaastikin, kunhan ikää on riittävästi.

Suomessa elävä maksaa kyllä veroja jotain kautta ihan vääjäämättä, ellei sitten elä aivan omavaraistaloudessa. Yrittäjällä on kuitenkin palkansaajaan verrattuna hyvä mahdollisuus vaikuttaa siihen, missä muodossa tulouttaa yrityksen tuottoja itselleen ja millaiseksi se verotus muodostuu.

Kiitos näistä tiedoista. Minulla ei ikä riitä tuohon 55-vuotiaaseen. Näyttäisi kuitenkin siltä, että realisoisi kaiken omaisuuden, ja eläisi tarkalleen omaisuuteen mitoitetussa asunnossa ja kaikki omaisuus olisi siis kiinni asunnossa, jossa asuu. Silloin saisi asumistukea ja työmarkkinatukea. En kaipaisi kuin muutaman satasen kuussa. Mut sit menis elatusmaksut ulosottoon ja sitten ne ottais multa asunnon alta. Eli ei sekään toimi se vaihtoehto.

Jos teen yksityisoikeudellisen sopimuksen exän kanssa, että maksan kaikki elarit siihen asti, kun lapset ovat täysi-ikäisiä etukäteen. Nimet alle. Sen jälkeen ostan asunnon ja sama kuvio?

Ap

Vierailija
36/72 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska trolli ei kukaan miljonääri mieti toimeentulotukea tai sen ottamista.

Tekstikin on jonkun sossupummi ylisjonne vääntämää selvästi.

Vierailija
37/72 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa täällä miettinyt. Töistä irtisanouduin jo viime vuonna, ja ansiosidonnaisella nyt, mutta tilillä liikaa rahaa. 1000e jo nostin sieltä ja jemmasin kotiin sekä lapselleni siirsi rahaa. Vaan pitäs aika paljon vielä joko lahjoittaa tai nostaa kotiin patjan alle. Haluan viedä sähkölaskut ja muut kelalle ja nostaa toimeentulotukea. Js nyt varsinkin kun kaikki hinnat nousee niin olis hyvä päästä kelan piikkiin nauttimaan etuuksista.

Täällä sama suunnitelma. En aio kustantaa itse tätä kaikkea p...aa vaan Kela saa maksaa. Käteisvarojen nostamisen sekä piilottaminen ja omaisuuteni lahjoittamisen lapsille olen jo pari vuotta sitten aloittanut. Kun ansiosidonnainen 1.3.2023 mennessä päättyy, olen laskenut tilini olevan lähes tyhjä ja pääsen elämään Kelan piikkiin.

Tutkiiko Kela kaikki pankkitilit? Minulla on verkkopankki myös toisessa pohjoismaassa.

Vierailija
38/72 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkomaille pöytälaatikkoyhtiöön. Mission impossible Kelalle, uskallan sanoa.

Voiko ne katsoa, että "tällä miehellä on omaisuus verotietojen mukaan ollut näin paljon, emme anna rahaa."

Kela ja verottaja on saman katon alla. Mulle laittoi aikoinaan asumistuen poikki koska olin edellis vuonna tehnyt nolla tunti sopparilla töitä. Sanoivat että näkevät vero tiedoista.

Vierailija
39/72 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toistaiseksi paras vaihtoehto on se, että annan lahjaksi lapsilleni koko omaisuuden ja istun perseelläni loppuelämän ja nauran. Se ei ole ihan huono vaihtoehto.

Mitä mieltä olette? Jos lahjoitan omaisuuteni lapsilleni, voinko saada toimeentulotukea?

Ap

Joudut maksamaan lahjaveroa ihan sikana.

lahjan saaja maksaa lahjaveron. ei antaja.

Vierailija
40/72 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Perustoimeentulotukea myönnettäessä ei varoina huomioida: hakijan tai perheen käytössä olevaa vakinaista asuntoa eikä tarpeellista asuinirtaimistoa."

Eli ilmeisesti saa asua Helsingin keskustassa Huvilakadulla, ja saada toimeentulotukea? Jos mitoitan asunnon suoraan varojeni määrään?

ja muka auto pitää myydä mutta ei asuntoa. epäilen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä