Silja Europa siirtyy elokuussa Hollantiin 7 kuukaudeksi eikä kulje Tallinnaan. Mulla tietysti matka varattuna syyskuulle
Olisi kiva tietää ajoissa onnistuuko matka edes, että onko joku toinen laiva tilalla. Ainakin Galaxy siirtyy Turusta Helsinki-Tallinna välille. Ilmoittavat kaikille, mutta koska?! Mä asun kaukana Helsingistä enkä noin vain voi lähteä sinne suuntaan.
Mulla siis reittimatkat syyskuulle ja maksettu jo. Junaliput varattu ja maksettu jo, onneksi otin peruutusturvan. Hotelli varattu, mutta ei vielä maksettu.
https://fi.tallink.com/etsi-matka?adobe_mc=MCORGID%3DAE8B5AD7591AC1560A…
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Tallinna kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossahan sanotaan;
- Otamme yhteyttä lähtöpäivän mukaisessa järjestyksessä kaikkiin Galaxyn ja Europan matkustajiin, joiden matkoihin laivojen vuokraus vaikuttaa. Olemme yhteydessä puhelimitse, tekstiviestitse tai sähköpostiviestillä. Huomioittehan, että myyntipalvelumme on ruuhkautunut.
Niin. Mä osaan kyllä lukea. Nyt olikin kyse siitä, että peruuntuuko matka vai ei. Koska saan tiedon?!?
Kun ne ottaa suhun yhteyttä, pahvi. Ekaa kertaa ikinä menossa?
Itse olet kyllä suuren luokan pahvi. Mene pois.
Vierailija kirjoitti:
Peruuntuu ne matkat kokonaan
Siltä vaikuttaa. Tähän loppui multa Tallinkilla matkustaminen.
Vierailija kirjoitti:
Mä myös jännityksellä seuraan, onnistuuko aloittaja olemaan lähes kuukauden päästä oikeaan aikaan Tallinnassa 😂
On sulla köyhä elämä. Kyllä mä osaan sinne muullakin mennä. Ei kaikki ole niin vähä-älyisiä kuten sä. Ratakiskosta pitää ilmeisesti vääntää, että Europan aikataulut olisi sopinut mulle parhaiten. Lisäksi matkaan reippaasti yli kuukausi aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Korvaavat varmaan Europa toisella laivalla. Keväälläkin oli Victoria I Europan tilalla monta viikkoa. Ei kyllä vastaa Europaa kooltaan ja viihdemahdollisuuksiltaan. Mutta jos laivailu ei ole matkan itse tarkoitus niin lienee ok.
Meidän matka peruttiin ja hävisin siinä samassa kaikki matkaan hyödynnetyt pisteen, joita en ollut Koronan vuoksi päässyt käyttämään. Sain myös virheellisen viestin, että ne siirtyvät tälle vuodelle, mutta myöhemmin selvittäessä niiden katoamista niin ei ollut mahdollista.
Jotenkin ihme keplottelua oli kaikin puolin. Toki korona tuo haasteensa, mutta mitenkään tuota pisteisiin liittyvää kadotusta ei minulle selvitetty, vaikka laitoin sinne liitteenä kaikki tiedot. Jäi jotenkin epäammattimainen kuva kyseisen yhtiön asioiden hoitamisesta.
Taitaa olla kaiken tämän jälkeen talous sen verran kuralla, että näitä vuokrista saadaan enemmän rahaa kuin matkustajien asiakkuuksista.
Vierailija kirjoitti:
Tallinna kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tallinna kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No meneehän sinne Star ja Megastar monta kertaa päivässä.
Mulla on matka varattuna jo tietylle kellonajalle! Tarkoitus oli mennessä olla yksi yö laivalla! Junaliput varattu Europan aikataulujen mukaan. Jessus sentään.
Saat Europan varauksesta rahat takaisin. Varaa Viking XPRS miniristeily Tallinaan, lähtee illalla Helsingistä ja on aamulla Tallinnassa. Jäät Tallinnassa pois aamulla. Näin saat matkan kaikkein edullisimmin. Nimenomaan siis tuo miniristeily, joka ei sisällä maihinnousua Tallinnassa mutta ihan hyvin voit Tallinnassa poistua laivasta. Kukaan ei kysely minkälaisella lipulla olet laivaan tullut.
Tuo näyttäisi olevan aamulla kuudelta Tallinnassa ja lukee, että ei maihinnousua.
Laivasta pääsee pois. Matkan voi ostaa moninkertaiseen hintaan reittimatkana joka sisältää maihinnousun. Miniristeily ei sisällä maihinnousua mutta sieltä pääsee pois. Ei kukaan kysele millä lipulla olet matkalla.
En mä halua olla Tallinnassa maissa jo kuudelta aamulla.
Veikkaan että rahojasi jemmaavat kyllä pari kolme kuukautta
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että rahojasi jemmaavat kyllä pari kolme kuukautta
Toivottavasti ei vaikka ei summa kauhean iso olekaan.
Tallinna kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tallinna kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tallinna kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No meneehän sinne Star ja Megastar monta kertaa päivässä.
Mulla on matka varattuna jo tietylle kellonajalle! Tarkoitus oli mennessä olla yksi yö laivalla! Junaliput varattu Europan aikataulujen mukaan. Jessus sentään.
Saat Europan varauksesta rahat takaisin. Varaa Viking XPRS miniristeily Tallinaan, lähtee illalla Helsingistä ja on aamulla Tallinnassa. Jäät Tallinnassa pois aamulla. Näin saat matkan kaikkein edullisimmin. Nimenomaan siis tuo miniristeily, joka ei sisällä maihinnousua Tallinnassa mutta ihan hyvin voit Tallinnassa poistua laivasta. Kukaan ei kysely minkälaisella lipulla olet laivaan tullut.
Tuo näyttäisi olevan aamulla kuudelta Tallinnassa ja lukee, että ei maihinnousua.
Laivasta pääsee pois. Matkan voi ostaa moninkertaiseen hintaan reittimatkana joka sisältää maihinnousun. Miniristeily ei sisällä maihinnousua mutta sieltä pääsee pois. Ei kukaan kysele millä lipulla olet matkalla.
En mä halua olla Tallinnassa maissa jo kuudelta aamulla.
Onhan tuo älytön aika, mutta varmaan puoli seiskaan asti tms. pääsee ulos, kantsii kysyä infosta. Ennen taisi olla tuntia myöhemmin aikataulu, silloin kun itse olen viimeksi reissannut tuolla.
Kurjaa, kun reissuun tulee muutoksia, mutta jos olet lukenut uutisia, niin kaikkea sattuu nykyisin. Lentoja peruutellaan viime tipassa, esiintyjät eivät tulekaan festareille, pitkiä jonoja syntyy henkilökuntapulan takia yms.
Varasin viikkarilta matkat, muutin junalippujen kellonajat ja hotellista kaksi yötä. Viikkarilla reittimatkat menopaluu n.14€ halvemmalla.
Hirveä meuhkaaminen jostain Tallinnan reissusta. Ymmärtäisin, jos kysymys olisi Aasian matkasta. Pienet on ympyrät jollain. Ei kai vaan aloittaja ole Reima R?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korvaavat varmaan Europa toisella laivalla. Keväälläkin oli Victoria I Europan tilalla monta viikkoa. Ei kyllä vastaa Europaa kooltaan ja viihdemahdollisuuksiltaan. Mutta jos laivailu ei ole matkan itse tarkoitus niin lienee ok.
Meidän matka peruttiin ja hävisin siinä samassa kaikki matkaan hyödynnetyt pisteen, joita en ollut Koronan vuoksi päässyt käyttämään. Sain myös virheellisen viestin, että ne siirtyvät tälle vuodelle, mutta myöhemmin selvittäessä niiden katoamista niin ei ollut mahdollista.
Jotenkin ihme keplottelua oli kaikin puolin. Toki korona tuo haasteensa, mutta mitenkään tuota pisteisiin liittyvää kadotusta ei minulle selvitetty, vaikka laitoin sinne liitteenä kaikki tiedot. Jäi jotenkin epäammattimainen kuva kyseisen yhtiön asioiden hoitamisesta.
Taitaa olla kaiken tämän jälkeen talous sen verran kuralla, että näitä vuokrista saadaan enemmän rahaa kuin matkustajien asiakkuuksista.
Ota vielä yhteyttä noista pisteistä vähän eri tahoon firman sisällä. Useinhan on niin, että yksi asiakaspalvelija on ihan "voi voi sentään, ei voi mitään", mutta toisen kohdalla asia hoituukin noin vain. Ei rahanarvoiset pisteet voi noin vain kadota savuna ilmaan. Äläkkä pystyyn (tietysti asiakaspalvelijoita kiusaamatta).
Vierailija kirjoitti:
Hirveä meuhkaaminen jostain Tallinnan reissusta. Ymmärtäisin, jos kysymys olisi Aasian matkasta. Pienet on ympyrät jollain. Ei kai vaan aloittaja ole Reima R?
Pienet on huvit sinullakin, Vauvapalstalla päteminen...
hei korvaavaa laivaa silja europalle ei ole tulossa joten jos sattuu olee varaus syyskuulle europalle ni varauksesi valitettavasti peruuntuu, korvaavaa laivaa ei ole tulossa ja syy on se että ei ole laivaa vapaana kuka europan korvais, koska victoria vuokrattuna samoin romantika ja isabelle ja baltic queen ajaa tukholman reittiä, serenade ja symphony ajelee kans tukholmaan ja turussa baltic princes hoitaa tukholman liikennettä yksin ku galaxyki vuokrataan.
Juttuhan on puuta heinää alusta asti. Jos Europalta ostaa reittimatkan, laivasta poistutaan Tallinnassa klo 22. Risteilymatkalla olijat pääsevät maihin aamulla klo 8. Välillä on vaikea ymmärtää, mikä idea näissä jutuissa. Kai tässä oli tarkoitus vaan mollata Siljaa.
Kuka lähtee tässä vaiheessa reissaamaan yhtään mihinkään? Nyt säästetään rahaa, ettei sitten joulukuussa tarvitse itkeä, ettei ole varaa sähköön tai joululahjoihin. Valoja päälle.
Vierailija kirjoitti:
Juttuhan on puuta heinää alusta asti. Jos Europalta ostaa reittimatkan, laivasta poistutaan Tallinnassa klo 22. Risteilymatkalla olijat pääsevät maihin aamulla klo 8. Välillä on vaikea ymmärtää, mikä idea näissä jutuissa. Kai tässä oli tarkoitus vaan mollata Siljaa.
Ota asioista selvää ennen kuin pädet. Myös reittimatkan saa tai sai varattua niin, että yöpyminen laivalla ja aamulla laivasta pois. Siinä oli kaksi vaihtoehtoa klo:18.30 lähdölle eli poistuminen laivasta klo:22 tai sitten yö laivalla ja poistuminen laivasta vasta aamulla.
Tuollaisen matkan olen tehnyt aiemminkin.
Vierailija kirjoitti:
Kuka lähtee tässä vaiheessa reissaamaan yhtään mihinkään? Nyt säästetään rahaa, ettei sitten joulukuussa tarvitse itkeä, ettei ole varaa sähköön tai joululahjoihin. Valoja päälle.
Valoja päälle. Ei kaikki ole niin persaukisia, että ei ole varaa noihin tai ei ole mitään säästöjä.
Tallinna kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi sentään, kun on vaikeaa. Ota hotelliyö Helsinkiin tai mene Tallinnaan ja varaa sieltä lisäyö. Jos ei kumpaankaan ole varaa, ei kannata lähteä ollenkaan.
Huoh. Mä olen varannut matkan tietylle ajankohdalle joka sopii mulle itselle. En mä voi noin vain vaihdella suunnitelmia.
AINA voi joutua muuttamaan suunnitelmia, kun matkasta on kyse.
Meiltä lähti Siljan laiva alta helmikuussa 3 viikkoa ennen reissua. Tähän päivään mennessä heiltä päin ei ole kukaan laittanut mitään viestiä, itse huomasin IL:sta uutisen ja olin yhteydessä, että "mitäs nyt tehdään". Eli suosittelen olemana sinne yhteydessä NYT kun lippuja johonkin korvaavaan laivaan vielä saa, meillä meinasi homma kaatua siihne, kun koirahyttejä ei enää siinä korvaavalla laivalla ollut vapaana.
Peruuntuu ne matkat kokonaan